Zarządzenie Nr 267/21 z dnia 2021-03-15 w sprawie w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie
Data wydania | 2021-03-15 |
---|---|
Tytuł | Zarządzenie Nr 267/21 z dnia 2021-03-15 w sprawie w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie |
Numer | 267/21 |
Zarządzenie Nr 267/21
Burmistrza Knyszyna
z dnia 15 marca 2021 r.
w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie
Na podstawie art. 33 ust. 1, 3, 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam legitymacje służbowe dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie, które są niezbędne przy wykonywaniu czynności służbowych w sytuacjach określonych przez odrębne przepisy.
§ 2. Legitymację służbową wydaje Burmistrz Knyszyna lub upoważniona przez niego osoba, na podstawie wniosku złożonego przez bezpośredniego przełożonego pracownika, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Wzór legitymacji służbowej stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Ewidencję wydanych legitymacji służbowych prowadzi Referat Organizacyjny, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Legitymację służbową wystawia się tylko tym pracownikom, którym jest ona niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych tj. dokonywaniu czynności kontrolnych poza siedzibą Urzędu Miejskiego w Knyszynie lub wymaga tego charakter pracy.
§ 6. Legitymacja służbowa potwierdza, że okazująca ją osoba jest pracownikiem Urzędu Miejskiego w Knyszynie.
§ 7. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko i wyłącznie do celów służbowych.
§ 8. W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji służbowej pracownik zobowiązany jest niezłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni od zdarzenia, poinformować o tym Sekretarza Gminy.
§ 9. W przypadkach określonych w § 8 wystawia się duplikat legitymacji służbowej na zasadach określonych dla wystawienia legitymacji służbowej.
§ 10. Pracownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej lub oddania jej do depozytu w przypadku:
1) ustania stosunku pracy,
2) zawieszenia w czynnościach służbowych,
3) nieobecności w pracy z powodu choroby trwającej dłużej niż jeden miesiąc,
4) otrzymania urlopu bezpłatnego, urlopu wychowawczego itp. (w wymiarze dłuższym niż jeden miesiąc).
§ 11. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych osobowych,
2) uszkodzenia lub zniszczenia,
3) upływu terminu ważności,
4) zmiany stanowiska.
§ 12. Pracownicy zobowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych, chronić je przed utratą i zniszczeniem.
§ 13. Pracownik zatrudniony na czas nieokreślony otrzyma legitymację ważną bezterminowo, a pracownik zatrudniony na czas określony – na czas odpowiadający okresowi zatrudnienia.
§ 14. Traci moc Zarządzenie Nr 121/08 Burmistrza Knyszyna z dnia 30 września 2008 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie.
§ 15. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metryka strony