Protokół nr 6/15 z 24.09.2015

Protokół Nr 6/15

ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 24 września 2015 roku w godz. 1000-1430 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie  pod przewodnictwem Pana Mariusza Rogalskiego

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 11, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.

P. I. Wysocka - Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady.

Następnie zaproponowała wprowadzenie następującej zmiany w porządku obrad tj. w punkcie 2 Przedstawienie projektów: „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta i gminy Knyszyn
na lata 2015- 2020” oraz „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Knyszyn na lata 2015-2030”, z uwagi na obecność przedstawiciela autorów tych dokumentów, która zreferuje je komisji.    Uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 11 członków komisji, a oto jego treść:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Przedstawienie projektów w sprawach: „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta i gminy Knyszyn na lata 2015- 2020” oraz „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Knyszyn na lata 2015-2030”,
  3. Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Knyszyn oraz informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2015 rok.    
  4. Likwidacja zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie.
  5. Projekty uchwał w sprawach:

a)      uchwalenia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta i gminy Knyszyn na lata 2015- 2020”,

b)      uchwalenia „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Knyszyn na lata 2015-2030”,

c)      ustanowienia pomnika przyrody,

d)     wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie przetargowym,

e)      ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2016-2019

f)       przyjęcia dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

g)      upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt.: „Zwiększenie dostępności transportowej przez tworzenie spójnej, zrównoważonej, bezpiecznej i przyjaznej użytkownikom sieci dróg na terenie  gminy Knyszyn” oraz współfinansowania projektu w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2020”

h)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 rok.

  1. Sprawy różne.
  2. Wolne wnioski
  3. Przyjęcie protokołu Nr 5/15 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie.
  4. Zakończenie obrad.

Kontynuując Przewodnicząca zaproponowała na Przewodniczącego obrad kandydaturę P. M. Rogalskiego Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie.
P.M. Rogalski wyraził zgodę innych kandydatów nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem P. M. Rogalskiego na Przewodniczącego obrad głosowało 11 członków Komisji.

 Do pkt. 2

Przewodniczący otworzył punkt 2 porządku obrad. Następnie udzielił głosu P. Edycie Sidorczuk – Pietraszko Instytut Transferu Wiedzy i Innowacji, która poinformowała, że plan gospodarki niskoemisyjnej jest dokumentem podporządkowanym realizacji przedsięwzięć z zakresu oszczędzania energii, odnawialnych źródeł energii w ramach nowej perspektywy finansowej funduszy unijnych. Dokument ten został przygotowany dlatego, że w niektórych programach operacyjnych jak infrastruktura i środowisko czy RPO tego typu dokument planistyczny na poziomie gminy jest wymagany przy ubieganiu się o dofinansowanie przedsięwzięć dotyczy to zarówno gminy jak i przedsiębiorców funkcjonujących na terenie gminy. Plan gospodarki niskoemisyjnej diagnozuje kluczowe obszary związane ze zużyciem energii i emisji gazów cieplarnianych na podstawie tej diagnozy zostały zaplanowane adekwatnie do potrzeb i możliwości poszczególnych obiektów przedsięwzięcia do realizacji. Następnie przedstawiła zaplanowane przedsięwzięcia dotyczące gminy i jednostek organizacyjnych gminy a więc kolektory i ogniwa fotowoltaiczne w szczególności pod kątem dofinansowania z funduszy zewnętrznych.                            

Kontynuując poinformowała, że drugi dokument tj. projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, który jest wymagany z ustawy o prawie energetycznym diagnozuje ogólne potrzeby w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz prognozowane kierunki rozwoju ma również służyć porównaniu czy przedsiębiorstwa energetyczne zaopatrzenia w energię są w stanie sprostać temu przewidywanemu zapotrzebowaniu z tej prognozy wynika, że tak. Przyjęte w niniejszym opracowaniu rozwiązania i wskazówki w zakresie gospodarowania energią w gminie Knyszyn zgodne są z polityką energetyczną Polski do roku 2030 oraz Strategią Bezpieczeństwo Energetyczne i Środowiskowe, a w tym przede wszystkim dążą do:

- poprawy efektywności energetycznej,

- wzrostu bezpieczeństwa dostaw paliw i energii,

- rozwoju wykorzystywania odnawialnych źródeł energii                      

- rozwoju konkurencyjnych rynków paliw i energii

Ten plan nie jest zobowiązaniem do jego realizacji. Przyjęcie tego planu nie jest równoznaczne z wpisaniem tych przedsięwzięć do wieloletnie prognozy finansowej. Realizacja każdego przedsięwzięcia będzie przedmiotem szczegółowych decyzji władz poprzedzony analizą ekonomiczną to jest plan, który szacunkowo na poziomie ogólnym opisuje możliwości i korzyści oraz spodziewane priorytety. Przewodniczący zamknął punkt 2 porządku obrad.

 Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Knyszyn za I półrocze 2015 r. poinformowała, że budżet gminy został uchwalony Uchwałą Nr III/12/14 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2015 rok po stronie dochodów wynosił 13.400.000 zł, natomiast po stronie wydatków 14.020.000 zł.

Po zmianach na dzień 30.06.2015 r. budżet gminy wynosi:

- plan dochodów ogółem – 13.922.187 zł

- plan wydatków ogółem – 14.386.187 zł.

Deficyt budżetowy w wysokości 464.000 zł. ma zostać pokryty przychodami pochodzącymi z planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek w kwocie 464.000 zł.

W I półroczu 2015 r. kredyty bankowe nie były zaciągane. Kwota spłaconych rat kredytów w I półroczu 2015 r. wynosi 305.970 zł.

Realizacja planu dochodów budżetu gminy.

Plan dochodów ogółem wynosi 13.922.187 zł, wykonanie natomiast 7.818.256 zł, co stanowi 56,16%. Plan dochodów bieżących wynosi 13.167.404 zł, wykonanie 7.632.686,04 zł, tj. 57,97%. Plan dochodów majątkowych wynosi 754.783 zł, wykonanie 185.569,96 zł, tj. 24,59%.

Następnie omówiła stopień realizacji dochodów budżetowych w poszczególnych działach i rozdziałach.

Realizacja wydatków budżetu gminy.

Plan wydatków budżetu gminy ogółem wynosi 14.386.187 zł, wykonanie zaś 6.763.570,25 zł, tj. 47,02%. Plan wydatków bieżących wynosi 12.699.131 zł, wykonanie 6.574.424,96 zł, tj. 51,77%. Plan wydatków majątkowych wynosi 1.687.056 zł, wykonanie 189.145,29 zł, tj. 11,22 %.

Następnie omówiła stopień realizacji wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach

Zobowiązania według stanu na koniec okresu sprawozdawczego. Zadłużenie gminy z tytułu kredytów długoterminowych zaciągniętych w latach ubiegłych wynosi 3.439.646 zł.

Stan zobowiązań na dzień 30.06.2015 r. zgodnie ze sprawozdaniem Rb-28S wynosi 162.775,64 zł, w tym zobowiązania wymagalne 0 zł.

Stan zobowiązań Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie na dzień 30.06.2015 r. zgodnie ze sprawozdaniem Rb-30S wynosi 97.652,98 zł. Zobowiązania wymagalne nie wystąpiły.

Informacja o kształtowaniu się wskaźnika zadłużenia. Wskaźnik zadłużenia w stosunku do dochodów wykonanych ogółem na dzień 30.06.2015 r. wynosi 44,00%. (szczegółowa informacja o realizacji budżetu gminy za I półrocze zawarta jest w załączniku Nr 4 do zarządzenia Nr 89/15).

P. I. Wysocka zwróciła się z pytaniem odnośnie zaległości w opłatach z tytułu dzierżawy wysypiska przez firmę „Czyścioch”.

P. Skarbnik poinformowała, że firma zalega z płatnością za miesiąc lipiec w kwocie 3 tys. zł
(wpłacono 2 tys. zł) termin płatności minął 15 sierpnia oraz za miesiąc sierpień 5 tys. zł termin upłyną 15 września łącznie kwota 8 tys. zł.

Innych pytań ze strony Komisji nie zgłoszono.            

