Protokół Nr VII/15 z 30.06.2015

Protokół Nr VII/15

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 czerwca 2015 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1400 - 1600 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pani Ireny Wysockiej   

 

            Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady VII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

Następnie zaproponowała wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 8g podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Knyszyn a Gminą Dobrzyniewo Duże na przejęcie zadań z zakresu oświaty dotyczących realizacji obowiązku szkolnego w Szkole Podstawowej w Knyszynie i Gimnazjum w Knyszynie. Projekt tej uchwały był przedstawiony i przyjęty na wspólnym posiedzeniu komisji Rady.

Innych uwag i wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wprowadzeniem do porządku obrad jako punkt 8g  podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Knyszyn a Gminą Dobrzyniewo Duże na przejęcie zadań z zakresu oświaty dotyczących realizacji obowiązku szkolnego w Szkole Podstawowej w Knyszynie i Gimnazjum w Knyszynie głosowało 15 radnych. Rada przyjęła niżej przedstawiony porządek obrad a oto jego treść:

  1. Otwarcie obrad VII sesji Rady Miejskiej.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Planowane inwestycje i remonty oraz potrzeby w tym zakresie, na drogach wojewódzkich na terenie gminy Knyszyn.
  5. Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
  6. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego gminy Knyszyn za 2014 r. oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2014 r. i sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie:
    1. przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu gminy za 2014 r.
    2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku o przedłożonym przez Burmistrza Knyszyna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2014 r.       
    3. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.
  7. Absolutorium Burmistrzowi Knyszyna za 2014 r.
    1. przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Knyszyna z tytułu wykonania budżetu za 2014 r.
    2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2014 r.     
    3. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Knyszyna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2014 r.   
  8. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im.  dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie,
    2. udzielenia dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie,
    3. poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso,
    4.  powołania zespołu do wydania opinii o kandydatach na ławników,
    5.  zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2014 r.
    6. dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 rok.    
    7. wyrażenia zgody na zawarcie porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Knyszyn a Gminą Dobrzyniewo Duże na przejęcie zadań z zakresu oświaty dotyczących realizacji obowiązku szkolnego w Szkole Podstawowej w Knyszynie i Gimnazjum w Knyszynie.       
  9. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
  10. Wolne wnioski.
  11. Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
  12. Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.

r. M. Pawlik - zgłosił wniosek żeby Urząd Miejskiej w imieniu mieszkańców zakupił lodówkę dla oddziału rehabilitacji w SP ZOZ w Mońkach. Dużo mieszkańców z naszej gminy przebywa na tym oddziale i byłby to miły gest z naszej strony.    

Innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. Planowane inwestycje i remonty oraz potrzeby w tym zakresie, na drogach wojewódzkich na terenie gminy Knyszyn. Poinformowała, że na sesję został zaproszony dyrektor PZDW w Białymstoku P. Józef Sulima jak widać nie przybył i nikt nie kontaktował się telefonicznie, co potwierdził Burmistrz. Następnie zapoznała radnych z fragmentem protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 1 września 2014 r. na której był obecny dyrektor PZWD w Białymstoku P. J. Sulima, który poinformował wówczas o planowanym remoncie drogi wojewódzkiej na odcinku Knyszyn – Jasionówka, który ma się rozpocząć w 2015 r. oraz zadeklarował możliwość wykonania chodnika i ścieżki rowerowej do Knyszyna - Zamku. Przypomniała, że r. K. Oświcińska złożyła wniosek o budowę chodnika bądź ścieżki rowerowej do Knyszyna-Zamku odpowiedź PZDW w Białymstoku była taka, że ta inwestycja jest możliwa do wykonania pod warunkiem współfinansowania jej w wysokości 50% przez gminę.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza dodał, że kiedy Urząd wystąpił o określenie kwoty dofinansowania ze strony gminy Knyszyn wówczas Dyrektor PZDW w Białymstoku odpowiedział, że w najbliższym czasie na tym terenie nie planuje żadnych inwestycji.      

Kontynuując Przewodnicząca stwierdziła, iż oczekiwaliśmy, że pan dyrektor wyjaśni nam dlaczego tak od września ubiegłego roku kiedy obiecywał nam szereg inwestycji wszystko diametralnie się zmieniło, no niestety nie chce podjąć z nami współpracy.

r. S. Ciołko – ponawiam po raz czwarty stan nawierzchni ulicy Grodzieńskiej jest bardzo zły, szereg zadoleń i nierówności podobna sytuacja jest jeżeli chodzi o chodniki i wjazdy wręcz grozi to wypadkiem. 

