Protokół Nr IX/11 z 29 września 2011 r.

 

Protokół Nr IX/11

                     z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 29 września 2011 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1400 - 1500 pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Knyszynie - Pana Stanisława Ciołko  

 

            Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady IX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad. Następnie poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są  propozycje zmian do porządku obrad.

Uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych, a oto jego treść:    

  1. Otwarcie obrad IX sesji Rady Miejskiej.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie inwestycji: „Termomodernizacja budynku ZSO w Knyszynie” i Termomodernizacja budynku ZS w Kalinówce Kościelnej” w ramach projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” .    
    2. dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 r. 
  5. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
  6. Wolne wnioski.
  7. Zakończenie obrad.

 Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrada. Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:

r. A. Pietlukiewicz:   

- ponowił swoje zapytanie z poprzedniej sesji odnośnie zamiany „stojaka elektrycznego na warkocz” doprowadzający energie elektryczną do budynku sołeckiego we wsi Grądy

- zwrócił się z pytaniem czy był odbiór równania drogi do wsi Grądy

r. P. Malesiński:

zwrócił się o przedstawienie szczegółowego harmonogramu czynności prawnych i zadań inwestycyjnych na ul. Zamoyskiego, Junga i Chwalczewskiego.

r. K. Gołko:

zgłosił: potrzebę porównania ul. Jagiełły od asfaltu do ul. Polnej oraz wystającą pokrywę studni kanalizacyjnej na skrzyżowaniu tychże ulic.

Innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.

 Do pkt. 4

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad. Podjęcie uchwał w sprawach:

  1.  

Burmistrz poinformował, iż Rada Miejska na sesji w miesiącu sierpniu podjęła uchwałę intencyjną w sprawie zabezpieczenia środków na wykonanie inwestycji: Termomodernizacji budynków oświatowych w Knyszynie i Kalinówce Kościelnej z zaznaczeniem, iż finansowanie będzie po 50% z dofinansowania i z budżetu gminy tak to wynikało z wyliczeń. Po sprawdzeniu wniosków w NFOŚiGW w Warszawie  okazało się, iż to dofinansowanie wyniesie 48,51% a wkład finansowy gminy 51,49%. I zachodzi konieczność zmiany tego zapisu pomimo tego, iż jest to tylko uchwała intencyjna. Dlatego też w przedstawionym dzisiaj projekcie uchwały jest ujęta wartość zadania nie ma natomiast zapisu procentowego.  Dlatego też wynikła pilna potrzeba zwołania sesji Rady ponieważ na uzupełnienie  dokumentów jest 5 dni.

Kontynuując Burmistrz poinformował, iż jeżeli chodzi o projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy to wpłynęły środki na projekt „czym skorupka za młodu nasiąknie” jest to projekt realizowany ze środków unijnych i tylko tego dotyczy ta zmiana w budżecie a z uwagi na to, iż jest sesja przygotowano ten projekt uchwały.                                   

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie inwestycji: „Termomodernizacja budynku ZSO w Knyszynie” i Termomodernizacja budynku ZS w Kalinówce Kościelnej” w ramach projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” .  Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr IX/64/11). 

 

  1.  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 r. 

Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr IX/65/11).

Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.

 Do pkt. 5

Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi.

Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:

r. A. Pietlukiewicz:

- wymiana stojaka na warkocz na budynku sołeckim we wsi Grądy.

Prace te powinny być wykonane przez Zakład Energetyczny w przeciągu 2 tygodni.

- odbiór równania drogi do wsi Grądy

Pracownik Urzędu P. W. Lasik wraz z wykonawcą sprawdzał wszystkie drogi, które były równane. Uwag, co do wykonania nie było.

r. A. Pietlukiewicz zauważył, iż jego zdaniem po wykonaniu równania jakość drogi jeszcze się pogorszyła  i jak można było odebrać takie prace.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż w dniu dzisiejszym przejedzie tą drogą. Natomiast uwag, co do stanu drogi do tej pory nie było. Było kilak uwag, co do stanu drogi powiatowej do wsi Poniklica, które przekazaliśmy do powiatu. Stan nawierzchni tej drogi jest zły. Powiat twierdzi, iż dopóki nie spadanie deszcz droga nie będzie równana.

r. P. Malesiński:

- harmonogram czynności prawnych i zadań inwestycyjnych na ul. Zamoyskiego, Junga, Chwalczewskiego.