P. Maria Daniłowska – księgowa KOK przedstawiła informację o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za I półrocze 2015 r. poinformowała, że: plan przychodów na 2015 r. ogółem wynosi 381.600 zł – wykonanie planu za I półrocze 192.153,94 zł tj. 50,35% w tym: otrzymana dotacja z Urzędu gminy plan 355.000 zł. wykonanie - 178.000 zł. w tym: dotacja na KOK plan – 248.000 zł. wykonanie 124400 zł. dotacja na bibliotekę plan 107000 zł wykonanie 53600 zł. dotacja ze Starostwa Powiatowego 6600 zł wykonanie 6600 zł. Przychody własne plan 20000 zł wykonanie 7553,94 zł tj. 37,77% planu          

Ogółem w pierwszej połowie 2015 roku koszty Knyszyńskiego Ośrodka Kultury wyniosły 166 746,45 zł. z czego 161106,91 zł. to koszty własne, a 5639,54 zł. to koszty pokryte z dotacji Starostwa Powiatowego. Kwota kosztów ogółem w 2015 roku stanowi 86,78 % osiągniętych przychodów oraz 42,96 % projektu budżetu na 2015 rok z czego KOK zrealizował 38,97 % projektu budżetu, a biblioteka 52,95 %.

Dotacja Starostwa Powiatowego w kwocie 6600,00 zł. została zrealizowana w 85,45 %.

Największe koszty KOK i Biblioteki to:

-        wynagrodzenia plus pochodne od wynagrodzeń – 128 658,00 zł.

-        opał – 7 285,27 zł.

-        zbiory biblioteczne – 3 879,38 zł.

-        usługi prowadzonych zajęć – 3 290,00 zł.

-        koszty ZFŚS – 4 922,69 zł.

-        energia – 1 180,80 zł.

-        artykuły gospodarcze – 1 440,75 zł.

(szczegółowa informacja o realizacji planu finansowego KOK za I półrocze zawarta jest w załączniku Nr 5 do zarządzenia Nr 89/15).

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

P. Anna Ejsmont – Szklanko główna Księgowa SP ZOZ w Knyszynie przedstawiła wykonanie planu finansowego SP ZOZ w Knyszynie za I półrocze 2015 r. poinformowała, że na dzień 30 czerwca SP ZOZ osiągnął przychody na podstawowej działalności gospodarczej w wysokości 1 593 369,38 zł. co stanowi 51,17% w stosunku do założeń planu. Za wykonane usługi za I półrocze wystawiliśmy faktury do NFZ na ogólną kwotę 1 494 156,91 zł. Jest to kwota wynikająca z podpisanego kontraktu plus zapłacone nadwykonania w poradni kardiologicznej za wizyty pacjentów pierwszorazowych w wysokości ok. 5 300 zł.

Ze sprzedaży usług medycznych i laboratoryjnych innym podmiotom osiągnęliśmy przychód w wysokości 5 324,00 co stanowi 61,2% planu finansowego, natomiast wpływ za usługi medyczne i laboratoryjne wg ewidencji z kasy fiskalnej wyniósł 15 594,00 zł. Otrzymaliśmy także wpłaty za pacjentów przebywających w ZOL w wysokości 78 294,47. Są to wpłaty indywidualne lub od instytucji emerytalno – rentowych. Ogółem: wykonanie przychodów za I półrocze w stosunku do planu za 2015 r. wyniosło 51,26%

Na dzień 30.06.2015 r. SP ZOZ posiadał nadwykonania na ogólną kwotę ok. 152 170,75 zł z tego: 18 316,00 zł dot. Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego; 120 588,00 zł – Oddziału Wewnętrznego; 13 266,75 zł – Poradni Kardiologicznej.

Na dzień 30.06.2015 r. wykonanie planu kosztów kształtowało się na poziomie 53,28 % .

Na podstawowej działalności ponieśliśmy koszty w wysokości 1 746 104,87 zł co stanowi 53,30% rocznego planu – w załączeniu zestawienie wykonania kosztów za I półrocze 2015 oraz plan na 2015 r. I półrocze 2015 działalności SP ZOZ zamknięto stratą w wysokości 39 354,39 zł. -w załączeniu r-k zysków i strat.

Na dzień 30.06.2015 r. zakład zatrudniał 60 osób na umowę o pracę co stanowi 55,33 etatu w tym 3 osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności co zmniejsza comiesięczne wpłaty do PFRON. Na umowę –zlecenie zatrudnialiśmy 6 osób — pielęgniarkę do poradni kardiologicznej, magistra farmacji. Ponadto zatrudniamy terapeutę zajęciowego i logopedę w ZOL-u oraz pracownika gospodarczego. Od XII 2014 pracuje również lekarz rodzinny w POZ. Zgodnie z wymogami NFZ w Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym zatrudniony jest również neurolog, anestezjolog, psychiatra oraz psycholog.

