Protokół Nr XIII/12 sesji

 

Protokół Nr XIII/12

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 marca 2012 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego  w Knyszynie w godz. 1300 - 1500 pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Knyszynie - Pana Stanisława Ciołko  

 

            Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 9 radnych co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący  poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są  propozycje zmian do porządku obrad. Następnie zgłosił   wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 5 jako podpunkt k) – podjęcie uchwał w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości w trybie przetargowym. Projekt tej uchwały jest wynikiem postanowień wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady.     

W zarządzony głosowaniu jawnym za wprowadzeniem w/w projektu uchwały do porządku obrad głosowało 9 radnych.     

Innych uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 9 radnych, a oto jego treść:

  1. Otwarcie obrad XIII sesji Rady Miejskiej.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
  5. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia pomocy społecznej w ramach realizacji zadań własnych gminy w zakresie dożywiania,
    2. nadania Statutu Obsłudze Finansowo – Księgowej Szkół gminy Knyszyn,
    3. przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na ternie gminy Knyszyn,      
    4. powołania komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia Gminy Knyszyn w celu jego komunalizacji   
    5. rozpatrzenia skargi na Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie 
    6. planu pracy Komisji Rewizyjnej  
    7. ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na 2012 r.
    8. wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2013 r.
    9. wyrażenia zgody na zawarcie umowy gwarancji bankowej, jako zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku powstałych w związku z eksploatacją składowiska odpadów komunalnych w Knyszynie,    
    10. dokonania zmian w budżecie gminy na 2012 rok.
    11. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości w trybie przetargowym,
  6. Sprawozdanie z działalności komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie za 2011 r. 
  7. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
  8. Wolne wnioski.
  9. Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
  10. Zakończenie obrad.

Do pkt.3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad.

Interpelacji i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.

 Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad. Następnie udział głosu Burmistrzowi, który przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami:         

