Protokół wspólny z maja 2011

Protokół Nr 4/11
ze wspólnego posiedzenia
Komisji Samorządu, Planowania i Działalności Gospodarczej
Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego
Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 19 maja 2011 roku w godz. 13:00-15:40
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie
pod przewodnictwem Pani Doroty Czerepko
 
 
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą
obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 11. 
Przewodniczący Rady otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosiła o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponował kandydaturę P. D. Czerepko  Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego
P. D. Czerepko wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pani D. Czerepko na przewodniczącego wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 11 członków komisji.    
Przewodnicząca D. Czerepko przedstawiła proponowany porządek obrad.
Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 11 członków Komisji, a oto jego treść:
1.      Przyjęcie porządku obrad.
2.      Projekty uchwał w sprawach: 
a)      zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2010 rok,
b)      wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych 3-letnich umów dzierżawy,
c)      nadania nazw ulic,
d)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok
e)      dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2015,
f)        przyznania nagrody jubileuszowej Burmistrzowi Knyszyna.
3.      Sprawy różne.
4.      Wolne wnioski.
Do pkt.2
Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad
  
a)      Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2010 rok,
P. M. Daniłowska – główny księgowy KOK przedstawiła sprawozdanie finansowe KOK za 2010 r.
Ze strony Komisji do przedstawionego sprawozdania pytań i uwag nie zgłoszono.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem do P. Dyrektor z zakresu ochrony zabytków czy posiadają spis wszystkich zabytków zarejestrowanych na terenie gminy Knyszyn, jaki jest ich stan   i czy są jakieś plany odnośnie uchronienia tych zabytków od zniszczenia i dewastacji.
P. J. Konopko – Dyrektor KOK w odpowiedzi poinformowała, iż rejestr zabytków znajduje się w Urzędzie Miejskim, z którym KOK współpracuje w tej dziedzinie. KOK działając na rzecz ochrony zabytków czyni wszystko aby niektóre zabytki uchronić i zabezpieczyć przed zniszczeniem. Tutaj dobrym przykładem może być dom przy ul. Kościelnej 6 po Pani Piaseckiej, którego remont zakończono w ubiegłym roku. P. Konopko jest koordynator projektu dofinansowanego z lokalnej grupy działania „wizytówka naszej historii na adaptacje budynku”, który został zgłoszony do konkursu na najlepiej zachowany budynek drewniany w województwie podlaskim. W przypadku niektórych zabytków Ośrodek Kultury nie ma możliwości podejmowania ani wspierania działań na rzecz tych zabytków takim przykładem może być np. budynek przychodni.    
Burmistrz dodał, iż Urząd ma opracowaną aktualną ewidencję zabytków ta dokumentacja była opracowana w porozumieniu z konserwatorem zabytków.
r. P. Malesiński zauważył, iż jest kilka zabytków, które wymagają podjęcia zdecydowanych  działań tak aby nie zostały one dla kolejnej Rady. Takim negatywnym przykładem jest wspomniany budynek przychodni gdzie działania poszły w złym kierunku, ten budynek miał być rozebrany, nie został a teraz pozostał poważny problem do rozwiązania.
P. J. Konopko dodała, iż KOK wspólnie z Urzędem Miejskim stara się każdą możliwość do pozyskania środków finansowych na rzecz ochrony zabytków wykorzystać.          
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.             
   
b)      Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych 3-letnich umów dzierżawy,
Burmistrz wyjaśnił, iż pierwsza nieruchomość położona jest przy ul. Goniądzkiej składa się z 2 działek i jest dzierżawiona przez 2 dzierżawców i jednemu z nich kończy się 3 letnia umowa dzierżawy.  
Natomiast druga dotyczy kiosku z artykułami spożywczo – przemysłowymi w Rynku.
Pytań uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.            
 
