Protokół komisji nr 14/12 z 22.05.2012

 

Protokół Nr 14/12

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony  rodowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 maja  2012 roku w godz. 1200-1700 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pani Doroty Czerepko

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 11.

Przewodniczący Rady otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie zaproponował na Przewodniczącego obrad  kandydaturę P. D. Czerepko  Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty, Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie.
P. D. Czerepko wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za kandydaturą P. D. Czerepko głosowało 11 członków komisji. 

Przewodnicząca po otwarciu punkt 1 przedstawiła proponowany porządek obrad.

P. P. Malesiński zgłosił uwagi do proponowanego porządku obrad stwierdził, iż jednym z punktów powinna być informacja z pracy Komisji na tematy wynikające z zakresu działania  poszczególnych komisji, powinniśmy usłyszeć informację o : służbie zdrowia, oświacie, odbył się przegląd dróg, usłyszeć jakie są wnioski, co dalej itp.  Punkt kolejny, który proponuję jako punkt stały porządku wspólnego posiedzenia komisji to  przyjecie programu najbliższej sesji. W takim punkcie można zastanowić się nad tematami, które powinny znaleźć się na obradach sesji.

Przewodniczący Rady w odpowiedzi poinformował, że zgłaszane przez radnego tematy mogą być przedstawione w punkcie sprawy różne, wolne wnioski. Jeżeli jakieś tematy wymagają wprowadzenia jako punkt do porządku obrad to radny ma prawo zgłosić taką propozycję.

Burmistrz zgłosił o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 6: projekty uchwał w sprawach jako podpunkt „f” i „g” dwóch projektów uchwał w brzmieniu:  

- w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2335B, ul. Jagiellońska w Knyszynie

- w sprawie odmowy wyrażenia zgody na ograniczenie zatrudnienia z radnym.

Innych uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 10 członków Komisji, 1 wstrzymał się od głosu,  a oto jego treść: 

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie za 2011 r.
  3. Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2011 dla gminy Knyszyn.
  4. Potrzeby na rok 2012 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie.
  5. Informacja na temat funkcjonowania wysypiska nieczystości stałych w Knyszynie.
  6. Projekty uchwał  w sprawach:
    1. Wyrażenia opinii o zmianie granic Gminy Knyszyn oraz przyjęciu wyników konsultacji społecznych przeprowadzonych z mieszkańcami,
    2. Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości
    3. Przyjęcia dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    4. Udzielania dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie
    5.  dokonania zmian w budżecie gminy na 2012 rok.
    6. odmowy wyrażenia zgody na ograniczenie zatrudnienia z radnym,
    7. udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2335B, ul. Jagiellońska w Knyszynie.
  7. Sprawy różne.
  8. Wolne wnioski.
  9. Przyjęcie protokołu Nr 13/12 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie. 
  10. Zakończenie obrad.     

 Do pkt. 2

Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Kierownik MOPS w Knyszynie. P. A. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie za 2011 r. ( kopia sprawozdania w załączeniu). Uwag ze strony komisji do przedstawionego sprawozdania nie wniesiono. Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad.

 Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad. P. A. Roszkowska Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła i omówiła Ocenę zasobów pomocy społecznej za rok 2011 dla gminy Knyszyn.

Uwag ze strony komisji do przedstawionej oceny nie wniesiono. Na obrady Komisji przybył r. J. Bielski w dalszej części obrad uczestniczy 12 członków   komisji. Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. P.  A. Roszkowska Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła potrzeby na rok 2012 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie. (kopia w załączeniu).  Uwag ze strony komisji do przedstawionych potrzeb na rok 2012 MOPS w Knyszynie nie wniesiono. Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

