Protokół Nr 1/11

Protokół Nr   I / 10

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 10 grudnia 2010 r. w godz. 12:00- 14:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pana- Piotra Malesińskiego

 

            W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Przewodniczący  po otwarciu punktu 1 porządku obrad przedstawił proponowany porządek obrad.

Uwag i wniosków ze strony Komisji do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 15 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 15 członków Komisji, a oto jego treść.    

1.                  Przedstawienie porządku obrad,

2.                  Projekty uchwał w sprawach:

a) określenie stawek podatków od nieruchomości,

b) określenie stawek podatku od środków transportowych

c) dokonanie zmian w budżecie gminy na 2010 r.

d) ustalenie wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna.

3.                  Sprawy różne,

4.                  Wolne wnioski,

Do pkt. 2

Przewodniczący otworzył punkt 2 porządku obrad.

Przyjęcie projektów uchwał:

a) określenie stawek podatków od nieruchomości:

Przewodniczący odczytał treść proponowanego projektu uchwały, zakomunikował, że będą potrzebne wyjaśnienia do umieszczonych zapisów. Przewodniczący poprosił o zabranie   głosu przez Panią Skarbnik, udzieliła następujących wyjaśnień do podpunktu a) w punkcie 1: stawka maksymalna na 2010 rok wynosiła 0,77 gr, obowiązywała 0,72 gr. Na rok 2011 maksymalna stawka wynosi 0,80 gr, a proponowana stawka to 0,75 gr. Stawka ta obowiązywać będzie bez względu na zakwalifikowanie gruntów do ewidencji, co oznacza, że bez względu jaki jest to grunt obowiązuje jedna stawka (dotyczy gruntów pod działalność gospodarczą). Takich gruntów łącznie mamy 107 910, 14 m2 w stosunku do osób fizycznych jak i osób prawnych. Różnica pomiędzy obecną stawką, a proponowaną stawką wynosi 0,03 gr co dawało by w budżecie 3 237, 30 gr. więcej.

Przewodniczący przedstawił podpunkt b) punktu 1 uchwały- stwierdzając, iż u nas takie obiekty nie istnieją. Maksymalna stawka w 2010 roku wyniosła 4,04 gr i tyle samo wynosiła stawka obowiązująca. Na rok 2011 maksymalna stawka wynosi 4,15 gr i taka sama jest proponowana stawka.

           

Pani Skarbnik przedstawiła podpunkt c) punktu 1. Maksymalna stawka w roku 2010 roku wyniosła 0,39 gr. obowiązująca stawka wynosiła 0,35 gr. Na rok 2011 maksymalna stawka wyniosła 0,41 gr. a proponowana stawka 0,37 gr. Wyjaśniła, że grunty o których mowa w podpunkcie to grunty w żaden sposób nie s kwalifikowane jako grunty rolne, są to na przykład działki budowlane.

Pan Malesiński zaproponował, aby pozostać przy stawce 0, 37 gr. nie dążyć na razie do maksymalnej stawki.

Przewodniczący przedstawił punkt 2 uchwały. Podpunkt a) od budynków mieszkalnych          stawka maksymalna w 2010 roku wynosiła 0, 65 gr. obowiązująca stawka 0, 61 gr. Maksymalna stawka na rok 2011 wyniosła 0, 67 gr. a proponowana 0, 63 gr.

Podpunkt b) punktu 2- maksymalna stawka na rok 2010 wynosiła 20, 51 gr. obowiązująca stawka to 17, 90 gr. Maksymalna stawka na 2011 rok 21, 05 gr. propozycja wyniosła 18, 30 gr.- związanych z działalnością gospodarczą.

Podpunkt c) punktu 2- zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym. W roku 2010 maksymalna stawka wyniosła 9, 57 gr. obowiązująca stawka to 9, 57 gr. Na rok 2011 maksymalna stawka 9, 82 gr- proponowana 9, 82 gr.

Podpunkt d) punktu 2- zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zwrotnych. Stawka maksymalna na 2010 rok wynosiła 4, 16 gr. obowiązująca to 4, 16 gr. Maksymalna stawka na 2011 rok- 4, 27 gr. proponowana 4, 27 gr.            Burmistrz zaproponował pozostawienie stawki z ubiegłego roku w wysokości 4,16 gr. Po czym ja wycofał.

Podpunkt e) punktu 2- prowadzenie odpłatnej statusowej działalności pożytku publicznego. W  2010 roku maksymalna stawka wyniosła 6, 88 gr. obowiązywała stawka 5, 15 gr. Na rok 2011 stawka maksymalna to 7, 06 gr. proponowana 5, 20 gr.

Punkt 3- stawka procentowa pozostała bez zmian 2%.