Na kontrakcie zatrudnionych jest:

*2 lekarzy w POZ

*3 lekarzy w poradni kardiologicznej

*5 lekarzy na oddziale wewnętrznym + izba przyjęć + zol (w tym 1 lekarz jako kardiolog pracuje również w poradni kardiologicznej

*1 lekarz radiolog do interpretacji zdjęć rtg.

Na dzień 30.06.2015 r. zakład posiadał zobowiązania wobec dostawców towarów i usług w kwocie 91 954,03 zł - zobowiązania wymagalne nie wystąpiły.

Zobowiązania publiczno-prawne ogółem 151 043,54 – w tym kwota wymagalna 5 422,00 zł z tyt. podatku od nieruchomości. Zobowiązania z tyt. wynagrodzeń 101 366,28. Wynagrodzenia dla pracowników wypłacane są terminowo. Pozostałe zobowiązania cywilno-prawne to kwota 2 776,01 (PZU Życie, Okręgowa Izba Lekarska, Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych)- niewymagalne. Na dzień 30 czerwca SP ZOZ posiadał kredyt krótkoterminowy w r-ku bieżącym w kwocie 95 000,00 zł ,który został zaciągnięty z przeznaczeniem na terminowe wypłaty wynagrodzeń pracownikom zakładu. Na koniec każdego miesiąca po otrzymaniu należności z NFZ za wykonane usługi medyczne kredyt zostaje spłacony.

( szczegółowa informacja o realizacji planu finansowego SP ZOZ w Knyszynie za I półrocze zawarta jest w załączniku Nr 6 do zarządzenia Nr 89/15).

P. L. Łapińska – Dyrektor SP ZOZ poinformował, że Dyrektor Narodowego Funduszu Zdrowia zapewnił, iż nadlimity będą płacone w jakim procencie nie wiadomo w pierwszej kolejności otrzymają je szpitale, poradnie specjalistyczne oraz opieka długoterminowa.

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął punkt. 3 porządku obrad.

 Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały wraz z uzasadnieniem w sprawie likwidacji zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie. Poinformował, że stwierdzono, że gmina będzie lepiej - łatwiej funkcjonować bez ZGKiM, dotychczasowe ustawowe zadania realizowane przez Zakład będą wykonywane przez gminę w ramach struktury organizacyjnej Urzędu a nie jak dotychczas przez jednostkę. Pracownicy Zakładu z dniem 1 stycznia 2016 r. staną się pracownikami Urzędu Miejskiego w Knyszynie stosownie do art. 231 Kodeksu pracy i będą podlegać Burmistrzowi w ramach referatu gospodarki komunalnej.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza dodał, że chodzi tutaj bardziej o zmiany organizacyjne a nie o samą likwidację Zakładu.

P. Sekretarz kontynuując poinformował, że pracownicy w ramach nowej struktury będą wykonywać tą samą pracę i tak kierowca ciągnika będzie nadal kierowca ciągnika, pracownik pracujący na oczyszczalni będzie nadal pracował na oczyszczalni. Sądzimy, że pracownik w tych samych godzinach pracy wykona więcej pracy, lepiej i efektywniej będzie można wykorzystać pracownika w ramach nowej struktury.

P. I. Wysocka – a co będzie z dowozem do szkół oraz kierowcami autobusów.

P. Sekretarz – zakładamy przeniesienie dowozu uczniów a tym samym i kierowców autobusów do ZSO w Knyszynie związane jest to ze zwiększeniem subwencji dla szkoły na dowóz.

P. I. Płaszczyk – czy można podać konkretne przykłady oszczędności z tytułu likwidacji Zakładu, efektywniejszego wykorzystania sprzęt, pracowników.

P. K. Chowański - przykład wykorzystania Ostrówka kilka lat temu Gmina zakupiła Ostrówek, który przekazała Zakładowi a teraz płaci za wszelkie prace wykonywane tym Ostówkiem na rzecz Gminy.  

P. Skarbnik –bardziej tutaj chodzi o kwestie organizacyjne bo jeżeli chodzi o dochody należy do tego podejść ostrożnie. Wszystkie koszty przechodzą na Urząd tutaj główny warunek to jest to, że pracownicy będą wykorzystani bardziej efektywnie przy wykonywaniu prac na rzecz gminy i ograniczymy wynajem wykonawców z zewnątrz.