P. J. Romanowicz Kierownik ZGKiM w Knyszynie poinformował, że w ubiegłym tygodniu Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska przeprowadził kontrolę wysypiska w Knyszynie. Generalnie nie było uwag, co do stanu składowiska. Niemniej w czasie kontroli dokumentacji wyszło na jaw, że na składowisko trafiają odpady dostarczone przez osoby fizyczne prywatnym transportem. Pani, która przeprowadziła kontrolę poinformowała, że jest to niezgodne z prawem ponieważ może wystąpić do Burmistrza żeby z każdą osobą, która wywoziła na składowisko odpady  zawarł umowę na prowadzenie dzielności gospodarczej i uzyskanie zezwolenia na prowadzenie zbierania i transportu odpadów. W związku z tym poinformowałem Burmistrza, że jest prawdopodobne, że zakaz wywozu nieczystości przez osoby prywatne będzie respektowany na naszym składowisku. P. Kierownik poinformował również, że próbował się z tą Panią inspektor skontaktować ponieważ prześledził obowiązujące przepisy w tym zakresie i do tej pory na taki przepis (który zakazuje), być może jest taki przepis o którym ewentualnie on nie wiem. Natomiast z tych przepisów, które zna wynika, że każdy wytwórca odpadów jeżeli jest to osoba fizyczna ma prawo zawieść te odpady na składowisko. Jest, co prawda wymóg wynikający z przepisów ustawy o odpadach, że transport odpadów na wysypisko powinie odbywać się specjalistycznym sprzętem i przez firmy, które maja na to zezwolenie. Osoba, która przeprowadził kontrolę pracuje cały czas w terenie przez co kontakt z nią jest utrudniony, dobrze żeby ta pani podała wykładnię na podstawi, której zarzuciła, że te odpady trafiły na wysypisko w sposób niewłaściwy. Mam nadzieję ,że ta spraw do sesji zostanie już wyjaśniona na razie jest tak jak jest i wysypisko będzie funkcjonował na dotychczasowych zasadach .  Dodał, że jest uzasadniona obawa, że  jeżeli te odpady nie trafią na wysypisko to mogą trafić do lasu itp. Problem w jakiś sposób rozwiąże się w roku przyszłym kiedy zostanie wprowadzony podatek dla wszystkich mieszkańców, wówczas nie będzie też sensu wywozu odpadów własnym transportem. Następnie przedstawił swoje obawy odnośnie funkcjonowania gospodarki odpadami po wprowadzeniu nowych przepisów i tak zdaniem Kierownika mieszkańcy mogą zrezygnować z selektywnej zbiórki odpadów jak również może dojść do procederu nieformalnego handlu odpadami selektywnymi przez firmy, które będą zajmowały się wywozem nieczystości. Wysypisko w Knyszynie może zostać uznane za rezerwowe składowisko dla województwa wówczas może zostać bardzo szybko zapełnione i wówczas gmina będzie musiała wydać środki na jego rekultywację chyba, że będzie przejęte i finansowane ze środków wojewódzkich.

Burmistrz zauważył, że połowa wypowiedzi Kierownika oparta jest na zasadzie :”jak mi się wydaje”. Następnie poinformował, że wojewódzki plan gospodarki odpadami ma być opracowany do końca czerwca. Rady gmin mają okres 6 miesięcy tj. do 31 grudnia na opracowanie własnych: programów, regulaminów, określenia zasady naliczania opłaty i tak są proponowany 3 formy tj. od liczby mieszkańców, poboru wody, powierzchni lokalu mieszkalnego. Obowiązkiem  gminy będzie naliczenie i pobór opłaty. Wysypisko w Knyszynie ma na dzień dzisiejszy pozwolenie na funkcjonowanie do 2017 r. Zakłady Gospodarki Komunalnej mogą uczestniczyć w przetargach na odbiór odpadów bądź odbiór i odzyskiwanie surowców wtórnych pod warunkiem, że się przekształcą w spółkę prawa handlowego i wykażą się posiadaniem odpowiedniego sprzętu, co w większości praktycznie jest niemożliwe. Jeżeli chodzi o zbiórkę selektywną odpadów spraw musi być zamknięta do 2015 określone są procentowe udziały odzyskanych odpadów w ogólnej masie odpadów. Odnosząc się do uwag z kontroli to nie ma jeszcze protokołu.

Obrady komisji opuści p. J. Bielski w dalszej części obrad uczestniczy 11 członków  komisji. Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

  Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad – projekty uchwał w sprawach:

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o zmianie granic Gminy Knyszyn oraz przyjęciu wyników konsultacji społecznych przeprowadzonych z mieszkańcami. Pytań i uwag zew strony komisji nie wniesiono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za negatywną opinią w przedmiocie zmiany granic gminy Knyszyn głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.         

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości.

