Protokół komisji Nr 11/12 z 30.01.2012

 

Protokół Nr 11/12

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 stycznia 2012 roku w godz. 1300-1830 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pani Doroty Czerepko

 

 W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 12. Przewodniczący Rady otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie zaproponował na Przewodniczącego obrad  kandydaturę P. D. Czerepko Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie.
P. D. Czerepko wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za kandydaturą P. D. Czerepko głosowało 12 członków komisji. Przewodnicząca po otwarciu punkt 1 przedstawiła proponowany porządek obrad.

Następnie zwróciła się z pytaniem czy są uwagi bądź propozycje zmian do porządku obrad. Burmistrz wniósł o wprowadzenie następujących zmian do porządku obrad:

- w pkt. 2 w podpunkcie „c” był jeden projekt uchwały po konsultacji z nadzorem prawnym wojewody okazało się, że potrzebne są dwie uchwały pierwsza uchylająca dotychczasową i druga ustalająca zasady, tytuły tych uchwał brzmią:

- uchylenia uchwały Nr VII/48/11 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 1 sierpnia 2011

r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy,

- ustalenia zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy

- w podpunkcie „f” zmianie ulegnie tytuł uchwały, który brzmi” określenia warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania,

- wprowadzić do porządku obrad projekt uchwały  w sprawie przyjęcia: wzoru deklaracji i informacji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości. Regionalna Izba Obrachunkowa wniosła uwagi, co do treści zapisów zawartych w niektórych załącznikach   tej uchwały.    

Innych uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 12 członków Komisji, a oto jego treść:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Projekty uchwał w sprawach:
    1. ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na
      2012 r.
    2. zmiany uchwały Nr XXI/155/05 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym uczniom zamieszkałym na terenie gminy Knyszyn,
    3. uchylenia uchwały Nr VII/48/11 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 1 sierpnia 2011 r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy
    4. ustalenia zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy
    5. uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2012,
    6. zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia pomocy społecznej w ramach realizacji zadań własnych gminy w zakresie dożywiania,
    7. określenia warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania,
    8. określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych,     
    9. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, 
    10. przyjęcia wzoru deklaracji i informacji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości 
    11. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Knyszyn na lata
      2012 – 2015,
    12. uchwalenia budżetu gminy na 2012 rok.
  3. Sprawy różne.
  4. Wolne wnioski.
  5. Przyjęcie protokołu Nr 10/11 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 29 listopada 2011 r.
  6. Zakończenie obrad.    

Do pkt. 2

Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad – projekty uchwał w sprawach:    

 a. ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na 2012 r.

P.P. Malesiński zgłosił wniosek o wycofanie tego projektu uchwały ponownie do komisji. Tak aby poszczególne komisji na odrębnych posiedzeniach opracowały taki plan i dopiero wówczas projekt uchwały powinien trafić na sesję.

P. A. Śledziewski zgłosił wniosek aby w połowie miesiąca lutego odbyły się odrębne posiedzenia komisji Rady, na których poszczególne komisje przyjmą sprawozdanie ze swej działalności i opracują plan pracy na rok przyszły.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 10 członków Komisji, 2 wstrzymało się od głosu. w głosowaniu udział wzięło 12 członków komisji.             

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/155/05 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym uczniom zamieszkałym na terenie gminy Knyszyn.

P. A. Roszkowska Kierownik MPOS w Knyszynie poinformowała, iż w treści uchwały podjętej na poprzedniej sesji jest błąd polegający na tym, że w § 1 zapisane było, iż w uchwale wprowadza się następujące zmiany a powinno być, w załączniku. Sama treść jest taka sama i dotyczy wprowadzenia nowych wzorów wniosków o przyznanie świadczenia.

Ze strony Komisji pytań i uwag nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.              

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr VII/48/11 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 1 sierpnia 2011 r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy.

 P. A. Roszkowska – Kierownik MPOS poinformowała, iż ta uchwała o zasadach sprawienia pogrzebu funkcjonowała od sierpnia ubiegłego roku.  Nadzór prawny wojewody dopatrzył się błędu w uchwale polegającego na tym, iż uchwała ta była ogłoszona w Dzienniku Urzędowym woj. podlaskiego natomiast zdaniem Urzędu wojewódzkiego powinna wchodzić z dniem podjęcia i nie powinna być ogłaszana w dzienniku urzędowym. Dlatego też został przygotowany projekt uchwały zmieniający tą uchwałę. Jednak po skonsultowaniu tego projektu uchwały w Wydziałem Nadzoru i Kontroli zostały przygotowane dwa projekty uchwał. Pierwszy uchylający całą uchwałę poprzednią a nie tylko jeden paragraf oraz druga ustalająca zasady sprawienia pogrzebu. Treść tej uchwały jest identyczna jak tej którą uchylamy poza zapisem ostatniego paragrafu, ze wchodzi w życie z dniem podjęcia.

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy projekty uchwał są konsultowane  z radcą prawnym.

P. R. Kondrakiewicz wyjaśnił, iż wszystkie projekty uchwał są sprawdzane i parafowane przez Radce i ostatnio było kilka zastrzeżeń do uchwał ze strony nadzoru, co wymaga wyjaśnienia.

Innych pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.     

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt ustalenia w sprawie zasad sprawienia pogrzebu na koszt gminy.

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.      

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2012.

