Protokół sesji Nr VIII/11

Protokół Nr VIII/11
 
z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 14 września 2011 r.która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1300 - 1540 pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Knyszynie
- Pana Stanisława Ciołko  
 
            Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).
Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad. Następnie poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad. Następnie poinformował, iż na posiedzeniu Komisji stałych przyjęto wniosek o zdjęciu z porządku obrad sesji w punkcie: Podjęcie uchwał w sprawach – projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.    
Innych uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 14 radnych, a oto jego treść:    
1.      Otwarcie obrad VIII sesji Rady Miejskiej.
2.      Przedstawienie porządku obrad.
3.      Interpelacje i wnioski radnych.
4.      Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
5.      Podjęcie uchwał w sprawach:
a)      ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2012- 2015,
b)      wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2012-2015,
c)      wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych w trybie bezprzetargowym,
d)     uchwalenia Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie dla Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2017,
e)      przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Knyszyn na lata 2011 – 2032,  
f)       udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej nr 2332B, ul. Nowa w Knyszynie,
g)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 r. 
h)      dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2015,
6.      Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
7.      Wolne wnioski.
8.      Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
9.      Zakończenie obrad.
 
Do pkt. 3
Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad.
Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:
r. A. Pietlukiewicz
zwrócił się o przedstawieni informacji jak to się stało, że na etapie opracowania dokumentacji technicznej na drogę do wsi Grądy jej zakres został ograniczony. W budżecie na 2011 r. zakres tej drogi obejmuje odcinek od drogi wojewódzkiej do drogi powiatowej. Na posiedzeniu komisji Rady  Burmistrz poinformował, iż dokumentacja na drogę jest opracowana , ale jej zakres został ograniczony, pozostał bowiem odcinek około 400 – 500 m drogi gminnej, która nie została objęta projektem. Samodzielnie podjął Pan decyzję zza biurka już raz Pan taką decyzję podjął, której skutki mamy do dzisiaj asfalt kończy się w złym miejscu miałem nadzieję, że to zostanie naprawione stało się inaczej. Wcześniej było to tłumaczone oszczędnościami w tym przypadku trudno mówić o oszczędnościach ponieważ w przyszłości koszt wykonania tego odcinka będzie niewspółmierny do kosztów modernizacji całej drogi. Inwestycje drogowe robi się na dziesiątki lat dodatkowo robiąc to w ten sposób możemy się wykluczyć z możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie z programu przebudowy dróg lokalnych, który ma być kontynuowany w następnych latach. Natomiast gdyby dokumentacja była opracowana jak to jest zapisane w budżecie to byłaby szansa, iż te wymogi zostałyby spełnione. Zwrócił się z pytaniem dlaczego tak się stało, dlaczego Burmistrz nie informowała wcześnie, że ten zakres został zmieniony i jak chce Pan na dzień dzisiejszy ten problem rozwiązać.
r. P. Malesiński
zwrócił się z pytaniem do obecnych na sesji radnych powiatowych jaka jest dalsza perspektywa budowy ulicy Południowej w Knyszynie. Czy prowadzone są jakieś działania przez Radę Powiatu i radnych żeby to zadnie zrealizować w najbliższym czasie.
- zastanowić się nad opracowaniem i przyjęciem strategii rozwojowej na lata 2011 – 2015 jakie są szanse na takie opracowanie.
r. B. Fiedorowicz
zgłosiła wniosek o ujęcie do planu wieloletniego poszerzenia odcinka drogi od mostu do cmentarza w Kalinówce Kościelnej. Zadanie to jest do zrealizowania wspólnie z powiatem, próbowano wykonać to w poprzedniej kadencji nie było wówczas akceptacji Rady Miejskiej. Jest to bardzo ważna kwestia poruszana przez mieszkańców między innymi na ostatnim zebraniu sołeckim.
r. I. Wysocka zwróciła się z pytaniem czy w ramach gwarancji została już zakończona naprawa ul. Mickiewicza i ewentualnie kto zezwolił na taki sposób załatwienia tych spraw.
Innych interpelacji i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono.
Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.
 