Burmistrz poinformował, iż Podlaski Bank Spółdzielczy w Knyszynie wystąpił z wnioskiem o sprzedaż nieruchomości o nr geodezyjnym 1946 o pow. 0,1032 będącej w użytkowaniu wieczystym Banku. Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.          

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.      

 

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielania dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie.

 Burmistrz poinformował, że w miesiącu grudniu SP ZOZ w Knyszynie zakupił piec do centralnego ogrzewania ponieważ jeden z 4 pieców przestał funkcjonować. Z własnych środków spłacił kwotę ponad 8 tys. zł pozostała do zapłaty kwota 15 tys. zł. Firma grozi dochodzeniem należności poprzez komornika, co znacznie podniesie koszty dlatego też Burmistrz proponuje aby Rada przyznała dotację w kwocie 15 tys. zł. dla ZOZ-u. Wierzyciel wyraził zgodę, iż z egzekucją roszczeń wstrzyma się do końca maja. 

P. A.Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem jaka jest w tej chwili sytuacja w ZOZ-ie.

Burmistrz poinformował, że jeżeli chodzi o sytuację w ZOZ-ie to na dzisiaj potrzeba jeszcze kilku tygodniu spokoju w działaniu. Finansowanie nie zamyka się. Na ostatnim posiedzeniu Rady Społecznej ZOZ-u został odrzucony plan finansowy zakładający blisko 300 tys. zł strat.  Lata poprzednie pokazały, że jeżeli nawet był zakładany jakiś zysk to kończyło się to na minusie natomiast tutaj pozwalając na takie zadłużenie to w rok 2013 możemy wejść  z zadłużeniem blisko 1 mln zł czy nawet ponad, które trzeba będzie pokryć tylko z czego. Burmistrz poinformował, iż zwróciłem się o przedłożenie planu oszczędnościowego i szukanie dodatkowych źródeł dochodu poprzez rozszerzenie oferty. Odpowiedź była, iż nie możliwości poczynienia dalszych oszczędności, uważam, że są pewne możliwości czekam na potwierdzenie tego w w tym tygodniu. Funkcjonowanie w tym zakresie jaki jest obecnie nie rokuje żadnych nadziei na dalsze istnienie ZOZ-u. Jest odpowiedź definitywna z NFZ, że nie będzie zwiększonej interny to może jedynie nastąpić za pośrednictwem ZOZ-u Monieckiego, cały kontrakt wygrał SP ZOZ w Mońkach i część tego kontraktu odstąpił i jest to możliwe gdyby można się było porozumieć i ZOZ Moniecki te kilka łóżek jeszcze nam odstąpił. Jest możliwość pozyskania łóżek ZOL-u bądź opieki paliatywnej. Czekam na inicjatywę od Pani dyrektor w tym zakresie i na wskazanie oszczędności na tym, co mają.

Jak już było mówione ZOZ w Knyszynie wizytował dyrektor Podlaskiego Oddziału NFZ P. Roleder jest realna szansa na zwiększenie liczby łóżek na ZOL-u do 27 czy nawet 30, co pozwoliłoby na dalsze funkcjonowanie ZOZ-u. Jest też możliwość zakontraktowania szeregu usług w podstawowej opiece zdrowotnej. Np.: poradni jest sprzęt, laboratorium Ważnym problem jest brak opału w roku ubiegłym ZOZ nie kupował drewna a zapasy się skończyły. Dotychczas pozyskano 17 drzew ze szkoły, jest możliwość pozyskania znacznej ilości drzew z drogi trwają w tej sprawie rozmowy z powiatem.

P. P. Malesiński w imieniu społeczeństwa gminy Knyszyn zwrócił się z apelem do Przewodniczącego Rady, członków Komisji zdrowia, członków rady społecznej, Burmistrza oto aby zrobili wszystko żeby ten szpital dalej funkcjonował.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.                                          

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w  sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

P. B. Płońska – Skarbnik gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy (szczegółowa informacja zawarta w załączniku nr 5 do projektu uchwały).

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem do radnych członków komisji rolnictwa, którzy uczestniczyli w przeglądzie dróg czy wszystkie ich uwagi i zgłoszenia zostały zrealizowane. Wszyscy widzieli jak duże potrzeby są w tym zakresie. Natomiast tutaj proponuje się zmniejszenie o kwotę 17307 zł wydatków na zakup usług remontowych.