P. K. Chowański – koszty funkcjonowania, które przejmie gmina będą nadal, ale koszty gminy wynikające z usług wykonywanych przez ZGKiM będą inne i tak pracownik ZGKiM wykonujący usługę na rzecz gminy kosztuje 23 zł. za godzinę i taka prosta czynność jak wycięcie drzew czyli dwóch pracowników plus ciągnik kosztuje godz. ponad 100 zł czyli około 800 zł za wycięcie jednego drzewa.

P. Skarbnik, tego typu prace nie wykonuje się codziennie w tej chwili trudno powiedzieć czy będzie lepiej czy gorzej dojdzie 16 pracowników do Urzędu a więc wzrośnie składka na PEFRON o 20 tys. zł rocznie chyba, że zostanie zatrudniona osoba z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności.

P. K. Chowański – znikną dodatkowe koszty prowadzenia PSZOK-u gdzie Zakład, co miesiąc wystawia nam fakturę, czy chociażby sprzątnie parku, Rynku godzi co miesiąc płacimy kwotę 3 tys. zł te prace będą wykonywane przez pracowników nadal, ale w ramach wynagrodzenia za pracę.

P. S. Ciołko zwrócił się z pytaniem czy wszystkie zadania, które wykonywał Zakład będzie mogła wykonywać gmina.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza wszystkie zadania statutowe, które wykonywał zakład będą wykonywane w ramach struktur Urzędu Miejskiego. Zakład nie mógł prowadzić działalności gospodarczej i głównym jego celem było wykonywanie usług zleconych przez gminę.

Innych pytań i uwag nie zgłoszono.            

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 6 członków komisji, przeciw nie było, 5 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.

 Do pkt. 5

Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad.

a)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta i gminy Knyszyn na lata 2015- 2020”.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.

b)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Knyszyn na lata 2015-2030”.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.

c)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że Rada Miejska ma prawo w drodze uchwały ustanowienia pomnika przyrody. Wpłynął wniosek o ustanowienie pomnika przyrody w postaci drzewa sosny, które rośnie na prywatnej posesji we wsi Nowiny Kasjerskie 40A

P. S. Ciołko – czy w związku z tym, że to drzewo jest na prywatnej posesji gmina w przyszłości nie będzie ponosić żadnych konsekwencji.

P. K. Chowański - Zastępca Burmistrza nie ma takiej obawy, właściciel działki na której rośnie to drzewo nie wniósł sprzeciwu.

P. A. Kakareko – na czyj wniosek został przygotowany projekt tej uchwały

P. K. Chowański – wniosek złożył Dyrektor Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej właściciela działki, na której rośnie ta sosna P. S. S. wyraził zgodę.

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.        

d)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie przetargowym.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że projekt uchwały dotyczy lokalu mieszkalnego Nr 6 o pow. 48,20 m2 położonego w budynku wielomieszkaniowym przy ul. Szkolnej 7. Kontynuując poinformował, że 29 września ma się odbyć przetarg na sprzedaż mieszkania w tym samym budynku jest to lokal o powierzchni 37,7 m2 , który jest wyceniony na 72900 zł jednak do dnia wczorajszego nikt nie wpłacił wadium a wiec przetarg nie dojdzie do skutku.          

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.        

e)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2016-2019

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy przedstawi i omówił projekt regulaminu głosowania w wyborach łaników do Sądu Rejonowego.

Następnie poinformował, że na sesji Rada po przyjęciu regulaminu głosowania dokona wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na okres kadencji 2016 – 2019 w tym celu powoła 3 osobową komisję skrutacyjną, która przeprowadzi procedurę wyboru ławników. Przed głosowaniem Przewodniczący Zespołu przedstawi opinię o kandydatach na ławników. Przypomniał, iż z terenu gminy Knyszyn jest 4 kandydatów na ławników, Rada ma wybrać 4 ławników do Sądu Rejonowego.

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.        

f)              

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, iż projekt tej uchwały jest związany z termomodernizacją budynku szkoły w Kalinówce Kościelnej i dotyczy modernizacji kotłowni w tym wymiany pieca centralnego ogrzewania. Wartość tego zadania okazała się wyższa niż zakładana a w związku z tym, że w Narodowym Funduszu zostały jeszcze nie wykorzystane środki w ramach tego zadania wystąpiliśmy z wnioskiem o zwiększenie dofinansowania. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany i kwota dofinansowania wzrosła o około 5 tys. zł. i dlatego został przygotowany projekt uchwały w sprawie przyjęcia dotacji z NFOŚiGW.  