  1. Wykonano dokumentację techniczną dotyczącą budowy boisk sportowych (boisko do piłki nożnej oraz boisko do koszykówki i siatkówki) wraz z trybunami, oświetleniem i ogrodzeniem oraz budowie budynku zaplecza sanitarno - szatniowego w ramach programu Moje Boisko – Orlik 2012 na działce nr 2156, obręb Knyszyn, gm. Knyszyn.
  2. Złożono wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki na dofinansowanie budowy kompleksu sportowego „Moje boisko ORLIK 2012”. Wyłoniono w drodze zapytania inspektora nadzoru.
  3. Przygotowywana jest dokumentacja do podpisania umowy o dofinansowanie projektu na termomodernizację obiektów użyteczności publicznej, tj. ZSO w Knyszynie, ZS w Kalinówce Kościelnej oraz Przedszkola w Knyszynie. Planowany termin podpisania umowy z NFOŚiGW w Warszawie to 29.04.2012.
  4. Zlecono wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy drogi gminnej nr 104779B w Knyszynie Zamku.
  5. Wszczęto procedurę wyłonienia geodety, który wykona wstępne projekty podziałów dotyczące przebudowy drogi gminnej nr 104808B we wsi Guzy.
  6. Wyłoniony został Wykonawca do realizacji zadania pn. “Wyposażenie placu zabaw w Knyszynie jako miejsce rekreacji na terenie gminy” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu PROW 2007-2013. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma “FRAJDA” s.c. G. Fabian, A. Giza, Konopnica 273, 21-030 Motycz, woj. lubelskie, z oferowaną ceną brutto: 27.060,74 PLN.
  7. W dniu 12-03-2012 r. zawarto umowy na realizację zadań publicznych z Knyszyńskim Towarzystwem Regionalnym im. Zygmunta Augusta ul. Rynek 39, 19-120 Knyszyn: 1) na realizację projektu pt. XI Międzynarodowe spotkania wiosennego kolędowania z „Konopielką” 2) na realizację projektu pt. Wydanie „Kroniki parafii Knyszyn” ks. Kazimierza Cyganka. Na realizację każdego z projektów przyznano dotację w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). Dotacje przyznano na podstawie art. 19a ust. 3-4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.).
  8. Wszczęto procedurę konsultacji społecznych, których przedmiotem jest zmiana granic Gminy Knyszyn, polegająca na wyłączeniu części obszaru (o powierzchni ok. 1.96 ha) jednostki pomocniczej Gminy Knyszyn (część terytorium sołectwa Ogrodniki) i włączeniu do sąsiedniej gminy Jasionówka. Przyjęta forma forma konsultacji: bezpośrednie spotkanie z mieszkańcami sołectwa Ogrodniki oraz wyłożenie do publicznego wglądu projektu dokumentu podlegającego konsultacjom, tj. projektu uchwały Rady Miejskiej w Knyszynie w przedmiotowej sprawie. Wynik konsultacji: brak uczestników spotkania, które odbyło się w dniu 27 marca 2012 r. oraz brak uwag do projektu dokumentu wyłożonego do publicznego wglądu.
  9. 23 lutego 2012 r. Burmistrz Knyszyna ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola w Knyszynie. Złożono 1 ofertę. 9 marca odbyło się posiedzenie komisji konkursowej, która dokonała wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Przedszkola w Knyszynie w osobie Pani Bożeny Polińskiej.
  10. 27 lutego 2012r. odbyły się gminne eliminacje konkursu plastycznego pod hasłem „20 lat Państwowej Straży Pożarnej – jak nas widzą tak nas malują”. Wzięło w nich udział 92 uczniów. Do następnego przeszło 14 prac. Wszyscy finaliści otrzymali nagrody rzeczowe. W dniu 28 marca w Starostwie Monieckim odbyły się eliminacje powiatowe. 7 uczestników w terenu gminy Knyszyn zakwalifikowało się do eliminacji wojewódzkich.
  11. Rozpoczęła się realizacja projektu „Historia życiem pisana” w każdy piątek uczestnicy projektu spotykają się w zabytkowym domu przy ul. Kościelnej 6. Przez miesiąc spotkania prowadzi Pani Iwona Zawadecka Dziennikarka TVP O/Białystok, przekazując młodzieży tajniki dziennikarstwa.
  12. Dnia 11 lutego Zespół wokalny Bell Canto wraz z 3 solistkami wzięli udział w Regionalnym Przeglądzie Piosenki Walentynkowej w Goniądzu.
  13. W dniu 15 lutego KOK wspólnie z KPP i KPSP w Mońkach byli organizatorami spotkania profilaktycznego skierowanego do osób starszych dotyczącego zabezpieczania się przed kradzieżami, oraz oszustami podającymi się za „Fachowców”.
  14. 17 lutego Zespół Knyszynianki wziął udział w Wojewódzkim Przeglądzie Teatrów Wiejskich i Obrzędowych z widowiskiem „Wianuszki na Oktawę Bożego Ciała” zdobywając II miejsce i nagrodę pieniężną w wysokości 250,00 PLN.
  15. 15 marca KOK wspólnie z Knyszyńskim Towarzystwem Regionalnym im. Zygmunta Augusta był organizatorem Spotkania promocyjnego tomiku wierszy” Zabłąkane echo” Pani Reginy Świtoń. Spotkanie z poetką przebiegało w ciepłej atmosferze.
  16. 24 marca odbędzie się Powiatowy Przegląd Pieśni Wielkopostnej, do udziału w przeglądzie zgłosiło się 9 grup śpiewaczych z Powiatu.
  17. W dniu 27 marca na prośbę 12 Pań z Dobrzyniewa KOK będzie organizatorem warsztatów pisania pisanek.
  18. 28 marca grupa kreatywnych pań z Knyszyna i okolic weźmie udział w warsztatach zdobnictwa obrzędowego Świąt Wielkanocnych wykonają palmy i pisanki. Efektem prac warsztatowych będzie prezentacja tradycyjnych palm w Niedzielę Palmową.
  19. W dniach 29.03-1.04. 2012 – KOK będzie organizatorem Warsztatów archaicznych pieśni wołoczebnych. Swój akces w warsztatach zadeklarowało 56 panów z powiatu monieckiego i Polski.
  20. Z okazji przypadającej w tym roku 444 rocznicy nadania praw miejskich miastu, Urząd Miejski w Knyszynie oraz Mennica Kresowa wybiła numizmat upamiętniający ten jubileusz. Moneta o nominale 3 Knysze dostępna jest w kilu wersjach. Numizmaty okolicznościowe można nabyć w kasie Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godzinach pracy urzędu.

