Protokół komisji zdrowia z kwietnia 2011

Protokół Nr 4/11
z posiedzenia Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 12 kwietnia 2011 roku w godz. 13:00-16:00 pod przewodnictwem Przewodniczącej Komisji
Pani Doroty Czerepko.
 
 
            W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie zgodnie z listą obecności (lista obecności załączona do protokołu).
 
Do pkt 1.
            Przewodnicząca Komisji Pani Dorota Czerepko przedstawiła porządek obrad.
Za przyjęciem zaproponowanego porządku obrad głosowało 8 osób. Komisja jednogłośnie przyjęła porządek obrad, następującej treści:
 
1. Przyjęcie porządku obrad. 
2. Stan bezpieczeństwa gminy Knyszyn:
    a) ocena funkcjonowania obecnego Posterunku Policji w Knyszynie,
    b) przyczyny zamknięcia Posterunku Policji w Knyszynie,
    c) propozycje Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach dot. utrzymania bezpieczeństwa na terenie gminy Knyszyn..
3. Funkcjonowanie placówek oświaty na terenie gminy Knyszyn:
   a) pozyskiwanie dotacji z Unii Europejskiej,
   b) potrzeby remontowe placówek oświatowych – możliwości pozyskania dotacji z rezerwy
       oświatowej,
   c) perspektywy reaktywacji LO w Knyszynie.
4. Funkcjonowanie Uczniowskiego Klubu Sportowego “Podlasiak Knyszyn”:
a) omówienie funkcjonowania UKS “Podlasiak Knyszyn” w 2010 r.,
b) zamierzenia UKS “Podlasiak Knyszyn” na 2010 r.
5. Sprawy różne.
6. Wolne wnioski.
 
Do pkt. 2.
           
Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad.
Przedstawiciel Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach poinformował, że na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Knyszynie przedstawił stan bezpieczeństwa na terenie powiatu monieckiego.
Stwierdził, że na terenie powiatu monieckiego funkcjonują trzy podległe Komendantowi Policji      w Mońkach terenowe Posterunki Policji w: Knyszynie, Goniądzu i Jaświłach. Posterunek Policji     w Knyszynie jest ważnym punktem dla Policji ze względu na trasę wojewódzką nr 65. Jest to ważny punkt dla policjantów z województwa, którzy często ustawiają na tej ruchliwej trasie foto-radary. Dodał, że w Knyszynie dość dużo jest włamań, kradzieży, wypadków drogowych.
Na stałe w Posterunku Policji w Knyszynie pracuje kierownik posterunku, dzielnicowy na teren gminy Knyszyn i dzielnicowy na teren gminy Krypno, policjant służby kontrolnej (czterech poli-cjantów). Wykonują czynności w szczególności administracyjne (postępowania o wykroczenia). Pozostałe czynności wykonuje Komenda Powiatowa w Mońkach.
Budynek, w którym funkcjonuje Posterunek Policji w Knyszynie jest dość stary i wymaga remontu, na ogrzanie tego budynku w sezonie grzewczym Policja zużywa ok. 30 ton węgla. Kiedy sytuacja budżetowa Policji była lepsza były plany remontu tego budynku. Obecnie zmniejszono dotacje z budżetu państwa i zaczęto szukać oszczędności, a największe koszy to utrzymanie taboru transportowego i budynków. Policjanci nie mogą oszczędzać na tankowaniu pojazdów, gdyż charakter pracy wymusza dojazd do miejsc zdarzenia.
Wszystkie posterunki szukają oszczędności w całym kraju likwidowane są małe placówki Policji. W Posterunkach Policji w Goniądzu i Jaświłach otrzymaliśmy deklaracje pomocy ze strony władz samorządowych na utrzymanie Posterunków Policji w tych miejscowościach. Natomiast Posterunek w Knyszynie należałoby wyremontować, co będzie bardzo dużo kosztowało ze względu na wielkość jak i zakres prac koniecznych do wykonanie w tym budynku.
Policja chce wyprowadzić policjantów z tego budynku w Knyszynie, który nie nadaje się już do użytku. Chcemy wygasić zarząd tego budynku.
Rozmawialiśmy z Burmistrzem Knyszyna i Wójtem gminy Krypno z prośba o przedstawienia propozycji innego budynku dla Posterunku Policji dla tego terenu.ssy zapewniamy infrastrukturę dla nowego posterunku, ale liczymy na propozycje ze strony władz.
Praktyką w wielu gminach jest fakt, że w wyznaczonym pokój dzielnicowy przyjmuje interesantów.
Jeśli nie będzie pomieszczenia dla Posterunku będziemy występować do samorządów o pomie-szczenie dla dzielnicowego, gdzie będzie mógł przyjmować interesantów.
Przewodnicząca stwierdziła, że gdy nie będzie Posterunku Policji w Knyszynie zmniejszy się bezpieczeństwo na terenie gminy Knyszyn.
Policjant – oczywiście obecność Policjantów na miejscu wzmaga bezpieczeństwo, ale gdy nie będzie Posterunku to patrole będą musiały wykonywać tą pracę, która była wykonywana do tej pory. W tym momencie policjanci nastawieni są na pracę interwencyjną. Jednak Policjanci są oceniani na podstawie czasu dojazdu do miejsca zdarzenia stąd wynika, że Policjanci wybierają miejsca skąd szybko mogą zainterweniować.
r. S. Ciołko zwrócił się z zapytaniem czy Policja nie dysponuje środkami finansowymi na remonty części tego obiektów.
Policjant – Policja nie posiada żadnych środków remontowych, z punktu prawnego nie możemy wydzielić części pomieszczeń, gdyż jesteśmy zarządcą całego tego budynku. My jako Policja nie możemy sprzedać tego budynku. Jesteśmy tylko zarządcą tego budynku.
Komenda główna lub wojewódzka decyduje, gdzie wędrują pieniądze z budżetu.
r. J. Bielski czy Komenda Powiatowa Policji w Mońkach może wystąpić do Komendy Wojewódzkiej o pozyskanie środków na ten Posterunek?
Policjant - tego typy propozycje były rozważane, po których stwierdzono, że koszty utrzymania tego budynku są większe niż efekty z niego płynące. Zapadły decyzje, że od przyszłej zimy policjanci nie będą tu pracowali. Po naszym wyjściu ten budynek przejmuje Starostwo.
r. I. Wysocka zwróciła się z zapytaniem do Burmistrza, gdzie ewentualnie moglibyśmy zaproponować miejsce dla Policjantów.
Burmistrz stwierdził, że cała Rada powinna się zastanowić nad ta kwestią. Poinformował, że osobiście proponuje pomieszczenia obecnego Gminnego Centrum Informacyjnego.
r. I. Wysocka zaproponowała pomieszczenia nad przychodnią w ZOZ-ie, gdzie są wyremontowane pomieszczenia na pierwszym piętrze tam, gdzie mieściło się Krwiodawstwo i Krwiolecznictwo. Są to budynki ocieplane.
Wiceburmistrz – są to pomieszczenia przeznaczone na służbę zdrowia.
Policjant – cieszę się, że są jakieś propozycje, więc jeśli będą konkretne pomieszczenia sprawdzimy czy spełniają one wymagania pracy policjantów.
Przewodnicząca stwierdziła, że zaniedbano kwestie remontu tego budynku już wcześniej.
Policjant – we wcześniejszych latach dostawaliśmy pieniądze na remont budynków Policji jednak remontowane były te najbardziej potrzebujące w tamtych czasach Posterunek Policji w Knyszynie spełniał wszystkie wymogi. Obecnie policja szuka oszczędności i nie zanosi się na możliwości remontowe tego budynku.
r. I. Wysocka – posiadamy doświadczenia z zamykania tj. strajki przy robie zamknięcia szpitala.
Przewodnicząca – wydaje mi się, że Knyszyn jest największą miejscowością z terenu gminy Knyszyn, więc powinien tu istnieć Posterunek Policji.
Burmistrz – najprawdopodobniej po tej Komisji i najbliższej sesji wystąpimy do Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach z zaniepokojeniem zamknięcia Posterunku Policji w Knyszynie. Są propozycje pomieszczeń zastępczych dla Policji więc wspólnie może uda się ten posterunek utrzymać.
 
