Zarządzenie Nr 267/21 z dnia 2021-03-15 w sprawie w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie

Data wydania 2021-03-15
Tytuł Zarządzenie Nr 267/21 z dnia 2021-03-15 w sprawie w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie
Numer 267/21

Zarządzenie Nr 267/21

Burmistrza Knyszyna

z dnia 15 marca 2021 r.

        w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie

Na podstawie art. 33 ust. 1, 3, 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. Wprowadzam legitymacje służbowe dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie, które są niezbędne przy wykonywaniu czynności służbowych w sytuacjach określonych przez odrębne przepisy.

§ 2. Legitymację służbową wydaje Burmistrz Knyszyna lub upoważniona przez niego osoba, na podstawie wniosku złożonego przez bezpośredniego przełożonego pracownika, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wzór legitymacji służbowej stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 4. Ewidencję wydanych legitymacji służbowych prowadzi Referat Organizacyjny, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 5. Legitymację służbową wystawia się tylko tym pracownikom, którym jest ona niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych tj. dokonywaniu czynności kontrolnych poza siedzibą Urzędu Miejskiego w Knyszynie lub wymaga tego charakter pracy.

§ 6. Legitymacja służbowa potwierdza, że okazująca ją osoba jest pracownikiem Urzędu Miejskiego w Knyszynie.

§ 7. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko i wyłącznie do celów służbowych.

§ 8. W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji służbowej pracownik zobowiązany jest niezłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni od zdarzenia, poinformować o tym Sekretarza Gminy.

§ 9. W przypadkach określonych w § 8 wystawia się duplikat legitymacji służbowej na zasadach określonych dla wystawienia legitymacji służbowej.

§ 10. Pracownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej lub oddania jej do depozytu w przypadku:

1)      ustania stosunku pracy,

2)      zawieszenia w czynnościach służbowych,

3)      nieobecności w pracy z powodu choroby trwającej dłużej niż jeden miesiąc,

4)      otrzymania urlopu bezpłatnego, urlopu wychowawczego itp. (w wymiarze dłuższym niż jeden miesiąc).

§ 11. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:

1)      zmiany danych osobowych,

2)      uszkodzenia lub zniszczenia,

3)      upływu terminu ważności,

4)      zmiany stanowiska.

§ 12. Pracownicy zobowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych, chronić je przed utratą i zniszczeniem.

§ 13. Pracownik zatrudniony na czas nieokreślony otrzyma legitymację ważną bezterminowo, a pracownik zatrudniony na czas określony – na czas odpowiadający okresowi zatrudnienia.

§ 14. Traci moc Zarządzenie Nr 121/08 Burmistrza Knyszyna z dnia 30 września 2008 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników Urzędu Miejskiego w Knyszynie.

§ 15. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Knyszyn

Wytwarzający/odpowiadający: Sekretarz Gminy - Robert Kondrakiewicz

Data wytworzenia: 2021-03-15

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data modyfikacji: 2021-03-15

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2021-03-15