Została zakończona zbiórka przeprowadzona przez radnych i sołtysów na pomoc dla państwa Zalewskich zebrano kwotę 29122 zł. Pieniądze przekazały również okoliczne parafie rzymskokatolickie. Na ukończeniu są sprawy związane z dokumentacją techniczną i projektową. W przeciągu dwóch – trzech tygodni można będzie przystąpić do prac związanych z odbudową domu.

Na obrady sesji przybyła r. B. Fiedorowicz w dalszej części obrad sesji uczestniczy 10 radnych.  

Ze strony Rady pytania i uwagi dotyczyły:

r. P. Malesiński – zwrócił uwagę, że z zgodnie z zawarta umową z Caritas 7% z zebranej sumy idzie na obsługę a więc państwo  Zalewscy nie otrzymają całej koty.

Burmistrz wyjaśnił, iż jest to zwyczajowa opłata pobierana przez instytucję zajmującą się tego typu pomocą publiczną a wynika to z kosztów związanych z prowadzeniem i obsługą zbiórki  i późniejszym rozliczeniem takie akcji i Caritas nie odbiega tutaj od innych w tym zakresie .

r. P. Malesiński poinformował, iż na ostatnim posiedzeniu Knyszyńskiego Towarzystwa Regionalnego im. Zygmunta Augusta uzyskał zapewnienie od P. Dyrektor KOK, że już podjęte zostały działania i skierowany został wniosek o dofinansowanie remontu lamusa w Knyszynie. Chcielibyśmy aby te sprawy były do końca dograne uregulowano sprawę przeniesienia własności (stan prawny) tego budynku itd.

Burmistrz poinformował, iż na ostatnim posiedzeniu Knyszyńskiego Towarzystwa Regionalnego im. Zygmunta Augusta nie mógł być obecny, natomiast rzeczywiście pojawiła się tak możliwość pozyskania środków na opracowanie dokumentacji przez parafię na remont zabytków świeckich jakim jest lamus. Skoro pojawiał się taka możliwość na opracowania za darmo dokumentacji wniosek na kwotę około 38 tys. zł został złożony do Urzędu Marszałkowskiego. Po opracowaniu dokumentacji można będzie ubiegać się o środki na remont obiektu.

Innych pytań i uwag do przedstawionych informacji nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad:

 Do pkt. 5

Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad - podjecie uchwał w sprawach:

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały  w sprawie zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia pomocy społecznej w ramach realizacji zadań własnych gminy w zakresie dożywiania.

Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/93/12)

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w  sprawie nadania Statutu Obsłudze Finansowo – Księgowej Szkół gminy Knyszyn.

Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/94/12)

 g.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na ternie gminy Knyszyn. Następnie otworzył dyskusję.

r. P. Malesiński zauważył, iż na realizację programu przewidziana jest kwota 26000 zł. Następnie zwrócił się z pytaniem w jaki sposób jest opłacana należność za wyłapywanie bezdomnych zwierząt - ryczałtowo czy od ilości złapanych zwierząt.

Burmistrz wyjaśnił, iż podpisywana jest co roku umowa ze schroniskiem, co roku też ustalana jest kwota która od kilku lat jest bez zmian, co miesiąc jest wystawiana faktura i przekazywane są ryczałtowo środki. Każde zgłoszenie jest w przeciągu 48 realizowane.

Innych pytań i uwag nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/95/12)              

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia Gminy Knyszyn w celu jego komunalizacji

Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/96/12)

  e.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie. Następnie otworzył dyskusję.

r. P. Malesiński zauważył, iż z treści opinii Komisji Rewizyjnej wynika, iż P. Kierownik przedstawił pismo p . Olkowskiej z dnia 13 kwietnia 2011 r. wnoszące o naprawę przeciekającego dachu. Następnie zwrócił się z pytaniem czy byliście w mieszkaniu i sprawdzaliście, co spowodował ten przeciek, czy był zacieki w mieszkaniu i kiedy powstawały.

P. J. Romanowicz – Kierownik ZGKiM w Knyszynie wyjaśnił, że w mieszkaniu nikt nie był po naprawie dachu , ale z samego gzymsu wynikało, że zaciek w mieszkaniu mógł wystąpić, po naprawie dachu ze strony właścicielki nie było żadnych sygnałów, że zaciek występuje dalej bądź, że się rozszerza. Dodał, iż po naprawie dachu wielokrotnie z P. Olkowskim rozmawiał na różne tematy i nigdy w tych rozmowach P. Olkowski nie sygnalizował, że jakikolwiek problem z tego tytułu występuje a więc mógł przypuszczać, że naprawa przyniosła oczekiwany skutek.

r. P. Malesiński zauważył, że szkoda, iż nikt nie wizytował tego mieszkania i nie sporządzono notatki, iż tego zawilgocenia w mieszkaniu nie było.

