Odbiór dowodu osobistego

Karta informacyjna sprawy

Odbiór dowodu osobistego

Opis procedury

 

Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.

Dowód wydawany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun prawny albo kurator.

Dowód wydawany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego lub rodzic albo opiekun prawny albo kurator.

Odbioru dowodu złożonego osobie niepełnosprawnej w miejscu jej pobytu może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania jego odbioru.

Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga obecności tej osoby o ile nie była obecna przy składaniu wniosku albo nie ukończyła 5 roku życia.

Osoba odbierająca nowy dowód osobisty przedkłada dotychczasowy dowód osobisty, o ile nie została zgłoszona jego utrata.

 

 

Sprawę prowadzi i informacji udziela:

 

Urząd Miejski w Knyszynie

ul. Rynek 39

19-120 Knyszyna

Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego

tel. 85 727 99 92

email: um@knyszyn.pl

Wniosek można złożyć:

  • osobiście

Akty prawne dotyczące sprawy

1.Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010 o dowodach osobistych (Dz.U. 2010.167.1131 ze zm.) 2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.

Metryka strony

Udostępniający: Pukszta Agnieszka

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2015-08-12

Data modyfikacji: 2015-08-12

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2015-08-12