Protokół z XXVII sesji z dnia 22.11.2017

Protokół Nr XXVII/17

 z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 listopada 2017 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1300 - 1430 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pani Ireny Wysockiej   

 

 

            Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XXVII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

Uwag i wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych, a oto jego treść:

1.      Otwarcie obrad XXVII sesji Rady Miejskiej.

2.      Przedstawienie porządku obrad.

3.      Informacja Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach na temat Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.  

4.      Przedstawienie informacji Wojskowego Komendanta Uzupełnień na temat Wojsk Obrony Terytorialnej. 

5.      Interpelacje i wnioski radnych.

6.      Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

7.      Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      zmiany uchwały Nr XXVI/215/17 Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Pułkownika Witolda Pileckiego wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Knyszynie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Pułkownika Witolda Pileckiego,   

b)      zmiany uchwały Nr XXVI/216/17 Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II wchodzącej w skład Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II.

c)      zmiany uchwały Nr XXVI/222/17 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 września 2017 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych mieszkańców Gminy Knyszyn,

d)     określenia stawek podatku od nieruchomości,

e)      zmiany uchwały Nr XXII/175/17 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 24.02.2017 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontów i przebudowy chodników w drogach powiatowych na terenie gminy Knyszyn,

f)       udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,      

g)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2017 rok.                 

h)      rozpatrzenia skargi na Burmistrza Knyszyna.

8.      Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych gminy w roku szkolnym 2016/17.

9.      Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.  

10.  Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

11.  Wolne wnioski.

12.  Przyjęcie protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

13.  Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Punktu 3 porządku obrad: Informacja Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach na temat Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa nie zrealizowano z uwagi na nieobecność  na sesji Rady Miejskiej przedstawicieli KP Policji w Mońkach.  

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu ppłk Grzegorz Konopko Wojskowemu Komendantowi Uzupełnień w Białymstoku.  

ppłk Grzegorz Konopko przedstawił informację na temat Wojsk Obrony Terytorialnej. Poinformował między innymi, że Wojska Obrony Terytorialnej (WOT), czyli faktycznie piąty rodzaj sił zbrojnych obok wojsk lądowych, powietrznych, specjalnych i marynarki wojennej, stanowią uzupełnienie i jednocześnie są komplementarną częścią potencjału obronnego Polski. Misją Wojsk Obrony Terytorialnej (WOT) samodzielnego rodzaju sił zbrojnych, będzie obrona i wspieranie lokalnych społeczności w czasie konfliktu zbrojnego, jak również podczas klęsk żywiołowych lub katastrof. Służba w OT to doskonały sposób na samorealizację i rozwój zawodowy, który jednocześnie kształtuje tak potrzebne dziś wartości, jak: odpowiedzialne i bezinteresowne wspieranie społeczeństwa, szacunek dla państwa i symboli narodowych, oraz – w wymiarze czysto ludzkim, szacunek dla drugiej osoby.

Docelowa liczba żołnierzy WOT wyniesie ok. 53 000, a ich służba będzie trwała od 1 roku do 6 lat, z możliwością jej przedłużenia. Do końca 2019 roku zaplanowano utworzenie 63 batalionów, które wejdą w skład 17 brygad podporządkowanych Dowództwu Wojsk Obrony Terytorialnej. Pierwsze trzy brygady są już w trakcie formowania, przygotowanie następnych trzech jednostek zaplanowano na 2017 rok, kolejnych pięć brygad powstanie w 2018, a ostatnich sześć — w 2019 roku.

Przewodnicząca podziękowała Panu ppłk Grzegorz Konopko Wojskowemu Komendantowi Uzupełnień w Białymstoku za uczestnictwo w sesji rady Miejskiej.

Następnie zamknęła punkt 4 porządku obrad. 

 

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad. Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:

r. S. Ciołko:

- zgłaszałem na jednej z sesji interpelację w sprawie ustawienia lustra na ul. Grodzieńskiej, wyjazd z ul. Polnej, co z tą sprawą. 

-  zgłaszałem wcześnie, co zostało już wykonane tj. odwodnienie ul. Podlaskiej od ul. Grodzieńskiej, ale mieszkańcy zgłaszają, że to nie zdaje egzaminu bo po opadach woda sięga nadal do pół jezdni, czy coś z tym można zrobić.

r. A. Kakareko

podziękowała dla obecnego na sesji Wicestarosty Monieckiego R. Sidorskiego za błyskawiczną reakcję przy wycince drzew w m. Guzy jak również remont mostu, który otrzymał nową nawierzchnię.

r. M. Pawlik:

podziękował dla Wicestarosty Monieckiego R. Sidorskiego za pozytywne i szybkie załatwienie sprawy chodzi o usunięcie karczy i poprawę chodnika na ul. Starodwornej.     

