Protokół sesji Nr IV/11

Protokół Nr IV/11
z posiedzenia Sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 24 marca 2011 roku w godz. 14:00 – 16:00 Rady Miejskiej w Knyszynie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Knyszynie
Pana Stanisława Ciołko
 
 
            Przewodniczący otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady IV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności dołączona do protokołu).
Po otwarciu pkt. 2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad. Następnie poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad.  
Burmistrz zgłosił propozycje zmian do porządku obrad. Wykreślenie z punktu 3 podpunkty b i c dotyczące: zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości; usuwania azbestu. Na komisjach ustalono, że punkt b wymaga jeszcze opracowania natomiast w punkcie c nie nadeszły stosowne opinie.
Wprowadzić przed punktem dotyczącym zmiany budżetu gminy Knyszyn punktu dotyczącego zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Knyszyn na lata 2011 - 2015.
Wykreślić w punkcje f zapis „2008-2011” tak jak to było omawiane na komisji poprzedzającej sesję.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem n/w porządku obrad głosowało 14 radnych.           
 
  1. Otwarcie obrad IV sesji Rady Miejskiej.
  2. Przyjęcie porządku obrad
  3.  Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
  5. Przedstawienie informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu monieckiego w 2010 r.
  6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a)      zmiany uchwały Nr II/14/11 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
b)      zasad ustalenia diet dla sołtysów,
c)      wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2012 r.,
d)     upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt. „Remont drogi gminnej Nr 104791B (ul. Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 (ul. Rynek) na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671
w Knyszynie” oraz współfinansowania projektu w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych”,
e)      udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Podlaskiego,
f)       udzielenia pomocy finansowej powiatowi monieckiemu na dofinansowanie modernizacji drogi powiatowej położonej na terenie gminy Knyszyn,
g)       dokonania zmiany w Wieloletniej Prognozy Finansowej 2011-2015,
h)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
  1. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
  2.  Wolne wnioski
  3.  Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
  4.  Zakończenie obrad.
 
Do pkt. 3
            Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad interpelacje i wnioski radnych.
r. J. Andraka zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza czy z funduszu sołeckiego można zakupić bramkę na boisko. Zgłosił, aby podobnie jak sołtysom, radnym potrącać diety np. za spóźnienie się na obrady sesji lub nieobecność na posiedzeniach. Poinformował, że na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Rolnictwa brało udział tylko 2 radnych z członków tej komisji.
r. P. Malesński powiedział, że na posiedzeniu komisji przy omawianiu budowy sieci kanalizacji na Osiedlu i pomiędzy ul. Goniądzką a Kościelną padło stwierdzenie, że nie będzie wykonywana inwestycja pomiędzy ul. Kościelną a Goniądzką. Zaproponował wpisanie jako oddzielną inwestycję wykonanie sieci kanalizacyjnej pomiędzy ul. Goniądzką a ul. Kościelną. Stwierdził, że lepiej było by gdyby ta inwestycja była wpisana oddzielnie. Koszt tej oddzielnej inwestycji byłby mniejszy, gdyż w przypadku łączenia wykonania kanalizacji na Osiedlu i pomiędzy ulicą Goniądzką a ulicą Kościelną wydłuża termin realizacji tych inwestycji.
Burmistrz zgłosił protest w stosunku do wypowiedzi r. P. Malesińskiego i stwierdził, że nikt nie zdejmował tej inwestycji z harmonogramu. Stwierdził, że Radny uczestniczył w posiedzeniu Komisji, a mimo to mówi nieprawdę dodał, że sytuacja przedstawiona przez Radnego nie miała miejsca.
S. Ciłko poprosił radnych, aby trzymali się porządku obrad. W punkcie wolne wnioski proszę zgłaszać sprawy nie dotyczące interpelacji i wniosków.
r. A. Pietlukiewicz zwrócił się z zapytaniem, kiedy zacznie się pozimowa naprawa dróg gminnych oraz na jakim etapie jest sprawa reklamacji nawierzchni we wsi Grądy?
Następnie stwierdził, że jest członkiem Komisji Rolnictwa a nic nie wiedział o przeglądzie dróg gminnych.
 