W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji jednogłośnie przyjęła projekt uchwały. Za projektem uchwały głosowało 15 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 15 członków Komisji.  

b) określenie stawek podatku od środków transportowych

p. A. Wysocka przedstawiła projekt uchwały, poinformowała, że to Radni wybierają stawkę od środków transportu. Podany jest przedział w jakich ma się znajdować stawka, określa ją Minister Finansów. W przypadku punktu 1 podane są  kwoty maksymalne. Radni podjęli decyzję, iż kwota podatku od środków transportowych na rok 2011- powyżej 3,5 ton do 5,5 ton włącznie będzie wynosić 660 złotych. W przypadku- powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie 984 złotych. Powyżej 9 ton do poniżej 12 ton- 1260 złotych. 

Do punktu 2 stawka maksymalna na 2011 rok wynosi 2858, 47 złotych. Radni zdecydowali podnieść stawki z 2010 roku o 24 złote.

Do punktu 3- ciągniki siodłowe i balastowe, o których mowa w art. 8 pkt. 3 ustawy o podatkach- w roku 2010 stawka wynosiła 1572, 00 złotych. Stawka maksymalna na rok 2011 wynosi 1747, 56 złotych. Radni zdecydowali, iż stawka wzrośnie o 24 złote i wyniesie 1596, 00 złotych.

p. A. Wysocka poinformowała, iż w naszej gminie nie występują ciągniki siodłowe i balastowe o tym tonażu.

Do punktu 4- ciągniki siodłowe i balastowe, o których mowa w art. 8 pkt. 4 ustawy o podatkach maksymalna stawka na rok 2011 do 36 ton włącznie wynosi 2209, 40 złotych, a         powyżej 36 ton 2858, 47 złotych. Radni podjęli decyzję, że podatek wzrośnie o 24 złote. Występuje tylko jeden ciągnik o takich danych.

Do punktu 5- przyczepy i naczepy od 7 ton i poniżej 12 ton. Stawka w roku 2010 wyniosła 924, 00 złotych na rok 2011 maksymalna stawka to 1497, 00. Stawka wzrośnie o 24 złote i wyniesie 948, 00 złotych. Występują dwie przyczepy i naczepy o tym tonażu.

Do punktu 6- przyczepy i naczepy powyżej 12 ton- w roku 2010 stawka wyniosła 1560, 00 złotych do 36 ton włącznie, powyżej 36 ton 1800, 00 złotych. Na rok 2011 w obu przypadkach stawka wzroście o 24 złote. Do 36 ton w naszej gminie znajduje się jeden pojazd, po wyżej 36 ton 4.

Do punktu 7- od autobusów. Stawka w roku 2010 wynosiła w przypadku- mniej niż 30         miejsc 960, 00 złotych- jest takich 5 autobusów. Wzrosła na rok 2011 i wynosi 984, 00 złotych. W przypadku autobusów- równej lub wyżej niż 30 miejsc wynosiła 1596, 00 i wzrosła o 24 złote- wynosi 1620, 00 złotych. Jest takich 7 autobusów.

W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji jednogłośnie przyjęła projekt uchwały. Za projektem uchwały głosowało 15 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 15 członków Komisji.  

c) dokonanie zmian w budżecie gminy na 2010 r.

Pani Skarbnik przedstawiła szczegółowo propozycje zmian w budżecie gminy na 2010 rok. Zaproponowała zmniejszenie w planie budżetowym o kwotę 45, 934 zł. W planie wydatków budżetowych zmniejszenie o kwotę 7, 484. po wszystkich przedstawionych zmianach budżet przedstawiał by się następująco: plan dochodów ogółem: 18, 280, 967 zł, plan wydatków ogółem 20, 930, 967 zł.

W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji jednogłośnie przyjęła projekt uchwały. Za projektem uchwały głosowało 15 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 15 członków Komisji.  

d)      ustalenie wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna.

Wynagrodzenie Burmistrza Knyszyna ustalono:

Wynagrodzenie zasadnicze- 5700 zł; dodatek funkcyjny 1700 zł; dodatek specjalny ustalono na 30% czyli 2160 zł . Łącznie wynagrodzenie ustalono na 10 460 zł brutto. Wynagrodzenie netto wynosi około 7320 zł.

Za wynagrodzeniem zasadniczym w wysokości 5700 zł głosowało 11 radnych, wstrzymało się 3 od oddania głosu. Za dodatkiem funkcyjnym w kwocie 1700 zł głosowało 12 radnych, 1 radny był przeciwny, 1 radny wstrzymał się od oddania głosu. Za dodatkiem specjalnym w wysokości 30% było 10 radnych, przeciw był 1 radny, od oddania głosu wstrzymało się 2 radnych.

Przewodniczący zamknął punkt 2 porządku obrad.

W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisji jednogłośnie przyjęła projekt uchwały. Za projektem uchwały głosowało 15 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 15 członków Komisji.  

Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad. Sprawy różne.

r. Malesiński poprosił o przedstawienie p. Skarbnik danych dotyczących zobowiązań gminy.