 
c)      Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic,
Burmistrz poinformował, iż zainteresowanie zgłaszaniem propozycji nazw ulicom wymienionym w projekcie uchwały jest znikome. Poza Towarzystwem Regionalnym, które przedstawiło swoje propozycje innych nie zgłoszono.
r. P. Malesiński stwierdził, iż na początku chciałby usłyszeć definicję, co to jest ulica. I tak np. ul. Zamoyskiego jakie są jej granice, nie ma jeszcze wykupionych działek czy to nie jest za wcześnie. Należy raczej określić i nazwać osiedle żeby pozbyć się tej nazwy Osiedle bez nazwy. Wytyczyć granice ulic i kiedy będzie to już uporządkowane to dopiero wówczas je nazywać. Są to postacie historyczne i te ulice powinny jakoś wyglądać.                       
W przypadku ulicy Zamoyskiego, która jest ślepą ulicą należy zastanowić się czy nie wykupić jednej z działek niezabudowanych i nie zrobić połączenia tej ulicy z ul. Goniądzką. Następnie zwrócił się w sprawie przejęcia przez gminę nieruchomości przy ul. Goniądzkiej 51 ta nieruchomość zapewnia połączenie ulic Kościelnej i Goniądzkiej. Minęło pół roku od śmierci ostatniego właściciela Urząd miała wystąpić do Sądu z wnioskiem, czy taki wniosek został już złożony.   
Burmistrz w odpowiedzi stwierdził, iż ma inne zdanie na ten temat. Ulic to nie znaczy tylko, iż jest to asfalt i chodnik, ale raczej pas gruntów, którego gmina jest właścicielem lub będący w jej posiadaniu i służący do dojazdu do budujących się na tym terenie posesji. Te nazwy dla ulic powinny być już nadane kilak lat temu. Powstają kolejne domy mieszkańcy muszą mieć adres zameldowania, dotyczy to dokumentów takich jak dowód osobisty, prawo jazdy. Podobnie w przypadku firm jeżeli ktoś prowadzi działalność gospodarczą. Każdy powinien mieć możliwość zameldowania się. Natomiast to, że ta ulica w niektórych miejscach ma szerokość 5 m w niektórych grunt jest jeszcze do wykupu procedury zostały już rozpoczęte i na pewno w tym roku wszystko będzie wykupione to nie przeszkadza aby nazwać ulicę. Jeżeli chodzi o ul. Chwalczewskiego to jest opracowany projekt techniczny, który był zatwierdzony i wciągnięty do ewidencji i nie ma możliwości połączenia tej ulicy z drogą krajową wg obowiązujących przepisów. Tak jak nie ma zgody na połączenie ul. Zamoyskiego z drogą krajową. W przypadku nabycia spadku po P. M. postępowanie jest prowadzone niemniej okazuje się, iż ostatnim miejscem zameldowania był ośrodek, w którym przebywał a zgodnie z przepisami spadek przysługuje tej gminie, w której dana osoba była zameldowana. Ta informacja zostanie jeszcze sprawdzona.    
Pytań uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.            
 