Do pkt. 4
Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad następnie udzielił głosu Burmistrzowi.
Burmistrz poinformował, że w okresie między sesjami:
- złożono wniosek o przyznanie środków z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Wniosek dotyczy dotacji na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych,
- zlecono wykonywanie dokumentacji projektowej na drogę gminą do wsi Grądy,
- przygotowano specyfikację do zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji na modernizację ulicy Goniądzkiej i Rynku tj. od domu pogrzebowego do drogi wojewódzkiej,
- uzgodniono z powiatem asfaltowanie drogi we wsi Nowiny Kasjerskie. Decyzja dot. pozwolenia na budowę jest w trakcje uprawomocnienia się,
- zakończono nabór przyjmowania wniosków o dofinansowanie zadań związanych z unieszkodliwianiem odpadów z terenu gminy Knyszyn zawierających azbest. Dodał, że w tym roku już wnioski nie będą przyjmowane, ale nie jest to sprawa zamknięta, gdyż te działania są przewidziane również w przyszłych latach,
- rozstrzygnięto postępowanie udzielenia zmówienia publicznego na równanie i żwirowanie dróg na terenie gminy Knyszyn. Podpisano umowę 22 marca 2011 r. z firmą Usługi Transportowe Roboty Ziemne i Drogowe P. St. Chodkiewiczem. Cena ofertowa brutto 121,77 zł. równanie jednego kilometra drogi oraz 30,75 zł. jeden metr sześcienny dostawy pospółki,
- 18 marca ogłoszono 3 konkurs otwarty ofert na realizację zadań publicznych w zakresie rozpowszechnianie kultury i sportu w 2011 r. Wysokość dotacji wynosi 47 tyś. złotych,
- wykonano wstępne równanie dróg: przedłużenie ul. Łąkowej, dróg w Knyszynie Zamku,
- wykonano przepust w Kalinówce Kościelnej,
- zamówiono pojemniki do segregacji śmieci,
- rozpoczęto procedurę na wyłonienie wykonawcy do naprawy komina w Knyszyn Zamku. 28 tyś. zł. otrzymaliśmy dotacji z Agencji Rolnej Suwałki,
- uzyskano pozwolenie na przebudowę ulicy Władysława Jagiełły w Knyszynie,
- trwają przygotowania do wyborów do Izb Rolniczych, które odbędą się 3 kwietnia 2011 r. Zgłosiło się trzech kandydatów,
- gmina Knyszyn użyczyła nieodpłatnie sołectwu wsi Zofiówka budynek po byłej szkole, na potrzeby zorganizowania świetlicy, sprzęt zakupiono z funduszu sołeckiego,
- powołano zespół ds. organizacji dni Knyszyna, które odbędą się 17-19 czerwca 2011 r.,
- w lutym odbyło się spotkanie organizacyjne dotyczące wiosennego kolędowania z Konopielką,
- w marcu odbył się bal seniora,
- w marcu odbyło się spotkanie policjantów z mieszańcami Knyszyna, którego tematem było bezpieczeństwo szczególnie osób starszych w związku z rosnącą liczbą kradzieży,
- do kwietnia odbywać się będą warsztaty dot. pieśni archaicznych wołoczebnych i zakończone na Wielkanoc przejściem po niektórych ulicach.
 
I. Wysocka zwróciła się z zapytaniem, kto wchodzi w skład zespołu odpowiedzialnego za organizację dni Knyszyna i czy zwiększono środki na organizację tej imprezy?
Burmistrz poinformował, że w skład zespołu ds. organizacji dni Knyszyna wchodzą: Sekretarz gminy, Wiceburmistrz, dyrektor KOK, radni: G. Zajkowski, D. Czerepko, B. Fiedorowicz.
 
