Protokół nr 9/15 z 11.12.2015

Protokół Nr 9/15

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego

Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska  Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 11 grudnia 2015 roku w godz. 1000-1430

w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pana Zbigniewa Niedzielewskiego

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 13, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.

P. I. Wysocka - Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie zaproponowała kandydaturę P. Z. Niedzielewskiego Przewodniczącego Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej na Przewodniczącego obrad, innych kandydatów nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem P. Z. Niedzielewskiego na Przewodniczącego obrad głosowało 13 członków komisji.

Do pkt. 1

Przewodniczący otworzył punkt 1 porządku obrad. Uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 członków komisji, a oto jego treść:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Knyszyn na lata 2016 – 2019.
  3. Budżet gminy Knyszyn na 2016 r.
  4. Sprawy różne.
  5. Wolne wnioski.
  6. Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 2

Przewodniczący otworzył punkt 2 porządku obrad.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2016-2019 przyjęty zarządzeniem Nr 110/15 Burmistrza Knyszyna z dnia 12 listopada 2015 r. (w załączeniu do protokołu). Zapoznała z załącznikiem nr 3 do projektu uchwały - objaśnienie przyjętych wartości do sporządzania WPF gminy na lata 2016-2019.

Następnie P. Skarbnik przedstawiła uchwałę Nr II-00311-5/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 20 listopada 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Knyszyn na lata 2016 – 2019. zwróciła uwagę na zapis „ podkreśla się konieczność zachowania dyscypliny w wykonaniu budżetu bieżącego roku i lat kolejnych celem urzeczywistnienia zakładanych w Wieloletniej Prognozie Finansowej wartości w tym osiągnięcia prognozowanych wskaźników obsługi długu warunkowanych przede wszystkim odpowiednimi wynikami operacyjnymi budżetu”.

Ze strony Komisji pytania dotyczyły:

P. S. Ciołko zwrócił się z pytaniem odnośnie planu dochodów ze sprzedaży mienia.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, że na 2016 zaplanowane zostały dochody ze sprzedaży mienia na kwotę 158 tys. zł.  

P. A Pietlukiewicz – zwrócił się z pytaniem dotyczącym załącznika nr 2 zadania inwestycyjne:

- modernizacja ul. Goniądzkiej, przebudowa ul. Podlaskiej na to zadanie był składany wniosek do tak zwanej schetynówki, czy jest już wstępna ocena.

P. K. Bagiński kierownik referatu – nasz wniosek znajduje się na 18 miejscu a więc na tą chwilę uzyskaliśmy dofinansowuj obecnie trwa procedura odwoławcza samorządy mogą składać odwołania. W ramach tego wniosku ujęta jest jeszcze przebudowa drogi we wsi Guzy.

P. A. Pietlukiewicz – kolejne zadnie przebudowa drogi gminnej przedłużenie od skrzyżowania drogi do Poniklicy do drogi krajowej Na jakim jest etapie.

P. K. Bagiński – jeżeli chodzi o przebudowę drogi gminnej Nr 104803B na rok 2016 zaplanowane jest kwota 30 tys. zł na opracowanie dokumentacji. Na chwilę obecną nie wiemy z jakich środków wykonamy tą drogę wstępnie planujemy wykonanie inwestycji z Lasami Państwowymi po 50%. Wymaga to jeszcze wspólnych ustaleń, na pewno koszt wykonania tej drogi nie można porównywać z przebudową drogi do Poniklicy gdzie jest podbudowa, tutaj jest praktycznie droga gruntowa i wchodzi w grę wykup pasa pod drogę.

P. S. Ciołko poruszył temat budowy drogi pomiędzy ul. Grodzieńską a ul. Starodworną mieszkańcy z rejonu tych ulic są bardzo zainteresowani tym tematem część działek w tej chwili to nieużytki. Zwrócił się o przyspieszenie tej inwestycji tym bardziej, iż jest to proces trwający minimum kilak lat. Tak aby zadanie to rozpocząć w roku 2016 i zakończyć w roku 2017. Te nieużytki dodatkowo w przyszłości mogą stworzyć zagrożenie przeciwpożarowe.

