Zarządzenie Nr 163/05

Zarządzenie Nr 163/05

Burmistrza Knyszyna

z dnia 16 listopada 2005 r.

          w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne miejsca urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Knyszynie”

                                                                                                                                                                                            

Na podstawie art.33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 3a ust. 2 i 3, art. 4 pkt 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) zarządza się , co następuje:

§ 1

Wprowadza się „Regulamin naboru na wolne miejsca urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Knyszynie”, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 163/05.

Burmistrza Knyszyna z dn 16 listopada 2005r.

 

 

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

W URZĘDZIE MIEJSKIM W KNYSZYNIE

 

            Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.

            Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Miejskim w Knyszynie oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.

 

 

Rozdział I

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko

 

§ 1

1.       W Urzędzie Miejskim w Knyszynie, zwanym dalej „Urzędem”, każde wolne stanowisko kierownicze i urzędnicze objęte jest procesem rekrutacji z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.

2.       Burmistrz Knyszyna, zwany dalej „Burmistrzem”, może odstąpić od zachowania procedury, jeśli zatrudnienie na danym stanowisku związane jest z przesunięciem pracowników w ramach urzędu, dotyczy zmian reorganizacyjnych oraz awansowania pracownika.

3.       Potrzebę zatrudnienia pracownika zgłasza Kierownik Referatu w formie wniosku wraz z uzasadnieniem utworzenia nowego stanowiska pracy, bądź zatrudnienia na powstałym wakacie na formularzu stanowiącym załącznik nr 1.

4.       Informacja, o której mowa w ust. 3, powinna być przekazana Burmistrzowi z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.

5.       Kierownik Referatu dokonuje opisu stanowiska pracy oraz określa wymagania w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji na formularzu stanowiącym załącznik nr 2. Opis podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza.

6.       Zatwierdzenie opisu stanowiska pracy przez Burmistrza powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.

7.       Pracownik ds. organizacyjnych i kadrowych wspólnie z Kierownikiem Referatu ustalają treść ogłoszenia o naborze kandydata wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3.

 

Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

 

§ 2

1.       Komisję Rekrutacyjną zwaną dalej „Komisją” powołuje Burmistrz Knyszyna.

2.       W skład Komisji wchodzą:

a)Sekretarz Gminy – Przewodniczący Komisji,

b)Kierownik Referatu wnioskujący o zatrudnienie lub osoba upoważniona przez Burmistrza,

c) Pracownik ds. organizacyjnych i kadrowych- Sekretarz Komisji.

3.       W przypadku naboru na stanowisko Kierownika Referatu lub samodzielnego stanowiska w skład Komisji wchodzi Zastępca Burmistrza, który przewodniczy Komisji lub inna osoba wskazana przez Burmistrza.

4.       W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uzupełnić skład Komisji o dodatkową osobę (eksperta) posiadającą niezbędne kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie przydatne w procesie przeprowadzenia naboru.

5.       Jeżeli w trakcie pracy Komisji okaże się, że w jej skład została powołana osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, której dotyczy nabór na wolne stanowisko, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do jej bezstronności, Burmistrz dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie Komisji. Czynności dokonane przez Komisję działającą w poprzednim składzie są ważne.

6.       Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

 

Rozdział III

Etapy naboru

 

§ 3

1.       Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko.

2.       Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3.       Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.

4.       Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5.       Selekcja końcowa kandydatów:

a)   rozmowa kwalifikacyjna.

6.       Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7.       Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8.       Ogłoszenie wyników naboru.

 

 

Rozdział IV

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 

§ 4

1.       Ogłoszenie o naborze kandydatów podaje się obligatoryjnie do publicznej wiadomości poprzez:

a)   opublikowanie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Knyszynie zwanym dalej BIP,

b)   umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu.

2.       Ogłoszenie będzie znajdowało się na tablicy ogłoszeń w Urzędzie oraz na stronach BIP przez 14 dni kalendarzowych.