P. Kierownik wyjaśnił, iż najprawdopodobniej to zawilgocenie w mieszkaniu było, nikt tego nie kwestionuje.

r. P. Malesiński stwierdził, iż można przypuszczać, że to obecne wystąpienie P. Olkowskiej jest konsekwencją wydarzenia z roku ubiegłego dotyczącego przeciekającego dachu, co mogło skutkować powstaniem grzyba. Ta Pani oczekuje odszkodowania za naprawę skutków tego przecieku.

P. Kierownik stwierdził, iż nic mu nie wiadomo na temat przyczyn powstania pleśni w mieszkaniu, która może powstać z różnych przyczyn. Nikt nie kwestionuje tego, iż mieszkanie było zawilgocone, ale wszelkie uwagi ewentualne roszczenia pojawiły się dopiero teraz. Ta pani chciał aby inni właściciel mieszkań pokryli w części koszty remontu. Nie przedstawiła wysokości roszczeń ani żadnego kosztorysu. Nic nie zostało sprecyzowane a więc trudno rozmawiać o zadośćuczynieniu.

Na obrady sesji przybyła r. K. Polińska w dalszej części obrad sesji uczestniczy 11 radnych.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/97/12)                 

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie Przewodniczący planu pracy Komisji Rewizyjnej. Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XIII/98/12)

  g.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na 2012 r. Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.  W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XIII/99/12)

 h.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2013 r. Następnie otworzył dyskusję i poinformował, że na wczorajszym posiedzeniu komisji przyjęto projekt uchwały z zapisem o niewyodrębnieniu funduszu na 2013 r. Projekt uchwały został dostarczony radnym przed sesją . Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 6 radnych,1 radny głosował przeciw, 4 radnych wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/100/12

 i.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy gwarancji bankowej, jako zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku powstałych w związku z eksploatacją składowiska odpadów komunalnych w Knyszynie. Następnie otworzył dyskusję.

r. P. Malesiński zaproponował aby projekt tej uchwały Rada odrzuciła, co nie znaczy że sprawa jest zamknięta. Odrzucenie uchwały w przedstawionej treści umożliwi Burmistrzowi poszukiwanie innych form zabezpieczenia nie tylko w formie gwarancji bankowej.

Burmistrz wyjaśnił, iż mógłby się z wnioskiem radnego zgodzić, ale pod warunkiem, iż radny się zadeklaruje i wspólnie będą poszukiwać innych form zabezpieczenia ponieważ sam takich możliwości na dzień dzisiejszy nie widzi. Próbowaliśmy bodajże 2 lata temu ustanowić zabezpieczenie w postaci zastawu mienia gminnego zostało to odrzucone. Rozmawialiśmy również z firmami ubezpieczeniowymi również bez rezultatu nikt nie chciał zawrzeć takiej polisy. Gwarancja bankowa jest to jedyna możliwa forma na dzień dzisiejszy i pochopne odrzucenie tej uchwały może skutkować tym, iż w krótkim czasie otrzymamy decyzję o zamknięciu wysypiska i kto wówczas weźmie odpowiedzialność za tą decyzję. Trzeb pamiętać o tym , iż wysypisko w Knyszynie na dzień dzisiejszy spełnia wszystkie wymogi i ma pozowanie na funkcjonowanie do 2017 r. czyli na maksymalny okres jaki przewidują przepisy a takich wysypisk w województwie pozostanie tylko kilkanaście.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciw W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/101/12)                                  

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał od głosu.
 W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XIII/102/12)

 k.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały  w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości w trybie przetargowy. Następnie otworzył dyskusję.

Burmistrz poinformował, iż w projekcie uchwały został podany nr działki oraz powierzchnia tj. ponad 1,5 ha. inna nie może być podana ponieważ taka figuruje w ewidencji gruntów. Działka ta wymaga podziału. Przedsiębiorca jest zainteresowany nabyciem działki o pow. około 30 arów.

r. A. Pietlukiewicz zauważył, iż obecnie chodzi o inną działkę na pierwszym spotkaniu była wskazywana inna działka w rejonie wysypiska.