P. K. Bagiński – wszystko to prawda, ale budżet gminy jest ograniczony wskaźnikami. Pierwotnie to zadanie jak i kilka innych np.: przebudowa targowiska, którą planujemy na 2018 r. chcieliśmy rozpocząć wcześniej, ale niestety wówczas wychodziły złe wskaźniki. To zadanie ewentualnie można będzie rozpocząć wcześniej o rok, ale to przesunięcie możemy zrobić później nie teraz.

P. I. Wysocka – jaka może być prognozowana wartość tego zadania.

P. K. Bagiński – trudno w tej chwili powiedzieć do wpf została przyjęta kwota szacunkowa , należy założyć że będzie to wydatek rzędu kilkuset tysięcy zł. Skupiłbym uwagę na zadaniach zaplanowanych na lata najbliższe na pewno kolejność realizacji niektórych zadań ulegnie zmianie w zależności od możliwości uzyskania dofinansowania. Na rok przyszły mamy zaplanowane wykonanie nawierzchni żwirowej na ul. Zamoyskiego i przyległych, sukcesywnie planowane jest zwiększanie terenów pod zabudowę, kwota planowana na wykonanie ulic - 155 tys. zł.

P. I. Wysocka – należy czuwać nad prawidłowym i rzetelnym wydatkowaniem pieniędzy a wracam do przebudowy ul. Goniądzkiej ile już wydatkowano środków na tą ulicę i czy są efekty. Po kanalizacji niedopilnowano inwestycji, a P. Burmistrz zbuntował cała ulicę Goniądzką przeciwko mnie to nie była moja sprawa to było po prostu niedopilnowanie przepadły środki pogwarancyjne, teraz znowu część ulicy bo część okazała się, że nie była własnością gminy została wyasfaltowana czy z efektem z jakim oczekiwaliśmy nie te naprawy nic nie dają o ile jedna inwestycja jest źle zrobiona to będzie się to ciągnęło latami. Cieszę, że ta ulica będzie dokończona, ul. Podlaska a więc połączenie ulic jak również przebudowana zostanie droga we wsi Guzy. Uczulam jednak na celowe wydatkowanie środków, właściwy nadzór i prawidłowy odbiór zadania aby później nie wracać do tego. Przewodniczący – nazwa zadanie zwiększenie atrakcyjności turystycznej gminy Knyszyn kwota 500 tys. zł na co ma być przeznaczona.

P. K. Bagiński – chodzi o przebudowę Rynku, na razie nie mamy jeszcze opracowanej dokumentacji. Taka kwota jest do uzyskania ze środków Leader natomiast kosztorys może być wyższy.

P.I. Wysocka – na jaką kwotę opiewał poprzedni kosztorys na rewitalizację Rynku.

P. K. Bagiński – była to tylko koncepcja za kwotę 29 tys. zł., kosztorysu nie było należy podejrzewać, że była to kwota rzędu kilku milionów.

P. M. Pawlik – czy planowane są jakieś prace na ul. Junga.

P. K. Bagiński – ta ulica jest ujęta w zadaniu wspólnie z ul. Chwalczewskiego, Junga i Zamoyskiego planowane jest wykonanie żwirówki.

Przewodniczący - zadanie budowa kanalizacji sanitarnej w Knyszynie kwot ponad 1 mln złotych na latach 2016 -2019 – czego dotyczy.

P. K. Bagiński tutaj należałoby się zastanowić czy część środków nie przeznaczyć na budowę przydomowych oczyszczalni na ternach wiejskich, co do budowy kanalizacji pilnych potrzeb nie ma, są oczywiście miejsca które w przyszłości budowy kanalizacji wymagają np.: ul. Junga, Zamoyskiego, przedłużenie ul. Tykockiej. Natomiast jest spore zainteresowanie budową przydomowych oczyszczalni. Sugerowałbym w tym punkcie dopisać oraz przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Knyszyn.

Przewodniczący - kolektory – kwota 300 tys. zł.

P. K. Bagiński – kwota zabezpieczona z Leader należy liczyć kwotę około 14 tys. zł na jedną instalację. 255 tys. z dofinansowania i 45 tys. dopłata mieszkańców. Nie ma obecnie środków dedykowanych dla mieszkańców o dofinansowanie ubiegać się mogą, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, samorządy na budynki gminne.

Innych pytań i uwag ze strony Komisji do przedstawionej wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2016-2019.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2016-2019.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków komisji. Przewodniczący zamknęła punkt 2 porządku obrad.

 Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad Budżet gminy Knyszyn na 2016 r.

P. B. Płońska Skarbnik Gminy przedstawiła projekt budżetu gminy Knyszyn na 2016 przyjęty zarządzeniem Nr 111/15 Burmistrza Knyszyna z dnia 12 listopada 2015 r. (w załączeniu do protokołu). Poinformowała, że:

Planuje się dochody budżetu gminy w wysokości 14.865.000 zł, z tego:    

- bieżące w wysokości 14.264.455 zł,

- majątkowe w wysokości 600.545 zł

Wydatki budżetu gminy w wysokości 15.655.000 zł, z tego:                

- bieżące w wysokości 14.238.486 zł,          

- majątkowe w wysokości 1.426.514 zł

Deficyt budżetu gminy w wysokości 800.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 800.000 zł.

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.461.540 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 661.540 zł , zgodnie z załącznikiem Nr 4.

Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 800.000 zł,

- spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 661.540 zł,

- sfinansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000 zł. Następnie omówiła plan dochodów i wydatków budżetu gminy na 2016 r.

Kontynuując Skarbnik przedstawiła uchwałę Nr II-00310-5/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały budżetowej gminy Knyszyn na 2016 r. oraz możliwość sfinansowania planowanego deficytu (kopia uchwały w załączeniu do protokołu).

Przewodniczący – jak planowany koszt dowozu dzieci, czy koszty po likwidacji ZGKiM spadną.

P. Skarbnik - na rok 2016 zaplanowano na dowóz w budżecie kwotę 174186 zł plus 84 tys. zł. dotacja dla ZSO w Knyszynie z tytułu zatrudnienia kierowców autobusów. łącznie będzie to kwota około 260 tys zł. Czy tyle wystarczy trudno powiedzieć dla przykładu koszt października tego roku kwota około 30 tys. zł

Następnie P. Skarbnik przedstawiła wstępnie dane do autopoprawki budżetu na 2016 r.

- zwiększona będzie wartość zadania Czechowizna – Jaskra i dodane dokumentacja na drogę do wsi Nowiny Kasjerskie, Nowiny Zdroje. W tym roku zawarto umowę na wykonanie dokumentacji na drogę do wsi Nowiny Kasjerskie na kwotę 59 tys. zł to zadanie wykonuje powiat my finansujemy w całości a powiat zwróci nam 12 tys. zł jednak nie będzie wykonana w całości w tym roku tj. będzie opracowana dokumentacja, ale nie będzie pozwolenia na budowę a zgodnie z umową 40% wynagrodzenia będzie wypłacone po sporządzeniu dokumentacji a pozostała kwota po uzyskaniu pozwolenia na budowę. Na rok przyszły zaplanowana kwota 35400 zł.

P. K. Bagiński - podobnie przedłużają się procedury związane z opracowaniem dokumentacji na przebudowę Rynku w Knyszynie, obecnie oczekujemy na zalecenia konserwatora planujemy w ramach tego zadania odtworzenie pomnika Niepodległości, który przed wojną znajdował się na Rynku.

Przewodniczący – zadania: przeniesienie biblioteki, budowa oświetlenie.

P. K. Bagiński – jeżeli chodzi o bibliotekę to jest pozwolenie na budowę będziemy je przenosić na KOK dlatego, że KOK ma być wnioskodawcą , termin składania wniosków do 25 stycznia. Jeżeli chodzi o oświetlenie jesteśmy w trakcie uzyskania pozwolenia na budowę.

P. Skarbnik kontynuując - zaplanowałam kwotę 10973 zł zwrotu za pobyt dzieci z naszej gminy w przedszkolach na terenie innych gmin.

- zwiększenie dotacji dla KOK o kwotę 1000 zł na zakup energii elektrycznej w budynku przy ul. Rynek 6, koszty ogrzewania zaplanowane są w budżecie gminy.

- zwiększenie o kwotę 18 tys. wynagrodzenia osobowe dla szkoły w Kalinówce Kościelnej na wypłatę odprawa emerytalna i nagroda jubileuszowa dla pracownika obsługi odchodzącego na emeryturę.

P. I. Wysocka – co z budową szaletu miejskiego.

P, K. Bagiński – mamy w budżecie na 2016 r. zaplanowaną kwotę 30000 zł na budowę szaletu, planowana lokalizacja to plac straży pożarnej.