P. I. Wysocka zwrócił się z pytaniem o termin realizacji zadania.

P. K. Bagiński wyjaśnił, że prace mają być wykonane do 15 października natomiast rozliczenie zadnia ma nastąpić do 30 października.    

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.        

g)      

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Knyszyna do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pt.: „Zwiększenie dostępności transportowej przez tworzenie spójnej, zrównoważonej, bezpiecznej i przyjaznej użytkownikom sieci dróg na terenie gminy Knyszyn” oraz współfinansowania projektu w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2020”.

P. K. Bagiński – poinformował, że projekt o którym mowa w tytule uchwały jest to tak zwana „schetynówka”. W ramach tego zadania chcemy wykonać remont drogi gminnej we wsi Guzy wraz z przebudową skrzyżowania na drodze powiatowej oraz przebudowę ul. Podlaskiej i dokończenie ul. Goniądzkiej. W roku bieżącym zmianie uległy ogólne zasady składania wniosków tj. gminy mogą składać wnioski na drogi gminne a powiaty na powiatowe. My w swoim wniosku wchodzimy na drogę powiatową dotyczy to drogi we wsi Guzy, ale chcemy uzyskać 4 dodatkowe punkty za przebudowę skrzyżowania natomiast odcinek drogi powiatowej nie może przekroczyć 5% całości zadania.

P. A. Pietlukiewicz – jakie są szanse tego wniosku, podobny był składany w roku ubiegłym.

P. K. Bagiński – zmieniły się zasady naliczania punktacji. Nasza dokumentacja uwzględnia oznakowanie i przejść dla pieszych, barierki ochronne itp. To wszystko, za co można było uzyskać dodatkowe punkty. Niestety obecnie punktowane będą ścieżki rowerowe, wysepki itp. Nie ma możliwości spełnienia tych dodatkowych kryteriów w przypadku naszych dróg jedyne za, co możemy uzyskać dodatkowe punkty to wspomniana przebudowa skrzyżowania we wsi Guzy.  

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.        

h)

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 rok.  

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, że radni otrzymali projekt uchwały. Natomiast w dniu wczorajszym wpłynęła dotacja celowa z budżetu państwa w kwocie 27547 zł na wypłatę zasiłków celowych. Były obawy, że tych środków nie otrzymamy więc ta kwota została zabezpieczona ze środków własnych. W dniu wczorajszym nastąpiło otwarcie ofert na utwardzenie placu przy blokach Nr 5 i Nr 7 oferowana kwota jest o 16 tys. zł wyższa niż zaplanowana w budżecie tj. 40000 zł. Wartość kosztorysowa zadnia 50300 zł, projekt 1000 zł łącznie 51300 zł. w projekcie uchwały, co prawda zwiększamy środki na to zadanie o 11300 zł niemniej brakuje nam 4700 zł ponieważ oferta opiewa na kwotę 55000 zł w związku z tym jeżeli rada wyrazi zgodę te zmiany zostałyby wprowadzone do projektu uchwały na sesję.

Sprzeciwu ze strony Komisji nie zgłoszono.

Następnie Skarbnik omówiła pozostałe zmiany w planie dochodów i wydatków budżetowych (szczegółowy wykaz zmian zawarty w załączniku nr 4 do projektu uchwały).

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.      

Przewodniczący zamknął punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt. 6

Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad.

P. A. Kakareko zwróciła się z pytaniem jak rozwiązano problem z przyjęciem i dowozem do ZSO w Knyszynie dzieci z gminy Dobrzyniewo.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że od września 19 uczniów ze wsi Chraboły uczęszcza do szkoły podstawowej w Knyszynie a 6 do przedszkola, dzieci te są dowożone naszym transportem na pytanie czy można. Niedawno ukazał się wyrok Sądu Administracyjnego w Rzeszowie w podobnej sprawie, który stwierdził, że gmina może dowozić dzieci.

P. A. Pietlukiewicz – czy to gminie się opłaca.

P. K. Chowański – tak ponieważ subwencja na te dzieci będzie wpływać do naszej gminy. Przyjęcie uczniów do poszczególnych klas nie spowodowało też zwiększenia liczby oddziałów a tym samym wzrostu kosztów.

P. I. Wysocka – na uczniów ze szkoły podstawowej otrzymamy subwencję z MEN natomiast, co z dziećmi, które trafiły do przedszkola.