Do pkt. 3
 
Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad następnie zwróciła się z zapytaniem czy istnieje zainteresowanie uczniów rekrutacją do knyszyńskiego Liceum.
Pan Krzysztof Chowański dyrektor ZSO w Knyszynie poinformował, że przedstawiciele szkoły byli z wizytami w gimnazjach w naszym powiecie z informacjami dotyczącymi Liceum Ogólno-kształcącego w Knyszynie. Dyrektorzy poszczególnych szkół wyrazili zgodę na 10 minutową prezentację i przekazanie przygotowanych materiałów tj. folderów szkoły zachęcająca do rekrutacji.
Przewodnicząca zapytała czy jest zainteresowanie?
K. Chowański - w tym momencie jest jedno zgłoszenie ucznia z Moniek. Gimnazjaliści naszej szkoły deklarują chęć uczestnictwa do LO w Knyszynie, ale jak na razie nie ma więcej podań.
Burmistrz – od Starosty wpłynęła oferta, aby dowieźć dzieci gimnazjalne do Moniek na dni otwarte promocji szkół monieckich jak Komisja zaopatruje się na tego typy zaproszenie.
Przewodnicząca stwierdziła, że nie ma sensu promować szkół monieckich, kiedy staramy się o aktywacje knyszyńskiego LO. Uzyskała poparcie pozostałych członków Komisji.
Burmistrz poinformował, że kiedyś w szkole istniała orkiestra wpłynęło podanie z Towarzystwa Biebrzańskiego z prośbą o wypożyczenie instrumentów. Jak zapewnia Towarzystwo w nowo utworzonej orkiestrze, graliby przedstawiciele uczniów szkół z całego powiatu.
K. Chowański poinformował, że do szkoły również wpłynęło podobne, na które w odpowiedzi odmówiłem wypożyczenia instrumentów. Oczywiście szkoła dysponuje tymi instrumentami, jednak są one w dość kiepskim stanie wymagają remontu, więc gdybyśmy chcieli po jakimś czasie odzyskać te instrumenty to moglibyśmy uzyskać odpowiedz negatywna ze względu na duże koszty związane z renowacja tych instrumentów. Zrobiliśmy w szkole rozeznanie kto z obecnych uczniów byłby chętny uczestniczyć w tego typu zajęciach, gdyby to było w Mońkach to 2 uczniów byłoby zainteresowanych.
W tym momencie te instrumenty są, ale może kiedyś będą one potrzebne lub znajdą się środki na wyremontowanie tych instrumentów dla własnego użytku.
r. S. Ciołko czy istnieje możliwość stworzenia orkiestry w Knyszynie. Pozyskanie środków na odremontowanie tych instrumentów
K. Chowański – oczywiście potrzebne są na to odpowiednie fundusze, gdyby Knyszyński Ośrodek Kultury, chciałby w tym zakresie zadziałaś deklarujemy współpracę.
K. Bagiński – na pewno istnieją możliwości pozyskania środków, ale na ograniczony okres po tym czasie gmina musiałaby przeznaczać pewne środki na utrzymanie orkiestry.
Burmistrz – można zastanowić się nad przeznaczeniem pewnej kwoty na zajęcia pozalekcyjne. Początkowo na pewno należałoby ten sprzęt przejrzeć.
r. B. Fiedorowicz stwierdziła, ze należałoby raczej ratować chór Belcanto zamiast tworzyć coś od nowa. Do chóru nie potrzeba sprzętu.
Burmistrz – stwierdził, że należałoby ten sprzęt sprawdzić czy jeszcze nadaje się do użytku. Dodał, że to prawda, że projekt na chór Belcanto się zakończył, ale chcemy kontynuować tą działalność.
Członkowie Komisji wyrazili negatywną opinie dotyczącą wypożyczenia instrumentów.
Burmistrz wspomniał o możliwości budowy „Orlika” w Knyszynie. Ok. 50% kosztów musiałaby pokryć gmina oraz utrzymanie obiektu przez 5 lat. Orli to boisko do gry w piłkę nożną oraz boiska pomocniczego do gry w siatkówkę bądź koszykówkę.
Przewodnicząca stwierdziła, że w Knyszynie brakuje tego typu obiektów, na pewno gdyby powstał podniósłby rangę Knyszyna na zewnątrz. Skoro istnieje taka możliwość można podjąć kroki zmierzające do pozyskania tych środków.
K. Chowański - oczywiści jest to atrakcyjny projekt, ale jest to ok. 500 tyś. zł. w jednym roku oraz w kolejnych latach utrzymanie osoby, która opiekowałaby się tym obiektem.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie poparła możliwość pozyskania środków na budowę Orlika w Knyszynie.
 
