Protokół komisji Nr 12/12 z 17.02.2012

Protokół Nr 12/12

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 17 lutego  2012 roku w godz. 1400-1830 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pana Adama Tracz

 

 W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 13

Przewodniczący Rady otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie zaproponował na Przewodniczącego obrad  kandydaturę P. A. Tracz  Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie. P. A. Tracz wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący po otwarciu punkt 1 przedstawiła proponowany porządek obrad.

Burmistrz zaproponował, iż w związku z tym, że na posiedzeniu komisji nie będą obecni  przedstawiciele Izby Rolniczej w miejsce tego punktu wprowadzić punkt informacja na temat usuwania i recyklingu odpadów motoryzacyjnych i rolniczych zaproponowana przez przedsiębiorstwo Alternatywa P. Mariusz Bednarczyk        

Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 członków Komisji, a oto jego treść: 

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Informacja na temat usuwania i recyklingu odpadów motoryzacyjnych i rolniczych Alternatywa Mariusz Bednarczyk.  
  3. Informacja z wykonania planu finansowego ZGKiM w Knyszynie za 2011 r.
  4. Pomoc dla Państwa Z. – omówienie dotychczasowej pomocy. 
  5. Opracowanie sprawozdania z działalności Komisji za 2011 r.
  6. Opracowanie planu pracy na 2012 r.   
  7. Sprawy różne.
  8. Wolne wnioski.
  9. Zakończenie obrad.     

 

Do pkt. 2

Przewodniczący otworzył punkt 2. Następnie udzielił głosu Mariuszowi Bednarczukowi  – Alternatywa.

P. Mariusz Bednarczuk poinformował, iż jest właścicielem firmy Alternatywa, która zajmuje się odbiorem odpadów motoryzacyjnych i rolniczych takich jak płyny eksploatacyjne, odpady z tworzyw sztucznych folie po sianokiszonce, firm współpracuje również z rolnikami z ternu gminy Knyszyn. Firma poszukuje lokalizacji pod swoją nową siedzibę i jest zainteresowana nabyciem działki o pow. około 5 tys. m2 i jest zainteresowany nabyciem części działki stanowiącej własność gminy Knyszyn położonej w rejonie wysypiska. Zamierzenia to zbudowanie tam siedziby firmy zajmującej się segregacją, magazynowaniem opakowań z tworzyw sztucznych w perspektywie czasu również segregacja odpadów wytwarzanych na ternie gminy Knyszyn oraz uruchomienie linii do recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych. Linia jest całkowicie bezpieczna i bezemisyjna jej moc przerobowa to około 3 tys. ton w skali roku emisja do środowiska poniżej 1 t. substancji szkodliwych w ciągu roku. Wraz z inwestycją pojawiłyby się korzyści dla gminy takie jak wpływy z podatku od nieruchomości, zatrudnienie mieszkańców gminy, w skali 3 lat zatrudnieniowych będzie około 10 – 15 osób. Inne korzyści to odbiór odpadów wytwarzanych przez mieszkańców gminy. Instalacja działa na zasadach termicznego przekształcania odpadów metodą pirolizy.  Piroliza polega na termicznym przekształceniu materii organicznej w braku obecności tlenu do postaci ciekłej, stałej i gazowej. 

Przewodniczący zwrócił się pytaniem czy jest to pierwsza instalacja tego typu realizowana przez firmę P. Bednarczuka.

P. M. Bednarczuk poinformował, że jest to ich pierwsza instalacja. Natomiast jeżeli chodzi o tego typu instalacje to na chwilę obecną w Polsce funkcjonuje jeszcze jedna pilotażowa instalacja tego typu w Stalowej Woli. Tego typu instalacje stanowią przyszłości jeżeli chodzi o recykling są: innowacyjne i bezpieczne, mała emisja substancji niebezpiecznych, małe zapotrzebowanie na energię, zajmują również mało miejsca. Powstałe produkty a więc substancje ropopochodne, węgiel aktywny, złom są atrakcyjne na rynku surowców. Jest to alternatywa dla obecnie stosowanych rozwiązań czyli spalarni.