P. A. Roszkowska Kierownik MOPS poinformowała, iż główne cele i zadania gminnego programu są kontynuacją roku ubiegłego w roku ubiegłym wprowadzono zapis o grupie wsparcia, punkcie konsultacyjnym. Rada ma obowiązek przyjmować, co roku taki program.

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy na terenie gminy wśród dzieci i młodzieży występują problemy z narkotykami, alkoholem czy są takie sygnały.

P. Kierownik poinformowała, iż kilka lat temu była przeprowadzana anonimowa ankieta wśród uczniów w Knyszynie i Kalinówce Kościelnej, W tej ankiecie uczniowie przyznają że oprócz kontaktu a alkoholem, papierosami w znacznie mniejszym stopniu, ale mieli kontakt. Dyrektorzy szkół nie sygnalizowali do tej pory że taki problem występuje w ich szkołach. Nie ma też takich informacji ze strony Policji na podstawie prowadzonych postępowań. Jest to zjawisko marginalne, niemniej zagrożenie istnieje.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji                                 

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia pomocy społecznej w ramach realizacji zadań własnych gminy w zakresie dożywiania.

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy środki na dożywianie pochodzą z budżetu państwa.

P. A. Roszkowska Kierownik MOPS wyjaśniła, iż corocznie gmina korzysta z dofinansowania na dożywianie z budżetu państwa w proporcjach około 77% budżet państwa o około 30% budżet gminy. Konieczność zmiany uchwały wynika z tego, iż obowiązującej uchwale nie było ustalonych kryteriów i zasad zwrotu wydatków na dożywianie. Jeżeli dochód w rodzinie nie przekracza 150% kryterium określonego w ustawie posiłki są bezpłatne.  

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji                                        

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania.

P. A. Roszkowska poinformował, iż MOPS nie zatrudniał i nie zatrudnia opiekunek niemniej jednak istnieje obowiązek ustawowy przyjęcia i określenia kryterium przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, poprzednia uchwała pochodziła z 2004 r. konieczność  dostosowania tej uchwały do obecnie obowiązujących przepisów.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji                                 

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwał w sprawie  określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych,

P. R. Kondrakiewicz – sekretarz Gminy poinformował, iż uchwała określająca zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych, dotychczas nie było takiej uchwały. Uchwała  niezbędna jest do przeprowadzenia konsultacji wniosku gminy Jasionówka dotyczący zmiany granic gmin.   

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji                               

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

P. S. Purta – Zastępca Kierownika ZGKiM w Knyszynie poinformował, iż w 2011 r. wpływy z tytułu sprzedaży wody wyniosły 235 tys. zł a koszty 199316 zł. Wpływy z tytułu odbioru  ścieków 179 tys. a koszty 218 tys. zł. Po zsumowaniu te wpływy i wydatki bilansują się w granicach 0.  Od 2012 wprowadziliśmy do kosztów amortyzację 0,10 zł od m3 co pozwoli uzyskać około 24 tys. zł. na modernizację linii, nieprzewidziane awarie. Czeka na w najbliższym czasie wydatek związany z zakupem specjalnej przyczepy do składowania i wywozu osadów ponieważ od przyszłego roku nie będzie można wywozić ich na wysypisko,  w związku z tym niezbędna jest wymiana na oczyszczalni istniejącej workownicy na prasę. Zostały przeprowadzone badania i ten osad będzie można wykorzystywać rolniczo jako nawóz.

Burmistrz dodał, iż zakup prasy na oczyszczalnie będzie ujęty do wniosku na ochronę środowiska, który ma być złożony do 5 marca i obejmujący, modernizację hydroforni, budowę kanalizacji  oraz spinkę wodociągów. Zakup takiej prasy jest to wydatek rzędu ponad 300 tys. zł.

Kontynuując P. S. Purta dodał, iż wzrost ceny wody i ścieków łącznie będzie na poziomie 0,50 zł brutto i będzie wynosiła – 5,40 zł a w roku ubiegłym wynosiła 4,90 zł. Dodał, iż dla porównania wysokość ceny wody i ścieków w sąsiednich gminach przedstawi się następująco:

- Krypno - woda 1,58 zł ścieki 2,90 zł z VAT

- Mońki - woda 2,32 zł ścieki 3,75 zł z VAT

- Tykocin - woda 2,20 zł ścieki 3,71 zł z VAT 

- Jasionówka – 2,37 zł ścieki 4,87 zł z VAT

P. P. Malesińki zwrócił się z pytaniem czy jest dużo zgłoszeń od mieszkańców ul. Goniądzkiej, o wadliwie działającej kanalizacji i tak było u radnego. Jezdnia na tej ulicy ma być asfaltowana a tam ułożony jest kolektor sanitarny.

P. S. Purta w odpowiedzi poinformował iż, jest to raczej incydentalny przypadek było tam źle wykonane przyłącze i dotychczas podobnych zgłoszeń nie było.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji                                 

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwalenia w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2012 – 2015,

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformował, iż wieloletnia prognoza finansowa na rok 2012 została zaopiniowana negatywnie przez RIO w Białymstoku na rok 2012 było zaplanowanych za dużo zadań inwestycyjnych i te zadania należało rozłożyć na lata i tak zrobiono. Do planowania dochodów majątkowych uwzględniono wpływy z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje z budżetu państwa unii europejskiej i innych w tym sprzedaż mienia. W latach 2013 i 2014 planuje się wzrost dochodów bieżących pochodzących z podatków i opłat w granicach 10% a wzrost wydatków bieżących w graniach 2-3%. W latach 2015- 2016 wzrost dochodów w granicach 4% wydatków również w graniach 4-5%.  Dochody ze sprzedaży majątku w poszczególnych latach planuje się w kwocie:

2012 – 160 tys. zł,

2013 – 460 tys. zł

2014 -  576 tys. zł.