Do pkt. 4
 
Przewodnicząca Komisji otworzyła punkt 4 porządku obrad, następnie zwróciła się z zapytaniem do prezesa Klubu Sportowego Podlasiak czy piłkarze klubu korzystają z hali sportowej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Knyszynie.
Pan Stanisław Czarniecki Prezes UKS „Podlasiak” poinformował, że członkowie UKS Podlasiak korzystają z sali sportowej przy szkole w Knyszynie. Dodał, że współpraca z dyrektorem ZSO w Knyszynie układa się świetnie.
Poinformował, że obecnie Podlasiak liczy 24 zawodników, 14 z Knyszyna, 9 z Moniek, 1 z Białegostoku. Na jesień planuje się zgłosić drużynę juniorów tak, aby ci młodsi przechodzili do drużyn starszych. Obecnie zatrudnionych jest 2 trenerów.
Prezes UKS Podlasiak - w tamtym roku zdobyłem ok. 6 tyś zł. w gotówce (1500 zł. od Starosty, część od Burmistrz i innych sponsorów) oraz pomoc w formie rzeczowej (np. Burmistrz zafundował puchary, Pan J. K. wodę dla graczy).
Przewodnicząca zapytała kto zajmuje się utrzymaniem boiska?
Prezes Podlasiaka - gmina zajmuje się utrzymaniem boiska, a przygotowaniem boiska do meczu zajmują się społecznie np. Pan Jerzy Bielski.
K. Chowański – koszty za sprzątanie sali, ciepłą wodę, świetlenie zapewnia szkoła obecnie ciepłą wodę zapewniamy tylko na mecze. Szkoła ponosi koszta w związku z treningami i meczami.
S. Czarniecki - osobiście ponoszę koszta związane z przygotowaniem posiłków i napoi dla zawodników na mecze. Obecnie kasa Podlasiaka jest pusta. Po dwóch złożonych ofertach odrzucono wnioski na dofinansowanie UKS Podlasiak. Obecnie sam zajmuje się księgowością Klubu a w latach wcześniejszych przygotowaniem PIT-ów, CIT-ów zajmował się pracownik Urzędu Miejskiego w Knyszynie.
Burmistrz – poinformował, że dwukrotnie występował do Prezesa, aby rozliczył się z poprzedniej dotacji, tak aby od nowego roku można było pozyskać pieniądze. W styczniu rozliczenie wpłynęło do Pani Skarbnik.
Oferty na dotację wpłynęły bez żadnych załączników. W drugim wniosku nieupoważniona osoba podpisała dokumenty, komisja stwierdziła niezgodność. Komisja musi działać według określonych reguł. Są to pieniądze publiczne, które są rozliczane nie zwlekaliśmy z rozpatrzeniem wniosków. Z tego, co wiem nie jest tak optymistycznie z zawodnikami z Knyszyna niestety gra więcej zawodników spoza Knyszyna.
Gmina, kiedy udziela dotacje nie może prowadzić księgowości. Jeżeli Prezesem był pracownik Gminy to tak podpisywał i rozliczał zawodników. 
Przewodnicząca – gmina ponosi dość duże koszta na utrzymanie Podlasiaka, chociażby pranie odzieży przez Przedszkole.
r. J. Bielski - chcemy, aby coś istniało to należy ponosić koszty.
Przewodnicząca podziękowała Prezesowi Klubu Sportowego Podlasiak za przybycie na Komisję.
 
Do pkt. 5,6
 
Przewodnicząca otworzyła punkt 5 i 6 porządku obrad.
r. A. Śledziewski zasugerował, aby na Komisję zapraszać Panią Jadwigę Konopko dyrektor Knyszyńskiego Ośrodka Kultury.
Burmistrz poinformował, że Pani Jadwiga jest w dniu dzisiejszym na urlopie.
r. S. Ciołko zapytał na jakim etapie jest przygotowanie „Dni Knyszyna”.
Sekretarz Pan Robert Kondrakiewicz poinformował, że został wybrany zespół ds. organizacji Dni Knyszyna i jest przygotowana umowa do podpisania z zespołem „FOKUS” Komisja pracuje nad uatrakcyjnieniem tej imprezy.
Burmistrz - po to się zbieramy, aby nawet na tej Komisji przedstawić swoje propozycje. Będzie dużo nowych rzeczy miejmy nadzieję, że wszystko się uda.
r. I. Wysocka zapytała o możliwość dostawienia zabawek na Osiedlu.
Burmistrz – dzisiaj złożyliśmy wniosek do Lokalnej Grupy Działania, który przewiduje zakupienie zabawek. Po rozpatrzeniu wniosków przez w/w instytucję wniosek wędruje do Urzędu Marszałkowskiego. Postaramy się coś w tym roku jeszcze dostawić.
r.S. Kakareko zwrócił się z prośbą o oznakowanie gospodarstw.
Burmistrz na tego typu przedsięwzięcia potrzebne są środki i zapotrzebowania od sołtysów, radnych ile słupków, ile i jakich znaków, wówczas przeprowadzimy zapytanie ofertowe.
Z uwagi na brak uwag i wniosków ze strony Komisji, Przewodnicząca Komisji podziękowała obecnym za udział w spotkaniu i zakończyła posiedzenie.
 
 
Protokół spisała:
Agnieszka Wysocka
 
 
 
Przewodniczący Komisji                                                                            
 
 Dorota Czerepko
 
Protokół Nr 18/09
ze wspólnego posiedzenia Komisji: Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego:
Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 kwietnia 2009 r. w godz. 1400- 1530 w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Knyszynie    pod przewodnictwem Pani – Ireny Dzięgielewskiej
 
 
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą
obecności. Na stan 14 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 11. 
Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosiła o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponowała kandydaturę P. I. Dzięgielewskiej Zastępcy Przewodniczącego Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej
P. I. Dzięgielewska wyraził zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pana I. Dzięgielewskiej na przewodniczącą wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 11 członków komisji.    
Przewodnicząca obrad I. Dzięgielewska przedstawiła proponowany porządek obrad. Zwrócił się z pytaniem czy są uwagi bądź propozycje zmian do porządku obrad. 
Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 10 członków Komisji, a oto jego treść:
  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy oraz sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za 2008 rok.     
  3. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.  
  4. Sprawy różne.
  5. Wolne wnioski.
 