Do pkt. 4
Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi, który przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami: 
 
1.            Zakończono i odebrano przebudowę drogi powiatowej w Nowinach Kasjerskich.
2.            Rozpoczęto we współpracy z Podlaskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Białymstoku remont chodników w pasie drogi wojewódzkiej 671.
3.            Zgłoszono zamiar wykonania robót budowlanych polegających na remoncie ul. Goniądzkiej i ul. Rynek niezbędny do złożenia wniosku w ramach programu przebudowy dróg lokalnych (schetynówka).
4.            Wyrównano oraz podsypano drogi w ramach utrzymania dróg następujące drogi:
·         droga w kierunku Lewoń nr 104050B
·         droga „Gościniec”
·         droga w kierunku Cisówka Kolonia
·         droga od drogi nr 104815B do drogi 104806B (od kadłubowej w stronę wysypiska)
·         droga nr 104802B od przedłużenia ul. Białostockiej w kierunku drogi krajowej
·         plac Targowym
5.            Naprawiono przystanek w Knyszynie – Zamku.
6.            Dokonano wskazania pasa drogowego drogi na piaski oraz drogi kadłubowej.
7.            Wykonano dokumentację historyczno – naukową miasta Knyszyna, niezbędną do koncepcji zagospodarowania Rynku.
8.            W ramach zamówień publicznych rozstrzygnięto przetarg nieograniczony pn.: Dostawa węgla kamiennego w sezonie grzewczym 2011 / 2012. Wyłoniony wykonawca: Energo sp. z o.o. Bielsk Podlaski. Cena ofertowa brutto / tonę wynosi 621,15 zł.
9.            Przygotowywana jest procedura oddania w użytkowanie wieczyste na okres 99 lat działki nr geodezyjny 1946 o pow. 1.032 m2 przy zbiegu ulic Jagiellońskiej i Goniądzkiej (zabudowanej budynkiem banku) na rzecz Podlaskiego Banku Spółdzielczego w Knyszynie.
10.        14 sierpnia 2011 r odbył się festyn pn. „Na Zielną do Czechowizny”. W trakcie festynu przeprowadzono konkurs kulinarny na „Knysze”. W konkursie wzięło udział 10 uczestników.
11.        11 września zorganizowano pikniku rodzinnego ph. „Pożegnanie lata” na placu przy zabytkowym domu na ul. Kościelnej 6. Piknikowi towarzyszyła wystawa rzeźbiarzy Pana Piotra Papierzyńskiego i Pana Ryszarda Boltowicza połączona z wystawą starych patefonów Pana Zdzisława Jeleniewskiego.
12.        Przeniesiono GCI do Biblioteki Publicznej.
13.        27 września 2011 r. rozpoczyna sie drugą cześć projektu „ Już pływam”. W projekcie weźmie udział 30 osób.
14.        Przypominamy, iż od 1.09.2011 r. do 30.09.2011 r. można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wnioski można składać w pokoju nr 13.
Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.
Przewodniczący zamknęła punkt 4 porządku obrad.
 
Do pkt. 5
Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad - podjecie uchwał w sprawach:
a)       
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2012- 2015.
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VIII/56/11). 
 