Do pkt. 5
Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad, następnie przekazał głos obecnym gościom z Komendy Powiatowej Policji w Mońkach.
Komendant Powiatowy policji nad. mgr Krzysztof Mrózpo krótkiej prezentacji swojej osoby przekazał głos Panu W. Mazurkiewicz, który przedstawił prezentację dotyczącą porządku i bezpieczeństwa na terenie powiatu monieckiego (prezentacja załączona do protokołu).
Komendant Powiatowy Policji poinformował, że mierniki wykrywalności policji z terenu powiatu monieckiego przedstawiają się bardzo dobrze nawet w porównaniu z wykrywalnością osiąganą przez policjantów białostockich. Dodał, że sytuacja finansowa wszystkich jednostek budżetowych w tym również policji jest trudna stwierdził, że będzie zmuszony do zamknięcia posterunku policji w Knyszynie. Poinformował, że budynek posterunku policji w Knyszynie jest w bardzo złym stanie a praca policjantów w tym budynku jest nie etyczna. Dodał, że rozmawiał z Burmistrzem Knyszyna o ewentualnym lokalu zastępczym dla policjantów, którzy mogliby tu pracować niestety Burmistrz takich pomieszczeń nie ma, więc przewiduje, że z końcem września posterunek w Knyszynie trzeba będzie zamknąć. Policjantów z tego posterunku włączy się do struktur monieckiej policji dokładnie do prewencji. Takie czynności mają miejsce w wielu miejscach, co jak wskazują statystyki nie wpływa na poziom bezpieczeństwa w danych miejscowościach. Komenda wojewódzka nie jest w stanie wyremontować obecnego budynku posterunku i jeśli nie znajdziemy lokalu zastępczego będziemy zmuszeni do likwidacji punktu w Knyszynie. Istnieje ewentualność stworzenia posterunku policji w Krypnie w budynku obecnej poczty, która ma być w tej miejscowości zlikwidowana, ale kiedy to nastąpi nie wiemy podobnie jak nie mamy pewności czy w ogóle będziemy mogli ten budynek wykorzystać. Tu mała prośba do radnych, aby przedyskutowali możliwości lokalizacji posterunku w Knyszynie. Co też wiąże się z pewnymi kosztami. Ten budynek musiałby być przekazany nieodpłatnie, gdyż spływające z budżetu fundusze są coraz mniejsze.
r. P. Malesiński zwrócił się z zapytaniem, co stanie się z budynkiem po zamknięciu posterunku policji w Knyszynie?
Komendant poinformował, że Policja budynek przekazuje dla Starosty. Starosta zobowiązany jest przejąć ten budynek po 6 miesiącach po wygaśnięciu trwałego zarządu Policji nad budynkiem. Burmistrz ma prawo ten budynek od starosty przejąć. Komenda nie ma możliwości sprzedać tego budynku.
r. P. Malesinski stwierdził, że ma obawy, że ten budynek popadnie w ruinę.
Burmistrz stwierdził, że Knyszyn na tle innych miejscowości pod kontem bezpieczeństwa nie przedstawia się aż tak dobrze. Knyszyn zaraz po Mońkach jest najbardziej zagrożony przestępstwami. Dodał, że bezpieczeństwo gminy na pewno nie wzrośnie jeśli zostanie zlikwidowany posterunek policji, a biorąc pod uwagę ruchliwą trasę przebiegającą przez teren gminy Knyszyn posterunek w tym miejscu jest potrzebny.
Komendant powiedział, że policjantów zabiera się ze względu na ich bezpieczeństwo. Budynku Policja nie jest w stanie wyremontować. Dodał, że ma świadomość, że odkrywa ten teren i że osobiście będzie odpowiadał za bezpieczeństwo na terenie gminy Knyszyn.
 
