Protokół wspólny z marca 2011

Protokół Nr   3 / 11
ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 marca 2011 r. w godz. 13:00- 17:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie
pod przewodnictwem Pani- Barbary Fiedorowicz
 
1.                  Przyjęcie porządku obrad.
2.                  Przyjęcie projektów uchwał w sprawach:
a) w sprawie zmiany uchwały Nr II/14/11 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
b) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości Gminy Knyszyn,
c) w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Knyszyn na lata 2011- 2032,
d) w sprawie zasad ustalenia diet dla sołtysów,
e) w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2012 r.
f) w sprawie upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt. „Remont drogi gminnej Nr 104791B (ul. Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 (ul. Rynek) na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w Knyszynie” oraz współfinansowania projektu w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011”,
g) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Podlaskiego,
h) o udzielenie pomocy finansowej powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie modernizacji drogi powiatowej położonej na terenie Gminy Knyszyn,
i) w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
3.                   Informacja Burmistrza Knyszyna na temat toczącego się postępowania sądowego.
4.                  Sprawy różne.
5.                  Wolne wnioski.
6.                  Przyjęcie protokołów z II Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie i z II komisji Zdrowia, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie.
7.                  . Zakończenie obrad.
 
Do pkt. 1
Przyjęcie porządku obrad.
Burmistrz- zgłosił, dodanie jednej uchwały, i zmianę kolejności w podanym porządku obrad. Zaproponował, aby projekt uchwały „i” przenieść i stworzyć podpunkt „j”, a jako podpunkt „i” wpisać uchwałę „W sprawie dokonania zmian w wieloletniej prognozie finansowania na lata 2011- 2015”.
p. P. Malesiński- skierował pytanie do Pana Przewodniczącego Rady dotyczące przyjęcia planu pracy poszczególnych komisji, zasugerował również, że powinien zostać uzgodniony sposób spotykania się komisji. Proponuję, abyśmy zaczęli od spraw organizacyjnych, jak nasza rada ma pracować, abyśmy byli lojalni wobec naszych wyborców. Nie wiem jak teraz mam ustosunkować się do tego wszystkiego, czy tematy, które wpisaliśmy na pierwszy kwartał, a które nie zostały zrealizowane, mają pozostać tylko i wyłącznie na papierze? Wprowadźmy punkt sprawy organizacyjne i porozmawiajmy o tym jak obsługa rady wygląda na dzień dzisiejszy i jak ma wyglądać.
p. B. Fiedorowicz- proponuję, aby sprawy organizacyjne umieścić w sprawach różnych, wtedy więcej czasu będzie można poświęcić na omówienie spraw, zawartych w planie.
 W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji jednogłośnie przyjęła przedstawiony porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 8 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 8 członków Komisji.  
Do pkt. 2
a) w sprawie zmiany uchwały Nr II/14/11 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
p. A. Roszkowska- uchwała, która została już podjęta nie jest nie ważna, zmiana polega na dokładnym opisaniu trybu powoływania członków zespołu interdyscyplinarnego. W nowej uchwale, która przedstawiam jest konkretnie określony skład zespołu (lista osób które mogą wchodzić w skład komisji). 
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem zmian w projekcie uchwały głosowało 12 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.  
b) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości Gminy Knyszyn,