Odpowiedź na to pytanie w przeciągu tygodnia zostanie udzielona radnemu na piśmie.
r. K. Gołko:

- porównanie ul. Jagiełły od asfaltu do ul. Polnej oraz wystająca pokrywa studni kanalizacyjnej na skrzyżowaniu tych ulic.

Urząd organizuje spotkanie z udziałem wykonawcy asfaltowania ul. Osiedla oraz inspektora nadzoru ponieważ każde prace naprawcze powinny być w ten sposób odbierane. Na to Spotkanie zostaną zaproszeni również radni z tych okręgów.

r. K. Gołko poinformował, iż jego zgłoszenie dotyczyło odcinka ul. Jagiełły, ale o nawierzchni żwirowej do skrzyżowania z ul. Polną oraz studzienki kanalizacyjnej na tym skrzyżowaniu.

Burmistrz wyjaśnił, iż równanie odcinaka drogi zostanie zgłoszone do powiatu natomiast studzienkę kanalizacyjną zabezpieczy ZGKiM w Knyszynie.

r. P. Malesiński zwrócił się do Przewodniczącego Rady stwierdził, iż Przewodniczący po odpowiedziach Burmistrza na złożone interpelacje powinien zapytać się radnych czy uzyskane odpowiedzi są wystarczające i tak radny z odpowiedzią na swoją interpelacje zgodzić się nie może dlatego żąda terminarza żeby to było wszystko zapisane w protokole . Zbliżają się wybory parlamentarne w dniu 9 maja podjęta została uchwał o nazwie ulic. Mieszkańcy do tego czasu powinni się przemeldować. Na którym wykazie (spisie wyborców) ujęte są te ulice. Mieszkańcy nie mogą się tam meldować bo nie wykonano jakiś czynności administracyjnych. Pan Burmistrz informował, kiedyś, iż ludzie mogą się tam już meldować, co też radny przekazał  tamtejszym mieszkańcom a, co okazało się nieprawdą. Kolejna sprawa, która powinniśmy już wiedzieć mamy w planie zapisane wykup działek pod drogę. Urząd powinien  już mieć jakieś propozycje  cen za działki porozmawiać  ludźmi żeby tego nie ciągnąc w nieskończoność. Ten temat został rozpoczęty w 1997 r. kiedy to wykonano pomiary geodezyjne większość mieszkańców ma już sprawy uregulowane i nadane numery działek, które mają być przejęte pod tą drogę. Jest pytanie czy jest sens wydatkowania dodatkowych pieniędzy na wykonywania prac geodezyjnych.

Burmistrz w odpowiedzi stwierdził, iż radny ma prawo być niezadowolony z uzyskanej odpowiedzi na interpelację. Natomiast radny został poinformowany, iż do końca przyszłego tygodnia odpowiedź otrzyma .  Natomiast jeżeli chodzi o zmianę adresów zameldowania w związku ze zbliżanymi się wyborami jest to proces trwający przez pewien okres i nikogo się nie zmusi z mieszających tam ludzi do przemeldowania się. Natomiast w przypadku 2 rodzin wybudowane nowe domy zaproponowano im aby zrobili to po wyborach a obecnie wszyscy są ujęci w spisie wyborców przy ul. Kościelnej tak jak to było poprzednio i nie ma z tym żadnego problemu. Natomiast zbliżają się już pierwsze obowiązki wymiany dowodów osobistych i te osoby będą już meldowane przy nowych adresach. Radny wspomniał datę 1997 r. rzeczywiście te prace zostały zlecone przez Burmistrza niestety później nie były kontynuowane  te podziały nie zostały wprowadzone w ewidencji. Po upływie pewnego czasu  nie robimy podziału działek tylko wznowienie znaków granicznych. Natomiast nie ma problemu aby rokowania z właścicielami odbyło się w okresie zimy i oprócz tych bodajże pięciu działek zakończyły się wykupem nieruchomości bez konieczności wywłaszczania. 

 Do pkt.6

Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad wolne wnioski:

 

r. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem na jakim etapie jest sprawa poprawy widoczności na skrzyżowaniu drogi powiatowej z drogą gminną skrzyżowanie koło. P. Lewkowskich jadąc w stronę Zofiówki.

r. J. Bielski stwierdzał, iż po lewej stronie drogi krzaki zostały wycięte natomiast po prawej należałoby jeszcze wyciąć kilka krzaków.