Wykaz przedsięwzięć stanowiący załącznik do uchwały to ich nazwy wynikają z nazwy zadań inwestycyjnych natomiast do zadania poprawa infrastruktury drogowej zaliczono 3 następujące zadania: przebudowa ulic osiedla niepodległości, p[przebudowa drogi do wsi Grądy, oraz budowa ulicy: ks. Junga, Chwalczewskiego i Zamoyskiego w Knyszynie. Przedsięwzięcie infrastruktura telekomunikacyjna obejmuje jedno zadanie: internet z partnerem Litewskim. Usługi aplikacje dla obywateli obejmuje zadanie wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego część druga administracja samorządowa. Natomiast przedsięwzięcie pod nazwą: zwiększenie atrakcyjności turystycznej gminy Knyszyn – obejmuje zadanie rewitalizacja Rynku w Knyszynie. W związku z powyższym planuje się na poszczególne lata wydatki majątkowe w wysokości: 2012 – 6065544 zł na 2013 – 6636143 zł, i 2014 – 5374484 zł. ,  w 2015 311500 zł i wynikają z zadań przyjętych do realizacji na poszczególne lata.

P. A. Pietlukiewicz zauważył, iż w załączniku do tej uchwały pod nazwą wykaz przedsięwzięć w pozycji 2 i 4 są ujęte zadania dotyczące budowy internetowej sieci szerokopasmowej z tym, ze zadanie nr 2 to z Urzędem Marszałkowskim łączna wartości zadania kwota 1206 tys. zł oraz zadanie nr 4 realizowane z partnerem Litewskim kwota 1877 tys. zł to zadanie nr dwa zostało wykreślone. Z tego materiału wynika, że to zadanie jest realizowane podwójnie. To zadanie obciąża ta prognozę natomiast w to miejsce mogłoby być wprowadzone inne zadanie.

Burmistrz wyjaśnił, iż zadanie realizowane z partnerem Litewskim dotyczy monitoringu miejscowości oraz dostępu do internetu na zasadzie hot spotów. Natomiast to drugie zadnie ma zapewnić ogólny dostęp do internetu szerokopasmowego dla mieszkańców, miało być ono wykreślone, ale mamy zobowiązania wobec pozostałych partnerów będących w grupie. Dodatkowo Urząd Marszałkowski zaproponował dopłatę od opłaty za wynajem sieci. Biorąc pod uwagę problemy przy przygotowywaniu tego wniosku to najprawdopodobniej w trakcie roku to zadnie zostanie przesunięte na dalsze lata albo zostanie wykreślone. Umowy realizację projektu z partnerem Litewski ma być podpisana do 10 lutego realizacja tego zadania do końca grudnia tego roku.

P. P. Malesińki zauważył, że już na początku kadencji mówił, iż z tym wieloletnim programem coś jest nie tak i to się sprawdziło. Proponuje realnie podejść do tego tematu i nie popełnić tych samych błędów. Należy lepiej planować posiedzenie komisji i sesji ten temat na dzisiaj należy traktować jako zapoznanie się zagadnieniem nie podejmować żadnej uchwały, przesłać to do komisji niech komisję się z tym zapoznają czy przewodniczący komisji są wstanie przedstawić opinię, ocenę tego programu – nie. Nie komisje na kolejnym posiedzeniu w miesiącu lutym zajmą się tym tematem.

Skarbnik wyjaśniał, iż budżet musi być uchwalony do 31 stycznia 2012 r.    

Burmistrz zauważył, iż niemożliwym jest jak sugeruje radny aby na początku kadencji przyjąć plan inwestycji i później ściśle przez kolejne lata go realizować. W rzeczywistości taki harmonogram musi być dość elastyczny są lata gdzie tych zadań inwestycyjnych może być mniej zrealizowanych, a są gdzie może być ich więcej zależy to głównie od terminów naboru i rozpatrywania wniosków unijnych i wówczas kiedy takich inwestycji zbierze się kilka do zrealizowania w jednym roku tak jak to ma miejsce w naszej gminie gdzie pojawiła  się informacja o przyznaniu dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego, termomodernizacja budynków oświatowych odkładana od kilku lat, internet szerokopasmowy z partnerem Litewskim, do tego ma być jeszcze złożony do 5 marca wniosek na gospodarkę wodno ściekową a wiec wówczas mogą być problemy ze spięciem budżetu , na co zwróciła uwagę Regionalna Izba Obrachunkowa i zostało to poprawione nikt nie mówi, że ten budżet będzie łatwy, ale jest do wykonania a z dużej ilości inwestycji należy się tylko cieszyć.