                          
d)      Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok
P. B. Płońska – skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy.
Ze strony Komisji pytania i uwagi dotyczyły
r. P. Malesiński zauważył, iż dokonujemy kolejnych zmian w budżecie, być może potrzebnych, ale nie proponujemy dodatkowych zmian do budżetu w zakresie zadań inwestycyjnych, tylko na kolejnej sesji zmniejszamy. Wystarczy popatrzeć na wykonanie za lata poprzednie w zakresie wydatków majątkowych. Nie uzyskujemy nawet 20% planowanych dochodów. Jeżeli jakieś zadanie wypada z inwestycji to należy wprowadzić na to miejsce inne. Przyjęty harmonogram zadań inwestycyjnych jest do zmiany i trzeba go zmienić, oczekujemy różnych propozycji. Ważnym też jest aby przy przyjętym wykazie zadań inwestycyjnych radni mieli informację, co się realizuje, gdzie są zagrożenia aby na przyszłość uniknąć takich sytuacji, że wydatki majątkowe są na poziomie 20% a potrzeby inwestycji czy to w dziedzinie dróg czy innych są ogromne. Zaproponował rozważenie możliwości opracowania 4-letniej strategii osiągania przychodów.  Widać to dokładnie przy planie wieloletnim jak wzrastają dochody własne z 11 mln. do 14 mln. Czy mamy już jakieś prognozy, że te dochody wzrosną. Czy przyjmiemy tą kwotę aby RIO nie miało zastrzeżeń a później będziemy to zmieniać .  
P. B. Płońska Skarbnik Gminy wyjaśniła, iż jeżeli chodzi o dochody ze sprzedaży mienia to na jednej z poprzednich sesji wyjaśniał, że nie ma innego wyjścia budżet musi być zbilansowany chodziło wówczas o poręczenie kredytu dla ZOZ-u 400 tys. zł. aby uzyskać dochody na ta kwotę trzeba się dobrze zastanowić wspólnie jak to osiągnąć.  Nie można zagwarantować, że plan dochodów w roku przyszłym będzie zrealizowany natomiast mając w planie ujęte konkretne inwestycje innych kwot nie można przyjąć.                          
Burmistrz poruszył temat zadań inwestycyjnych poinformował, iż plan opiera się na kosztorysach inwestorskich. Część inwestycji jest już po przetargach uzyskane kwoty na przetargach są niższe i z chociażby tego należy to uporządkować, pozostałe środki przeznaczyć na inne zadania. Następnie Burmistrz pokrótce omówił poszczególne zadania inwestycyjne:    
- zadania wodno kanalizacyjne. (budowa kanalizacji, połączenie wodociągów, modernizacja stacji uzdatniania wody).  
Termin naboru wniosków przesunięto prawie o rok, co nie znaczy że ten wniosek nie jest zasadny. Nabór wniosków ma sie odbyć pod koniec tego roku. Nasze zadania mogą być wykonane również z RPO z uwagi na to, iż są to dość duże kwotowo inwestycje.
- przebudowa ulic osiedla
Wniosek był składany do schetynówki nie przeszedł jest aktualny w każdej chwili może być złożony jeżeli będzie tylko ogłoszony jakiś nabór wniosków. 
- przebudowa drogi gminnej Jaskra
W dniu jutrzejszym będzie otwarcie ofert zainteresowanie firm spore.
- przebudowa drogi we wsi Nowiny Kasjerskie
Jest już po otwarciu ofert wyłoniono ofertę znacznie niższą od kosztorysu. Wkład gminy miał wynosić około 537 tys. a będzie około 370 tys.
- przebudowa drogi Grądy
Zlecono opracowanie dokumentacji , prace geodezyjne trwają
- przebudowa drogi Guzy
Kwestia opracowania dokumentacji jest to nieduża inwestycja.                 
- termomodernizacja obiektów szkolnych w Knyszynie i Kalinówce Kościelnej
Zadanie realizowane w ramach Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi jest bardzo prawdopodobne, że ta inwestycja dojdzie do skutku. W ciągu 3 miesięcy gminy mają uzupełnić i uaktualnić kosztorysy.           
- modernizacja placów zabaw
Wniosek został złożony w terminie czekamy na dofinansowanie
- modernizacja komina w Knyszyn Zamek
Gmina otrzymała dofinansowanie na to zadanie. Przetarg ogłaszano trzykrotnie.
- modernizacja ul. Goniądzkiej
Zmienił się zakres remontu okazało się, iż odcinek około 200 m. ulicy stanowi droga krajowa, a zgodnie z przepisami gmina nie może dofinansować zadań należących do państwa. Zawarto porozumienie z powiatem na odcinek drogi powiatowej (Rynek) od ul. Grodzieńskiej do ul. Goniądzkiej, który ma być wykonany w ramach tego zadania. Dokumentacja jest w trakcie opracowywania.
- modernizacja budynku wiejskiego domu kultury we wsi Grądy
Opracowywana jest dokumentacja.
- przebudowa ulic pomiędzy ul. Goniądzką i Kościelną
Procedury związane z wykupem gruntów rozpoczęte. W tym roku powinny być zrealizowane  
- rewitalizacja Rynku
Zadanie nie rozpoczęte
- modernizacja oznakowania pieszych szlaków turystycznych
To zadanie nie będzie realizowane zostało negatywnie zaopiniowane chyba, że z własnych środków .
- budowa sieci internetu szerokopasmowego
Procedury i rozmowy przy tym zadaniu trwają. Zajmuje się tym Urząd Marszałkowski.
- Modernizacja i Rozbudowa obiektów sportowych w Knyszynie
Gmina przygotowuje się do tego zadania. W tym roku jednak zaskoczeniem jest decyzja Urzędu Marszałkowskiego, który praktycznie wycofał się z dofinansowania tego zadania ponieważ na 21 wniosków tylko 3 takie otrzymało. Dotychczas to finansowanie było po 1/3. Dodatkowo na niekorzyść Orlików przemawiają również wysokie koszty utrzymania obiektów. Dlatego w ramach związku Gmin Wiejskich poszukiwane są inne źródła finansowania.
Modernizacja strażnicy OSP
- zadanie zakończone i rozliczone w tym roku
Innych pytań i uwag nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.       
      