Do pkt. 2
 
Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad.
P. B. Płońska – Skarbnik gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2008 r. (sprawozdanie w załączeniu). Poinformowała, iż plan dochodów po dokonanych zmianach wynosił 12114166 zł. natomiast wykonanie 11987803,84 zł. Plan wydatków po dokonanych zmianach wynosił 12625714 zł natomiast wykonanie 11082046,43 zł. Nadwyżka budżetowa wyniosła 905757,41 zł. W 2008 r. Planowano zaciągnięcie kredytów długoterminowych na kwotę 500000 zł. Została uruchomiona transza kredytu długoterminowego w kwocie 300000 zł na realizację inwestycji budowa sali sportowej przy Zespole Szkół w Kalinówce Kościelnej”. W 2008 r. spłacono raty kredytów i pożyczek długoterminowych w kwocie 902200 zł. Na dzień 31 grudnia 2008 r. zadłużenie z tytułu kredytów długoterminowych wynosi 960560,89 zł. ,co w stosunku do dochodów wykonanych wynosi 8,02%. Dochody własne – 1509062 zł – plan ; 1594030,60 zł – wykonanie. Udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 998032 zł – plan; 1113949,25 zł - wykonanie. Dotacje celowe z budżetu państwa 2481952 zł – plan; 215470399 zł - wykonanie. Środki ze źródeł pozabudżetowych 825000 zł – plan; 825000 zł wykonanie.
Pytań ze strony Komisji do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.
P. A. Ejsmont – Szklanko – główny księgowy SP ZOZ przedstawiła sprawozdanie z działalności SP ZOZ za 2008 r. Poinformowała, iż plan na sprzedaży usług medycznych i laboratoryjnych wynosił 2777316 zł. natomiast wykonanie 2914962,87 zł , co stanowi 104,96%. Pozostałe przychody operacyjne i finansowe: plan 47688 zł , wykonanie – 71318,22 zł co stanowi 149,55%. Ogółem przychody 2825004 zł – plan, 2986281,09 wykonanie, co stanowi 105,71%. w stosunku do założeń planu. Zaniżone jest wykonanie w izbie przyjęć z powodu braku sprzętu obowiązującego na Izbie Przyjęć oraz wydzielonego personelu. Z tego powodu decyzją Narodowego Funduszu Zdrowia zmniejszono finansowanie świadczeń na Izbie Przyjęć. W 97,52 % wykonano plan z opłat pacjentów przebywających w ZOL. Nie wykonano planu w założeniach przychodu z tyt. Ustawy z 22.VII.2006 na wzrost wynagrodzeń. dlatego iż z założonych przychodów POZ trudno jest wyodrębnić kwoty przeznaczone na podwyżki z tyt. w/w ustawy. Znacznie zmniejszyła się sprzedaż usług medycznych i laboratoryjnych innym podmiotom dlatego, iż w sierpniu 2008 roku został zabrany jeden z dzierżawionych aparatów laboratoryjnych z firmy BIOMERIEUX Polska sp. z o.o. ,z powodu nie wykonywania na nim takiej ilości badań, które były w pierwotnym założeniu. Instytucje z którymi podpisano umowy na wykonywanie badań nie wykazały większego zainteresowania zwiększoną ilością badań swoim pacjentom. Wykonanie kosztów w stosunku do planu za 2008 r. wykazało przekroczenie o 0,29%. Największe przekroczenie nastąpiło w usługach obcych z tego tytułu, iż w I półroczu większość lekarzy zawarła kontrakty na świadczenie usług medycznych z naszym zakładem. Tylko pediatra w POZ pozostaje na umowę o pracę, dlatego zmniejszeniu uległy koszty wynagrodzeń i koszty świadczeń na rzecz pracowników. Nieznaczne przekroczenie nastąpiło w kosztach amortyzacji z tego względu, iż dokupiono w trakcie roku pozycje sprzętu medycznego (aparat EKG, koncentrator tlenu, rejestrator kardiologiczny, specjalistyczne łóżko na salę intensywnej opieki medycznej, krzesełko transportowe PENSI do sanitarki, zakupiono zestaw komputerowy do dyżurki lekarskiej) oraz dokonano modernizacji budynków zakładu poprzez