Zaświadczenie z ewidencji ludności
Karta informacyjna sprawy
Zaświadczenie z akt ewidencji ludności
- zaświadczenie o zameldowaniu
- zaświadczenie o wymeldowaniu
- zaświadczenie o ilości zameldowanych osób (na wniosek właściciela/najemcy po okazaniu tytułu prawnego do lokalu).
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
- Wypełniony wniosek lub podanie.
- Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
Efekt załatwienia sprawy
Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub pełnomocnikowi.
Organy prowadzące rejestr PESEL, rejestry mieszkańców oraz rejestry zamieszkania cudzoziemców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać zaświadczenie zawierające odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Sprawę prowadzi i informacji udziela
Urząd Miejski w Knyszynie
ul. Rynek 39
19-120 Knyszyna
Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
tel. 85 727 99 92
email: um@knyszyn.pl
Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku
- listownie - na podany wyżej adres
- osobiście
- inny (EPUAP lub pełnomocnik)
Czas załatwiania
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Opłaty
Opłatę skarbową (17 zł.) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa i opłatę skarbową (17 zł.) za wydanie zaświadczenia wnosi się na rachunek bankowy:
11807600010000120920000010
Urząd Miejski w Knyszynie
z dopiskiem „pełnomocnictwo”, „zaświadczenie”. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłat.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę wnosi się do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Akty prawne dotyczące sprawy
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2015.388 j.t.). 2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 ze zmianami) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2014.1628 ze zmianami).
Metryka strony