                              
e)      Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2015,
P. Skarbnik, wyjaśniła, iż potrzeba podjęcia tej uchwały wynika z konieczności dostosowania wieloletniej prognozy finansowej do zmian w budżecie dotyczących zmian finansowania deficytu i spłaty kredytów.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem skąd w prognozie w 2012 r. pojawiła się cyfra 25100000 zatwierdzona była kwota 2200000 zł.
P. Skarbnik wyjaśniała, iż ta kwota od ostatniej wersji nie uległa zmianie. Taka była na ostatniej sesji jest to kwota potrzebna do zamknięcia budżetu.
P. K. Bagiński Zastępca Burmistrza dodał, iż jest to plan dochodów, który musi być dostosowany do planu wydatków.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy Urząd jest w stanie opracować strategię pokazująca, że te założenia planu wieloletniego przynajmniej wykonanie jego będzie zbliżone do tego, co mamy zapisane i przyjęte w planie. np.: wzrost przychodów własnych o 3 mln. czy jesteśmy to osiągnąć.
P. K. Bagiński wyjaśnił, iż dochody planowane są na wyrost ponieważ wydatki są określane na podstawie kosztorysów inwestorskich, które są najczęściej wyższe od rzeczywistych wydatków. Nie wiadomo które planowane zadania będą realizowane, ale na pewno nie będą to wszystkie zadania niemniej jednak na etapie planowania są ujęte wszystkie. Nikt nie zagwarantuje, że będą takie dochody i takie wydatki.                     
Innych pytań i uwag nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.       
 
f)        Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej Burmistrzowi Knyszyna.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż pracownikowi samorządowemu przysługuje nagroda jubileuszowa obligatoryjnie. Burmistrz przedstawił okres zatrudnienia i udokumentował staż pracy 35 lat a wiec nabył prawo do nagrody jubileuszowej. Wszystkie składniki wynagrodzenia Burmistrza ustala Rada dlatego też ta uchwała znalazła się w porządku obrad.
r. P. Malesiński zauważył, iż projekt uchwały w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej był przedstawiony poprzedniej Radzie i wówczas Radni mieli jakieś obiekcje.
Sekretarz wyjaśnił, iż wówczas zakwestionowano w karcie zaliczeń okresów pracy okres zameldowania na pobyt czasowy w Białymstoku w czasie studiów. Okres ten obecnie został wyłączony.
r. I. Wysocka stwierdziła, iż integralna częścią tej uchwały powinien być załącznik, w którym byłby udokumentowany przebieg pracy zawodowej a tutaj takiego załącznika nie ma tak jest to tylko stwierdzenie.
Sekretarz wyjaśnił, iż przebieg pracy był sprawdzony przez Radce prawnego i jeżeli nie ma takich przeciwwskazań to radni otrzymają taki dokument, który znajduje się w aktach osobowych. Uchwała jest sporządzona na podstawie karty zaliczeń okresów pracy, ale ten dokument nie stanowi załącznika do uchwały.  
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 7 członków Komisji, 2 głosowało przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.             
Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad.
 