Burmistrz – odpowiadając radnemu Ciołko po to między innymi chcieliśmy zaprosić P. Dyrektora Sulimę ażeby usatysfakcjonował między innymi pana i na tą czwartą interpelację odpowiedział i powiedział swoje zdanie na ten temat. Skoro jednak Pan dyrektor nie przyjechał na dzisiejszą sesję ja nie widzę zasadności tego pytania.    

r. A. Budny zwrócił się z pytaniem czy będą jakieś prace naprawcze wykonywane w ramach gwarancji na ul. Goniądzkiej.

Przewodnicząca zauważyła, iż ten punkt porządku obrad dotyczy dróg wojewódzkich i pytanie dotyczące drogi gminnej trzeba było zgłaszać w punkcie interpelacje i wnioski radnych. Powrócimy do tego tematu w punkcie wolne wnioski. Dodała, iż zasadnym będzie żebyśmy P. Burmistrzu wybrali się do Pana Dyrektora z wizytą dodatkowo należy złożyć też nasze wnioski na piśmie tak aby Dyrektor PZDW w Białystoku mógł ustosunkować się do naszych postulatów.

Burmistrz wyjaśnił, że postara się żeby do tego spotkania z Dyrektorem doszło jak najszybciej.

Innych pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi, który przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami      