Do pkt. 6
Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad.
Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmiany uchwały Nr II/14/11 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
Nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 28 /11).
b) zasad ustalenia diet dla sołtysów.
Nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych 1 radny wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 29 /11).
c) wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2012 r.
Nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 30 /11).
d) upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt. „Remont drogi gminnej Nr 104791B (ul. Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 (ul. Rynek) na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w Knyszynie” oraz współfinansowania projektu w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych”.
Nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 31 /11).
e) udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Podlaskiego.
Nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 32 /11).
f) udzielenia pomocy finansowej powiatowi monieckiemu na dofinansowanie modernizacji drogi powiatowej położonej na terenie gminy Knyszyn.
Przewodniczący otworzył dyskusję. Pytań i uwag dotyczących uchwały nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 33 /11).
g) dokonania zmiany w Wieloletniej Prognozy Finansowej 2011-2015.
Przewodniczący otworzył dyskusję.
r. P. Malesiński zaproponował porównanie obecnej uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej z poprzednio przyjętą dodał, że w nowej wersji nie ma dwóch zadań.
Burmistrz powiedział, że są trzy zadania: połączenie wodociągów, budowa sieci kanalizacyjnej, budowa stacji uzdatniania wody. Środki przeznaczone na ten rok zostały przeniesione na inne lata ze względu na ogłaszany nabór wniosków na te inwestycje o innym terminie niż przewidywano. SP ZOZ zgłosił potrzebę zaciągnięcia kredytu, co również wpływa na tą Prognozę. Inwestycje można realizować swoimi środkami, ale przekładamy terminy realizacji jeśli wnioski można składać w innym terminie. Nie mamy wpływu na to kiedy wnioski na realizację inwestycje można składać. Jeśli posiadalibyśmy środki finansowe na realizację poszczególnych inwestycji można by było realizować je według ustalonego harmonogramu bez pozyskiwania środków z zewnątrz.
r. P. Malesiński poinformował, że w Prognozie zmienia się pozycja dochody majątkowe. Stwierdził, że chciałby aby w Knyszynie było widać inwestycje dlatego wnioskuje o kanalizację pomiędzy ul. Kościelną a Goniądzką gdzie obecnie teren pozwala na przeprowadzenie tego typy inwestycji.
r. G. Bielski powiedział, że przy większych inwestycjach mamy większą szansę na otrzymanie środków z zewnątrz.
Wiceburmistrz potwierdził wypowiedz radnego dodał, że im większy projekt to jest więcej punktów przy ocenianiu wniosku. Nie ma sensu tego dzielić, gdyż tych konkursów już nie będzie tak dużo, a i środki się kończą.
I. Wysocka zwróciła się z zapytaniem czy w tym roku będzie zrealizowana inwestycja przebudowa ulic Piłsudskiego, Dmowskiego, Daszyńskiego skąd będą czerpane środki?
Burmistrz - składaliśmy wniosek na tą inwestycje jednak zabrakło nam kilka punktów obecnie szukamy, gdzie moglibyśmy pozyskać środki. Jeśli nie pozyskamy środków będziemy się zastanawiać co z tą inwestycją dalej. W obecnej chwili w całości tej inwestycji z budżetu gminy nie jesteśmy w stanie wykonać.
Przewodniczący zwrócił się do Pani dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie o wyjaśnienie poręczenia kredytowego.
Księgowa SP ZOZ P. Ejsmont – Szklanko - szpitala jest zadłużony w PEFRO-nie odwoływaliśmy się wielokrotnie o umorzenie zadłużenia i odsetek. Niestety otrzymaliśmy nakaz zapłaty naszego zobowiązania wraz z odsetkami w kwocie 227 773 zł. na PEFRO-n. Dodatkowo musimy opłacić podatek do Urzędu Skarbowego w wysokości 18 000 zł. Nie jesteśmy w stanie spłacić tego zadłużenia bez kredytu, którego nie otrzymamy bez poręczenia organu założycielskiego.
B. Płońska wyjaśniła zmiany dokonane w Wieloletniej Prognozie Finansowej, które są konieczne w związku ze zmianami zachodzącymi w budżecie gminy.
A. Tracz zwrócił się z zapytaniem do dyrektor szpitala o możliwości rozwoju szpitala np. zwiększenia oferty?
Dyrektor szpitala P. D. Miłek – Kurzątkowska - mieliśmy wiele pomysłów, jednak mamy niewiele możliwości na ich realizację. Chcieliśmy stworzyć rehabilitację kardiologiczną w Knyszynie, ale nie jesteśmy w stanie wyremontować budynku do tych potrzeb, a brak jest chętnych do dofinansowanie tego typu przedsięwzięcia. Aby coś stworzyć trzeba mieć wiele środków my takich środków nie posiadamy podobnie jak gmina. Kontrakt za odział opiekuńczo leczniczy jest nierentowny prowadzimy go bo taka jest tradycja i jest zapotrzebowanie na tego typu usługi. Odział wewnętrzny jest lepiej kontraktowany i to dzięki niemu istniejemy. Niestety kontrakty podpisywane z NFZ nie są w ostatnich latach zwiększane, ale nie mamy innego wyjścia jesteśmy skazani na NFZ. Jest poradnia kardiologiczna i przychodnia. Stwierdziła, że jeśli zostanie tylko przychodnia nie będzie w Knyszynie specjalistycznego sprzętu, który tu jest dzięki szpitalowi. Dodała, że ma świadomość, że gmina ponosi koszta na szpital, ale warto aby ten szpital tu był.
A. Tracz stwierdził, że nie jest przeciwko szpitalowi, ale jest za tym aby szpital rozwijać. Padła propozycja zatrudnienia dodatkowego pediatry w przychodni.
Dyrektor SP ZOZ poinformowała, że to NFZ nie koniecznie jest chętny na podpisywanie nowych kontraktów. Jeśli chodzi o pediatrę to niestety z tymi specjalistami jest bardzo trudno.
Przewodniczący oczytał treść uchwały następnie zarządził głosowanie. W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała Nr IV/ 34 /11).
h) dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
Po odczytaniu przez przewodniczącego uchwały nikt nie zgłosił pytań i uwag dotyczących uchwały. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych (w załączniku uchwała
Nr IV/ 35 /11).
 