P. D. Czerepko zwróciła się z pytaniem czy przeprowadzono już badania oddziaływania na środowisko tej instalacji.

P. M. Bednarczuk w odpowiedzi poinformował, iż  każda tego typu instalacja uruchamiania na ternie kraju musi posiadać zezwolenie głównego inspektoratu ochrony środowiska, wymagania są bardzo restrykcyjne jeżeli chodzi o recykling. Emisja zanieczyszczeń do środowiska i tak dwutlenek azotu przy 3 tys. ton przerobu tworzyw sztucznych – 773 kg, pył 9 kg, dwutlenek siarki 124 kg, tlenek węgla 126 kg,  ilość zanieczyszczeń w granicach 1 tony w skali roku. Ilość zanieczyszczeń można porównać z gospodarstwem domowym gdzie spalanych jest kilka ton węgla. Na dzień dzisiejszy na terenie Polski północo wschodniej nie ma żadnej instalacji do recyklingu tworzyw sztucznych.

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem czy surowiec do przerobu będzie pochodzi z ternu województwa i czy w  krajach zachodnich są stosowane tego typu instalacje.

P. M. Bednarczuk w odpowiedzi poinformował, iż surowiec do przerobu będą starali się pozyskać jak najbliżej czyli  z sąsiednich gmin. W dalszej perspektywie wspólnie z gminą  będzie możliwość uruchomienia sortowni odpadów. Natomiast jeżeli chodzi o takie instalacje to w krajach europy zachodniej one nie funkcjonują ponieważ tam ten recykling rozwinął się dość dawno i oparty jest na przerobie mechanicznym. Natomiast ta instalacja jest nowym rozwiązaniem i z powodzeniem funkcjonuje w USA i Chinach.

Przewodniczący zwrócił się z pytaniem czy są rozpatrywane inne lokalizacje firmy.

P. M. Bednarczuk w odpowiedzi poinformował, iż prowadzi rozmowy z kilkoma samorządami nie ukrywa, iż szczególnie jest zainteresowany lokalizacja na terenie gminy Knyszyn.

Burmistrz poinformował, iż gmina Knyszyn w rejonie wysypiska dysponuje między innymi działką o powierzchni około 2,5 ha. Następnie przedstawił mapę sytuacyjną. P. Bednarczuk wstępnie wyraził zainteresowanie nabyciem części działki.

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem jakie są oczekiwania w stosunku do samorządu ze strony Pana firmy.

P. M. Bednarczuk poinformował, iż jest zainteresowany nabyciem nieruchomości pod lokalizację swojej firmy, nie oczekuje ani udziału finansowego ze strony gminy ani też, umorzeń podatków itp. co do decyzji to oczekuje odpowiedzi do końca marca, z uwagi na planowane rozpoczęcie działalności z początkiem przyszłego roku.

Na tym spotkanie zakończono P. M. Bednarczuk opuścił obrady komisji.

Przewodniczący zamknął punkt 2 porządku obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad. Następnie udzielił głosu P. Kierownikowi ZGKiM w Knyszynie.

P. J. Romanowicz – Kierownik ZGKiM w Knyszynie przedstawił informację z wykonania planu przychodów i kosztów pozabudżetowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie w 2011 r. , która przedstawia się następująco:

- przychody 1.385.047,41 zł

- koszty 1.396.403,31

- zobowiązania 116.251,50 (brak przeterminowanych)

- stan środków obrotowych na dzień 31.12.2011 r. – 55.576,30 zł.

- należności na dzień 31.12.2011 r. wynosiły – 90.143.76 w tym wymagalne 73.933,68

W trakcie roku wykonywana jest korekta planu stąd wykonanie oscyluje w graniach 100%

(szczegółowa informacja w załączeniu do protokołu).

Przewodniczący poruszył sprawę przedstawioną na ostatnim posiedzeniu Komisji Rolnictwa dotyczącą funduszu remontowego na ul. Legionowej 8 miało odbyć się spotkanie z mieszkańcami. Jaka ta sprawa została zakończona.

P. Kierownik poinformował, że odbyło się spotkanie z właścicielami mieszkań przy ul. Legionowej 8. Właściciele podjęli uchwałę o zwiększeniu fundusz remontowego do 1 zł od m2.  Dotychczas było 0,50 zł jest to na pewno krok w dobrym kierunku. W pozostałych budynkach ta stawka jest znacznie niższa i tak w budynku przy ul. Szkolnej 7 wynosi 0,70 zł a w budynku przy ul. Szkolnej 5 wynosi 0,50 zł. W międzyczasie w tym budynku został również wymieniony piec c.o.             