P. Skarbnik, wyjaśniała, iż z kwoty 17 tys. zł - 15 tys. zł zostało przeznaczonych na dotację dla ZOZ-u  pozostała kwota 2307 na realizację projektu. Przypomniała, iż na jednej z poprzednich sesji, kiedy wpłynęły dodatkowe środki zwiększono o 20 tys. zł kwotę na drogi z uwagą, iż mogą być przeznaczone na inne cele.

Kontynuując P. P. Malesiński zauważył, że w planie na 2012 r. mamy ujęte zadanie przebudowa drogi we wsi Guzy i zaplanowaną na ten cel kwotę 250 tys. zł. Wiadomym jest, że to zadanie nie będzie zrealizowane w tym roku, natomiast ma być wykonane asfaltowanie drogi w m. Knyszyn Zamek więc nie należy z tym czekać do końca roku tylko wprowadzić stosowne zmiany do budżetu gminy.      

Burmistrz poinformował, że ta zmiana w budżecie zostanie zaproponowana na najbliższej sesji w miesiącu czerwcu.

P. Skarbnik dodała, iż na tej sesji będą zaproponowane większe zmiany w budżecie trzeba będzie zmniejszyć dochody z realizacji projektów, określić możliwe do osiągnięcia dochody, zwiększyć się może deficyt gminy.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.              

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2335B, ul. Jagiellońska w Knyszynie odmowy,

Burmistrz zaproponował zmianę zapisu § 4 dotyczącego wartości pomocy ze strony gminy Knyszyn. Proponowana w projekcie uchwały kwota dotyczy wartości kosztorysowej zadania. Zaproponował § 4 w brzmieniu: „Wartość pomocy ze strony gminy Knyszyn określa się do kwoty 40000 zł.” Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały z uwzględnieniem zaproponowanej poprawki głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.        

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie odmowy wyrażenia zgody na ograniczenie zatrudnienia z radnym.

Przewodniczący Rady przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego  w Białymstoku, który zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na ograniczenie zatrudnienia panu Adamowi Śledziewskiemu nauczycielowi tego Zespołu kopia pisma w załączeniu). W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały z uwzględnieniem zaproponowanej poprawki głosowało  11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.  

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

Do pkt. 7

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad.

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz gminy przedstawił informacje na temat odbudowy domu dla państwa Z. Pojawił się problem z projektem. Dwukrotnie w obecności Przewodniczącego Rady odbyła się rozmowa w projektantem P. R., że ma to być być dom parterowy o pow. około 80 m2. Natomiast projekt został wykonany na dom o pow. 140 m2, 5 pokoi, salon 50 m2 koszt około 300 tys. zł. Dotychczas P. Z. mieszkali w domu drewnianym o pow. około 50m2. Oczywiście nikt tym Państwu nie ogranicza możliwości mogą wybudować dom jaki chcą niemniej jednak trzeba podejść do tego realnie. Oczekiwanie P. Z. jest takie, iż gmina wybuduje dom. Następnie P. Sekretarz zwrócił się o opinię do komisji w tej sprawie.

Ustalono, iż należy się zwrócić na piśmie do P. Z. poinformować ich, że gmina nie jest inwestorem, porozmawiać, spisać ustalenia- protokół.  

Obrady komisji opuścił P. J. Andraka w dalszej części obrad uczestniczy 10 członków komisji.

Burmistrz przedstawił:

- Pismo Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach informujące o wystąpieniu do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku o akceptację rozkazu odnośnie reorganizacji funkcjonowania KP PSP w Mońkach polegającej na likwidacji posterunku policji  w Knyszynie ( kopia pisma w załączeniu).

- Agencji Nieruchomości Rolnej Oddział Terenowy w Olsztynie filia w Suwałkach, która zgłasza chęć nieodpłatnego przekazania gminie nieruchomości  położonej w m. Ogrodniki 18/1 składającej się z budynku mieszkalnego oraz gospodarczego. Wymagane nadesłanie w ciągu miesiąca uchwały rady o nieodpłatnym nabyciu nieruchomości. Burmistrz dodał, iż lokal ten jest zamieszkały przez rodzinę, która nie jest tam zameldowana.