Innych pytań i uwag do projektu budżetu nie zgłoszono.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu na 2016 r. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków komisji. Przewodniczący zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.

P. K. Bagiński – kierownik referatu wrócił do sprawy budynku starej przychodni już wiemy, że praktycznie nie ma szans żeby ten budynek został wykreślony z rejestru zabytków stąd propozycja sprzedaży budynku była o tym mowa na poprzednim posiedzeniu komisji. Niemniej jednak do podjęcia przez Burmistrza jakichkolwiek działań zmierzających do wydzielania działki na której znajduje się ten budynek celem sprzedaży potrzebna jest zgoda Rady. Ta zgoda upoważni też Burmistrza do podjęcia rozmów z powiatem ponieważ gmina otrzymała w formie darowizny, tutaj potrzebne są jakieś ustalenia. Należy pamiętać, że zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków do końca przeszłego roku musimy wyremontować ten budynek. Trudno będzie znaleźć nabywcę, ewentualnie można zastosować specjalne bonifikaty, niemniej jednak powinniśmy czynić jakieś starania, aby ten budynek sprzedać.

W zarządzony głosowaniu jawnym za wnioskiem o upoważnieniu Burmistrza do podjęcia działań w zakresie przygotowania do sprzedaży budynku po byłej przychodni zdrowia w Knyszynie przy ul, Grodzieńskiej głosowało 13 członków Komisji.

P. K. Bagiński - nowa sprawa wpłynęło pismo ze Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi. Stowarzyszenie przygotowuje się do złożenia wniosku wspólnego od gmin należących do tego stowarzyszenia, które się zgłoszą do projektu. Projekt dotyczy budowy infrastruktury turystycznej pytanie do radnych czy coś w tym kierunku planować. W budżecie na rok przyszły mamy zaplanowaną z tej dziedziny budowę wieży widokowej, zaplanowane środki z Leadera, wieża ma być zlokalizowana w rejonie Góry Królowej Bony. W tym wniosku mogą być wiaty, miejsca na ogniska jeżeli mamy w to wchodzić to trzeba zaplanować nowe zadanie do budżetu. Dofinansowanie może sięgnąć 85%.  

Przewodniczący - przy takim dofinansowaniu warto się zastanowić.

P. I. Wysocka – co gmina w ramach takiego wniosku może zrobić.

P. K. Bagiński moglibyśmy urządzić miejsce na ogniska z wiatą. Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi robiło już taki wniosek w poprzedniej perspektywie myśmy jako gmina wówczas nie weszli w to. W Krypnie nad Narwią powstała wieża widokowa, wiata. Można coś ewentualnie zaplanować przy stadionie. Jeżeli do tego przystępujemy to musimy złożyć wstępną deklarację, wniosek ma być składany do końca stycznia, w budżecie na 2016 r. tego przedsięwzięcia nie mamy.     

P. I. Wysocka - mamy ważniejsze sprawy, nie mamy pieniędzy na to.

P. K. Chowański – jeżeli opinia państwa będzie pozytywna to projekt budżetu trzeba poprawić. Dochodów budżetu na 2016 r. zwiększyć się nie da a więc, któreś z zadań zaplanowanych na 2016 należy zdjąć.

P. I. Wysocka zadania, które są zaplanowane na 2016 są potrzebne, chyba że mamy pomysł na nowe dochody.

Przewodniczący – wobec tego rezygnujemy z tego.

Komisja przechyliła się do zdania.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna przedstawił propozycję przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości o nr geodezyjnym 680/2 jest to działka położona przy gościńcu na przeciwko cmentarza żydowskiego. Ta działka ma powierzchnię ponad 5 ha. Burmistrz zaproponował jeżeli rada wyrazi zgodę na przeznaczenie jej do sprzedaży podział tej nieruchomości na działki budowlane i ich sprzedaż, takie działki powinny cieszyć się sporym zainteresowaniem, chociażby z uwagi na atrakcyjne położenie.

P. I. Wysocka zaproponowała aby komisja dokonała wizji lokalnej w terenie, ułatwi to radnym podjęcie decyzji.

Następnie komisja udała się w teren celem wizytacji działki nr 680/2

Po powrocie z terenu kontynuowano temat przeznaczenia do sprzedaży działki nr 680/2.