  • 8 czerwca rozpoczęto procedurę przyjęcia Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Knyszyn na lata 2015 – 2020. Aktualnie uzyskiwane są uzgodnienia dotyczące konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
  • 16 czerwca ogłoszono pierwszy przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 985/30 o powierzchni 1678 m2, położonej w rejonie ul. Białostockiej w Knyszynie (brak bezpośredniego dostępu do drogi publicznej). W przetargu mogą uczestniczyć właściciele nieruchomości sąsiednich. Termin przetargu (licytacji) 22.07.2015 r.
  • Rzeczoznawcy majątkowemu zlecono wycenę lokalu mieszkalnego Nr 13 o powierzchni 37,70 m2 w bloku przy ul. Szkolnej 7 w Knyszynie. Kolejnym etapem będzie podanie do publicznej wiadomości wykazu mieszkania przeznaczonego do sprzedaży, a następnie opublikowanie ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na sprzedaż lokalu mieszkalnego (zawiadomienia i ogłoszenia dostępne będą na tablicy ogłoszeń obok sekretariatu Urzędu Miejskiego w Knyszynie przy ul. Rynek 39, na stronie internetowej urzędu: www.knyszyn.pl i Biuletynie Informacji Publicznej, na www.monitorurzedowy.pl).
  • 16 czerwca podpisano umowę z Zakładem Usług Budowlanych i Obsługi Inwestycji A.J.M. Inwest, Andrzej Maciorowski na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku byłego komisariatu policji na potrzeby biblioteki gminnej za kwotę brutto 37 000 zł.
  • Zamówiono oznakowanie do wsi Grądy (teren zabudowany) oraz parking na Rynku w Knyszynie.
  • Zlecono wykonanie ekspertyzy technicznej stropów drewnianych w budynku zabytkowym położonym w Knyszynie przy ul. Grodzieńskiej 96.
  • Podpisano aneks do umowy na dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi”. Aneks ten przewiduje rozszerzenie dofinansowania termomodernizacji szkoły w Kalinówce Kościelnej o kompleksową modernizację kotłowni węglowej w tym obiekcie.
  • 16 czerwca ogłoszono przetarg nieograniczony na wymianę pieca węglowego w budynku Urzędu Miejskiego w Knyszynie oraz kompleksową modernizację kotłowni węglowej w budynku Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej. Termin otwarcia ofert 01.07.2015 r. Modernizację kotłowni węglowej w budynku Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej realizowana jest w ramach projektu termomodernizacji budynków oświatowych dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
  • 18 czerwca rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na wykonanie zadania pn.: Modernizacja rolniczej drogi dojazdowej (tzw. Gościniec) w obrębie: Grądy, Poniklica, Wodziłówka. Wyłoniony wykonawca: USŁUGI TRANSPORTOWE ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE Stanisław Chodkiewicz z Moniek z ceną ofertową brutto 89.216,82 zł. Termin wykonania zamówienia do 15 października 2015 r.
  • W dniach 19-20 czerwca odbyły się Dni Knyszyna. Rozegrano turnieje piłki nożnej, siatkówki i tenisa stołowego, rozstrzygnięto konkurs na najładniejszą posesję, wspólna zabawa obfitowała w wiele atrakcji dla dzieci młodzieży i dorosłych.
  • 23 czerwca podpisano umowę dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na finasowanie odbioru i utylizacji wyrobów azbestowych pochodzących z 15 nieruchomości na terenie gminy Knyszyn. Kwota dotacji wynosi 14.932,00 zł.
  • 23 czerwca odbyły się wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej w sołectwie Knyszyn-Zamek
  • 24 czerwca złożono do Urzędu Marszałkowskiego wniosek o płatność końcową na kwotę 24 214 zł w ramach realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności Województwa Podlaskiego – Część II, Administracja samorządowa”
  • 25 czerwca wykonano oświetlenie uliczne LED (10 lamp) we wsi Poniklica.
  • 26 czerwca ogłoszono przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn we wsi Wojtówce.
  • Podsypano drogi gminne: do wsi Lewonie, Gościniec, drogi w Knyszynie-Zamku i Czechowiźnie.
  • Wykonano odkrzaczanie dróg gminnych, wykonywane nieodpłatnie w zamian za pozyskane zrąbki. 
  • 8 maja w Knyszyńskim Ośrodku Kultury odbył się Festiwal Piosenki Przedszkola pt. "Mama Tata i ja"
  • 16 maja odbyło się spotkanie dla kobiet ph "Bądź piękna na wiosnę". Gościem spotkania była pani Iwona Misiewicz - ekspert w braffitingu.
  • 24 maja zespół Knyszynianki i Młodzieżowy Teatr Amatorski wystąpiły w Muzeum Wsi z widowiskiem obrzędowym „Zielone Świątki”
  • 29 maja Gmina Knyszyn prezentował swoje stoisko podczas obchodów 25- lecia samorządów w Białymstoku z aktywnym udziałem Knyszynianek oraz Pań Kreatywnych. Prezentacja produktów lokalnych, atrakcji turystycznych i folkloru była dobrą okazją do promocji gminy.
  • 3 czerwca MGBP w Knyszynie zorganizowała happening ph. „Cała Polska czyta dzieciom” a 5 czerwca rajd rowerowy pt. „Objazdowy bibliotekarz”.
  • W dniach od 8 czerwca do 6 lipca w domu zabytkowym przy ul. Kościelnej 6 w Knyszynie można oglądać wystawę pokonkursową „Zabytki Podlasia w miniaturze”
  • 21 czerwca zespół Knyszynianki oraz Młodzieżowy Teatr Amatorski wystąpiły z widowiskiem „Noc Świętojańska” w Białostockim Muzeum Wsi
  • 21 czerwca grupy Teakwondo działająca przy Knyszyńskim Ośrodku Kultury Wyjazd wzięła udział w zawodach sportowych w Wydminach.

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.    

Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad.

Pytań i uwag do sprawozdania finansowego gminy Knyszyn za 2014 r. oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2014 r. i sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie nie wniesiono.    

a) r. Z. Niedzielewski  – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Opinię Nr 2/15 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu gminy za 2014 r. (opinia w załączeniu).

b) P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła Uchwałę Nr II-0321-12/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 27.03.2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Knyszyna sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 r. (kopia w załączeniu).

c) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VII/57/15). Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

Do pkt. 7

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad

a) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Knyszyna za 2014 r. (wniosek w załączeniu).

b) Skarbnik Gminy przedstawiła Uchwałę Nr II-00322-87/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 18.06.2014 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Knyszynie wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2014 rok.

c) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Knyszyna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2014 r.               

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VII/58/15). 

Przewodnicząca pogratulowała Burmistrzowi uzyskanego absolutorium i życzył dalszych sukcesów w pracy.

Burmistrz podziękował za otrzymane absolutorium podkreślił, iż dołoży wszelkich starań aby ten wynik powtórzyć za rok.    Przewodniczący zamknęła punkt 7 porządku obrad i ogłosiła 10 minutową przerwę w obradach. 