b)       
Przewodniczący poinformował, iż w związku z koniecznością przeprowadzenia w tym punkcie głosowania tajnego w celu wyboru 2 ławników do Sadu Rejonowego w Białymstoku. Proponuje powołanie 3 osobowej komisji skrutacyjne, która przeprowadzi głosowanie. Następnie zwrócił się do Rady o zgłaszanie kandydatów do Komisji:
Ze strony Rady zgłoszono:
- r. B. Fiedorowicz, która wyraziła zgodę,
- r. J. Bielskiego, który wyraził zgodę,
- r. D. Czerepko, która wyraziła zgodę.
Komisja w/w składzie przestąpiła do przeprowadzenia procedury wyboru dwóch ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na okres kadencji 2012 – 2015.
r. B. Fiedorowicz zapoznała radnych z regulaminem głosowania, a następne Komisja przeprowadziła głosowanie tajne.
Przewodniczący zarządził 5 minutową przerwę w obradach.
Po wznowieniu obrad.
r. B. Fiedorowicz – przewodnicząca Komisji skrutacyjnej przedstawiła protokół z ustalenia wyników głosowana w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku sporządzony na sesji w dniu 14 września 2011 r. na kadencję 2012 – 2015 ( protokół w załączeniu):
„Na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku zgłoszono kandydatury:
- Karwacka Ewa Bożena,
- Marecka Grażyna,
- Średnicki Franciszek.
Poszczególni kandydaci otrzymali następująca liczbę głosów:
- Karwacka Ewa Bożena oddano 8 głosów
- Marecka Grażyna oddano 8 głosów
- Średnicki Franciszek oddano 10 głosów
Wobec powyższego komisja skrutacyjna stwierdza, że kandydat:
- Średnicki Franciszek
został wybrany na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku.
W związku z tym, że kandydaci:
- Karwacka Ewa Bożena,
- Marecka Grażyna,
uzyskali równą liczbę głosów uprawniających do uzyskania mandatu ławnika, a jednocześnie powodowałby to wybór większej liczby ławników niż ustala limit należy przeprowadzić II turę głosowana spośród tych kandydatów.      
Wobec powyższego Komisja skrutacyjna przeprowadziła drugą turę głosowana spośród dwóch kandydatów na ławnika do Sadu Rejonowego w Białymstoku.  
r. B. Fiedorowicz – przewodnicząca Komisji skrutacyjnej przedstawiła protokół z ustalenia wyników głosowana drugiej tury w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku sporządzony na sesji w dniu 14 września 2011 r. na kadencję 2012 – 2015 ( protokół w załączeniu):
„Na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku zgłoszono kandydatury:
- Karwacka Ewa Bożena,
- Marecka Grażyna,
Poszczególni kandydaci otrzymali następująca liczbę głosów:
- Karwacka Ewa Bożena oddano 7 głosów
- Marecka Grażyna oddano 7 głosów
W związku z tym, że kandydaci:
- Karwacka Ewa Bożena,
- Marecka Grażyna,
uzyskali równa liczbę głosów uprawniających do uzyskania mandatu ławnika, a jednocześnie powodowałby to wybór większej liczby ławników niż ustala limit należy przeprowadzić III turę głosowana spośród tych kandydatów.     
P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy poinformował, iż przyjęty przez Radę Regulamin głosowania w wyborach ławników mówi wyraźnie o przeprowadzeniu drugiej tury wyborów. Nie ma mowy o kolejnych turach.  Zasadnym byłoby ewentualne uzupełnienie regulaminu o zapis o kolejnej turze głosowania bądź losowaniu spośród kandydatów.
Burmistrz przeprowadził rozmowę telefoniczną z radcą prawnym, który poinformował, iż Rada może przeprowadzić kolejne tury głosowania bądź też uznać, iż będzie wybrany tylko jedne ławnik.
Wobec powyższego Komisja skrutacyjna przeprowadziła trzecią turę głosowana spośród dwóch kandydatów na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku.  
r. B. Fiedorowicz – przewodnicząca Komisji skrutacyjnej przedstawiła protokół z ustalenia wyników głosowana z trzeciej tury w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku sporządzony na sesji w dniu 14 września 2011 r. na kadencję 2012 – 2015
(protokół w załączeniu):
„Na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku zgłoszono kandydatury:
- Karwacka Ewa Bożena,
- Marecka Grażyna,
Poszczególni kandydaci otrzymali następująca liczbę głosów:
- Karwacka Ewa Bożena oddano 6 głosów
- Marecka Grażyna oddano 8 głosów
Wobec powyższego komisja skrutacyjna stwierdza, że kandydat:
- Marecka Grażyna
została wybrana na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku.
Wobec powyższego Komisja skrutacyjna zakończyła swoją pracę.
r. J. Bielski opuścił obrady sesji.
W dalszej części obrad sesji uczestniczyło 13 radnych.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku na kadencję 2012-2015.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VIII/57/11). 
 
c)       
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych w trybie bezprzetargowym.
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VIII/58/11). 
 
d)      
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie dla Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2017.
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VIII/59/11). 
e)       
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Knyszyn na lata 2011 – 2032.  
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VIII/60/11). 
 
f)        
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej nr 2332B, ul. Nowa w Knyszynie.
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VIII/61/11). 
 
g)       
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2011 r. 
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VIII/62/11). 
 
h)       
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2011 – 2015.
Następnie otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VIII/63/11). 
Przewodniczący zamknął punkt 5 porządku obrad.
 