Członkowie komisji opowiedzieli się za przeznaczeniem tej nieruchomości do sprzedaży w formie działek budowlanych.

P. K. Chowański – zastępca Burmistrza poinformował, że powierzchnia ogólna wspomnianej nieruchomości to: 5,56 ha w tym: grunty orne 1,46 ha, nieużytki (żwirowisko) 1,43 ha, las 1,18 ha, pastwiska 0,83, grunty orne 0,63 ha, pastwiska trwałe 0,04 ha. Z tej powierzchni należy wyłączyć nieużytki i las a więc pozostanie około 3 ha.

P. I. Wysocka - jest wstępna zgoda rady na sprzedaż tej nieruchomości w formie działek budowlanych na następną komisję proszę przygotować dane z geodezji wówczas będziemy mieli dokładne dane odnośnie wymiarów i powierzchni tej działki, którą można przeznaczyć do sprzedaży.

Na posiedzenie Komisji przybyła P. A. Zdanowicz – gówna księgowa Obsługi Finansowo Księgowej Szkół Gminy Knyszyn., która przedstawiła przewidywane wykonanie planu finansowego jednostek oświatowych gminy Knyszyn na 2015 r. ( w załączeniu).

Poinformowała, że aby zamknąć plan finansowy na netto w ZSO w Knyszynie brakuje kwota 12605 zł a brutto 112605 zł, w Zespole Szkół w Kalinówce Kościelnej na netto brakuje 6508 zł , brutto 51508 zł. Przedszkole netto na plus 65581 zł brutto 52581 zł. Aby pokryć wszystkie zobowiązania brakuje razem 111532 zł.

P. Skarbnik należy zamknąć budżet na netto, jeżeli zabrakuje którejś jednostce środków to ta różnica zostanie pokryta z budżetu, ale tylko do kwoty netto, pozostałe zobowiązania przechodzą na rok następny.

P. A. Zdanowicz – przyjmując, że Przedszkole zostanie rozliczone brutto pozostanie więc kwota ponad 52 tys. zł. Jeżeli te środki zostaną przeniesione to pokryją brakującą kwotę w szkołach. W grudniu uwzględniono tylko wydatki z tytułu wynagrodzeń i zawartych umów typu, energia elektryczna, woda, ścieki itp.

P. G. Zajkowski – dlaczego skoro pani dyrektor Przedszkola stara się, jest kreatywna traci na tym bo te środki zaoszczędzone są przejadane przez szkołę. Nie może swoich pieniędzy, które zaoszczędziła przeznaczyć na coś innego bo zostaną przeniesione do szkoły.

P. I. Wysocka - dlaczego ktoś może podporządkować się dyscyplinie finansowej a ktoś nie.

P. Skarbnik - na tym polega równowaga w budżecie wszyscy powinni trzymać dyscyplinę budżetową a w razie potrzeby wówczas można z oszczędności przesunąć gdzieś środki gdzie są pilnie potrzebne przykład wymiana pieca w szpitalu, gdyby nie było oszczędności nie byłoby skąd wziąć.  

P.I. Wysocka - panie Burmistrzu nie jest to łatwa sprawa, dyrektorzy szkół nie są przyzwyczajeni do oszczędzania niemniej jednak trzeba ich zmusić do tego są jakieś drogi prawne, z których powinien pan skorzystać i rada oczekuje od pana że pan to zadanie wykona. Na oświacie nie można oszczędzać, ale szkoły muszą mieścić się w przyjętych budżetach bo inaczej gmina nie będzie mogła prowadzić żadnych inwestycji. Widać brak współpracy pomiędzy dyrekcją szkół a Burmistrzem, należy wystosować pism zobowiązać.

P. A. Pietlukiewicz – my planując budżet w oświacie nie planujmy wszystkich wydatków bo planując budżet na 2016 r. nie mamy zaplanowane wypłaty wyrównań i już automatycznie tworzymy deficyt. Robiony jest arkusz organizacyjny, który się nie przekłada na budżet. Automatycznie wpadamy w pierwszym kwartale o te 200 tys. zł w deficyt bo musimy wypłacić nauczycielom wyrównanie. Ten schemat jest powtarzany od minimum 10 lat, że brakuje środków na wynagrodzenia i nie ma osoby odważnej, która powiedziałaby dość i znalazła rozwiązanie, czy nie ma możliwości rozwiązania tej sytuacji czy to jest niemożliwe żeby doprowadzić do normalnej równowagi budżetowej, Panie Burmistrz czy nie ma rozwiązania tej sytuacji.