Do pkt. 8

Po wznowieniu obrad Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad podjęcie uchwał w sprawach i poinformowała, że projekty uchwał były omawiane na posiedzeniu komisji stałych Rady:

a) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/59/15).

b) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/60/15).

c) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/61/15).

d) Przewodnicząca przedstawia projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do wydania opinii o kandydatach na ławników. Następnie otworzyła dyskusję.

r. G. Zajkowski wycofał swoją kandydaturę ze składu zespołu do wydania opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników, poinformował, że z uwagi na to, iż żona zgłosiła swoją kandydaturę na ławnika rezygnuje z pracy w tym zespole i na swoje miejsce proponuje r. M. Rogalskiego, który wyraził zgodę.

Innych kandydatów ze strony Rady nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za powołaniem r. M. Rogalskiego w skład zespołu do wydawania opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników głosowało 15 radnych.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VII/62/15).              

e) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2014 r.  

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/63/15).

f) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 rok. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/64/15).

g) Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Knyszyn a Gminą Dobrzyniewo Duże na przejęcie zadań z zakresu oświaty dotyczących realizacji obowiązku szkolnego w Szkole Podstawowej w Knyszynie i Gimnazjum w Knyszynie.

Następnie przedstawiła odpowiedź Przewodniczącego Rady Gminy Dobrzyniewo Duże przesłaną Burmistrzowi Knyszyna na wniosek dotyczący podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Knyszyn a Gminą Dobrzyniewo Duże na przejęcie zadań z zakresu oświaty dotyczących realizacji obowiązku szkolnego w Szkole Podstawowej w Knyszynie i Gimnazjum w Knyszynie. Projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych w dniu 26 maja 2015 r. i Komisji negatywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Kontynuując dodała, iż pomimo tej negatywnej opinii podjęła decyzję o wprowadzeniu do porządku obrad tej uchwały, co radni zaakceptowali. Rada powinna podjąć tą uchwałę. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że podziela zdanie Przewodniczącej podkreślił, że podjęcie tej uchwały stawia gminę Knyszyn w pozytywnym świetle w stosunku do mieszkańców Chraboł wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, że jesteśmy pozytywnie nastawieni do ich pomysłu żeby ich dzieci mogły obowiązek szkolny realizować w szkole w Knyszynie. Podjęcie tej uchwały nie powoduje żadnych skutków bo żeby podpisać porozumienie również rada gminy Dobrzyniewo Duże musi podjąć taką uchwałę. Podjęcie tej uchwały przez naszą Radę daje też możliwość dla mieszkańców Chraboł do wywierania nacisków na radnych swojej gminy o podjęcie takiej uchwały.                            

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.  (w załączeniu uchwała Nr VII/65/15). Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad.

Do pkt. 9

Przewodnicząca otworzyła punkt 9 porządku obrad. Burmistrz udzielił następującej odpowiedzi na wniosek radnego:

r. M. Pawlik: -zakup lodówki dla oddziału rehabilitacji w SP ZOZ w Mońkach.

Panie radny jesienią przed wyborami Pan zapewniał w obecności mojej osoby o swoim patriotyzmie. Nie rozumiem w chwili obecnej w jakim kierunku idzie pański patriotyzm czy w kierunku Knyszyna czy w kierunku Moniek. Niech pan poda jakąś kwotę gdzie Mońki przeznaczyły chociaż złotówkę na nasz szpital.

r. M. Pawlik – to nie jest na Szpital tylko na oddział rehabilitacji, masa ludzi z gminy leży na tym oddziale i dla nich ta lodówka jest potrzebna.

Burmistrz – proponuję udać się do Pani dyrektor szpitala i pan zapyta się ile pacjentów leży z gminy Mońki, Trzcianne, Jaświły u nas w Knyszynie.

P. M. Pawlik – ja wiem ilu knyszyniaków przebywa na rehabilitacji w Mońkach. Ja chciałem zebrać tą kwotę (1000 zł), ale żeby ją zbierać musiałbym założyć fundację.

Burmistrz – myślę, że w tej chwili reprezentuje pan interes swój i szpitala Monieckiego.

r. M. Pawlik – interes mieszkańców miasta i gminy Knyszyn.