Do pkt. 3
Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad. Sprawy różne
r. K. Polińska przypomniała, iż w miesiącu marcu zgłaszał, iż systematyczne co tydzień zalewana jest jej posesja po płukaniu hydroforni w Zofiówce, zniszczone zostało warzywo, ziemniaki . Zwracała na to uwagę zarówno pracownikowi jak i Kierownikowi jak na razie bez rezultatu. Należy udrożnić przepust i rów odwadniający. W okresie zimy został uszkodzony kosz na śmieci przez śmieciarkę, który nie został wymieniony do dzisiaj. Zgłosiła również, iż wody opadowe z drogi powiatowej spływają na jej posesję. Mieszkańcy wsi zgłaszają żeby przestawić pojemniki do segregacji odpadów koło P. T. (przy posesji S.).
r. A. Tracz zgłosił, iż po każdym podsypywaniu i równaniu dróg żwirowych zostaje bardzo dużo kamieni, które należałoby zebrać niektóre grożą wręcz uszkodzeniem pojazdu.
r. D. Czerepko zwróciła się z pytaniem czy w Knyszynie – Zamku nie można utworzyć sołectwa i jak się przedstawia sprawa posterunku policji w Knyszynie. 
Burmistrz wyjaśnił, iż brak w tej miejscowości podatników podatku rolnego poza dwoma przedsiębiorcami nie ma możliwości utworzenia funduszu sołeckiego. Jeżeli chodzi o ewentualną likwidacje posterunku policji w Knyszynie to na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze żadnych wiążących decyzji jest to akcja ogólnokrajowa i być może te działania niektórych komendantów powiatowych są przedwczesne. Wskazano inną lokalizację w budynku przychodni, ale raczej nie jest to najlepsza lokalizacja. Okazuje się również, iż oprócz udostępnienia pomieszczeń w grę może wchodzić również ich utrzymanie a to już są na dzisiaj działania poza prawem sprzeczne z przepisami ustawy o finansach publicznych.
r. D. Czerepko zgłosiła bezpańskie psy w Knyszyn Zamek, przy pierwszej posesji przy wjeździe do miejscowości.
r. A. Pietlukiewicz zgłosił konieczność naprawy dziur na przepustach na drodze do wsi Grądy. Po każdych większych opadach deszczu cyklicznie się to powtarza a te naprawy polegają na tym, iż są zasypywane piaskiem.
Burmistrz wyjaśnił, iż zostało to już przekazane Kierownikowi ZGKiM i mają to naprawić. Natomiast jeżeli chodzi o kamienie znajdujące się na poboczach dróg to zostaną wysłani pracownicy interwencyjni, którzy zbiorą te kamienie.
Burmistrz poinformował i przedstawił Komisji przygotowany przez geodetę projekt podziału nieruchomości przy ul. Grodzieńskiej i Pocztowej – wydzielenie trójkąta widoczności. Jest propozycja aby na którejś z kolejnych komisji zobaczyć to w terenie na gruncie. Natomiast otwarta jest sprawa od ul. Sienkiewicza. Z tą sprawą zapoznawał się na gruncie Komisja Rolnictwa.
Burmistrz poinformował, iż zwrócili się Państwo Ł. , których nieruchomość o nr geodezyjnym 2199 graniczy z działką położoną przy ul. Szkolnej 7 (blok). Państwo ci proponują sprzedaż części nieruchomości przylegającej bezpośrednio do działki gminnej. Argumentują to tym, iż muszą systematyczne sprzątać swoją nieruchomość, która służ mieszkańcom za śmietnik, a jest ona im zbędna.
Na dzisiaj są dwie możliwości rozwiązania tej sprawy a więc zakup przez gminę wskazanego fragmentu działki. Należy się zastanowić czy z punktu widzenia gminy potrzebna będzie ta nieruchomość. Natomiast druga to uczulenie mieszkańców bloku przy ul. Szkolnej 7 aby nie wyrzucali tam śmieci. Inna spraw czy jest to aż taki problem czy państwo ci chcą sprzedać część nieruchomości, która jest im zbędna.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za negatywnym zaopiniowaniem propozycji zakupu części nieruchomości o nr geodezyjnym 2199 głosowało 11 członków. Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków Komisji.
r. P. Malesiński poruszył sprawę remontu ul. Goniądzkiej, której odcinek około 200 jak się okazało jest droga krajową. Zaproponował podjęcie wspólnych działań zmierzających do tego aby ta ulica była wyremontowana w całości. Działania Urzędu można wesprzeć pismami od mieszkańców w przeciwnym razie zostanie odcinek ulicy o najgorszej nawierzchni, który nie zostanie wyremontowany.