P. D. Czerepko poruszyła sprawę dostaw węgla do kotłowni w Knyszyn - Zamek powinna być dostarczana kostka a obecnie trafiają potężne bryły, jest też również dużo kamienia.

P. Kierownik poinformował, iż miał już zgłoszenia od palaczy dotyczące jakości dostarczanego węgla itp. zakończone interwencją u dostawcy jeżeli to nie poprawi sytuacji. To jedyny rozwiązaniem jakie można jeszcze zastosować jest zamówienie mniejszej ilości węgla np.: 5 t. zakwestionowanie jakości całej dostawy i powołanie wspólnej komisji dwustronnej innej możliwości nie ma.     

Przewodniczący zwrócił się z pytaniem odnośnie planowanych kontroli dotyczących utrzymani czystości i porządku na posesjach, które miały odbyć się w 2011 r.

Burmistrz wyjaśnił, iż takich kontroli nie było, były indywidualne podejmowane przez pracownika na interwencję.

P. P. Malesiński zaproponował aby powrócić do tematu lokalizacji siedziby Zakładu. W roku ubiegłym radni zapoznali się z lokalizacją i stanem wszystkich obiektów będących w użytkowaniu Zakładu. Była mowa o ewentualnej przeprowadzce biura i lokalizacja całości w jednym miejscu, związane to jest również z przeznaczeniem do sprzedaży budynku przy ul. Szkolnej. Jest pytanie czy zajmujemy się tym tematem, czy go tak zostawiamy.

P. J. Romanowicz Kierownik ZGKiM stwierdził, iż wykona każde plecenie w tym zakresie. Jednak na dzień dzisiejszy nie widzi innego lokalu, który zapewniłby normalne warunki pracy dla ludzi i sprzętu. Była tutaj mowa o budynku przy hydroforni, dostosowanie tego budynku do potrzeb a później jego utrzymanie wiąże się ze sporymi nakładami finansowymi.

P. S. Purta Zastępca Kierownika ZGKiM dodał, iż ogrzanie tego budynku w okresie zimy to minimum 60 t. węgla i zatrudnienie 4 palaczy., co w konsekwencji może spowodować wzrost ceny wody o kolejne 2 lub 3 zł za m3.

Burmistrz wyjaśnił, iż okres jesienno zimowy nie był najlepszym okresem na reorganizację niemniej jednak zmiany takie będą miały miejsce na wiosnę, na dzień dzisiejszy za wcześnie mówić o konkretach.                           

P. A. Śledziewski zauważył, iż jest szereg wolnych pomieszczeń do wykorzystania w budynku KOK na drugim piętrze. Przeniesienie biura zakładu na ul. Polną utrudni dostęp dla mieszkańców.

Burmistrz wyjaśnił, iż nikt w tej chwili nie przesądza, czy biuro Zakładu będzie przeniesione na ul. Polną czy nie. Są jeszcze pomieszania do wykorzystania po byłym GCI. Poinformował, iż zmiany mają dotyczyć: przeniesienia administracji ZGKiM.  Obsługi Finansowo – Księgowej Szkół zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi, księgowi powinni być zatrudnienie w szkołach. MOPS-u wzrasta zatrudnienie o ½ etatu jest to zalecenie pokontrolne w dotychczasowych pomieszczeniach, które zajmują pracownicy MOPS-u  nie można zapewnić minimum prywatności przy rozmowie z interesantem, a często dotyczą one spraw trudnych i delikatnych. Księgowa MOPS-u zajmuje pokój Przewodniczących Rady. Prowadzone w Urzędzie archiwum wymaga również dodatkowego pomieszczenia. Zmiany organizacyjne w tym zakresie odbędą się w pierwszym półroczu bieżącego roku.

Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad. 

Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.  