P. K. Chowański – kosztami będzie obciążać gminę Dobrzyniewo tak jak my płacimy dla innych gmin tj. Gminy Krypno – 255,94 zł miesięcznie i Mońki płacimy całą kwotę ponieważ dziecko uczęszcza do przedszkola prywatnego. W ubiegłym roku obciążaliśmy gminę Dobrzyniewo za pobyt dziecka w przedszkolu i była to kwota 2427 zł za 6 miesięcy a więc będzie to kota około 405 zł miesięcznie za każde dziecko. Będziemy również obciążać gminę Mońki za pobyt dzieci w przedszkolu w Kalinówce Kościelnej.

P. K. Oświecińska – na jednej z sesji zgłaszałam zapytanie, co zrobić ze zbiornikiem retencyjnym w Knyszynie – Zamku Urząd miał w tej sprawie wystąpić, do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, czy coś wiadomo w tej sprawie.

P. J. Bielski zwrócił się z pytaniem, co w sprawie adaptacji budynku po byłym komisariacie policji na potrzeby biblioteki. Kolejna sprawa dotyczy Orlika, który jest otwarty do godziny 2000 a o tej porze jest już bardzo mało osób korzystających z obiektu czy jest sens aby w okresie jesiennym ten obiekt był tak długo otwarty biorąc pod uwagę koszty oświetlenia.            
P. R. Kondrakiewicz – tak jest, co roku że w okresie jesiennym te godziny otwarcia obiektu są sukcesywnie skracane w miarę zapotrzebowania.

P. K. Chowański – z budynkiem po byłym komisariacie policji jest tak, że są tam mieszkania, które są wynajmowane, chcieliśmy je sprzedać, ale nie możemy bo wówczas musielibyśmy zwrócić darowiznę. Gmina zleciła opracowanie projektu budowlanego na modernizację parteru budynku i jednego mieszkania na potrzeby biblioteki, koszt opracowania 37 tys. zł. Liczymy, że uda nam się pozyskać na ten cel dofinansowanie z programu biblioteka plus, który niewykluczone, że będzie ogłoszony w przyszłym roku.

Przewodniczący – zgłosił uszkodzony hydrant przed bramą wyjściową na cmentarz.

P. I. Płaszczyk zwróciła się z pytaniem czy zostali wybrani członkowie rady do lokalnej grupy działania „Puszcza Knyszyńska”.

P. K. Bagiński – poinformował, że jeszcze się nie odbyły wybory członków Rady stowarzyszenia Puszcza Knyszyńska, w tej chwili trwają prace nad opracowaniem strategii. Poinformował, że rada Stowarzyszenia zajmować się będzie oceną wniosków, które będą spływały do Stowarzyszenia a więc będą to musiały być osoby kompetentne mające doświadczenie w tym zakresie. Walne zgromadzenie stowarzyszenia wybierze Radę z przedstawicieli zgłoszonych przez poszczególne gminy.

Przewodniczący zamknął punkt 6 porządku obrad.

 

Do pkt. 7

Przewodniczący otworzył punkt

P. A. Pietlukiewicz – poruszył sprawę wycinki drzew przy wiejskim domu kultury we wsi Grądy, chodzi o topolę. Jest zainteresowana osoba, która chce wyciąć to drzewo i zapłacić za pozyskane drewno pomniejszając kwotę o koszt wycinki.

P. A. Budny – zwróci się z pytaniem odnośnie wniosku, który zgłaszał na poprzedniej w sprawie zapadniętego poprawy chodnika na ul. Rynek przy posesjach Nr 12 i 13.

P. K. Chowański poinformował, iż zgłoszenie zostało przekazane do Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Mońkach.

   

Do pkt. 8

 Przewodniczący otworzyły punkt 8 porządku obrad.

Do protokołu 5/15 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej z dnia 26 czerwca 2015 r. uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu Nr 5/15 ze wspólnego posiedzeń Komisji stałych Rady Miejskiej głosowało 11 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 11 członków komisji.

 

Do pkt. 9

 Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodniczący zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie  

 

Protokółował:                        

Andrzej Kudzinowski                                                     

        Przewodniczący obrad

          Mariusz Rogalski    

      

                                          

                                

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Knyszyn

Wytwarzający/odpowiadający: Kudzinowski Andrzej

Data wytworzenia: 2015-09-24

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data modyfikacji: 2017-02-20

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2017-02-20