wstawienie nowych okien oraz drzwi, co znacząco wpłynie na zatrzymanie ciepła wewnątrz budynku. Zakupiono również programy antywirusowe w celu ochrony oprogramowań komputerowych. Pozycja pozostałych kosztów w skład których wchodzą ubezpieczenia majątkowe, prowizje bankowe i opłata środowiskowa wykazuje niższą wartość dlatego, iż nie wykorzystano w całości założeń dot. kosztów delegacji Natomiast prowizja za gotowość udzielenia kredytu zostaje naliczona i pobrana na początku roku i stanowi 2% wartości zaciągniętego kredytu na bieżącą działalność.
Wysoka jest kwota odsetek od kredytu, dlatego iż zakład korzysta z zaciągniętego kredytu do momentu otrzymania środków finansowych z NFZ za świadczone usługi medyczne w poprzednim miesiącu. Największym wydatkiem są kwoty wynagrodzeń ,które wypłaca się do 5 dnia następnego miesiąca za poprzedni miesiąc. Nadwyżka przychodów nad kosztami w 2008 r. wynosi 5,42% .
Informacja dot. zobowiązań wymagalnych i ogółem:
na koniec roku ZOZ posiadał zobowiązania na kwotę 73 312,59 zł z tego wymagalne na kwotę 1 195,89 zł. Wobec PFRON 154 637 z tego wymagalne 154 119 zł,
Zakład nie posiada zobowiązań wymagalnych wobec ZUS i US.
Rok 2008 ZOZ zamknął po raz pierwszy wynikiem dodatni na kwotę 153946,54 zł.
P. S. Ciołko zwrócił się z pytaniem jak przedstawia się sprawa zobowiązań wobec PFRON 
P. A. Ejsmont – Szklanko poinformowała, iż w 2008 r. odbyła się rozprawa w Sądzie Administracyjnym w Warszawie ZOZ występowała o umorzenie zaległości wobec PFRON. Sąd uchylił wszystkie decyzje PFRON. Sprawa jest jak gdyby w zawieszeniu czekamy na dalsze postępowanie Sądowe. Obecnie ZOZ nie płaci składek na PFRON ponieważ ma zatrudnioną wystarczająca liczbę osób niepełnosprawnych. Zaległości za 2003 r. powinny ulec przedawnieniu.     
Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem na co ZOZ zamierza przeznaczyć zysk wypracowany w 2008 r.
P. A. Ejsmont – Szklanko w odpowiedzi poinformowała, iż kontrakt na rok 2009 zawarty z NFZ zawiera dużo wymogów sprzętowych ZOZ będzie musiał zakupić dużo sprzętu aby spełnić te wymogi orientacyjnie będzie to kwota ponad 100 tys. zł.
Na posiedzenie Komisji przybył P. J. Bielski. w dalszej części obrad Komisji uczestniczy 11 członków.
Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem ile osób jest zatrudnionych w ZOZ-ie.
SP ZOZ w Knyszynie na koniec 2008 r. zatrudniał 62 osoby na umowę o pracę w tym: 22 pielęgniarki na oddziałach szpitalnych, 1 lekarza- pediatra oraz 4 pielęgniarki w Przychodni Rejonowej, 6 lekarzy jest na umowach kontraktowych z tego 2 w Przychodni i 4 na oddziałach szpitalnych.                                                   
Innych pytań ze strony Komisji do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.
P. Anna Daniłowska – księgowa KOK przedstawiła sprawozdanie z działalności Knyszyńskiego Ośrodka Kultury w Knyszynie za 2008 r. Plan przychodów na 2008 r. zakładał dotacje z: Urzędu Miejskiego w kwocie 240300 zł, Urzędu Marszałkowskiego 7000 zł., Starostwa Powiatowego 3333 zł z Narodowego Centrum Kultury 20000 zł z Biblioteki narodowej 4000 zł. Łącznie plan wynosił 2746333 zł. wykonanie wyniosło 100% planowanych dotacji.
Oprócz dotacji planowano również przychody własne na kwotę 20000 zł wykonanie wyniosło 21461,04 zł tj. 107,31%. Koszty KOK za 2008 r. wyniosły ogółem 295533,81 zł z tego:
- wynagrodzenia osobowe – plan 151400 zł; wykonanie - 149890,33 zł           
- wynagrodzenia bezosobowe – plan 34600 zł; wykonanie 38773,19 zł