Do pkt. 6
Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi.
Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:
r. A. Pietlukiewicz:
- dokumentacja na drogę do wsi Grądy.
Jeżeli chodzi o dokumentację na drogę do wsi Grądy. Była zrobiona droga asfaltowa we wsi Grądy na żwirówce gdzie było to najbardziej uciążliwe dla mieszkańców na dalszym odcinku tej drogi jest nawierzchnia brukowa, droga odpowiada standardom nie ma ubytków.   Wspomniana droga przyjęta została do opracowania dokumentacji,  droga do wsi, jest dosyć długa są na niej trzy przepusty wiadomo jaka jest kwota. Rada uznała potrzebę przebudowy tej drogi i została opracowana dokumentacja do asfaltu. Rozumiem, że Rada przyjmowała zadania żeby zrobić drogi do każdej wsi i tak dalej. Wiem, że każdy by chciał drogę zrobić, ale wiadomo jakie są środki finansowe. Wieś Grądy nie została poszkodowana bo będzie dojazd bezpośredni od drogi wojewódzkiej do wsi do drogi asfaltowej i dalej kawałek drogi brukowej dobrej jak najbardziej oby tylko wszystkie miejscowości takie miały. A droga ta rzeczywiście łączy się z drogą powiatową poprzez utwardzoną drogę.
r. P. Malesiński:
- perspektywy przebudowy ulicy Południowej w Knyszynie wspólnie z powiatem
Pytanie było skierowane co prawda do radnych powiatowych. Dokumentacja techniczna na ulicę została zrobiona. Zawierała pewne błędy, które zostały poprawione. Obecnie powiat jest na etapie ubiegania się o decyzję środowiskową, decyzję lokalizacyjną i pozwolenie na budowę. Wspomniana dokumentacja obejmuje całość ulicy od ul. Białostockiej do drogi krajowej. Nie ma parkingu, naprzeciw szkoły zostało to przeoczone, ale na tym odcinku jest obniżony chodnik i należy w przyszłości to uzupełnić.               
- opracowanie i przyjęcie strategii rozwojowej na lata 2011 – 2015.
Jeżeli chodzi o strategię rozwoju to w zależności od tego, co radny miał na myśli mamy plan rozwoju lokalnego przyjmowany przez Radę, który na dzisiaj nie jest do końca aktualny. Jeżeli chodzi o samą strategię to jest ona opracowywana przez fachowców na podstawie jakiś materiałów i opracowanie takiego dokumentu należałoby komuś zlecić. Jeżeli chodzi natomiast o inwestycje, które mamy realizować w najbliższych latach to mamy wieloletni program finansowania obejmuje ona lata 2012 – 2015. Jest też wieloletnia prognoza finansowana, która jest kontrolowana przez RIO.
r. B. Fiedorowicz:
- wykonanie chodnika od mostu do cmentarza w Kalinówce Kościelnej
Nie jestem wstanie w tej chwili odpowiedzieć czy na pewno ale prawdopodobnie Powiat ma opracowaną dokumentacje na tą drogę łącznie z rondem w Kalinówce Kościelnej. W poprzedniej kadencji Wicestarosta zwracał się do Rady Miejskiej o dofinansowanie wykonania wspomnianego chodnika. Natomiast czy ta dokumentacja na drogę obejmuje wspomniany chodnik należałoby to sprawdzić w powiecie.
r. I. Wysocka:
- naprawa gwarancyjna usterek na ul. Z. Augusta i ul. przyległych.
Prace nie zostały jeszcze zgłoszone do odbioru więc należy traktować, iż są w trakcie realizacji. Jak tylko wykonawca zgłosi zostanie to sprawdzone.
r. I. Wysocka zwróciła się z pytaniem kto dał pozwolenie na taki sposób załatwienia sprawy uzupełnienie asfaltu polbrukiem.
Burmistrz wyjaśnił, iż wykonawca zwracał się o wyrażenie zgody na pozwolenie sfrezowania odcinka asfaltu na co nie uzyskał zgody. Miał zastanowić się nad innym rozwiązaniem wczoraj po raz pierwszy to widziałem.
r. P. Malesiński nawiązał do odpowiedzi Burmistrza stwierdził, iż rzeczywiście Rada przyjęła strategię rozwoju na lata 2012 – 2015, ale dotyczy ona tylko zapisów finansowych. Natomiast radnemu chodzi o stworzenie strategii zawierającej wszystkie potrzeby rzeczowych naszej gminy np.:  bierzemy wszystkie drogi i ustalamy ich kolejność realizacji w latach czyli tworzymy takie zapotrzebowanie do tego nie trzeba żadnych ekspertów.
Burmistrz zauważył, iż do niedawna był opracowywany wieloletni plan inwestycyjny to już nie obowiązanej. Natomiast jeżeli Rada to uzna za zasadne to wewnętrznie taki plan wieloletni zawierający wykaz inwestycji i środków z rozbiciem na lata można będzie opracować.      
Przewodniczący zamknął punkt 6 porządku obrad.
 