Burmistrz poinformował, że zgodnie z ustaleniami, które przedstawiono na spotkaniu z radnymi i sołtysami jeżeli chodzi o pomoc dla P. Z. to co zamierzano uczyniono a mianowicie został zakupiony za kwotę 14,5 tys. zł domek typu holenderskiego kompletny z wyposażeniem. Środki pieniężne na pierwsze potrzeby zebrane w Urzędzie zostały przekazane dla pana Z. podobnie środki pieniężne zebrane w szkole.  W Caritas Archidiecezji Białostockiej zostało założone konto na które można wpłacać środki na pomoc dla państwa Zalewskich z przeznaczeniem na odbudowę domu. Te środki będą wypłacane na podstawionych , faktur, rachunków. Podłączono energie elektryczną. Rodzina została otoczona opieką medyczną. Jak się okazało dziecko 4 letnie ma trudności z rozmową zostało zbadane przez psychologa i będzie objęte stałą opieką. Kolejna sprawa to jest zgłoszenie i wydanie decyzji lokalizacyjnej oraz pozwolenia na budowę domu,  chcąc rozpocząć prace na wiosnę zostało naprawdę mało czasu.

Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do kogo zgłaszać i czy jest taka osoba, która zajmuje się koordynacją pomocy dla P. Z. W jego okręgu wyborczym zgłosiła się osoba, która deklaruje, iż zajmie się sporządzeniem dokumentacji projektowej inna osoba deklaruje swoją pomoc przy odbudowie domu.

Burmistrz poinformował, iż wszystkie takie zgłoszenia należy kierować do Urzędu do sekretariatu bądź bezpośredni do Sekretarza, który ma założone rejestry zgłoszeń i z ramienia Urzędu pilotuje te sprawy. Urząd stara się też pomagać Państwu Zalewskim w korespondencji miedzy Urzędami i Instytucjami.

P. I. Wysocka zauważyła, iż Burmistrz wspomniał o dziecku, które zostało objęte specjalistyczna opieką psychologiczną, co wynikło na skutek tej tragedii. Zwróciła się z pytaniem czy na terenie gminy jest ktoś kto się tym zajmuje czy na terenie gminy są takie dzieci, czy są takie rodziny gdzie są dzieci zaniedbane gdzie 3-4 latek nie mówi nie rozwija się kto się tym powinien zajmować. Powinniśmy uczulić tez siebie na takie sytuacje w swoich okręgach.

Burmistrz wyjaśnił, iż taką instytucją, która się tym zajmuje z urzędu jest MOPS, który powinien mieć rozpoznane tego typu środowisko. Państwo Z. nie korzystali z pomocy MOPS-u nie byli objęci ich opieką, ale jest też ośrodek zdrowia gdzie sporządza się bilans trzy później czterolatka i jest pytanie czy ten bilans był, czy też nie a jeżeli nie to dlaczego to trzeba wyjaśnić, żeby chociażby uniknąć tego typu sytuacji na przyszłość.

P. P. Malesiński zwrócił uwagę, iż w informacji zawierającej numer konta na które można wpłacać pieniądze na odbudowę domu przez państwa Z. jest tylko dopisek „Pomoc pogorzelcom” co jego zdaniem jest niewystarczające ponieważ pieniądze mogą trafić na ogólne konto Caritasu i do państwa Zalewskich może trafić tylko część środków należy to wyjaśnić.

P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy wyjaśnił, iż Urząd dysponuje kopią umowy jaka została zawarta pomiędzy Państwem Z. i Caritasem i  zostanie to sprawdzone, ale z tego co jest mu wiadomym w Caritas zostało założone dwa oddzielne konta na pomoc dla P. Z. na jedne mogą być kierowane dobrowolne wpłaty a więc i te ze zbiórki a na drugie 1 % z podatku natomiast dopisek pomoc pogorzelcom jest wystarczający. Niemniej zostanie to jeszcze sprawdzone.

Przewodniczący zamokłą punkt 4 porządku obrad. 

Do pkt. 5

Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad. Następnie zaproponował aby poszczególni Przewodniczący przedstawili swoje propozycje sprawozdań.

Następnie Przewodniczący przedstawił propozycję sprawozdania z działalności Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie (sprawozdanie w załączeniu). W trakcie przedstawienia sprawozdania zwrócił się z  następującymi pytaniami:

- jak przedstawia się sprawa działki nr 1976 położonej przy ul. Pocztowej dotyczy to miedzy innymi wyznaczenia trójkąta widoczności. Jak przebiega procedura zmierzająca do sprzedaży tej działki.