Innych interpelacji i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi

P. Jarosław Chmielewski Burmistrz Knyszyna przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami:

1)      Zawarto umowę z Wojewodą Podlaskim na dotację na dofinansowanie zakupu wyposażenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej w ZSO w Knyszynie na kwotę 6 594 zł

2)      Zakończono przebudowę drogi łączącej gminy Knyszyn i Dobrzyniewo (Gościniec) na odcinku około 1 km (nawierzchnia żwirowa). Rozliczono dotację otrzymaną na zadania z zakresu ochrony, rekultywacji i poprawy jakości gruntów rolnych. Gmina Knyszyn otrzymała dofinansowanie w wysokości 45 tys. zł. Wkład własny gminy wyniósł ponad 60 tys. zł.

3)      Wykonano modernizację drogi na działce nr 279, obręb Jaskra (kol. ul. Grodzieńskiej), drogi do wsi Zofiówka, drogi dojazdowej do pól i łąk odchodzącej za ul. Starodworną.

4)      W ramach współpracy z powiatem monieckim zakończono budowę chodnika od wsi Wojtówce do wsi Kalinówka Kościelna.

5)      W ramach współpracy z powiatem monieckim rozpoczęto modernizację chodników we wsi Guzy.

6)      W ramach współpracy z powiatem monieckim i nadleśnictwem Knyszyn rozpoczęto przebudowę drogi do wsi Poniklica i w samej miejscowości (nawierzchnia asfaltowa).

7)      Powiat Moniecki przy 50% udziale finansowym naszej gminy wykonał przebudowę przedłużenia ul. Białostockiej (nawierzchnia asfaltowa).

8)      Zakupiono nowe zestawy urządzeń wspomagające system rozliczania odbiorców wody na terenie Gminy Knyszyn.

9)      Wyłoniono wykonawcę zadania pn.: Zakup ciągnika rolniczego na potrzeby Gminy Knyszyn. Dostawę zrealizuje firma URSUS WSCHÓD sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie Oddział w Białymstoku, za kwotę brutto 195.791,40 zł. Termin realizacji: do 14.12.2017 r.

10)  Wyłoniono wykonawcę zadania pn.: Kompleksowe odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Knyszyn – część II tj. odbiór i dostarczenie do wskazanej instalacji odpadów zebranych selektywnie. Usługę zrealizuje BIOM Sp. z o.o. za kwotę 49.248,00 zł rocznie. Termin realizacji: 01.01.2018 – 31.12.2018 r. Unieważniono postępowanie na I część tj. odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych oraz odpadów ulegających biodegradacji z uwagi na to, że oferta z najniższą ceną przekracza kwotę, jaką zamawiający przeznacza na realizację zamówienia. 17.11.2017 r. opublikowano ponownie przetarg na I część zamówienia.

11)  Opublikowano wykaz nieruchomości Gminy Knyszyn przeznaczonych do sprzedaży położonych w obrębie miasta Knyszyna – 800 m od końcowej części zwartej zabudowy miejskiej przy ul. Białostockiej (dz. nr geod. 680/5 o pow. 0,1277 ha, 680/6 o pow. 0,1448 ha, 680/7 o pow. 0,1335 ha, 680/8 o pow. 0,1374 ha, 680/9 o pow. 0,1409, 680/10 o pow. 0,1364 ha, 680/11 o pow. 0,2010 ha, 680/12 o pow. 0,1651 ha). Zostały objęte warunkami zabudowy polegającymi na budowie ośmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących wraz z drogami wewnętrznymi i infrastrukturą techniczną.

12)  Rozstrzygnięto przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości nr geod. 2172 o pow. 0,0669 ha w obrębie miasta Knyszyna (brak dostępu do dr publicznej, rejon ul. Szkolnej i Białostockiej).

13)  Złożony przez Gminę Knyszyn projekt na dostawę i montaż kolektorów słonecznych i ogniw fotowoltaicznych uzyskał wymaganą liczbę punktów i  został wpisany na listę projektów wybranych do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na alta 2014-2020.