Burmistrz – ja Panu jeszcze raz przypominam o Pana jesiennych zapewnieniach, że jest Pan patriotą, i że będzie Pan pracował na rzecz miasta i gminy Knyszyna obecnie pańskie działania idą w innym kierunku.

r. M. Pawlik – ja występuję w imieniu mieszkańców miasta i gminy Knyszyn, ja bym te pieniądze zebrał, ale wcześniej muszę założyć fundację.

Burmistrz nic nie stoi na przeszkodzie aby pan taką fundację ewentualnie stowarzyszenie utworzył i mógłby pan wówczas działać na rzecz powiatu monieckiego.

Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad wnioskiem o sfinansowanie zakupu lodówki dla  oddział rehabilitacji w SP ZOZ Mońkach.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosował 1 radny, 3 radnych głosowało przeciw, 11 wstrzymał się od głosu.

Rada negatywnie zaopiniowała wniosek. Przewodnicząca zamknęła punkt 9 porządku obrad.

Do pkt. 10.

Przewodnicząca otworzyła punkt wolne wnioski               

r. Z. Niedzielewski – zwrócił się z pytaniem o wykonanie oświetlenia ulicznego na przedłużeniu ul. Łąkowej, które miało być wykonane do 30 czerwca 2015 r. na razie nic tam nie robiono podejrzewam, że na pozostałych ulicach jest tak samo.

P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, że zostało zlecone wykonanie dokumentacji projektowej na wykonanie oświetlenia ulic Północna i Łąkowa. Termin wykonani bodajże do końca sierpnia.

P. A. Daniszewski – Starosta Moniecki zwrócił się z pytaniem do radnego M. Pawlika skąd wypłynął taki wniosek o potrzebie zakupu lodówki na oddział rehabilitacji Monieckiego ZOZ-u, nikt w tej sprawie nie zwracał się do władz powiatu.

r. M. Pawlik – ordynator oddziału wybierał się do Burmistrza Knyszyna w celu złożenia takiego wniosku, odwiedza gminy i każdy coś tam ofiaruje.

P. A. Daniszewski – Starosta Moniecki: aktualnie trwa remont tego oddziału i będzie on doposażony w sprzęt i wyposażenie i jeżeli będzie zapotrzebowanie na lodówkę to nie powinno być problemu z jej zakupem. Jestem trochę zaskoczony tym dzisiejszym wnioskiem.

P. Elżbieta Kraszewska – radna rady powiatu zauważyła, że reprezentantem jednostki na zewnątrz jest jej dyrektor, które odpowiada za wyposażenie a jeżeli każdy z ordynatorów zacznie zabiegać o sponsorowanie swoich oddziałów a następnie idąc niżej każdy z pracowników będzie sobie doposażał stanowisko pracy na grzbiecie samorządu to będziemy mieć zupełny absurd. Oddział rehabilitacji jest w trakcie remontu kapitalnego, który zbliża się ku końcowi jeżeli zachodzi potrzeba zakupu takiego czy innego sprzętu to zapotrzebowanie zgłasza się do dyrektora i pan starosta na pewno zasponsoruje zakup lodówki tym bardziej, że nie jest to jakaś znacząca kwota. Natomiast musi być zachowana hierarchia odpowiedzialności bo inaczej dojdzie do absurdu.

r. I. Płaszczyk zgłosiła niepalące się lampy oświetlenia ulicznego na ul. B. Radziwiłłówny i Królowej Jadwigi.    

Burmistrz – wyjaśnił, że w ubiegłym tygodniu była przeprowadzona naprawa oświetlenia i to zgłoszenie zostanie uwzględnione przy kolejnej naprawie czyli za około 2-3 miesiące.

P. S. Kakareko – sołtys wsi Guzy zwrócił się w sprawach:

- stan realizacji dokumentacji na drogę we wsi Guzy,                                  

- bardzo zły stan dróg powiatowych w rejonie wsi Guzy między innymi droga Guzy – Dudki,  

- odkrzaczenie drogi na Starowiny,

- droga gminna wewnętrzna dojazdowa do łąk wymaga podsypania zadoleń, rolnicy maja problem z przejazdem po tej drodze ze sprzętem.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, że:

- jeżeli chodzi o odkrzaczanie drogi na Starowiny, to zgłosił już w ubiegłym tygodniu tą drogę do P. Zalewskiego, który wykonuje te prace na terenie gminy nieodpłatnie w zamian za zrębki. W tej chwili pracuje na terenie gminy Jasionówka, po zakończeniu tych prac ma wrócić na teren naszej gminy aby dokończyć te prace.