Burmistrz wyjaśnił, iż rzeczywiście na początku była mowa o działce położonej wzdłuż wysypiska. W projekcie uchwały jest mowa o działce położonej przed wysypiskiem tej na której mieści się wyrobisko.

r. P. Malesiński zauważył, iż zależy nam aby tego typu działalność powstawała na ternie gminy. Natomiast co do samej uchwały ma następujące uwagi. Gmina Knyszyn nie ma opracowanego planu zagospodarowania przestrzennego stąd też Rada Miejska powinna podjąć uchwałę o przeznaczeniu tej działki pod działalność związaną z gospodarką odpadami, a nie wyrazić zgodę na sprzedaż całej działki. Wówczas jeżeli  zgłosiłaby się z wnioskiem osoba zainteresowana nabyciem części działki pod tego typu działalność, można wydzielić taką działkę, a Rada upoważniłaby Burmistrza do jej sprzedaży. Natomiast w tym projekcie uchwały Rada wyraża zgodę na sprzedaż całej nieruchomości.  

Burmistrz wyjaśnił, iż są zadania, które należą do kompetencji Rady i są zadania, które należą do kompetencji organu wykonawczego. Zawarcie w uchwale zapisu na co dana nieruchomość się przeznacza jest jak najbardziej niegodne  z przepisami bo Rada wyraża zgodę np. na zbycie itd. Przeznaczenie gruntów wynika z decyzji lokalizacyjnej w której określa się ich przeznaczenie i którą uzyska potencjalny nabywca . Oczywiście nieruchomość ta może być sprzedana jedynie w formie przetargu, poprzedzona wyceną rzeczoznawcy, która będzie kwota wyjściowa do przetargu. W ogłoszeniu o przetargu można określić przeznaczenie nieruchomości - gospodarka odpadami. Następnie Burmistrz zapoznał zebranych z oferta P. Mariusz Bednarczuk Alternatywa (kopia w załączeniu).

Obrady sesji opuścił r. J. Bielski w dalszej części obrad sesji uczestniczy 10 radnych. 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 9 radnych, 1 radny wstrzymał od głosu. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr XIII/103/12)

Przewodniczący zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 Do pkt. 6

Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad.

Następnie zwrócił się z zapytaniem czy są jakieś uwagi, pytania do  sprawozdania z działalności komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie za 2011 r.

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

r. P. Malesiński powrócił do tematu przestawionego przez siebie na posiedzeniu komisji stałych rady a mianowicie planu pracy Rady Miejskiej i zaproponował przyjęcie stanowiska odnośnie planu pracy Rady i informacji o działalności Rady za rok 2011. Chcielibyśmy usłyszeć na sesji, co ta Rada robiła jakie są propozycje, jakieś wnioski. Radny dodał, iż nie proponował wprowadzenie tego punktu do porządku obrad, ale najbliższym czasie należałoby do tego powrócić i prosilibyśmy pana przewodniczącego o przygotowanie i zaprezentowanie informacji, co Rada robiła przez ten cały rok. Kolejna sprawa to zaprezentowanie planu pracy Rady na rok 2012 bo takiego planu jak się okazuje od kilku lat nie było dodał, iż uważa, że taki plan dużo by pomógł w działalności bieżącej rady.

Przewodniczący stwierdził, iż Rada Miejska chyba wiec co robiła w 2011 r. Jeżeli chodzi o działania na przyszłość to należy się nad tym zastanowić.      

Przewodniczący zamokła punkt 6 porządku obrad.

 Do pkt. 7

Punktu odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych nie zrealizowano ponieważ nie zgłoszono interpelacji  i wniosków ze strony radnych.

 Do pkt. 8

Przewodniczący otworzył punkt 8 porządku obrad: wolne wnioski.

r. P. Malesiński stwierdził, iż bulwersuje go sposób organizacji posiedzeń wspólnych komisji rady i sesji czyli jednego dnia posiedzenie komisji a na drugi dzień sesja rady. Zaproponował aby został przyjęty termin rozbieżności między posiedzeniami minimum 5 – 7 dni. Tak aby między komisjami a sesją był czas na przygotowanie wielu potrzebnych materiałów i czas na ich przeanalizowanie.