Komisja przyjęła do wiadomości tą propozycję wyraziła opinię, iż gmin nie jest zainteresowana przejęciem tego lokalu, ewentualnie może rozważyć możliwość jego przejęcia, ale bez lokatorów.

Na obrady Komisji przybył ponownie P. J. Bielski w dalszej części obrad uczestniczy 11 członków komisji.  

Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem jak przedstawia się sytuacja w oświacie szczególnie w zakresie ograniczenia deficytu.

Burmistrz poinformował, że w roku bieżącym odbyło się szereg spotkań z dyrektorami szkół. Po ostatnim spotkaniu z dyrektorami i poczynionych wcześniej ograniczeniach wysłane zostało pismo dotyczące zmniejszenia zatrudnienia w obsłudze poszczególnych szkół  i tak:

w Kalinówce Kościelnej zmniejszono etaty sprzątaczek do ¾ oraz ograniczono liczbę godzin świetlicy o 5. W Knyszynie z 2 i ½ etatu woźnych i konserwatora ograniczono do 2 etatów. Zmniejszono liczbę godzin świetlicy o 10. W Knyszynie proponowanych jest do zwolnienia 2 nauczycieli , jeden z tych nauczycieli idzie na urlop wychowawczy.  Dyrektorzy generalnie dostosowali się do ograniczeń. Natomiast w obu przypadkach rady pedagogiczne wyraziły protest  podkreślając krzywdę dla dzieci. Więcej bez łączenia klas, na co w tym roku nie było akceptacji m  nie da się osiągnąć. Na przyszłość trzeba zastanowić również nad tym, że w przypadku niektórych zawodów w szkole zatrudniani są specjaliści nie będący nauczycielami lub też zwiększane są etaty np.: nie 20 godzin a np.: 25 godzin.        

P. A. Śledziewski zwrócił się z  pytaniem czy jest prawdą, iż P. Wicedyrektor ZSO w Knyszynie P. Fiedoruk zaplanował sobie przejęcie oddziału i pani ma mieć podobno w klasie I  będzie zajęcia z języka polskiego czy też matematyki a reszta przedmiotów ma być rozbita na kilku nauczycieli, co jest kuriozum żeby w I klasie dzieci uczyło kilku nauczycieli.

Burmistrz poinformował, że Pani Fiedoruk ma wpisane wychowawstwo klasy I i ma prowadzić 13 godzin zajęć. Z tych 13 godzin – 6 to godziny nadliczbowe.    

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem ile wynoszą braki finansowe w szkołach.

Burmistrz poinformował, że Obsługa Finansowo Księgowa Szkół Gminy Knyszyn po przeanalizowaniu arkuszy organizacyjnych z dnia 27 kwietnia 2012 r. ZSO w Knyszynie i ZS w Kalinówce Kościelnej stwierdziła, że plan finansowy na 2012 r. nie pokryje wydatków na wynagrodzenia i pochodne od tych wynagrodzeń. W Knyszynie brak na płace wyniesie 56 tys. zł w kwocie tej ujęte są planowane do wypłacenia odprawy dla zwalnianych pracowników w kwocie 33 tys. zł. Ponadto wzrost składki rentowej o 2%, co stanowi kwotę 45 tys. zł łącznie brak wyniesie około 101 tys. zł. W ZS w Kalinówce Kościelnej brak wynosi około 31 tys. zł. Wzrost składki rentowej 21 tys. zł łącznie brak wyniesie około 52 tys. zł. Podane kwoty mogą ulec zmianie. Ponadto średnioroczna struktura zatrudnienia w szkołach nie uległa zmianie w stosunku do projektu arkuszy organizacyjnych z dnia 3 kwietnia 2012 r. w związki z powyższym przewidywana łączna kwota jednorazowego dodatku uzupełniającego do wypłacenia wyniesie 142749,42 zł składki na ZUS i F. pracy wynoszą 28035,99 zł całkowity koszt wyniesie 170.785,41 zł. (kopia pisma w załączeniu). Wzrost o 2% składki zdrowotnej ma być zrefundowany, ale na dzień dzisiejszy wykazywany jest jako brak.