P. K. Chowański Zastępca Burmistrza – jeżeli na budżet patrzymy poprzez poszczególne paragrafy i postępujemy tak a na tym paragrafie mamy środki to je wydaję to w ten sposób nigdy nie będzie dobrze, ale w sytuacji kiedy patrzymy na budżet jako całość i czemu miesiąc temu udało się z rzeczówki przenieść na płace 140 tys. zł bo jeszcze na tej rzeczówce były środki. Ale można powiedzieć gdyby tą rzeczówkę wydawało się oszczędnej to wówczas nie 140 tys. zł a może 180 czy 200 tys. udało się przenieść na płace. Trzykrotnie praktycznie po każdej komisji występowaliśmy do dyrektorów o oszczędności, o właściwe dysponowanie budżetem , były przeprowadzane rozmowy. Tylko można powiedzieć jaki jest tego efekt.  

P. G. Zajkowski – brak gospodarności.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna jak na razie te rozmowy o dyscyplinie finansowej nie przynoszą oczekiwanego efektu. Była o tym mowa wielokrotnie na spotkaniach z dyrekcją na wywiadówce, na radzie pedagogicznej .  

P. A. Pietlukiewicz – wydaje, się brakuje dobrej kontroli.

P. A. Zdanowicz kontrola wydatków praktycznie jest codziennie jeżeli mam jakieś zastrzeżenia to faktury wracają ponownie do szkoły. Jeżeli są to jakieś większe uwagi zgłaszam to do kierownika OKF, Burmistrza kontrola jest to na bieżąco tylko nic to nie daje.

P. M. Rogalski poprosił o przykłady takich sytuacji, które wzbudziły zastrzeżenie.

P. A. Zdanowicz np.: w ZSO w Knyszynie jest zamieszanie z fakturami z dotacji na podręczniki do jednej z klas podręczniki zostały zamówione niezgodnie z wnioskiem, faktury zostały opłacone później okazało się, że te faktury są niedobre musieliśmy zwracać się do wydawnictwa o zwrot pieniędzy o wystawienie faktur korygujących, teraz może być problem z rozliczeniem dotacji. Problem z wynajmem pomieszczeń szkoły dla harcerzy, oazy często zdarza się tak najpierw prosiłam później wystosowałam pismo do Dyrektora o dostarczanie umów wynajmu w terminie ostatnio np.: była umowa zawarta na 26 – 29 listopada do nas trafiła 4 grudnia gdzie już VAT za miesiąc był rozliczony, wówczas trzeba robić korekty to nie jest jednorazowa sytuacja. Ostatnio był telefon z wydawnictwa, że faktura za ksiązki z dotacji nie została opłacona, okazało się że faktura zaginęła, wydawnictwo przesłało duplikat faktury, które zostały opłacone po terminie.

P. I. Wysocka – panie burmistrza kilak takich przypadków zbiera się komisja pisze protokół i sprawa załatwiona.

P. A. Pietlukiewicz – na ostatniej sesji była mowa o finansowaniu przez gminę klubów sportowych, chodzi o UKS Podlasiak, z budżetu jest przeznaczana dotacja w kwocie 42 tys. zł i oprócz tego gmina jeszcze opłaca trenera zatrudnionego przez klub.

Burmistrz – tak jest to wydatek w graniach 1 tys. zł miesięcznie taka sytuacja jest już od lat.

P. A. Pietlukiewicz czyli oprócz tych 42 tys. zł przeznaczamy jeszcze 12 tys. zł na trenera więc albo wniosek o dotację powinien być na kwotę 50 czy 60 tys. zł. albo klub w ramach otrzymanej dotacji powinien również pokryć koszty trenera.

Burmistrz na najbliższej komisji możemy podyskutować na ten temat. Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.

 Do pkt. 6

 Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodniczący zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie.    

 

Protokółował:                        

Andrzej Kudzinowski                                                          

   Przewodniczący obrad

Zbigniew Adam Niedzielewski  

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Knyszyn

Wytwarzający/odpowiadający: Kudzinowski Andrzej

Data wytworzenia: 2015-12-11

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data modyfikacji: 2017-02-20

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2017-02-20