P. A. Śledziewski zauważył, iż poruszane sprawy tak jak to ma miejsce dzisiaj wymagają omówienia na odrębnych komisjach  i takie tez były założenia na początku kadencji, ze rada pracuje głownie w komisjach miały być ograniczone wspólne posiedzenia, a tera obserwujemy, że dzieje się inaczej dzisiaj są wspólne komisje a jutro sesja. Demokracja kosztuje, ale nie wymyślono jeszcze nic lepszego  i trzeba ponosić jej koszty.

P.A. Pietlukiewicz zauważył, iż informacja na temat Orlika pojawiła się w trakcie roku natomiast do budżetu zostało to wpisane teraz. Chciałby wiedzieć jakie są koszty utrzymania tego obiektu po wybudowaniu poniesiemy spore nakłady na budowę a później będziemy ponosić znaczne koszty na jego utrzymanie i jest pytanie jakie to są wydatki rocznie.

Burmistrz wyjaśnił, iż wymagany jest 1 etat dla osoby obsługującej ten obiekt do tego dochodzą bieżące koszty utrzymania a wiec oświetlenie itp. Obiekt te będzie służył  z powodzeniem dzieciom i młodzieży podczas zajęć szkolnych jak i mieszkańcom gminy., którzy będą mogli również korzystać z tego obiektu na pewno ten obiekt przyczyni się do rozwoju kultury fizycznej na ternie gminy.

P. D. Czerepko zauważyła, iż Komisja Zdrowia pozytywnie zaopiniował propozycje Burmistrza na złożenie wniosku na dofinansowanie budowy „Orlika”. Można zadać pytanie dlaczego dom kultury na wsi  

P.  A. Pietlukiewicz stwierdził, iż nie neguje potrzeby budowy Orlika chociaż uważa, że są potrzebniejsze inwestycje. Oczekuje na informacje o kosztach utrzymania obiektu aby móc później ocenić jakie był plany a jakie wydatki.

Burmistrz poinformował, iż na sesji przedstawi informację na temat kosztów utrzymania obiektu.                                                                                                                                                                 

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem odnośnie inwestycji modernizacja budynku wiejskiego domu kultury w Grądach na 2012 r. wpisana jest kwota 2 tys. zł. Z informacji, które przedstawiła Zastępca Burmistrza wynikało, iż pewna kwota środków w 2011 jest już zapewniona natomiast wykonanie miało nastąpić w 2012 r.

P. Skarbnik wyjaśniał, iż z informacji które uzyskała wynika, iż wydatkowanie środków 32012 r. nie nastąpi dlatego też taki zapis w budżecie.

Burmistrz dodał, iż tymi środkami dysponuje lokalna grupa działania. Nie ma obawy, że tych środków nie otrzymany natomiast nastąpiło przesunięcie terminu naboru wniosków maiło to odbyć się w miesiącu grudniu ubiegłego roku a będzie do  czerwca tego roku także jeżeli dojdzie do rozpoczęcia zadania w tym roku to wydatkowanie środków będzie w 2013 r. 

P. I. Wysocka zwróciła się  z pytaniem co można zrobić za kwotę 2000 zł przy takim zadaniu jak przebudowa ulic na Osiedlu Niepodległości w Knyszynie.

Burmistrz wyjaśnił, i za tą kwotę można sfinansować uaktualnienie kosztorysu gdyż wiadomo, jak będzie nabór wniosków to trzeba będzie je uaktualnić ponieważ kosztorys jest ważny pół roku.

P. I. Wysocka kontynuując dodała, iż jej zdaniem jest to żart natomiast trzeba powiedzieć, że realnie nie ma szans na asfaltowanie ulic ani  w tym ani w przyszłym roku. Planujemy szereg inwestycji, na które nas nie stać jak np.: rewitalizacja Rynku Natomiast na tym osiedlu od 30 lat mieszkają ludzie i co roku mają ten sam problem na jesieni i wiosnę brną w błocie wybudujmy tym ludziom przynajmniej chodniki. Dodała,  iż o ujecie takiego wniosku do budżetu na 2012 zgłaszała w roku ubiegłym. Ponawia swój wniosek i zwraca się do rady o poważne potraktowanie takiego wniosku.

Burmistrz wyjaśnił, iż rozumie rozgoryczenie i argumenty radnej niemniej jednak apeluje o trochę  cierpliwości. Budowa chodników na tych 5 ulicach to koszt prawie 50% inwestycji, które za rok czy za dwa trzeba byłoby na nowo wykonywać przy asfaltowaniu ulic nie ma praktycznie możliwości aby ten chodnik wykonany teraz się nadawał?? dlatego tez należy uznać, iż ten wydatek byłby nieuzasadniony w tym momencie.

P. P. Malesiński zgłosił wniosek o odesłanie projektu tej uchwały do Komisji Rady.

Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 członków komisji, 1 głosował przeciw, 3 wstrzymało się od głosu                                                      

  1.  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2012 rok.

P. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem w których rozdziałach nastąpił wzrost planowanych wydatków i dlaczego.   

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, iż zmiany projektu budżetu przyjęte zarządzeniem burmistrza Nr 85/12 z dnia 2 stycznia 2012 r. przedstawiają się następująco:  

  1. Zmniejsza się dochody budżetu gminy o kwotę 3.118.839 zł, w związku z przesunięciem terminu realizacji na 2013 rok następujących zadań inwestycyjnych: 
  2. W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdz. 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi paragraf 6297 – środki planowane do uzyskania z budżetu UE na zadanie „Połączenie wodociągów Zofiówka i Knyszyn” o kwotę 145.880 zł.
  3. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód paragraf 6297 – środki planowane do uzyskania z budżetu UE na zadanie „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz sieci wodociągowej w Knyszynie, ulice Obozowa, Tykocka, Zamkowa, Ks. E. Junga, P. Chwalczewskiego, J. Zamoyskiego” w kwocie 1.761.711 zł oraz na zadanie „Budowa stacji uzdatniania wody w Knyszynie” w kwocie 961.248 zł.