Burmistrz stwierdził, iż w części sie zgadza z radnym i taka sytuacja że wczoraj komisja a dzisiaj sesja nie jest właściwa i te minimum 1- 2 dni przerwy pomiędzy posiedzeniami jest niezbędny dla prawidłowego przebiegu organizacji pracy. Natomiast przerwa 7 dniowa pomiędzy posiedzeniami to jest często za długi okres ze względu na dynamikę zmian i tak np.: w dniu wczorajszym omawialiśmy między innymi sprawy oświaty była mowa o subwencji oświatowej, a już w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację, że ta subwencji jest o 78 tys. zł niższa. Tak więc materiały często po 7 dniach mogą być już nieaktualne, ale na pewno przerwa 1-2 pomiędzy posiedzeniami jest potrzebna.        

Następnie Burmistrz poinformował, że:

- w najbliższych dniach Urząd przystąpi do równania i podsypywania dróg gminnych,

- w dniu dzisiejszym po wczorajszym posiedzeniu komisji wystosowane zostało pismo do dyrektorów szkół o dostosowanie wydatków do kwoty przyjętej w budżecie na 2012 r. W poniedziałek podobne pismo zostanie skierowane również do ZOZ-u.

r. P. Malesiński poruszył sprawę zgłoszoną na poprzedniej sesji przez Przewodniczącego Gminnej Spółki Wodnej „Jaskranka” P. S. Rogalskiego dotyczącą odwodnienia cmentarza parafialnego, czy coś w tej sprawie poczyniono.

Burmistrz wyjaśnił, iż należy tutaj wyróżnić dwie sprawy pierwsza dotyczy zalewania okolicznych łąk. W tej sprawie Burmistrz kontaktował się z jednym z miejscowych rolników natomiast spółka wodna we własnym zakresie oczyściła rów melioracyjny i problem przynajmniej na chwilę obecną został rozwiązany. Natomiast odwodnienie cmentarza i włączenie odpływu do rowów melioracyjnych wymaga opracowania dokumentacji z zaangażowania księdza proboszcza, rady parafialnej a przede wszystkim ustaleń czy jest to potrzebne, problem został zgłoszony. To co można było zrealizować zostało wykonane.

Przewodniczący zgłosił potrzebę pielęgnacji i podcinki drzew wzdłuż drogi biegnącej równolegle do ul. Grodzieńskiej drzewa te rosną przy posesji P. Godlewskich. Te zgłoszenie pochodzi od mieszkańców z tego rejonu.

r. S. Kakareko zwrócił się z pytaniem jak przedstawia się sprawa drogi Ogrodniki – Kąty. Zgłosił potrzebę podsypania najgorszych fragmentów tej drogi.

Burmistrz wyjaśnił, iż spraw trwa już dość długo i znalazła się w impasie. Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa wyraziła zgodę na przekazanie nieodpłatnie działek pod drogę, okazało się jednak, iż na jednej z działek jest wpis na hipotekę, dotyczy on prawdopodobnie poprzednich właścicieli, żaden z notariuszy przy tym stanie prawnym nieruchomości nie sporządzi aktu notarialnego natomiast Agencja nie jest zainteresowana wyjaśnieniem sprawy. Robienie drogi na odcinku 250 m mija się z celem. Rozpoczyna się podsypywanie i równanie dróg i jak najbardziej będzie można te najgorsze miejsca na tej drodze podsypać.

Głos zabrał P. Krzysztof Szaciło delegat do Podlaskiej Izby Rolniczej, który poinformował zebranych o przebiegu spotkania z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi P. Sawickim, które odbyło się w dniu 28 marca 2012 r. w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku. Podczas spotkania poruszono kwestie nurtujące mieszkańców wsi dotyczące: reformy emerytalnej, składek zdrowotnych, podatku dochodowego, płatności obszarowych. Spotkanie odbyło się z inicjatywy Podlaskiej Izby Rolniczej.

Innych uwag wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 8 porządku obrad.     

 Do pkt.9

 Przewodniczący otworzył punkt 9 porządku obrad. 

Do protokołu  z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XII sesji głosowało 10 radnych. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada przyjęła protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodniczący zamknęła punkt 9 porządku obrad. 

 Do pkt. 10

 Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończył obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                              

 Stanisław Ciołko  

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2013-06-04

Data modyfikacji: 2013-06-04

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2013-06-04