Burmistrz poinformował, iż otrzymał informację między innymi od radnego, że krzaki zostały wycięte jeżeli są jeszcze jakieś uwagi to zostanie to przekazane Kierownikowi ZGKiM.

r. K. Polińska zgłosiła:

- powstała wyrwa na drodze powiatowej koło sklepu we wsi Zofiówka

- na drodze w kierunku wsi Milewskie między P. Klimowiczem a P. Kochańskim należy poszerzyć drogę i zebrać drut kolczasty od P. Kochańskiego. Ponieważ w okresie zimy występuje problem przejazdu autobusu tą drogą .

r. J. Bielski nawiązał do informacji Starostwa Powiatowego w Mońkach, które ma przystąpić  do równania dróg dopiero po opadach deszczu jego zdaniem jest to odpowiedź niepoważna. Droga w kierunku Poniklicy powinna być porównana natychmiast ponieważ jest praktycznie nieprzejezdna a jeżeli zajdzie potrzeba to po opadach deszczu można ją poprawić.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, że jeżeli chodzi o drogi powiatowe to te zgłoszenia są na bieżąco przekazywane. W dniu dzisiejszym był w Urzędzie Kierownik Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Mońkach i zapewnił, iż niezależnie od pogody w przyszłym tygodniu drogi mają być porównane.  Jeżeli chodzi o drogę we wsi Zofiówka to zostało zlecone wytyczenie drogi od P. Klimowicza do granicy gminy.   Natomiast jeżeli chodzi o wspomnianą drogę zlecone zostało również wytyczenie drogi za wsią od szosy Knyszyn - Jasionówka do drogi Zofiówka - Nowiny Kasjerskie.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy został już złożony wniosek na ul. Goniądzką w ramach programu przebudowy dróg lokalnych tak zwaną „schetynówkę”.

Burmistrz wyjaśnił, iż termin składania wniosków został przedłużony do 5 października. W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy od powiatu uchwałę oraz porozumienie dotyczące odcinka ul. Rynek.

r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem odnośnie podjętej na poprzedniej sesji uchwały dotyczącej sprzedaży mieszkań czy istnieje jakiś regulamin sprzedaży ratalnej, wysokość  oprocentowanie itd. Następnie poruszył temat planowanych  do zaciągnięcia kredytów. Zwrócił się z pytaniem czy te kredyty zostaną w tym roku wykorzystane.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, że jeżeli chodzi o zasady sprzedaży ratalnej mieszkań to jest uchwała Rady regulująca te kwestie. Dotychczas jednak raczej nikt nie z tej formy zakupu nie korzystał. Zostały już sporządzone wstępne podziały nieruchomości w Kalinówce Kościelnej jak i Zofiówce także jest szansa, iż sprzedaż mieszkań może odbyć się jeszcze w tym roku. Jeżeli chodzi o kredyty to są one zaciągane wówczas kiedy jest realizowane konkretne zadanie i należy za nie zapłacić i wówczas uruchamia się kredyt.

r. S. Kakreko zgłosił , iż na drodze powiatowej do wsi Guzy na istniejącym moście poręcze wymagają wymiany.         

r. K. Polińska zwróciła się z pytaniem  w jaki sposób można zabezpieczyć w formie dokumentu fakt, że za sprzedany budynek po byłej szkole podstawowej w Zofiówce wybudowana zostanie świetlica na potrzeby mieszkańców. Cześć mieszkańców oczekuje takiego zabezpieczenia.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż najwłaściwszą formą będzie uchwała intencyjna podjęta przez Radę Miejską na sesji.

r. A. Tracz zwrócił się z pytaniem cz powiat ma jakieś plany odnośnie asfaltowania drogi do wsi Ogrodniki.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż nie słyszał o takich planach inwestycyjnych na najbliższe lata.

r. P. Malesiński zwrócił się do Przewodniczącego czy może określić jakie zaległe tematy znajdą się w programie najbliższej sesji. Przypomniał, iż Rada miała zając się między innymi sprawą zagospodarowania budynku na ul. Szkolnej, protestem w sprawie planów likwidacji posterunku policji w Knyszynie. Zwrócił się aby tych tematów wpisywać do porządku obrad sesji jak najwięcej.

Przewodniczący poinformował, że sukcesywnie jak będą przygotowywane zagadnienia to Rada czy to na komisjach czy na sesjach będzie się tym zajmować. Rolą radnego jest też przypominać o tym.

 Do pkt. 7

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończył obrady IX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                              

 Stanisław Ciołko  

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2013-06-04

Data modyfikacji: 2013-06-04

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2013-06-04