Wymeldowanie administracyjne

Karta informacyjna sprawy

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

Opis procedury

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania lub ubiegający się o uchylenie czynności materialno-technicznej polegającej na zameldowaniu powinien złożyć:

  1. Podanie z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub z żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała.
  2. Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej.
  3. Oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania.

UWAGI:

  1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
  2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.
  3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.
  4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.

 

 

Efekt załatwienia sprawy

Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych. Po zakończeniu postępowania zostanie wydana stosowna decyzja.

 Sprawę prowadzi i informacji udziela:

Urząd Miejski w Knyszynie

ul. Rynek 39

19-120 Knyszyna

Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego

tel. 85 727 99 92

email: um@knyszyn.pl

Wniosek można złożyć:

  • listownie - na podany wyżej adres
  • osobiście
  • inny (Pełnomocnik)

Czas załatwiania

2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu
w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.

Opłatę skarbową (10 zł.) za wydanie decyzji i opłatę skarbową (17 zł.) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wnosi się na rachunek bankowy:

11807600010000120920000010

Urząd Miejski w Knyszynie

z dopiskiem „za wydanie decyzji”, „pełnomocnictwo”. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.

Akty prawne dotyczące sprawy

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2015.388 j.t.). 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.). 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2014.1628 ze zmianami).

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Pukszta Agnieszka

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2015-08-12

Data modyfikacji: 2015-08-13

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2015-08-12