- Jeżeli chodzi o podsypanie drogi dojazdowej do łąk to w tej chwili wieś ma wykorzystany w 50% fundusz sołecki z tym, że pozostała kwota jest przeznaczona na wykup budynku zlewni mleka. Tutaj mieszkańcy muszą zdecydować, czy te pieniądze przeznaczają na zlewnię, czy na drogę.

P. S. Kakareko – utrzymanie dróg należy do gminy, natomiast funduszu sołecki to co innego.

Burmistrz – są to również środki z budżetu gminy, które są w dyspozycji sołectwa i w pierwszej kolejności wykonujemy prace na drogach ze środków funduszu sołeckiego.

P. S. Kakareko – jeżeli będzie decyzja o przeznaczeniu środków na podsypanie drogi a za miesiąc czy dwa okaże się zlewnia mleka będzie przeznaczona do sprzedaży czy w budżecie gminy znajdą się środki na ten cel.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza zwrócił się z pytaniem kiedy może być informacja, że budynek zlewni przeznaczony jest na sprzedaż.

P. S. Kakareko – dokładnie trudno powiedzieć, ale zlewnia może funkcjonować jeszcze przez okres około 2-3  miesięcy, pozostaje kwestia ustalenia właścicieli gruntów na której znajduje się ten budynek mowa tutaj o gruncie mieszkańców wsi Guzy oraz ewentualnie 2 właścicieli.  

Burmistrz – zanim dojdzie do uregulowań prawnych to w tym roku pozostała część funduszu może być niewykorzystana.

P. K. Chowański – najlepiej zrobić zebranie mieszkańców niech zdecydują czy podtrzymują swoją wole przeznaczenia tych środków na wykup budynku zlewni czy przeznaczą na podsypanie drogi.  

P. K. Bagiński poinformował, że jeżeli chodzi o dokumentację na przebudowę drogi we wsi Guzy to została już opracowana, trwają podziały następnie będziemy składać do Starostwa Powiatowego wniosek o pozwolenie na realizację inwestycji drogowej.

P. D. Czerepko – sołtys wsi Knyszyn-Zamek na spotkaniu sołeckim była mowa między innymi o boisku. Załatwiłam, że to boisko będzie wykoszone i sprzątnięta trawa. Natomiast mam pytanie gdzie są siatki z bramek, których obecnie brak. Prawdopodobnie są w Krypnie.

Burmistrz – wyjaśnimy tą sprawę. Tematem boiska zajmował się Prezes UKS Podlasiak P.  Czarniecki on powinien w tej sprawie najwięcej wiedzieć.

P. K. Chowański -  chciałbym przedstawić informację odnośnie ulicy Goniądzkiej. W dniu 3 marca z inspektorem nadzoru oraz przedstawicielem wykonawcy dokonaliśmy przeglądu gwarancyjnego ul. Goniądzkiej tam zawarliśmy usterki i wyznaczyliśmy termin do 30 czerwca na ich wykonania. Wczoraj otrzymaliśmy pismo od wykonawcy, które brzmi: W nawiązaniu do przeglądu gwarancyjnego z dnia 3 marca 2015 r. podczas którego stwierdzono usterki w postaci zadoleń i zastoisk wody oraz obniżenie studzienek kanalizacyjnych Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Spółka z. o. o w Zambrowie odmawia usunięcia wyżej wymienionych usterek. Decyzję uzasadnia na podstawie pisma z dnia 17 sierpnia 2012 r. oraz protokołu spisanego w dniu 17 sierpnia 2012 r. w Urzędzie Miejskim w Knyszynie w którym stwierdzono w toku wykonania robót budowlanych brak wymaganego zagęszczenia podbudowy zaś zakres robót nie przewidywał wymiany konstrukcji. W związku z powyższym wykonawca nie zobowiązał się do udzielenia gwarancji na całości wykonanej nawierzchni bitumicznej na kanale sanitarnym. Do wiadomości przesłano również pismo jakie przedsiębiorstwo „BITUM” skierowało do gminy Knyszyn 17 sierpnia 2012 r. Przedsiębiorstwo oświadcza, że nie zobowiązuje się do udzielenia gwarancji na całości wykonanej nawierzchni bitumicznej na kanale sanitarnym decyzję uzasadnia fakt, że po wykonaniu frezowania występują miejsca całkowitego zerwania warstwy bitumicznej w których stwierdzono brak wymaganego zagęszczenia podbudowy. Na podstawie tych wyników badań przypuszcza się brak zagęszczenia na całej długości kanału. Załączony jest również protokół spisany dnia 17 sierpnia 2012 r. w Urzędzie Miejskim w Knyszynie. Stanowisko pana Piotra Kossakowskiego przedstawiciela zespołu projektowego przedmiotowej drogi – zgadzam się ze stanowiskiem wykonawcy skoro podłoże nie zostało sprawdzone, nie zostało zbadane zagęszczenie przed rozpoczęciem budowy w obecnej chwili trudno żądać od wykonawcy wykonania robót wymiany konstrukcji skoro nie są przewidziane projektem. Stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego Pana Alfreda Kody w tej chwili jest za późno na zmiany technologiczne ponieważ projekt nie przewidywał wzmocnienia nawierzchni lub podbudowy. Przedstawiciel wykonawcy P. Chyliński Maciej podtrzymuje stanowisko wykonawcy zawarte w piśmie. Reasumując dlatego też na te zadolenia gwarancji nie ma.