Termin składania wniosków na dofinansowanie  zadań wodociągowo-kanalizacyjnych tj. 2.marzec 2012 r. Biorąc pod uwagę czas rozpatrywania wniosków oraz czas przygotowania procedury przetargowej wykonanie zadań planuje się przenieść na rok 2013.

  1. W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego rozdz. 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby paragraf 6297 środki planowane do uzyskania z budżetu UE na zadanie „Modernizacja budynku wiejskiego domu kultury w Grądach” o kwotę 250.000 zł. Nabór wniosków o dofinansowanie planowany jest na miesiąc czerwiec 2012, w związku z czym wykonanie zadania możliwe jest dopiero w 2013 roku.

 

  1. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 83.839 zł, z tego:
  1. W dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem o kwotę 53.000 zł, w wyniku przeliczenia podatku rolnego według stawek uchwalonych przez Radę Miejską, z tego:

- rozdział 75615 Wpływy podatków od osób prawnych, paragraf 0320 – podatek rolny o kwotę 3.000 zł,

- rozdział 75616 Wpływy podatków od osób fizycznych, paragraf 0320 – podatek rolny o kwotę 50.000 zł.

      2.  W dziale 758 Różne rozliczenia, rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe (odsetki od lokat) o kwotę 439 zł. 

      3.  W dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85395 pozostała działalność o kwotę 30.400 zł ( paragraf 2007 – 25.840 zł i paragraf 2009 – 4.560 zł). Są to planowane dochody z UE na realizację zadania bieżącego – Zajęcia pozalekcyjne uczniów klas I-III.  

 

Zmiany w wydatkach budżetu gminy

 

  1. Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę 5.174.657 zł, z tego:
  1. W dziale 010, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi paragraf 6057 o kwotę 145.880 i paragraf 6059 o kwotę 91.364 zł. W planie wydatków dotyczących zadania „Połączenie wodociągów Zofiówka i Knyszyn” na rok 2012 w paragrafie 6059 pozostaje kwota 2.000 zł.
  2. W dziale 757, rozdział 75702 obsługa kredytów i pożyczek paragraf 8010 rozliczenia z bankami związane z obsługą długu publicznego o kwotę 15.000 zł.
  3. W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85214 zasiłki i pomoc w naturze oraz składki paragraf 3110 świadczenia społeczne o kwotę 17.000 zł,
  4. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód paragraf 6057 wydatki inwestycyjne  o kwotę 2.722.959 zł oraz paragraf 6059 wydatki inwestycyjne o kwotę 1.738.794 zł – dotyczy przesunięcia terminu wykonania zadań związanych z wykonaniem kanalizacji oraz stacji uzdatniania wody na rok 2013.  W planie wydatków na rok 2012 w obu zadaniach zostaje po 2.000 zł.
  1. W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego rozdz. 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby paragraf 6057 wydatki inwestycyjne o kwotę 250.000 zł oraz paragraf 6059 wydatki inwestycyjne o kwotę 193.660 zł. na zadanie „Modernizacja budynku wiejskiego domu kultury w Grądach” .

 

  1. Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 205.657 zł, z tego:
  1. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód paragraf  6059 wydatki inwestycyjne o kwotę 1.000 zł w związku z wprowadzeniem nowego zadania pn.”Modernizacja oczyszczalni ścieków w Knyszynie”.
  2. W dziale 600 Transport i łączność, rozdział 60016 drogi publiczne gminne, paragraf 6050 wydatki inwestycyjne o kwotę 50.000 zł – zwiększenie kwoty na wykup działek pod budowę ulic Ks. Junga, P. Chwalczewskiego, J. Zamoyskiego w Knyszynie.
  3. W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne paragraf 6050 wydatki inwestycyjne o kwotę 20.000 zł w związku z wprowadzeniem zadania „Modernizacja samochodu gaśniczego STAR”.
  4. W dziale 758 Rezerwy ogólne i celowe paragraf 4810 Rezerwy o kwotę 40.000 zł – zwiększenie kwoty rezerwy ogólnej.
  5. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 14.398 zł, z tego: rozdział 90002 Gospodarka odpadami paragraf 4300 o kwotę 3.391 zł,

Rozdział 90095 Pozostała działalność, paragraf 4260 zakup energii o kwotę 11.007 zł,