Burmistrz- do gminy wpłynęło podanie Pani H.F. o wyrażenie zgody na wykup sąsiedniej działki, Pani H. jest użytkownikiem tej działki od wielu lat. Działka o której mowa jest nienormatywna i w opinii Pani F. nie nadaje się na sprzedaż osobom trzecim, a jedynie ma powiększenie działki, która jest w posiadaniu Pani H.. Podanie takie wpłynęło do gminy dnia 20 stycznia 2011 roku. Przypuszczam, że nie wszyscy wiedzą, gdzie owa działka się znajduje, jest to róg ul. Grodzieńskiej i ul. Pocztowej.
p. I. Wysocka- Panie Burmistrzu, sprawa ta była rozpatrywana na komisjach poprzedniej kadencji, jest to pas drogi gminnej, został wybudowany chodnik składający się tylko z dwóch płytek, całą zimę nie można przejść. Dba Pan jedynie o jednostkę, a nie o ogół, ja tam mieszam i wiem jak sprawa się przedstawia, jest tam zagrożenie bezpieczeństwa, całą zimę ludzie chodzą ulicą. Pan występował do Pani F. dwukrotnie 16 lutego ubiegłego roku i 19 lipca 2010 roku o usunięcie płotu, ponieważ Pani F. bez zezwolenie zaraz po tym jak powstał chodnik zagrodziła działkę gminną. Pan w piśmie do Pani F. nakaz usunięcia płotu uzasadniał zmniejszeniem widoczności dla osób kierujących samochodami, jak i również podwyższeniem zagrożenia w stosunku do pieszych. Na usunięcie płotu wyznaczył Pan miesiąc czas, chodzi mi w tym momencie o wyegzekwowanie rozbiórki płotu. Od strony ul. Sienkiewicza zostały posadzone drzewa, ogrodzenie jak stało tak i stoi, moja wypowiedz nie wniesie w tym temacie nic, jednak czuję taki obowiązek, aby w imieniu mieszkańców wypowiedzieć się w tym temacie. Zastanawia mnie jedna rzecz, gdzie w historii pas drogi gminnej został wystawiony do sprzedaży? Panie Burmistrzu, gdy na działce obok B. W. postawił słupku nieco dalej, od razu przyszedł nakaz ich przesunięcia, a więc jednemu się pozwala, a drugiemu nakazuje się rozbiórkę i utworzenie trójkąta widoczności. Traktujmy wszystkich mieszkańców jednakowo.
Burmistrz- z wypowiedział Pani radnej w większości zgadam się jak najbardziej, z tym, że są troszeczkę równe interpretacje tego tematu. Jak zaznaczyłem na mapce, nie jest to pas drogi gminnej, tylko działka na której znajdują się zabudowania. Żadnej drogi sprzedać nie można i nikt żadnej drogi sprzedawać nie będzie. Warunkiem, aby działka została sprzedana jest pozostawienie pasa drogowego, usunięcie płotu i wycięcie drzew, które ograniczają widoczność i w dużym stopniu zacieniają sąsiednie działki.
p. I. Wysocka- Panie Burmistrzu na jakiej podstawie pozwolił Pan zrobić przyłącze na trójkącie 1425, ja jestem tam i widzę co się dzieje. Na tym właśnie trójkącie dwa lata temu została doprowadzona woda, także działka była już przygotowywana pod sprzedaż, bo jak inaczej ktoś na czyimś gruncie może doprowadzić wodę?
Burmistrz- przed asfaltowaniem ulic wystosowałem do wszystkich mieszkańców pismo z nakazem doprowadzenia kanalizacji na osiedlu Zygmunta Augusta, na ul. Sienkiewicz, Konopnickiej i Pocztowej. Pani F. uzgodniła wszystko z Panem P. opłaciła wszystko więc dlaczego miał bym nie zezwolić na doprowadzenie kanalizacji. Powtarzam raz jeszcze działka może być sprzedana tylko i wyłącznie po spełnieniu warunków jakie postawiłem.
p. B. Fiedorowicz- pas drogowy ma około 6 metrów, jeżeli zrobi się większy chodnik, to co z reszta tego pas? Będzie niewykorzystany? Moim zdaniem jeżeli to się sprzeda to będzie w jakimś stopniu zagospodarowane, a tak pozostanie bezużyteczne.
p. P. Malesiński- patrząc i słuchają o czym dzisiaj rozmawiamy, rada powinna najpierw mieć rozeznanie w danej sprawie. Proszę więc o opinię mieszkańców ulicy Grodzieńskiej, komisja rolnictwa powinna najpierw przejrzeć ten temat i przedstawić nam na wspólnym posiedzeniu komisji. Przygotujmy najpierw materiały za i przeciw, pójdźmy w teren, zza biurka nie da się podjąć decyzji. Dlatego proponuję pozostawienie tego tematu na następne spotkanie, gdy zgromadzimy jakieś dodatkowe materiały. Wtedy realnie będziemy mogli rozwiązać ten temat.