Burmistrz wyjaśnił, iż użytkownicy działki skierowali sprawę do Sądu o zasiedzenie tej działki odbyły się już bodajże dwie rozprawy. Urząd wystąpił do tych Państwa o wydanie pasa drogowego. Skierowano już dwa wystąpienia w drugim informujemy, że w przypadku nie odstąpienia sprawa będzie skierowana na drogę Sądową. Po pewnym czasie wpłynęło podanie, że zostanie to wykonane na wiosnę. Termin kolejnej rozprawy Sądowej o zasiedzenie z udziałem świadków wyznaczony jest na 20 lutego    

- ile dróg w br. Zaplanowanych jest do wykonania wspólnie z powiatem.

Burmistrz wyjaśnił, iż  ma odbyć się spotkanie w powiecie w zakresie inwestycji drogowych i wówczas powiat przedstawi swoje propozycje w tym zakresie.

P. I.Wysocka zwróciła się z pytaniem jakie warunki trzeba spełnić aby zasiedzieć działkę jak to chcą uczynić Państwo F. a szczególnie chodzi tutaj o pas drogowy.

Burmistrz wyjaśnił, iż są to dwie sprawy i tak pasa drogowego zasiedzieć nie można. Urząd, co było mówione wystąpił dwukrotnie z pismem w tej sprawie. Następnym krokiem będzie skierowanie sprawy do Sądu o wydanie pasa drogowego. Natomiast jeżeli chodzi o pozostałą część działki to toczy się postępowanie Sądowe, spraw jest dosyć skomplikowana, kolejna rozprawa odbędzie się 20 lutego.

P. K. Polińska przedstawiła propozycję sprawozdania z działalności Komisji Samorządu, Finansów, Planowania, Działalności Gospodarczej Rady Miejskiej w Knyszynie (sprawozdanie w załączeniu).

P. P. Malesiński zauważy, iż w sprawozdaniu obu Komisji pojawia się informacja o głosowaniu w sprawie rozbiórki budynku po byłym internacie, a ten budynek stał się zabytkiem. Zwrócił się z pytaniem kiedy był złożony wniosek o wpisanie tego budynku do rejestru zabytków.

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż nie ma takiej informacji, Urząd na pewno nie występował z takim wnioskiem. Natomiast informacja wpłynęła kilak dni po posiedzeniu komisji.

P. P. Malesiński stwierdził, iż oczekuje w najbliższym czasie informacji ile jest zabytków na ternie gminy i jakie są zamierzenia w tym zakresie.  

Burmistrz wyjaśnił, iż dwa dni po spotkaniu grudniowym komisji otrzymaliśmy pismo o zakwalifikowaniu przez konserwatora zabytków do wojewódzkiej ewidencji zabytków  budynku po byłym internacie (manufaktura tkacka) oraz dwóch budynków mieszkalnych przy ul. Rynek 3 i 4. Następnego dnia Burmistrz rozmawiał telefonicznie z przedstawicielem konserwatora zabytków  Białymstoku i uzyskał informację, iż jest to wynikiem ogólnego przeglądu budynków w całym województwie i dotyczy budynków w kilkunastu gminach. Niemniej te informacje czy też wnioski ktoś musiał zgłosić pani nie była wstanie udzielić takich informacji.

Obrady Komisji opuściła P. K. Polińska w dalszej części obrad Komisji uczestniczy 12 członków  

Kontynuując Burmistrz dodał, iż nadal jest zdania, że ten budynek należy rozebrać. Jeżeli chodzi o nadzór budowlany to on uważa, iż ówczesną decyzję o rozbiórce należało wykonać. Na chwilę obecną decyzja jest nieważna i postępowanie należy wszczynać od nowa. Skoro jest taka wola Rady to na jedno z kolejnych posiedzeń Komisji zostanie zaproszony Wojewódzki Konserwator Zabytków. Urząd przygotuje na piśmie argumenty przemawiające za rozbiórką tego budynku.

P. B. Fiedorowicz przedstawiła sprawozdanie z działalności komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie (sprawozdanie w załączeniu).

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

P. D. Czerepko przedstawiła sprawozdanie z działalności komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie (sprawozdanie w załączeniu).

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

P. J. Andara zauważył, że swego czasu przyjęto, iż posiedzenia Komisji miały odbyć się naprzemian raz wcześniej raz później, ale od dłuższego czasu odbywają się tylko popołudniu.       

Przewodniczący zamknęła punkt 5 porządku obrad. 

Do pkt. 6

Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad.