14)  Złożono wniosek o płatność dla projektu pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1408B do wsi Jaskra i drogi powiatowej Nr 1406B do wsi Czechowizna” dofinansowanego ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Wartość inwestycji wyniosła ponad 2 mln zł, a pozyskane dofinansowanie 1.294.404,00 zł.

15)  Złożono wniosek o płatność dla projektu pn.”Program Rewitalizacji gminy Knyszyn”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020.

Obrady sesji opuściła r. K. Oświecińska – w dalszej części obrad sesji uczestniczy 12 radnych.  

r. S. Ciołko – należy zwrócić uwagę rolnikom, którzy wykonując prace polowe niszczą pas drogowy niedawno wybudowanego Gościńca.

Innych uwag i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.          

 

Do pkt. 7

Obrady sesji opuści r. J. Bielski, r. G. Zajkowski w dalszej części obrad uczestniczy 10 radnych. 

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad.

a)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/215/17 Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Pułkownika Witolda Pileckiego wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Knyszynie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Pułkownika Witolda Pileckiego. Poinformowała, że wszystkie projekty uchwał były omawiane na wspólnym komisji stałych Rady. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVII/230/17).  

b)       

Przewodnicząca przedstawiła projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/216/17 Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II wchodzącej w skład Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych. (w załączeniu uchwała
Nr XXVII/231/17).  

c)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zmiany uchwały Nr XXVI/222/17 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 września 2017 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych mieszkańców Gminy Knyszyn. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVII/232/17).  

 

d)      

Na obrady sesji powrócił r. G. Zajkowski w dalszej części obrad sesji uczestniczy 11 radnych. 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości. Poinformowała, że średnio stawki podatku od nieruchomości w 2018 r. wzrosną o 3%. Taką propozycję przedstawił Burmistrz, co zostało zaakceptowane przez radnych na posiedzeniu Komisji. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVII/233/17).       

e)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/175/17 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 24.02.2017 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontów i przebudowy chodników w drogach powiatowych na terenie gminy Knyszyn. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że w projekcie uchwały została uaktualniona podstawa prawna chodzi o ustawę o finansach publicznych jak również w § 1 wymieniono uchwałę zmieniającą z dnia 19 czerwca 2017 r.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVII/234/17).       

f)        

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Następnie poinformowała, że § 1 uchwały został uzupełniony o zapis „ z przeznaczeniem na dofinansowanie robót budowlanych związanych z przeniesieniem istniejącego drewnianego budynku lamusa w Knyszynie, wpisanego do rejestru zabytków woj. Podlaskiego pod nr A-536”. Na ten cel przeznaczona jest dotacja w kwocie 3600 zł. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała
Nr XXVII/235/17).                     

g)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2017 rok. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVII/236/17).                     

h)       

Przewodnicząca poinformowała, że P. M. K. F.  zam. Knyszyn . złożył w dniu 18 września 2017 r. do Wojewody Podlaskiego skargę na działalność Burmistrza Knyszyna, który wg właściwości pismem z dnia 28 września 2017 r.  (data wpływu  do Urzędu Miejskiego w Knyszynie 2 października 2017 r.) przekazał skargę do rozpatrzenia Radzie Miejskiej w Knyszynie.         

Następnie zapoznała radnych z treścią skargi. Poinformowała, że Komisja Rewizyjna w dniu 20 październik 2017 r. rozpatrzyła skargę. Następnie udzieliła głosu Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.

r. Z. Niedzielewski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił opinię Nr 3/17 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 20 października 2017 r. w sprawie skargi Pani M. K. F. na działalność Burmistrza Knyszyna w sprawie podłączenia domu skarżącej do kanalizacji miejskiej (opinia Nr 3/17 Komisji w załączeniu).  

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionej opinii Komisji Rewizyjnej nie wniesiono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Knyszyna. Poinformowała, iż na dzisiejszą sesję Rady została zaproszona skarżąca P. M. K. F. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych (w załączeniu uchwała Nr XXVII/237/17).

Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.