  1. rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg, paragraf 4260 zakup energii o kwotę 9.000 zł.
  2. W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 1.000 zł,  tj. rozdz. 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami paragraf 4260 zakup energii o kwotę 1.000 zł.
  3. W dziale 851 Ochrona zdrowia, rozdz. 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi paragraf 4300 zakup usług pozostałych o kwotę 11.243 zł. Jest to kwota pochodząca z wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu niewydatkowana w roku 2011.
  4. W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85219 Ośrodki Pomocy Społecznej o kwotę 17.313 zł. Są to wydatki zaplanowane w związku z zaleceniem pokontrolnym w MOPS  na zatrudnienie pracownika socjalnego ( paragraf 4010 – 11.400 zł, paragraf 4110 – 5.633 zł, paragraf 4120 – 280 zł).
  5. W dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85395         pozostała działalność o kwotę 37.703 zł. Są to planowane wydatki w kwocie 30.400 zł finansowane ze środków UE na realizację zadania bieżącego – Zajęcia pozalekcyjne uczniów klas I-III( paragraf 4177– 19.297 zł , paragraf 4179 – 3.403 zł, paragraf 4217 – 6.545 zł, paragraf 4219 – 1.155 zł) oraz wydatki w kwocie 7.303 zł na zwrot środków poniesionych na organizację jednodniowej wycieczki w ramach projektu „Bądź pewna i niezależna” realizowanym w roku 2010 uznanych jako koszt niekwalifikowalny zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków  w ramach POKL. ( paragraf 2910 w kwocie 6.000 zł oraz paragraf 4560 w kwocie 1303 zł).
  6. W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 4.000 zł, w tym rozdział 92105 Pozostałe zadania w zakresie kultury, paragraf 2360 o kwotę 4.000 zł. Jest to dotacja zaplanowana na realizację zadań w zakresie kultury i rozwoju świadomości kulturowej.

 

Następnie Skarbnik odczytała Uchwałę nr II-00310-36/11 składu orzekającego Regionalnej izby obrachunkowej w Białymstoku z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały budżetowej gminy Knyszyn na 2012 r. oraz możliwości sfinansowania przewidzianego w niej deficytu budżetowego (kopia uchwały w  załączeniu)        

P. A. Śledziewski zwrócił się z pytaniem o wielkość subwencji oświatowej w 2011 r. i planowaną wielkość w 2012 r. i wielkość wydatków ponad subwencję w 2011 r. i planowana na 2012 r.

P. P. Malesiński zwrócił się o informację jaki był plan wydatków na wynagrodzenia w oświacie na rok 2011 jaki jest plan na rok 2012 i dla porównania jakie było wykonanie na koniec roku 2010.

Z uwagi na konieczność przygotowania danych komisja przystąpiła do realizacji kolejnego podpunktu tj. projektu uchwały w sprawie       

 - przyjęcia wzoru deklaracji i informacji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości 

P. M. Reszeć insp. ds. wymiaru podatku od nieruchomości poinformował, iż Regionalna Izba Obrachunkowa zakwestionowała treść niektórych załączników uchwały w sprawie przyjęcia wzoru deklaracji i tak w informacji w sprawie wymiaru podatku rolnego i deklaracji na podatek rolny powinny być grunty zadrzewione i zakrzewione a było grunty zadrzewione i zakrzaczone, zamiast ustki rolne powinno być łąki i pastwiska. W informacji w sprawie podatku rolnego brak było punktu ulgi w podatku rolnym W informacji w sprawie podatku od nieruchomości i deklaracji na podatek od nieruchomości należało uwzględnić wszystkie sposoby ustalania wartości budowli. W załączniku nr 3 i 4 uchwały określający wzór informacji i deklaracji w sprawie podatku rolnego nie przewidziano rubryki dotyczącej sadów klasy III i IV, a także gruntów położonych na UR klasy IV b.   

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.

Obrady komisji opuścił P. J. Andraka w dalszej części obrad uczestniczy 11 członków komisji.  

Komisja ponownie powróciła do omawiania punktu projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2012 rok.

P. B. Płońska – skarbnik gminy w odpowiedzi na pytanie odnośnie wielkości subwencji oświatowej poinformował, iż na 2012 subwencja oświatowa wynosi 4201212 zł plan wydatków 4798791 zł. tj. o 597579  zł więcej niż subwencja taką kwotę planujemy dołożyć do oświaty. W roku 2011 do oświaty dopłaciliśmy 443667 zł.

Plan wydatków na wynagrodzenia na 2012 r. 3242969 zł , wykonanie za 2011 r. 3057454 zł wykonanie za 2010 – 2880540 zł. I tak porównując plan na 2012 i wykonanie za 2011 jest to kwota 183 tys. zł. tj. 5,7%. Wykonanie za 2011 i -  2010 r. 178 tys. zł tj. 5,8%.

P. P. Malesiński zauważył, iż przyjmując plan na 2011 na płace w szkołach podstawowych  zatwierdziliśmy kwotę  1567 tys. zł. na 2012 mamy kwotę 1750 tys. zł zastanawiający jest ten wzrost. Zaproponował, iż w związku  z tym, iż mamy szukać oszczędności w oświacie przyjąć do budżetu niższa kwotę a jak zajdzie taka potrzeba będzie można to zwiększyć. W lutym się sprawdzi. Wydatki na płace na poziomie roku ubiegłego w wzrostem o wskaźnik                                                

Obrady Komisji opuściła P. K. Polińska w dalszej części obrad komisji uczestniczy 10 członków.  

Burmistrz zauważył, iż propozycja radnego jest słuszna i  komisje mogą zgłosić i przyjąć taki wniosek o obniżenie o kwotę 100 tys. zł. wydatków na oświatę i przeniesienie tych środków na rezerwę oświatową.

P. A. Śledziewski jest pytanie czy przyjmuje budżet z proponowanymi wydatkami na oświatę i wówczas nie ma co mówić, ze szukamy oszczędności czy też zmniejszamy wydatki na oświatę i próbujemy poczynić oszczędności.