P. P. Malesiński zauważył, iż należy zwrócić uwagę i na pozostałe wydatki.

Burmistrz poinformował, iż wraz ze termomodernizacją budynków będą znaczne oszczędności na kosztach ogrzewania.                                                              

P.I.Wysocka zgłosiła potrzebę ustawienia dodatkowych koszy na śmieci na placu zabaw przy ul. Jagiellońskiej.

Burmistrz poinformował, że w najbliższym czasie zostaną tam ustawione dwa kosze na śmieci typu SM-110.

P.A. Śledziewski zwrócił się z pytaniem odnośnie Liceum dla dorosłych, które funkcjonuje w Knyszynie. Czy w ramach tego projektu są zatrudnieni nauczyciele z Knyszyna, i czy gmina z   tytułu wynajmu pomieszczeń ma jakieś dochody.       

Burmistrz poinformował, iż centrum Edukacji Mentor w Mońkach przy udziale Ośrodków Pomocy Społecznej z gminy Knyszyn i Jaświły realizuje projekt „zdana matura”. Nauczyciele, którzy są zatrudnieni są zatrudnieni w ramach projektu w przypadku Liceum w Knyszynie są to nauczyciele z Knyszyna. Wszelkie umowy odnośnie wynajmu pomieszczeń zawarte są pomiędzy Centrum Edukacji Mentor a dyrektorem szkoły.

P.P. Malesiński zwrócił się z następującymi pytaniami;

- czy pan skarbnik dysponuje już wykazem mienia przeznaczonego do komunalizacji, dotyczy to realizacji uchwały podjętej na poprzedniej sesji. Interesuje nas nie tylko spisanie mienia, ale przede wszystkim mienie komunalne w jakim jest stanie i co z nim się dzieje

Burmistrz wyjaśnił, iż tymi sprawami zajmuje się pracownik Urzędu P. I. Dworzańczyk, posiedzenia komisji jeszcze nie były, jesteśmy w trakcie przygotowywania odpowiednich dokumentów niezbędnych do komunalizacji.

- jak przedstawia się sprawa asfaltowani końca ul. Goniądzkiej.

Burmistrz wyjaśnił, iż nic się  w tej sprawie nie zmieniło, gmina może wykonać prace na własnej części drogi. Natomiast odnośnie przekazania gminie odcinka tej ulic to sprawa trafiła do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, ile ta procedura potrwa to trudno powiedzieć.

Następnie Burmistrz przedstawił informację na temat możliwości połączenia ul. Zamoyskiego w kierunku Rynek z przebiciem do ul. Goniądzkiej. Poinformował również, iż zgłosiła osoba zainteresowana sprzedażą nieruchomości pod drogę na ul. Starodwornej, z która ma być zawarte wstępne porozumienie, dalsze czynności zależą od Rady chodzi o finansowanie.

P. J. Bielski zgłosił:

- sprzątnąć Plac Jana Pawła II,

- nie działa oświetlenie w bramie cmentarnej

- rozważenie możliwości przebicia ul. Tykockiej ( za sklepem Biedronka) w kierunku szosy.

Burmistrz wyjaśnił, iż gmin jak najbardziej powinna pomagać w pozyskaniu terenu pod budownictwo, ale w takim przypadku inicjatywa powinna pochodzić od mieszkańców nie odwrotnie.          

Przewodniczący Rady poruszył temat tegorocznych obchodów „Dni Knyszyna”

Burmistrz poinformował, iż tegoroczne „Dni Knyszyna” mają odbyć się dniach 22-24 czerwca zakres i rozmach imprezy zależeć będzie od środków, którymi dysponujemy.

Ze strony komisji zgłoszono propozycje ujęcia w programie:

- turnieju piłkarskiego,

- zawodów wędkarskich,

- zabawy tanecznej

-  piknik dla dzieci na ul. Kościelnej

Innych uwag wniosków nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.

Do pkt.8

Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad.

Do protokołu Nr 13/12 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej  z dnia 29 marca 2012 r. uwag nie wniesiono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu ze  wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków komisji.

Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad. 

Do pkt.9  

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,  Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego,

 

Protokółował:                        

Andrzej Kudzinowski                                                               Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                          Dorota Czerepko                              

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2013-07-30

Data modyfikacji: 2013-07-30

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2013-07-30