Zarządzenie Nr 20/15 z dnia 2015-01-15 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Knyszynie
Data wydania | 2015-01-15 |
---|
Zarządzenie Nr 20/15
Burmistrza Knyszyna
z dnia 15 stycznia 2015 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Knyszynie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz 645 oraz z 2014 r. poz. 379 i 1072 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Knyszynie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 229/13 Burmistrza Knyszyna z dnia 28 października 2013 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Knyszynie wprowadza się następujące zmiany:
- § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7
1. W skład Urzędu wchodzą następujące referty i samodzielne stanowiska:
1) Referat Organizacyjny – symbol Or.
2) Referat Finansowy – symbol Fn.
3) Referat Infrastruktury i Promocji Gminy – symbol Gk.
4) Referat Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego – symbole SO i USC.
5) Samodzielne stanowiska:
a) radca prawny – symbol RP.
6) Zespół ds. ochrony informacji niejawnych – zwany Pionem Ochrony – symbol PO – w składzie:
a) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych.
b) Kierownik kancelarii tajnej.
c) Administrator sieci i systemów teleinformatycznych.
7) Gminny Zespół Zarzadzania Kryzysowego – symbol GZZK.
2. Strukturę organizacyjną Urządu określa Załacznik nr 1 do niniejszego regulaminu.”
- § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz – pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Organizacyjnego
- Skarbnik – pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Finansowego
- Kierownik Referatu Infrastruktury i Promocji Gminy
- Kierownik USC pełniący jednocześnie funkcję kierownika Referatu Spraw Obywatelskich
- Zastępca Kierownika USC.”
- § 12 otrzymuje brzmienie:
„§ 12. Do kompetencji i zadań Referatu Organizacyjnego należy:
- Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu.
- Przedkładanie propozycji dotyczących gospodarowania etatami oraz przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
- Koordynacja pracy w Urzędzie oraz rozpatrywanie sporów kompetencyjnych między referatami.
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych.
- Obsługa Rady i Komisji Rady.
- Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków obywateli oraz interpelacji i wniosków radnych.
- Nadzór nad wykonywaniem uchwał i zarządzeń organów gminy.
- Prowadzenie i udostępnianie obywatelom zbioru przepisów prawnych.
- Zapewnienie prawidłowych warunków pracy, bhp i p.poż..
- Koordynacja czynności kancelaryjnych.
- Czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji.
- Prowadzenie archiwum Urzędu.
- Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
- Realizacja zadań związanych z upowszechnianiem kultury, kultury fizycznej.
- Nadzór nad funkcjonowaniem kompleksu boisk "Moje boisko - Orlik 2012".
- Współpraca z SP ZOZ w Knyszynie w zakresie organizacji opieki zdrowotnej.
- Koordynowanie działań w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia.
- Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Mońkach oraz innymi instytucjami w zakresie przeciwdziałania bezrobociu i łagodzenia jego skutków.
- Organizowanie robót publicznych i prac interwencyjnych w ramach realizowanych na szczeblu lokalnym inwestycji infrastrukturalnych i uzyskanych środków.
- Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Kontrola i przeglądy jednostek organizacyjnych gminy, podporządkowanych Radzie a nadzorowanych przez Burmistrza.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami i referendami.
- Realizacja zadań związanych z prowadzeniem placówek szkolno - wychowawczych, szkół i przedszkoli.
- Prowadzenie biblioteki Urzędu oraz prenumeraty.
- Współpraca z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w zakresie dot. utrzymania porządku i bezpieczeństwa publicznego.
- Administrowanie, konserwacja oraz naprawy sprzętu komputerowego zainstalowanego w Urzędzie.
- Realizacja zadań związanych z procesem informatyzacji Urzędu.
- Archiwizowanie danych komputerowych.
- Zarządzanie oraz obsługa sieci internetowej Wi_Fi Knyszyn.
- Administrowanie budynkiem Urzędu.
- Organizowanie służby przygotowawczej względem osób podejmujących po raz pierwszy pracę w Urzędzie i przeprowadzenie egzaminu na jej zakończenie.”
- § 15 otrzymuje brzmienie:
„§ 15. Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- Sporządzanie aktów urodzeń i zgonów.
- Sporządzanie aktów małżeństwa, oraz organizowanie uroczystości zawarcia związku małżeńskiego i uroczystości jubileuszowych.
- Wydawanie odpisów i zaświadczeń z Ksiąg Stanu Cywilnego.
- Prowadzenie archiwum USC.
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych, tajnych i informacji niejawnych.
- Prowadzenie spraw wojskowych (m.in. rejestracja i ewidencja przedpoborowych).
- Prowadzenie ewidencji ludności.
- Wydawanie dokumentów tożsamości.
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach, zgromadzeniach i zbiórkach publicznych.
- Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
- Prowadzenie spraw dotyczących:
l) kontrolowania handlu, usług, rzemiosła oraz drobnej wytwórczości w trybie i na zasadach uregulowanych odrębnymi przepisami,
2) kontrolowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz pobieranie opłat za korzystanie z zezwoleń na alkohol.
- Wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego.
- Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie organizacji imprez masowych.
- Prowadzenie kancelarii tajnej.”
- Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Knyszynie otrzymuje brzmienie zgodnie z Załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metryka strony