P. I. Wysocka zwróciła się z pytaniem jakie były przyczyn zwiększenia rezerwy ogólnej z kwoty 100 tys. do 140 tys. i czy komisja budżetu to zaopiniowała.

P. Skarbnik wyjaśniła, iż w związku ze zmniejszeniem planowane go zadłużenia pojawiła się kwota 40 tys. zł. uznała, iż właściwym będzie przeznaczenie jej na rezerwę ogólną. Jeżeli radni widzą inny cel przeznaczenia tych środków to mogą go wskazać.

P. A. Tracz zgłosił wniosek o zmianę w projekcie budżetu polegającą na obniżeniu wydatków na oświatę o kwotę 100 tys. zł. i przeniesienie tej kwoty na rezerwę oświatową.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 8, lub 9 członków komisji 2 wstrzymało się od głosu.

Komisja przyjęła wniosek.

Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2012 rok.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projekty uchwały głosowało 4, lub 5 członków Komisji 5 wstrzymało się od głosu.

Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad. 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad

P. S. Ciołko Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pismo Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach informujące, iż od dnia 19 grudnia 2011 r. funkcjonariusze Posterunku Policji w Knyszynie zostali przeniesieni na okres zimy do siedziby Komendy Powiatowej Policji Mońkach. Informuje jednocześnie, że w związku ze złożonym wnioskiem z dnia 3 sierpnia 2011 r. o wygaszenie trwałego zarządu do KW Policji w Białymstoku na nieruchomość przy ul. Rynek 6 w Knyszynie po jego pozytywnym rozparzeniu posterunek policji  w Knyszynie zostanie zlikwidowany w przypadku braku możliwości przekazania przez samorząd pomieszczeń, w których jednostka ta nadal będzie mogła funkcjonować. 

P. P. Malesiński zwrócił się pytaniem jakiej jest propozycja Przewodniczącego w tej sprawie.

P. S. Ciołko poinformował, iż jest za utrzymaniem posterunku policji w Knyszynie jednak gminy nie stać na finansowanie remont tego obiektu i oczekuje, ze rada wypracuje stanowisko w tej sprawie.       

Burmistrz poinformował o spotkaniu z Zastępcą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku z udziałem Komendanta Powiatowego w Mońkach generalnie to spotkanie nie wniosło nic nowego dowiedzieliśmy się, iż policjanci nie mogą przebywać w budynku istniejącego komisariatu ponieważ nie spełnia on norm, mogą tam przebywać mieszkańcy. Policjanci mogą się przeprowadzić, ale tylko do pomieszczeń, które zaproponuje gmina, wynajem nie wchodzi w grę, policja może jedynie opłacać media. Budynek mogą przekazać gminie, ale musimy udokumentować, iż przez okres 10 lat będzie potrzebny na cele publiczne np.: mieszkania komunalne, samorząd może pomóc finansowo w remoncie tego budynku, ale trzeba wziąć pod uwagę, że w grę wchodzi kapitalny remont budynku wycena z przed 3 lat opiewała na kwotę ponad 700 tys. zł. Należy zaczekać do jutrzejszej sesji, na której ma być obecny Komendant Powiatowy Policji w Mońkach i przedstawi najświeższe informacje w tej sprawie.

Burmistrz poinformował, iż na ostatniej sesji rady powiatu w Mońkach odbyła się dyskusja na temat rejonizacji Sądów. Na sesji byli obecni prezesi Sadu Rejonowego i Okręgowego w Sokółce a spowodowane to było tym, iż mniejsze Sądy a takim jest Sokółka mają ulec likwidacji dlatego też złożyli propozycję aby gminy Jaświły i Jasionówka przeszły pod ich jurysdykcję, a najlepiej żeby to uczynił cały powiat, który i tak jest już podzielony ponieważ część gmin podlega pod Sądy w Białymstoku, gminy Trzcianne i Goniądz pod Grajewo a w przypadku Sądu rodzinnego Łomżę stąd też radni obecni na sesji wyrazili zdecydowany sprzeciw przeciw takiej propozycji i opowiedzieli się za przynależnością całego powiatu do Sądów w Białymstoku z utworzeniem oddziałów zamiejscowych w Mońkach.

P. A. Tracz przypomniał, iż na ostatniej sesji Rady zgłaszał wniosek o remont budynku przedszkola. Warunki bytowe w tym obiekcie są złe wiadomo, że potrzebne będą duże nakłady finansowe czy w związku z tym nie ma możliwości aby takie przedszkole utworzyć w budynku szkoły tam gdzie było Liceum, jest odrębne wejście należy oddzielić z pozostałej części szkoły.

Burmistrz wyjaśnił, iż w roku ubiegłym przedszkole nie wykorzystało kwoty 30 tys. zł na remont. W tym roku taki remont sal lekcyjnych na pewno będzie wykonany a najlepiej takie prace prowadzić w okresie wakacji. Jest też szansa, że pojawią się dodatkowe środki jeżeli w ramach termomodernizacji otrzymamy zwrot nakładów poniesionych na budynek przedszkola.  