 

Do pkt. 8

Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych gminy w roku szkolnym 2016/17. Na posiedzeniu Komisji podczas omawiania tej informacji obecni byli dyrektorzy szkół P. Marta Bartnik Dyrektor Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej oraz P. Adam Śledziewski Dyrektor Zespołu Szkół w Knyszynie. Było kilka pytań do P. dyrektora Śledziewskiego na żadne jednak nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Również na sugestię P. Burmistrza o udzielenie informacji w sprawie subkonta do sesji Rady też nie ma odpowiedzi. Na sesję dyrektorzy nie byli zaproszenie, ponieważ byli zaproszeni na komisję i spodziewaliśmy, że uzyskamy wszelkie informacje. Następnie zwróciła się z pytaniem do Burmistrza czy wpłynęły jakieś informacje dotyczące szkoły w Knyszynie.

P. Jarosław Antoni Chmielewski – Burmistrz Knyszyna poinformował, iż otrzymał z OFK wykaz umów najmu i użyczenia pomieszczeń w ZSO w Knyszynie, którą mogę przedstawić Radzie. Jako gmina nie mamy wglądu do subkonta rady rodziców, ale istnieje jeszcze drugie subkonto, którego istnienie pan dyrektor nie wyjaśnił.  

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy wyjaśnił że konto prowadzi OFK, zawierane są przez dyrektora umowy na wynajem pomieszczeń szkoły na imprezy np.: harcerzom, scholii i pieniądze z wynajmu jak mniemam wpływają na subkonto, zestawienie tych umów ma Burmistrz.

Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do Skarbnik – darowizny wynikające z faktu wynajmu pomieszczeń w szkole trafiają na konto rady rodziców, czy to jest prawidłowa procedura. Na sesji w dniu 28 września P. Dyrektor Śledziewski poinformował, że „koszty eksploatacyjne trafiają do budżetu gminy a ewentualne darowizny wynikające z faktu wynajmu trafiają na konto rady rodziców” – czy to jest zgodne z podjętą przez nas uchwałą.

P. B. Płońska Skarbnik Gminy – jest to swego rodzaju zaprzeczenie darowizna nie powinna wynikać z jakiegoś faktu, ale skoro P. Dyrektor tak powiedział.

Przewodnicząca ponownie zacytowała fragment protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej z dnia 28 września 2017 r.

„ - Przewodnicząca:

- w dniu 21 września odbyły się komisje, w której uczestniczyła Pani Dyrektor ZSO w Knyszynie. Radni zobowiązali mnie żebym poprosiła Pana Dyrektora ZSO w Knyszynie o wyjaśnienia w sprawie istniejącego w szkole subkonta jakie są wpływy na to konto i na co, środki  są wydatkowane.

P. A. Śledziewski – Dyrektora ZSO w Knyszynie poinformował, że jest to subkonto w ramach konta rady rodziców i ono jest tyko po to, żeby było rozgraniczenie pomiędzy pieniędzmi, które pochodzą bezpośrednio z wpłat rodziców na komitet rodzicielski od pozostałych wpłat np.: darowizn. Decyzję odnośnie wydatkowania podejmuje rada rodziców jak do tej pory wydatkowane są na potrzeby szkoły np: zakup pomocy dydaktycznych,  częściowo remonty, zakup mebli, nagród książkowych ogółem na wydatki, które są określone w uchwal Rady Miejskiej.

Przewodnicząca – pani dyrektor poinformowała nas na posiedzeniu Komisji, że np.: wpływy z wynajmu pomieszczeń tj. część środków trafia do budżetu gminy a część środków trafia na subkonto w szkole.

P. A. Śledziewski – tak koszty eksploatacyjne trafiają do budżetu gminy a ewentualne darowizny wynikające z faktu wynajmu trafiają na konto rady rodziców.”. 

Przewodnicząca kontynuując P. Skarbnik z tego co ja wiem to jest podjęta uchwała i środki z wynajmu pomieszczeń powinny trafiać na konto gminy a nie na jakieś subkonta gdzie my nie mamy rzeczywiście wglądu bo, co Rada Miejska może mieć do subkonta Rady Rodziców bo rzeczywiście oni wpłacają środki i następnie je wydatkują, ale taka sprawa jak wynajem pomieszczeń i dzielenie wpływów tyle dla gminy a tyle na subkonto rady rodziców nie jest zgodne z podjętą przez nas uchwałą i proszę o wyjaśnienie tej sprawy, jest nadzór finansowy i to nie Rada będzie się tym zajmować tylko Rada chce wiedzieć, pracownicy Burmistrza, którzy są za to odpowiedzialni powinni to nadzorować.

P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy w tym wypadku wydaje się że należałoby przeprowadzić kontrolę i sprawdzić czy prawidłowo wykonywana jest uchwała Rady Miejskiej w tym zakresie. 