- składki na ZUS i F. Pracy – plan 25250 zł; wykonanie 27951,40 zł
- Odpis na Fundusz socjalny – plan 5442 zł; wykonanie 5442 zł
- delegacje, prowizje bankowe, szkolenia ubezpieczenia – plan 6000 zł; wykonanie 5952,68 zł
- zakup materiałów i energii plan – 28000 zł; wykonanie 19802,13 zł
- usługi obce plan - 31800 zł; wykonanie 37970,53 zł
- zakup księgozbioru plan - 5500 zł, wykonanie 9751,55 zł.      
Przewodnicząca zwróciła się o wyjaśnienie odnośnie dwóch pozycji na zadania zlecone – 8611,44 zł artykuły spożywcze, prezenty oraz usługi na zadania zlecone – 18151,03 zł wyżywienie i transport.
P. J. Konopko Dyrektor KOK wyjaśniała, iż jest to wkład własny do realizacji projektu Narodowego Centrum Kultury wymiana międzynarodowa Polska – Ukraina wyjazd młodzieży na Ukrainę.        
Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem o umowy zlecenia o dzieło kwota 38 tys. zł.
P. A. Daniłowska w odpowiedzi poinformowała, iż są to środki na wynagrodzenie osób prowadzących zajęcia w KOK aerobiku, rytmiki. Od września ubiegłego roku w wiosce internetowej w Kalinówce Kościelnej był zatrudniony P. Szwejkowski zatrudniano również dwóch trenerów P. Szatkowski i P. Siejewicz.
Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zapoznała się z protokołem kompleksowej gospodarki finansowej w gminie dotyczy to 2007 r. Jest tam zapis odnośnie kontroli wewnętrznej w KOK kontrolę przeprowadziła P. Skarbnik w styczniu 2008 r. na podstawie dokumentów księgowych za 2007 r. „Z ustaleń zawartych w protokole wynika, że Ośrodek nie posiada przepisów wewnętrznych regulujących system kontroli wewnętrznej i obieg dokumentów księgowych. Występują zaniedbania w zakresie terminowości odprowadzania do banku przychodów gotówkowych wpływy za wyjem sali widowiskowej nie są poprzedzane umowami a ich wysokość jest różna nie potwierdzona pisemnymi ustaleniami. Na podstawie ustaleń z kontroli Burmistrz skierował do Dyrektor KOK pismo zawierające zalecenia pokontrolne. następnie zwróciła się z pytaniem czy w 2008 r. te nie prawidłowości zostały wyeliminowane te nie prawidłowości i czy został przeprowadzona kontrola.
P. J. Konopko – Dyrektor KOK potwierdziła, iż nieprawidłowości zostały wyeliminowane.
P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, iż kontrola za 2008 r. jeszcze nie została przeprowadzona obędzie się zgodnie z planem kontroli.
P. J. Bielski zwrócił się z pytaniem czy jest prawdą, że są różne ceny za wynajem sali i od czego to zależy.
P. Dyrektor w odpowiedzi poinformowała, iż jest ustalona stawka za wynajem sali na przyjęcia weselne na 3 dni jest to kwota 756 zł. Stawka ta obowiązuje od dość dawna.
Wynajęcie sali na przyjęcia - stypy pogrzebowe kwota 200 zł. Główne dochody czerpiemy z wynajmu na pokazy pościeli wełnianej, kiermasze obuwia itp. i tutaj obowiązuje stawka 300 zł.
Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem czy jak wynajmowana jest sala to czy ktoś z pracowników pilnuje obiektu.
P. Dyrektor w odpowiedzi poinformował, iż przez cały czas trwania imprezy przebywa pracownik ponieważ na sali widowiskowej jest tylko jedna toaleta więc należy udostępnić drugą toaletę na górze poza tym nie można pozostawić całego obiektu otwartego na swobodne poruszanie się. Pracownik z tego tytułu otrzymuje dodatkowo dzień wolny.                                                                   
Innych pytań i uwag ze strony Komisji do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.
Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad.
 