P. P. Malesiński poruszył  sprawę budynku po byłym internacie  Knyszynie. Przypomniał, iż na posiedzeniu Komisji Rolnictwa dyskutowano na temat rozbiórki tego budynku i jak protokołu wynika na wniosek radnego komisja przyjęła wniosek o przeznaczeniu tego budynku do rozbiórki. W tej chwili doszły do radnego informacje, że ten budynek został wpisany do rejestru zabytków wobec powyższego czuje się obrażony i poprosił o wyjaśnienie Zastępcę Burmistrza P. K. Bagińskiego.

P. K. Bagiński Zastępca Burmistrza poinformował, iż rzeczywiście jakiś czas temu wpłynęło do Urzędu pismo od Konserwatora Zabytków, iż budynek po byłym internacie oraz dwa budynki mieszkalne w rynku są wpisane do rejestru.

Kontynuując P. P. Malesiński wniósł aby na kolejnym posiedzeniu komisji cofnąć odbyte głosowanie na ten temat  i usnąć ten zapis z dokumentów oraz zająć się sprawą zabytków na ternie gminy a wiec ich stanem, planami na przyszłość. Zaprosić na to spotkanie konserwatora zabytków.

P. A. Baranowski zgłosił następujące pytania:

1) czy Urząd w bieżącym roku będzie składać wniosek na zbiórkę i wywóz eternitu,

2) przekształcanie dróg ze skarbu państwa na drogi gminne,

3) wykonie dokumentacji na drogą powiatową przebiegająca prze wieś Chobotki.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż:

1)   z  informacji uzyskanych od dyrektora Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wynika, iż w roku bieżącym na ten cel nie przewiduje się środków i nabór wniosków jeżeli będzie ogłoszony w trakcie roku to i tak wykonania w 2012 r. nie będzie.  Natomiast na  2013 r.  dofinansowanie ma być znacznie wyższe.

2) Urząd przystępuje do przekształcania dróg, wymaga to zgromadzenia szeregu dokumentów niemniej w przypadku szczególnie dróg o znaczeniu ogólnym są prowadzone prace w celu przekształcenia tych dróg.       

3) Sprawa wykonania dokumentacji będzie poruszona na spotkaniu  z Zarządem powiatu, od mieszkańców wsi Chobotki wpłynęły już dwa podania w tej sprawie. Wykonanie całej drogi od szosy w stronę Jasionówki do wsi Kalinówka Kościelna jest to odcinek ponad 5 km jest mało prawdopodobne niemniej wykonie odcinka drogi od szosy jest realne. Postaramy się aby dokumentacja na drogę została opracowana w tym roku bądź w roku przyszłym.      ( jakaś możliwość istnieje ).

P. S. Ciołko – Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał pismo rady rodziców uczniów Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej skierowane do Dyrektora Zespołu Szkół w sprawie zwolnienia nauczyciela języka angielskiego P. Marka Kulikowskiego ( pismo nie stanowi załącznika do protokołu).

Burmistrz poinformował, iż przedstawiciele rady rodziców zebrali łącznie 56 podpisów ( po jednym z rodziny) żądając zwolnienia nauczyciela we wniosku postawiono szereg zarzutów, na które nie ma żadnego potwierdzenia w postaci dowodów i wymagają udowodnienia. W  następnym dniu Burmistrz zorganizował spotkanie z panią dyrektor z udziałem przedstawicieli rodziców. Po południu odbyła się rozmowa z nauczycielem i P. dyrektor przedstawiono zarzuty zawarte w piśmie z tej rozmowy sporządzono protokół.   W dniu następnym podpisane przez 30 osób w obronie nauczyciela (naliczono około 10 podpisów osób nie będących rodzicami uczniów tej szkoły). W dniu następny przeprowadzono w szkole kontrolę w zakresie akt osobowych P. Kulikowskiego obejmująca w szczególności: awanse, uwagi, nagrody, sprawdzono też wszystkie zwolnienia, lekarskie. Pojawiły się inne sygnały od rodziców, które są sprawdzane. Niepokojące jest to, iż na 22 uczniów klasy trzeciej gimnazjum język angielski jako język obcy wybrało 3 uczniów a język niemiecki wybrało 19 uczniów. Występujemy do Kuratora o przeprowadzenie kontroli z nauczania języka angielskiego).

W najbliższym czasie ma odbyć się posiedzenie rady pedagogicznej oraz rodziców, na którą się wybieramy.

P.A. Śledziewski zwrócił się z pytaniem czy sporządzono już wycenę budynku po byłej Szkole  Podstawowej w Zofiówce.

Burmistrz wyjaśnił, iż wycena został już sporządzona, można się z nią zapoznać. Nie wyceniono działki leśnej oraz przyległej działki rolnej.

P. A. Tracz zwrócił się z pytaniem czy były prowadzone rozmowy z dyrektorem ZSO w Knyszynie na temat instalacji pieca c.o. na węgiel w kotl0owni budynku ZSO w Knyszynie.

Burmistrz wyjaśnił, iż takich rozmów nie było.

Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad. 

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad.

Do protokołu Nr 11/11 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej z dnia 25 października uwag nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu ze  wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej głosowało 9 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 9 członków komisji.

Przewodniczący zamknął punkt 5 porządku obrad. 

Do pkt.6      

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,  Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego,

 

Protokółował:                        

Andrzej Kudzinowski                                                               Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                          Dorota Czerepko                              

                                                          

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2013-06-05

Data modyfikacji: 2013-06-05

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2013-06-05