Do pkt. 7
Przewodniczący otworzył punkt 7 porządku obrad tj. odpowiedzi na interpelacje i wioski radnych, następnie udzielił głosu Burmistrzowi.
- r. J. Andraki.
Decyzja dotycząca wydatkowania pieniędzy z funduszu soleckiego należy do Rady Soleckiej, Rada Miejska ustala wysokość tych środków a Rada Sołecka do końca września przedstawia na co zamierza wydać te pieniądze i potem się z tego rozlicza. To Sołtys i Rada Sołecka decyduje o wykorzystaniu tych środków to nie jest spawa Burmistrza są określone przepisy, które określają na co można wydać pieniądze z funduszu sołeckiego.
- r. P. Malesiński.
Budowa kanalizacji ten temat został omówiony wcześniej. Zadanie jest wpisane do harmonogramu inwestycji. Burmistrz stwierdził, że dzielenie inwestycji na kilka mniejszych nie ma sensu korzystniej jest wykonać kanalizację pomiędzy ulicą Kościelną i Goniądzką łącznie z innymi podobnymi inwestycjami.
- r. A. Pietlukewicz.
22 marca została podpisana umowa z wykonawcą Panem Chodkiewiczem dziś o godz. 8 miał miejsce objazd po drogach co pokazało, że na niektórych odcinkach dróg, gdzie grunt jest jeszcze zamarznięty nie da się wykonać podsypki. W niedługim czasie zostanie wykonana pozimowa podsypka dróg.
Spękanie na drodze we wsi Grądy, zostanie naprawione jeśli pogoda na to pozwoli. Firma nie uchyla się od wykonania reklamacji, ale najlepiej to robić, gdy jest dobra pogoda bez deszczu. 
 