Do pkt. 3
 
Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.
Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.
Burmistrz wyjaśnił, iż projekt uchwały dotyczy kolejnej umowy dzierżawy na działkę o nr geodezyjnym 2014 o pow. 0,1080 ha położonej w obrębie gruntów m. Knyszyna. Natomiast szczegółowo, która to działka radni zostaną poinformowani na sesji z uwagi na to, iż pracownik, który przygotowywał projekt uchwały jest od kilku dni na urlopie.
Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.
 
Do pkt. 4
 
Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.
Burmistrz przedstawił następujące sprawy:
- Na początku bieżącego roku jeden z inkasentów zajmujący się poborem podatku na terenie m. Knyszyna w obrębie ulic: Goniądzkiej, Tykockiej, Rynek, Kościelna, Legionowa, Obozowa oraz Knyszyn – Zamek zrezygnował z funkcji inkasenta. Wpłynęły dwa podania od osób zainteresowanych pełnieniem funkcji inkasenta. Wybrano P. Marię Łucję Popławską z uwagi na to, że w uchwale o inkaso inkasenci wymienieni są z imienia i nazwiska potrzebna jest zmiana uchwały Rady. Projekt uchwały jest już przygotowany, ale nie został jeszcze sprawdzony przez radcę prawnego. Radni otrzymają projekt uchwały przed sesją.
- W roku bieżącym na remonty, przebudowę chodników powiat przeznaczył kwotę około 60 tys. zł. Wzorem lat ubiegłych połowę tej kwoty Starosta już przeznaczył na naszą gminę. Natomiast pozostałą kwotę około 30 tys. zł przeznaczy jeżeli gmina przekaże ze swojego budżetu taką samą kwotę. Takie porozumienia podpisywane są już od trzech lat. Na ten rok ze strony gminy zostały zgłoszone następujące zadania: przebudowa chodnika w Rynku od ul. Grodzieńskiej do ul. Starodwornej oraz od ul. Tykockiej do kościoła. Opracowanie dokumentacji na Nowiny Kasjerskie oraz ul. Południową, dokończenie chodnika na ul. Starodwornej oraz we wsi Wojtówce z płytek z odzysku. Na te wszystkie zadania oczywiście środków nie wystarczy. W tym roku doszła jeszcze sprawa wykonania dokumentacji na ul. Polną. Wstępna akceptacja ze strony Zarządu Powiatu już jest. Zarząd nie widzi przeszkód aby wspólnie opracować dokumentację na Osiedle Niepodległości do kolejnego rozdania środków unijnych. Nabór wniosków prawdopodobnie odbędzie się jesienią bieżącego roku.
Burmistrz dodał, iż uważa za zasadne przeznaczyć kwotę 30 tys. zł z budżetu gminy na inwestycje powiatowe. Takie porozumienia na dzisiaj już dwie gminy podpisały z powiatem. Ewentualnie można rozważyć kwestię przeznaczenia większej kwoty i opracować dokumentację na ul. Południową łącznie z zatoką dla autobusów dowożących dzieci do szkoły. 
Burmistrz poinformował, iż na najbliższą sesję zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie.  
Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem czy w tym roku powiat pozyskał środki na drogi ze środków unijnych.
Burmistrz wyjaśnił, iż powiat składał wniosek, ale nie uzyskał dofinansowania. Natomiast współfinansuje wnioski z gmin Knyszyn i Jaświły. Natomiast jeżeli chodzi o schetynówki to w przypadku naszego powiatu wszystkie wnioski, które zostały złożone prawidłowo uzyskały dofinansowanie, na gminach odbyły się przetargi. Powstały oszczędności i z tego, co przekazywał Wojewoda na spotkaniu Związku Gmin Wiejskich wszystkie złożone wnioski, które uzyskały wstępną akceptację uzyskają dofinansowanie i będą zrealizowane do końca roku.   
Przewodnicząca zaproponowała rozważnie możliwości opracowania dokumentacji i złożenie wniosku na środki unijne oprócz Osiedla Niepodległości również na jakąś drogę gminną.
Burmistrz zauważył, iż w tym roku zostały złożone wnioski na termomodernizację budynków oświatowych oraz z odnowy wsi na remont domu p. P. Piaseckiej oraz sali widowiskowej w KOK. Trwa rozpatrywanie tych wniosków. Jeżeli uzyskamy dofinansowanie to w tym roku dojdzie do realizacji tych inwestycji.    
Przewodnicząca Rady zwrócił się z pytaniem na jakiem etapie jest sprawa dokumentacji na Osiedle Niepodległości. 
Burmistrz poinformował, iż w najbliższych dniach zostanie rozesłane zapytanie o cenę do kilku wykonawców dotyczy to wykonania dokumentacji na Osiedle jak i drogę do Czechowizny.
P. S. Ciołko zwrócił się z pytaniem jak przedstawia się sprawa modernizacji stacji uzdatniania wody. To zadanie było zaplanowane na rok bieżący.
Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż zarówno dokumentacja jak i pozwolenie na budowę są ważne. Do najbliższego naboru wniosków jest przygotowana kanalizacja ul. Tykockiej, Obozowej i bez nazwy łącznie z modernizacją stacji uzdatniania wody w Knyszynie.
P. J. Andraka stwierdził, iż dyskutowano tutaj na temat wykonywania dróg wspólnie z powiatem. Zasadnym jest aby w planie na rok przyszły ująć drogę do wsi Jaskra do realizacji wspólnie z powiatem bo jest tam zarówno odcinek drogi powiatowej jak i gminnej.
Burmistrz stwierdził, iż jest podobnego zdania i gdyby np.: droga do Czechowizny była robiona wspólne z powiatem na pewno miałaby większe szanse. Należy jednak pamiętać, że w powiecie jest 7 gmin i niestety powiat nie złoży, co roku zobowiązania z każdą gminą. W roku bieżącym wspólnie z powiatem realizujemy ul. Jagiełły na osiedlu Z. Augusta. Kolejne zadanie na które jest wstępna akceptacja powiatu to ul. Polną z Osiedlem Niepodległości.
Przewodnicząca zaproponowała aby na kolejne posiedzenie Komisji Rady zaprosić P. K. Bagińskiego, który jako członek Zarządu Powiatu mógłby zapoznać Radę z zamierzeniami inwestycyjnymi, które są planowane na drogach powiatowych zarówno samodzielnie jak i z gminami.
Innych uwag i wniosków ze strony Komisji nie zgłoszono.
 
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego, Rolnictwa Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska
 
Protokółował:                          
Andrzej Kudzinowski                                        Zastępca Przewodniczącego Komisji
 
Irena Dzięgielewska 
                                   
 

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-19

Data modyfikacji: 2012-01-19

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-19