Burmistrz wyjaśnił, iż kontaktował się w tej sprawie z Kierownikiem Wydziału GDDKiA, która jest zainteresowana przekazaniem gminie tego odcinka drogi w stanie jakim jest. Wymaga to wydzielenia działek a przede wszystkim czasu. Współpracy finansowej nie ma. Tą sprawę należy potraktować jako wniosek Rady i wystąpić do GDDKiA o naprawę tego odcinka drogi i doprowadzenie do stanu używalności. Na dzisiaj zakres opracowywanej dokumentacji został zmniejszony o ten odcinek inaczej prace należałoby wstrzymać.
Następnie Burmistrz przedstawił informację na temat nieruchomości, które można przeznaczyć do sprzedaży.
- działka o nr geodezyjnym 1926/1 o pow. około 8 arów położona pomiędzy ul. B. Radziwiłłówny a ul. Goniądzką bez dostępu do drogi publicznej wystawiana już na przetarg.  
- działa położona przy ul. Kościelnej do drogi krajowej graniczy z P. Sz. i J..
- działka przy ul. Południowej przy byłej stolarni.
- 4 działki na ul. Szkolnej za sklepem Biedronka. Te działki można sprzedać jak 4, albo jako dwie większe. Gmina obecnie ponosi nakłady na sprzątnie, koszenie tych działek a i tak wygląda to nienajlepiej.
- zagospodarowanie budynku przy ul. Szkolnej. Niedawno oddano do użytku wyremontowany budynek strażnicy przy ul. Rynek a więc z punktu widzenia ochrony ppoż. jest on zbędny.
Jeżeli Rada na sesji zaopiniowałaby sprzedaż wspomnianych nieruchomości to można rozpocząć wówczas procedurę przygotowania do sprzedaży zlecając ich wycenę a następnie przedstawiając stosowny projekt uchwały na sesji Rady.
r. J. Bielski zauważył, iż należy zająć się sprawą zagospodarowania tego budynku przy ul. Szkolnej a dopiero wówczas myśleć o sprzedaży tego, co zostanie.
Burmistrz wyjaśnił, iż działka na której znajduje się budynek jest dosyć obszerną działką i ewentualna sprzedaż wspomnianych 4 nieruchomości na ul. Szkolnej w niczym nie ograniczają walorów użytkowych nieruchomości na której znajduje się wspomniany budynek.
r. I. Wysocka stwierdziła, iż generalnie, co do sprzedaży działek zastrzeżeń nie ma część z tych działek była już wystawiana do sprzedaży i je należy sprzedać. Uwagi ma, co do działek przy ul. Szkolnej sprzedając te działki gmina pozbędzie się ostatnich terenów, które może przeznaczyć w przyszłości pod własne inwestycje czy to przedszkole czy coś innego. Sprzedać można tylko raz. Dla poprawy wyglądu tego miejsca można się zastanowić nad wydzierżawieniem tych nieruchomości pod jakąś działalność gospodarczą cz na jakiś magazyn itp.
Burmistrz zauważył, iż wydzierżawianie nieruchomości aby ktoś postawił tam jakiś budynek jest złym rozwiązaniem. Budynek (strażnicy) może zostać, co było mówione już wcześniej i w niczym nie przeszkadza. Natomiast trzymanie tych terenów w nieskończoność bo może coś tam będzie kiedyś jest nieuzasadnione tym bardziej, że jest dużo potrzeb inwestycyjnych są wspomniane plany dochodów ze sprzedaży i trzeba to realizować. Jeżeli chodzi o wspomniane przedszkole to dobrą lokalizacją w przyszłości może być działka od ul. Szkolnej gdzie kiedyś były ogrody szkolne jest do tego działka za ogrodzeniem od ul. Południowej gdzie można urządzić wjazd – parking dla pojazdów dowożących dzieci.            
r. P. Malesiński zaproponował aby na kolejne posiedzenie Komisji Rolnictwa czy też wspólne posiedzenie Komisji Burmistrz przedłożył na piśmie propozycje nieruchomości, które mogą być przeznaczone do sprzedaży. Wówczas Komisja będzie mogła się z tym zapoznać, zobaczyć w terenie i zaopiniować propozycje.
Innych uwag i wniosków ze strony Komisji nie zgłoszono.
 
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego, Rolnictwa Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska
 
Protokółował:                         
Andrzej Kudzinowski                                                     Przewodniczący Komisji
 
          Dorota Czerepko   
                                                                                                
           
                                                                      
              

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-19

Data modyfikacji: 2012-01-19

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-19