Do pkt. 8
Przewodniczący otworzył punkt 8 porządku obrad.
Wolne wnioski.
r. P. Malesiński zwrócił się do radnych i radnego powiatowego z propozycją o przeznaczenie większej sumy pieniędzy na szpital, aby coś nowego w nim stworzyć. Poinformował, że na piśmie złożył prośbę o wycinkę drzew na ul. Goniądzkiej następnie dodał, że ma obiekcje co do obsługi interesantów w Urzędzie. Dodał, że interesanci muszą pisać podanie nawet o najmniejszą sprawę zapytał sekretarz czy nie można stworzyć gotowych druków podań dla petenta.
Sekretarz w odpowiedzi stwierdził, że wzory podań dot. wycinki drzew istnieją, interesant musi jedynie wpisać indywidualne dane do podania.
Burmistrz poinformował, że w standardowych sprawach istnieją wzory podań, ale są rzeczy, które wymagają napisanie przez interesanta podania.
r. A. Tracz poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji został ustalony termin i godzina spotkania dotyczącego objazdu po drogach. Była mowa, że osoby chętne mogą wziąć w tym udział nie było mowy o zwołaniu Komisji Rolnictwa. Osobiście nie mogłem być czego żałuję.
J. Anorak stwierdził, że Komisja Rolnictwa zajmuje się drogami, więc zrozumiałem, że to Komisja Rolnictwa bierze dział w tym przedsięwzięciu. To w gestii członków Komisji Rolnictwa leżą drogi.
r. A. Tracz stwierdził, że to nie było spotkanie komisji.
J. Bielski dodał, że przypomina sobie rozmowę dotyczącą objazdu dróg, gdzie nie padło, wówczas stwierdzenie, że to będzie Komisja Rolnictwa tylko osoby chętne mogą jechać, ale nie więcej niż 8 osób gdyż o tej porze tylko taki pojazd jest dostępny.
M. Marciszewski zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej o wsparcie mieszkańców miejscowości Chobotki dot. wykonania nawierzchni asfaltowej na odcinku Chobotki Ogrodniki do drogi powiatowej dokładnie o sfinansowanie dokumentacji projektowej na wykonanie powierzchni asfaltowej drogi powiatowej Nr 1409B. Potrzebne są środki gminy na wykonanie dokumentacji projektowej wówczas powiat jest skłonny wykonać tą drogę.
Burmistrz poinformował, że przedstawił radzie wnioski z zebrań sołeckich. Dodał, że nie wie czy wykonanie tej drogi ma realne szanse na realizację. W każdej miejscowości jedno połączenie jest. Opracowanie dokumentacji to jest wielkie przedsięwzięcie. Mamy w planach wiele inwestycji, które chcemy zrealizować, więc nie wiem czy wszystko na raz da się wykonać. 
M. Marciszewski powiedział, że mieszkańcy proszą o dokumentację następnie złożył na ręce Przewodniczącego pismo w tej sprawie.
Sołtys M. Wysocki zwrócił się z zapytaniem, na jakim etapie jest wykonanie internetu szerokopasmowego.
Burmistrz poinformował, że w tym projekcje uczestniczą cztery gminy koordynatorem jest Burmistrz Moniek. Założenie jest takie, aby wszystkie miejscowości z poszczególnych gmin miały dostęp do tego internetu. Prawdopodobnie realizacja projektu nastąpi w przyszłym roku. Na dziś nie ma wyłonionych firm, które będą to wykonywały.
P. Sołtys Joanna Bekiesz-Siwiec zwróciła się z zapytaniem, kiedy zostanie wykonane przeczyszczenie przepustów we wsi Wojtówce. Zgłosiła problem z nie święcącą lampą oraz poprosiła o przeniesienie tablicy ogłoszeń z połowy wsi na początek.
Burmistrz poinformował, że wszystkie wnioski tu zgłoszone zostały zanotowane na zebraniu sołeckim. Zostało wysłane pismo do Zarządu Dróg powiatowych o przeczyszczenie przepustów.
Lampy należą do gminy dwa razy w roku jest przeprowadzany przegląd lamp i ewentualna ich naprawa. Tablica ogłoszeń zostanie przeniesiona po tym jak ziemia odmarznie po zimie.
r. B. Fiedorowicz zwróciła się z zapytaniem do kierownika ZGKiM jak często są wywożone pojemniki z posegregowanymi śmieciami. W Kalinówce Kościelnej bardzo często te pojemniki są przepełnione.
Kierownik ZGKiM P. J. Romanowicz poinformował, że w tej miejscowości są największe problemy, gdyż te pojemniki służą mieszkańcom do gromadzenia śmieci a nie do selektywnej zbiórki. Dziś opróżnione pojemniki praktycznie w całości zawierały śmieci. W Knyszynie częściej opróżniamy pojemniki.
 r. A. Tracz zwrócił się z zapytaniem czy ktoś sprawdza porządek na posesjach i czy w najbliższym czasie będzie sprawdzane czy mieszkańcy posiadają podpisane umowy na wywóz nieczystość bądź czy sami wywożą śmieci i posiadają na to odpowiednie dokumenty.
Kierownik ZGKiM - takie przedsięwzięcia są przeprowadzane przez gminę. ZGKiM nie jest w stanie wymusić podpisania umowy na wywóz śmieci. Jest w sejmie projekt ustawy nakładający na mieszkańców gmin podatek na oczyszczanie miejscowości czy ktoś będzie chciał czy nie to i tak będzie płacił.
Burmistrz dodał, że sprzątanie ulic w niektórych miejscach jest jeszcze niemożliwe ze względu na zalegający śnieg. Jutro zacznie się sprzątanie posesji gminnych. Sześć osób zostanie zatrudnionych do prac interwencyjnych. Będziemy zabierać kosze z tych miejsc gdzie będą śmieci zamiast selektywnej zbiórki.
r. Powiatowy P. Kochański poinformował, że poruszy temat oddziału rehabilitacji w Knyszynie w powiecie dodał, że szpital w Mońkach ma wielkie problemy więc nie ma wielkiej nadziei na tego typy plany. W najbliższym czasie będą prowadzone szerokie konsultacje społeczne również z wójtami i burmistrzami, aby wypracować drogi pierwszej potrzeby jednak trzeba mieć świadomość, że tych dróg jest bardzo dużo.
 
Do pkt. 9
Przewodniczący otworzył punkt 9 porządku obrad.
Radna K. Polińska opuściła salę obrad. W dalszej części obrad uczestniczy 13 radnych.
Do protokołu z III Sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z III sesji głosowało 13 radnych. W głosowaniu wzięło udział 13 radnych.
Rada przyjęła protokół z III Sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
Przewodniczący zamknął punkt 9 porządku obrad.
 
Do pkt. 10
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicy zakończył obrady IV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
 
 
Protokołowała:                                               `          
Agnieszka Wysocka
 
Przewodniczący Rady Miejskiej
 
                                                                                                                  Stanisław Ciołko

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-18

Data modyfikacji: 2012-01-18

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-18