Poszczególni przewodniczący Komisji przedstawili propozycje planów komisji (propozycje w załączeniu)

P. P. Malesiński poinformował, iż chciał swego czasu uzyskać informację o przygotowywanym wniosku na kanalizację i takowych nie uzyskał w Urzędzie.  

Burmistrz przedstawił orientacyjną punktację możliwą do uzyskania przez wniosek składany do PROW-u na zadanie w ramach ochrony środowiska tj. modernizacja hydroforni, budowa kanalizacji i spinka wodociągów.

Następnie Burmistrz poinformował, że umowy z NFPŚiGW na termomodernizację obiektów oświatowych miały być podpisane do 20 lutego br. W pewnym momencie okazało się, że jedna z gmin chce się wycofać z tej inwestycji, co groziło niepowodzeniem dla całego wniosku. Po konsultacjach wspomniana gmina zrezygnowała z jednej inwestycji i Narodowy Fundusz przedłużył termin na podpisanie umów o miesiąc.

P. P. Malesiński poruszył sprawę organizacji pracy rady i zauważył jego zdaniem należałoby zastanowić się nad ograniczeniem liczby członków w poszczególnych komisjach np.: do 5.

W tej chwili niektóre komisje liczą po 10- 11 członków, co wcale nie usprawnia ich pracy a wręcz odwrotnie. Mniejsze komisje mogłyby odbywać swoje posiedzenia samodzielnie a jeśli byłaby taka potrzeba spotkać się na wspólnym posiedzeniu.                                       

Przewodniczący zamknął punkt 6. 

Do pkt. 7

Przewodniczący otworzył punkt 7 porządku obrad.

Burmistrz zwrócił się do Komisji o rozważenie propozycji firmy zainteresowanej nabyciem gruntu w rejonie wysypiska, która został przedstawiona na dzisiejszej komisji.

P.A. Pietlukiewicz zwrócił uwagę, że przed jakąkolwiek decyzją należałoby uzyskać więcej informacji na temat technologii, którą chce zastosować firma tym bardziej, iż jest to nowość, która nie jest stosowana na szerszą skalę, poznać wszystkie ewentualne zagrożenia.

Burmistrz zadeklarował, iż zwróci się do pana Mariusz Bednarczuk właścicielem firmy Alternatywa o przedstawienie swoich zamierzeń na piśmie. Mając takie informacje będziemy mogli zwrócić się do Urzędu Marszałkowskiego do Wydziału Ochrony Środowiska o stosowną opinię.

Burmistrz poinformował, o przebiegu procesu wykupu nieruchomości pod drogi w obrębie ulic Chwalczewskiego, Junga, Zamoyskiego. Przedstawił sprawę wykupu gruntu u Państwa J. sprawa dotyczy wykupu 2 działek. Odbyły się już drugie negocjacje w przypadku wykup pod ul. Zamoyskiego nie będzie problemu natomiast jeżeli chodzi o teren od ul. Kościelnej to państwo zażądali działki zamiennej akurat tak się składa, że po drugiej stronie ul. Kościelnej jest działka  o pow. 571 m2 natomiast działka, która chcemy nabyć ma powierzchnię 521 m2 a więc jest to zaakceptowania. Przy drugich negocjacjach państwo zażądali wykupu całości działki ponieważ ich zdaniem po wydzieleniu działki pod drogę pozostała cześć traci na wartości. Należy dodać, iż ta działka jest działką rolną i nie może samodzielnie być działką budowlaną. Zażądali również wyższej ceny. Cena, która została zaproponowana dotyczy wszystkich działek, które były wykupywane pod drogę i tutaj odstęp nie będzie. Następnie zwrócił się o opinie w tej sprawie?.

Kontynuując Burmistrz poinformował, że jeżeli chodzi o Nieruchomość po zmarłym P. Malesińskim to wójt gminy Jaświły nie widzi przeszkód aby część nieruchomości potrzebną pod drogę przekazać gminie Knyszyn. Natomiast jeżeli chodzi o włączenie ul. Zamoyskiego do drogi krajowej to Urząd wystąpił o opinię do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jeżeli będzie pozytywna to będzie zasadnym wykup dwóch działek.       

Do pkt.10      

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodniczący zakończył wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,  Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego,

 

Protokółował:                        

Andrzej Kudzinowski                                                               Przewodniczący Komisji

 

               Adam Tracz    

                                               

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2013-06-05

Data modyfikacji: 2013-06-05

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2013-06-05