3.       Termin do składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP.

 

 

Rozdział V

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

 

§ 5

1.       Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

 

 

2.       Na dokumenty aplikacyjne składają się :

a)list motywacyjny,

b)życiorys – curriculum vitae,

c) kserokopie świadectw pracy,

d)kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

e)kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

f)     kwestionariusz osobowy,

g)referencje,

h)zaświadczenie o niekaralności.

3.       Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie w Urzędzie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

4.       Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

 

Rozdział VI

Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.

 

§ 6

1.       Komisja sprawdza czy oferty zostały złożone w terminie i czy zawierają wszystkie dokumenty wskazane w ogłoszeniu o naborze oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia wymagania wskazane w ogłoszeniu.

2.       Lista kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

3.       Referat Organizacyjny powiadamia kandydatów, o których mowa w ust. 2 o czasie i miejscu prowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej.

4.       Wzór listy stanowi załącznik nr 4.

 

Rozdział VII

Selekcja końcowa kandydatów.

 

§ 7

1.       O selekcji końcowej decyduje rozmowa kwalifikacyjna.

2.       Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy, nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatami a także weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

3.       Pytania do rozmowy kwalifikacyjnej przygotowuje i zadaje Komisja.

4.       Każdy członek Komisji zadaje kandydatom po 2 pytania (w ramach danego zakresu tematycznego).

5.       Poszczególni członkowie Komisji mogą cedować zadawanie pytań na innych członków Komisji.

6.       Ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową po zakończonych rozmowach kwalifikacyjnych. Każdy członek Komisji przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

 

§ 8

W przypadku, gdy naborem objęte jest stanowisko Kierownika Referatu bądź samodzielne stanowisko pracy, czynności określone w § 1 ust. 3 i 5 niniejszego regulaminu za Kierowników wykonuje Zastępca Burmistrza bądź Sekretarz Gminy działający z polecenia Burmistrza.

 

§ 9

1.       Komisja dokonuje zbiorczego zestawienia ocen kandydata na formularzu „Karta rekrutacyjna” stanowiącym załącznik nr 6 na podstawie „Karty oceny spełnienia wymagań” załącznik nr 5.

2.       Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja przedstawia Burmistrzowi kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów.

3.       W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez kandydatów o wyborze na wolne stanowisko decyduje Burmistrz.

 

Rozdział VIII

Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowisko pracy.

 

§ 10

1.       Po zakończeniu procedury naboru sekretarz Komisji sporządza protokół stanowiący załącznik nr 7

2.       Protokół zawiera w szczególności:

a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

3.       Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji.

 

Rozdział IX

Zatrudnienie kandydata do pracy i przygotowanie umowy o pracę

 

§ 11

1.       Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.

2.       Dokumenty, o których mowa w ust. 1, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

3.       Nowo zatrudniony pracownik otrzymuje umowę o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.

4.       Przed przystąpieniem do wykonywania pracy, pracownik powinien zostać skierowany na szkolenie wstępne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w zakresie czynności wykonywanych na określonym stanowisku pracy.

5.       Kierownik Referatu zobowiązany jest zapoznać pracownika z regulaminem pracy, szczególnym zakresem obowiązków i uprawnień pracowniczych oraz innymi przepisami regulującymi tryb pracy w Urzędzie.

6.       Fakt zapoznania się z obowiązującymi w Urzędzie regulaminami i zasadami postępowania pracownik poświadcza pisemnie.

 

Rozdział X

Informacja o wynikach naboru

 

§ 12

1.             Informację o wynikach naboru stanowiącą załącznik nr 9 upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

 

2.             Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

b) nazwę i adres jednostki,

c) określenie stanowiska urzędniczego,

d) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

e) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.

4.       Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

Rozdział XI

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

 

§ 13

1.       Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2.       Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób przechowywane są w Referacie Organizacyjnym i przekazywane do archiwum zakładowego zgodnie  z instrukcją kancelaryjną.

3.       Wszystkie informacje zawarte w dokumentach aplikacyjnych podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 20 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. Zm.)

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz Knyszyna

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2005-12-01

Data modyfikacji: 2005-12-01

Opublikował: Krzysztof Bagiński

Data publikacji: 2005-12-01