P. Skarbnik:

- na dzień 30 listopada 2010 roku plan dochodów wynosi 18 133 541 zł, wykonanie stanowi 12 125 559, 15 groszy co stanowi 66, 66%. Wydatki w budżecie gminy wynoszą: 20 783 241 zł po stronie planu, po stronie wykonania 10 415 518, 57 groszy co stanowi 50, 13%. Kredyty zaciągnięte przedstawiają się następująco: jeden kredyt na modernizację budynku przedszkola w kwocie 163 000 zł o oprocentowaniu 2,82 % w stosunku rocznym. W grudniu zostanie spłacona kwota w wysokości 161 981, 89 groszy. Stan kredytów wyniesie 1 258 280 zł.

r. P. Malesiński

- zapytał czy taka informacja w związku z budżetem gminy wystarczy? Czy są jakieś pytania do tego co przedstawiła p. Skarbnik.

Zaapelował, aby rozpocząć prace komisji od przedstawienia odpowiednich dokumentów: statut, regulamin. Zaproponował zorganizowanie spotkania w celu zapoznania radnych jak np. napisać plan pracy poszczególnych komisji. Będzie to pomocne w późniejszej pracy p. Burmistrza i naszej pracy. Jak zrobić, aby rozszerzyć kontakt i współpracę z radami sołeckimi?

Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.

Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad. Wolne wnioski

r. Malesiński:

- zaapelował o modernizację ulicy Goniądzkiej, jest to ulica gminna, jedna z głównych ulic

Knyszyna, niech służy mieszkańcom i będzie reprezentatywną ulicą naszego miasta.

- złożył wniosek o przedstawienie wniosków z przeprowadzonych kontroli z komisji rewizyjnych, z ostatniej kadencji czy z ostatnich dwóch lat. Chcemy poznać zalecenia jakie w nich są zawarte i wykorzystywać je w naszej pracy. Poprosił o przedstawienie tych zaleceń przez komisję rewizyjną. Zaapelował, aby rozpocząć prace komisji od przedstawienia odpowiednich dokumentów: statut, regulamin. Zaproponował zorganizowanie spotkania w celu zapoznania radnych jak np. napisać plan pracy poszczególnych komisji. Będzie to pomocne w późniejszej pracy p. Burmistrza i naszej. Jak zrobić, aby rozszerzyć kontakt i współpracę z radami sołeckimi?

 

r. B. Fiedorowicz:

- zgłosiła chęć dopisania się do komisji finansów.

 

Sekretarz:

- możliwość dopisania będzie, ale dopiero po przygotowaniu odpowiedniej uchwały. (na następnej sesji Rady Miejskiej).

Burmistrz:

- jeżeli chodzi o drogi, aby składać jakiekolwiek wnioski potrzebna jest dokumentacja. W obecnej chwili jest przygotowana dokumentacja na osiedle Niepodległości i ona zostanie złożona.

- jak się dowiedziałem Starostwo jeszcze nie udzieliło pozwolenia na przebudowę ulicy Władysława Jagiełły,  jak i na przebudowę drogi do Nowin Kasjerskich. Jenak jeśli chodzi o powiat myślę, że to szybko nadrobimy, są to sprawy proceduralne, pieniądze są zapłacone.

Powinniśmy jak najszybciej przyjąć do opracowania dokumentacji ulicę Goniądzką, drogę do Grądów. Po rozmowie w Starostwie dowiedziałem się, iż powinniśmy również złożyć jak najszybciej dokumentację na drogę do wsi Jaskra od drogi 671 po wieś.

r. J. Andraka:

- czy jest już kompletna dokumentacja na Jaskrę? Czy nie straci ważności?

Burmistrz:

- dokumentacja na drogę do wsi Jaskra jest już zrobiona, chodzi o pociągnięcie drogi dalej. Dokumentacja jest ważna przez 3 lata (pozwolenie na budowę).

- do 10 stycznia będziemy składać wnioski do powiatu co chcemy robić,

- radni sami muszą ustalić godziny i terminy spotkań komisji,

r. P. Malesiński:

- zaproponował, aby pierwsze próbne spotkania komisji odbyły się w sobotę. Posiedzenia komisji będą odbywać się w godzinach 13:30.

- przegłosujmy kilka kwestii o których była mowa.

r. I. Wysocka:

- co z dotychczasowymi uchwałami dotyczącymi inwestycji? Jeśli dodajemy nowe uchwały to jaka będzie kolejność ich realizacji?

Burmistrz:

- uchwały które zostały podjęte cały czas obowiązują. Rozmawiamy o zrobieniu nowych dokumentacji, więc to nie będzie miało wpływu na poprzednie uchwały. Zrobienie dokumentacji zajmie około roku.

- co do planu wieloletniego, może być on zmieniony gdy rada podejmie taką uchwałę.

r. P. Malesiński:

- poddał pod głosowanie powrócenie dyskusji na najbliższej komisji na temat inwestycji drogowych.

r. Pietlukiewicz:

- uważam, że właściwym momentem do podjęcia budżetu będzie komisja finansów, jeśli ona podejmie decyzję o budżecie, będziemy mogli dyskutować o inwestycjach.

Przewodniczący zamknął punkt 4 przebiegu obrad.

 

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończył obrady I- go wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie.

Metryka strony

Udostępniający: Wysocka Agnieszka

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2011-02-02

Data modyfikacji: 2011-02-02

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2011-02-02