Burmistrz- rozumiem, że Pan radny proponuje, aby szczegółowo zapoznać się z całą sprawą i przedyskutować to na następnym spotkaniu.
p. P. Malesiński- właśnie o to mi chodzi, aby nie dawać ludziom kolejnych argumentów do wypisywania oszczerstw na forach. Zasięgnijmy opinii mieszkańców, zapoznajmy się dokładnie z dokumentacją, wtedy temat powróci i podejmiemy decyzję. 
p. B. Fiedorowicz- w takim razie proszę o podjęcie głosowania kto z Państwa jest za tym, aby szczegółowo zapoznać się ze sprawą i przełożyć jej omówienie na następne spotkanie?
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przeniesieniem podpunktu b) na następne posiedzenie Komisji głosowało 12.W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.  
c) w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Knyszyn na lata 2011- 2032,
Burmistrz- proponuję ten punkt zdjąć i przedstawić go na sesji, ponieważ mamy już zatwierdzony taki Program na lata 2007- 2032. Zmieniły się pewne przepisy, wszystko zostanie przygotowane na następne posiedzenie.
p. P. Malesiński- Panie Burmistrzu czy do wszystkich mieszkańców dotarła informacja o możliwości zdjęcia eternitu?
Burmistrz- zgłoszenia były zbierane przez sołtysów, ogłoszenie zostało zamieszczone na naszej stronie internetowej, tablicach ogłoszeń. Człowiek z firmy, która przeprowadzi zdjęcie i utylizację azbestu, chodził po Knyszynie i wsiach zbierając informację na temat ilości zalegającego azbestu i tego, który pokrywa jeszcze dachy.
d) w sprawie zasad ustalenia diet dla sołtysów,
Sekretarz- do tej pory sołtys dostawał 50% diety radego.
p. P. Malesiński- ja mam pewne wątpliwości co do tej uchwały, od jakiej kwoty potrącamy 20%?
Sekretarz- wypłata sołtysom naliczana jest miesięcznie,a wypłacana raz na kwartał, 20% będzie odliczane od kwoty wypłacanej kwartalnie.
p. J. Andraka- a jeżeli chodzi o punkt 10% za spóźnienie się? Przecież spóźnić się każdy może, radni też nie raz się spóźniają.
p. B. Fiedorowicz- przecież wiadomo, że w tym zapisie nie chodzi o spóźnienie 5 czy 10 minutowe, a o spóźnienia znaczące, wiadome jest, iż każdemu może coś wyskoczyć. Są przypadki, że sołtysi wychodzą po 1 czy 2 punkcie z sesji, za takie coś będą ucinane im wypłaty.
Burmistrz- będzie to zapis, który w jakimś stopniu ma mobilizować sołtysów. A nie po każdej przerwie podczas sesji sołtysów ubywa.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji . Przeciw był 1 członek Komisji. Od głosu wstrzymał się 1 członek Komisji. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.  
e) w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2012 r.
Skarbnik- do końca każdego roku, trzeba określić czy fundusz sołecki na przyszły rok będzie wyodrębniony. W późniejszym terminie będzie określona kwota funduszu sołeckiego.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 . W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji.  
f) w sprawie upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt. „Remont drogi gminnej Nr 104791B (ul. Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 (ul. Rynek) na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w Knyszynie” oraz współfinansowania projektu w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011”,
Burmistrz- na wstępnie chciałbym przedstawić nowego i zarazem starego kierownika dróg.
Kierownik- istnieje możliwość jedną dokumentacją zrobić wszystko i taki mamy cel.
p. P. Malesiński- uważam, że w tytule uchwały nie powinny być podane lata, w tym roku raczej nie uda się tego zrealizować, a dobrze by było gdyby projekt nie przepadł. Czy nie możemy złożyć dokumentów na jeszcze inne drogi? Z innych funduszy?