Przewodnicząca sprawa powinna być wyjaśniona do najbliższej Komisji.        

r. Z. Niedzielewski – czy pan Burmistrz jest informowany o zawieranych umowach przez P. Dyrektora ponieważ poprzednio P. Burmistrz nie był informowany o zawieranych umowach.

P. Jarosław Antoni Chmielewski – Burmistrz Knyszyna rzeczywiście różne z tym było, ale teraz jestem informowany przez pana dyrektora na bieżąco i sytuacja w tym zakresie poprawiła się.

Przewodnicząca – osobiście oczekuję, że wszystko będzie w porządku, że kontrola, która będzie przeprowadzona nie wykaże żadnych uchybień.

Innych pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad.  

    

Do pkt. 9

Przewodnicząca otworzyła punkt 9 porządku obrad.

P. Jarosław Antoni Chowański – Burmistrz Knyszyna przedstawił informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez zastępcę burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierowników jednostek organizacyjnych oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu burmistrza za rok 2016 (informacja w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca przedstawiła informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych Rady Miejskiej w Knyszynie za rok 2016 (informacja w załączeniu).

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknął punkt 9 porządku obrad.

 

Do pkt. 10.

Przewodnicząca otworzyła punkt 10 porządku obrad. P. Jarosław Antoni Chmielewski Burmistrz Knyszyna udzielił następujących odpowiedzi na interpelację i wnioski radnego: r. S. Ciołko:

- ustawienie lustra na ul. Grodzieńskiej wyjazd z ul. Polnej

Wniosek o ustawienie lustra został przekazany do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku około dwóch miesięcy temu, oczekujemy na umiejscowienie tego lustra. Ewentualnie ponowimy wniosek.   

- zastoiny wody na ul. Podlaskiej od strony ul. Grodzieńskiej.

Zostały tam wykonane studnie chłonne. Niestety jednak w związku z intensywnymi opadami deszczu te studnie nie są w stanie wchłonąć takiej ilości wody. Przy mniejszych opadach spełniają swoją rolę, przyczyną są obfite opady.   

r. S. Ciołko – to nie jest odpowiedź, że padają deszcze i mogą padać i mogą nie padać. Trzeba próbować to jakoś rozwiązać skutecznie.

Burmistrz – tam woda nie popłynie pod górę czyli na ul. Grodzieńską. Poprzednio woda stała cały czas. Trzeba byłoby zniwelować spory odcinek ul. Grodzieńskiej a gmina wpływu na drogę wojewódzka nie ma. Zrobiliśmy to jak mogliśmy najlepiej gmina dała materiał w postaci studzienek a wykonawca je zamontował.

P. S. Ciołko – nie zgodzę się z tym skoro decydowaliśmy się na takie rozwiązanie to może trzeba było zastosować większe studnie chłonne, przewidzieć że mogą być większe opady deszczu.

Przewodnicząca zamknęła punkt 10 porządku obrad.

 

Do pkt. 11

Przewodnicząca otworzyła punkt 11 porządku obrad wolne wnioski. 

P. Jarosław Antoni Chmielewski Burmistrz Knyszyna poinformował, że pod honorowym patronatem Okręgowej Izby Lekarskiej w Białymstoku i Wojewody Podlaskiego Bohdana Paszkowskiego trwa konkurs  HIPOKRATES 2017. Już po raz kolejny wybierani są najlepsi lekarze, pielęgniarki i placówki medyczne w naszym województwie. Na zwycięzców czekają prestiżowe tytuły, statuetki oraz cenne nagrody.

Aby oddać głos na SP ZOZ im. dr. Edwarda Jelskiego w Knyszynie należy wysłać SMS pod nr 72355 o treści G.130

Przewodnicząca zamknęła punkt 11 porządku obrad.

      

Do pkt. 12

Przewodnicząca otworzyła punkt 12 porządku obrad.

Do protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXVI sesji głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada przyjęła protokół z XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodnicząca zamknęła punkt 12 porządku obrad. 

 
Do pkt. 13

 

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady XXVII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.               

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                       

 

        Przewodniczący Rady Miejskiej

                         Irena Wysocka                                  

                                                                                                        

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Knyszyn

Wytwarzający/odpowiadający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Data wytworzenia: 2017-11-22

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data modyfikacji: 2018-08-27

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2018-08-27