Odbiór dowodu osobistego
Karta informacyjna sprawy
Odbiór dowodu osobistego
Opis procedury
Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.
Dowód wydawany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun prawny albo kurator.
Dowód wydawany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego lub rodzic albo opiekun prawny albo kurator.
Odbioru dowodu złożonego osobie niepełnosprawnej w miejscu jej pobytu może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania jego odbioru.
Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga obecności tej osoby o ile nie była obecna przy składaniu wniosku albo nie ukończyła 5 roku życia.
Osoba odbierająca nowy dowód osobisty przedkłada dotychczasowy dowód osobisty, o ile nie została zgłoszona jego utrata.
Sprawę prowadzi i informacji udziela:
Urząd Miejski w Knyszynie
ul. Rynek 39
19-120 Knyszyna
Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
tel. 85 727 99 92
email: um@knyszyn.pl
Wniosek można złożyć:
- osobiście
Akty prawne dotyczące sprawy
1.Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010 o dowodach osobistych (Dz.U. 2010.167.1131 ze zm.) 2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
Metryka strony