p. K. Bagiński- niestety nie ma w tym momencie ogłoszonych żadnych konkursów tego typu. (Program Rozwoju Województwa Podlaskiego).
p. P. Malesiński- niedługo zostanie wybrany oferent, proponuję, aby po jego wyborze zrobiona była inwentaryzacja ulicy.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji. 
g) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Podlaskiego,
Burmistrz- chodzi o wymianę chodnika na ulicy Grodzieńskiej od ulicy Pocztowej do ulicy Nowej. Takie są teraz zasady i samorząd musi pokryć 50%.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 . W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji. 
i)                    w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011- 2015
Skarbnik- przedstawiła sprawozdanie z dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 . W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji. 
j) w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
Skarbnik- przedstawiła sprawozdanie dokonania zmian w budżecie gminy.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem zmian w budżecie gminy głosowało 12. W głosowaniu udział wzięło 12 członków Komisji. 
Do pkt. 3
 Informacja Burmistrza Knyszyna na temat toczącego się postępowania sądowego.
Burmistrz- wszystkim jest wiadomo, że w pierwszej instancji proces, który się rozpoczął z oskarżenia Pana H. K.- byłego wykonawcy budowy hali sportowej w Knyszynie. W trakcie toczącego się postępowania w Gminie Knyszyn przeprowadzono tak przetarg, że on go wygrał i został wykonawcą remontu hali sportowej. Jest to oczywiście nieprawdą, prokurator oskarżył nas iż działaliśmy na szkodę Państwa, udaremniając swobodny wybór oferenta. Jeżeli wyrok będzie skazujący i prawomocny dobrowolnie odejdę z pełnienia funkcji burmistrza.
p. B. Fiedorowicz- sprawa ta nie pojawiła się nagle, ciągnie się już jakiś czas. Było to już wiadome przed wyborami jak i w trakcie wyborów. Wybory pokazały, że mandat zaufania jaki dali wyborcy w tych wyborach jest duży i należy poczekać z jakimikolwiek decyzjami.
Do pkt. 5
Wolne wnioski.
p. K. Gołko- przeszedłem się po naszym osiedlu i znalazłem kilka rzeczy które należy poprawić. Na przeciwko posesji Pani P. uszkodzona jest studzienka kanalizacyjna, na przeciwko Pani M. zapadnięty chodnik, na przeciw ulicy Z. Augusta jest złamany słup, oświetlenie ulic (zrobić przegląd), na przeciwko placu zabaw zapadnięty jest chodnik jak i na ul. Mickiewicza na przeciwko posesji nr 22, odnośnie sprzątania ulic, na wysokości posesji jest jasna sprawą, że każdy właściciel sprząta, ale tam gdzie nikt nie mieszka należy zrobić porządek, i jeszcze należałoby uprzątnąć plac targowicy (sterty krawężników), wyrównanie terenu targowicy.
p. B. Fiedorowicz- należy naprawić mostek na przeciwko Państwa R., dobrze by było wyrównać drogę w Kalinówce Kościelnej w stronę cmentarza.
p. G. Zajkowski- na ulicy Białostockiej są też dziury, które trzeba „załatać”.
p. J. Andraka- jak przedstawia się temat budowy drogi do Jaskry?
Burmistrz- najsłuszniejszym było by zrobić dokumentacje na całą drogę i zgłosić do realizacji.
Do pkt. 6
Przyjęcie protokołów z II Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie i z II komisji Zdrowia, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie.
W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji za przyjęciem protokołu głosowało W głosowaniu udział wzięło 6 członków Komisji. 
Do pkt. 7
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie.
 
 
Przewodnicząca
Barbara Fiedorowicz

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-19

Data modyfikacji: 2012-01-19

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-19