r. A. Budny – jak coś takiego można było zrobić?.     

Przewodnicząca – historia tej drogi jest bardzo długa bo trzeba sięgnąć pamięcią kiedy pierwszy raz ten bruk został zakryty asfaltem, projekt był zrobiony, wypłacone były pieniądze. Jestem radną czwartej kadencji i prowadziłam wówczas bój o tą drogę tylko się wszyscy śmieli z tego a teraz mamy tego efekt bo zrobiona była droga, wypłacone pieniądze, ale nie zabezpieczono środków na roboty gwarancyjne - to był pierwszy etap budowy tej drogi. Później drugi raz był zrobiony projekt i została wykonywana ta nalewka i też proszę bardzo nie ma gwarancji na to a więc dwa razy wydatkowaliśmy pieniądze bez efektu a środki poszły niebotyczne.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza na posiedzeniu komisji była mowa na temat budynku starej przychodni w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy ekspertyzę dotyczącą stanu tego budynku Następnie przedstawił wnioski z ekspertyzy: w wyniku dokonanych oględzin poszczególnych elementów i przeprowadzonej analizy zaistniałych zjawisk w budynku, stwierdza się, że  obiekt jest w dużym stopniu wyeksploatowany i zdewastowany:

- stan techniczny istniejących elementów konstrukcyjnych tj. stropów i ścian określa się jako zły, a miejscowo awaryjny i stanowi zagrożenie bezpieczeństwa mienia, ludzi oraz środowiska,

- stolarka okienna i drzwiowa technicznie zużyta z wypaczeniami i uszkodzeniami biologicznymi i mechanicznymi – kwalifikuje się do wymiany,

- remont kapitalny budynku z uwagi na rozległe ogólne zniszczenie i złą funkcjonalność użytkową, nie jest zasadny pod względem technicznym i ekonomicznym

- budynek wyłączny z użytkowania i w obecnym stanie technicznym nie nada się do użytkowania

- obiekt należy zabezpieczyć przed dostępem ludzi z powodu zagrożenia bezpieczeństwem. Dodał, że ta ekspertyza posłuży nam do wystąpienia z wnioskiem do generalnym konserwatorem zabytków by ten budynek wykreślić z rejestru zabytków.

Przewodnicząca odczytała pismo z Krajowej Rady Sędziów Społecznych w sprawie naboru kandydatów na ławników ( kopia pisma w załączeniu). Przewodnicząca zamknęła punkt 10 porządku obrad.

Do pkt. 11

Przewodniczący otworzył punkt 11  porządku obrad.

Do protokołu z VI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z VI sesji głosowało 15 radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Rada przyjęła protokół z VI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Przewodnicząca zamknęła punkt 11 porządku obrad. 

 
Do pkt. 12

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończył obrady VII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.   

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                            Irena Wysocka                                   

         

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2015-09-23

Data modyfikacji: 2015-09-23

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2015-09-23