Do pkt. 7
Przewodniczący otworzył punkt 7 porządku obrad wolne wnioski:
   
r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż nie przyjmuje do wiadomości takiego wytłumaczenia gdyż nie oto mu chodziło. Pan mówił o realizacji tej drogi i zadowoleniu mieszkańców. Gdybyście podeszli racjonalnie do opracowania dokumentacji to można by parę rzeczy zmienić i wówczas koszt byłby niższy a zakres obejmowałby całą drogę. Bo jeżeli zostanie ten odcinek to zostanie on na lata. Czy opracowana dokumentacja pozwala ubiegać się nam w przyszłości o dofinansowanie z jakiegoś programu np.: schetynówki.
Burmistrz wyjaśnił, iż wniosek do schetynówki ma kilka punktów, które są preferowane między innymi; oznakowanie poziome i pionowe, przejścia dla pieszych, współfinansowanie.
r. A. Pietlukiewicz - czy to już jest wszystko, co jest punktowane.
Burmistrz - są i inne elementy np.: wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, natężenie ruchu drogowego itd. Są to informacje ogłoszone na ten roku na nabór wniosków do końca września natomiast za rok mają być jakieś zmiany.
r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż zobowiązuje się że prześle Burmistrzowi takie informacje, co jest punktowane przy takich inwestycjach. Stwierdził również, iż chciałby uzyskać informację na temat zapytania ofertowego jakie Burmistrz wysyłał do wykonawców, którzy opracowywali tą dokumentację chciałby zobaczyć jakie warunki były tam stawiane. Czy sposób wykonania dokumentacji jest narzucony przez projektanta czy też zamawiający ma coś do powiedzenia w tej kwestii.
Burmistrz stwierdził, iż dziwi się, że radny zadaje takie pytania akurat teraz po wykonaniu jest przecież informacja o zamiarze opracowywania dokumentacji jest przetarg na opracowanie dokumentacji, czy też zapytanie o cenę każdy może się z tą dokumentacją zapoznać. Kilkukrotnie była informacje, iż było to zlecone, rozpoczęto prace i że jest realizowane.
r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż nie było informacji, iż zakres dokumentacji odbiega od zapisu w uchwale budżetowej czyli od drogi wojewódzkiej do drogi powiatowej.
Burmistrz wyjaśnił, iż były takie informacje między innymi w informacjach samorządowych, że dokumentacja obejmuje odcinek od drogi wojewódzkiej do wsi Grądy do asfaltu.
r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż Burmistrz samodzielnie podjął decyzję zmiany zakresu opracowania dokumentacji nie informując o tym nikogo a taka informacja powinna być przedstawiona.
Burmistrz poinformował, iż w załączniku nr 3 do uchwały pkt. 5 brzmi przebudowa drogi gminnej nr 104774B od drogi wojewódzkiej nr 671 do drogi powiatowej nr 1399B (do wsi Grądy).     
r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż jest wyraźny zapis do drogi powiatowej natomiast zwrot do wsi Grądy jest to informacją dokąd ta droga prowadzi. Podobna droga spełniająca te wymogi jest za posesją P. Cylwika.
Burmistrz - praktycznie wszystkie drogi gdzieś prowadzą natomiast bezpośrednio do wsi jest jedna droga gminna.
r. I. Wysocka stwierdziła, iż jej wniosek dotyczy zadań inwestycyjnych na 2011 r. a mianowicie dotyczący przebudowy ulic Osiedla Niepodległości na realizację tego zadania w tym roku nie ma szans nie było naboru wniosków. Wobec powyższego Radna wnioskuje, że o ile nie będzie ogłoszony nabór wniosków również w roku przyszłym to ze środków własnych wykonać na tym osiedlu chodniki. Jest to zwarta zabudowa osiedle zamieszkałe od około 20 lat mieszkańcy mają problem z poruszaniem się szczególnie w okresie wiosenno – jesiennym. Później przy realizacji inwestycji jak będzie nabór wniosków te koszty będzie można chyba wliczyć jako wkład własny.  Następnie poinformowała, iż niezbędna jest pilna interwencja ponieważ w rejonie targowiska i budynków byłego GS „Sch” pojawiła się watacha psów.
Burmistrz wyjaśnił, iż w zapowiedziach nabory wniosków w przyszłym roku mają być kontynuowane. Wyprzedając fakty jest opracowana dokumentacja na ul. Południową plus ul. Polna i Jagiełły do tego nasze ulice Osiedlowe i jest możliwość złożenia wspólnego wniosku z powiatem. Te kryteria naboru wniosków zmieniają się i nie zachodzi potrzeba aby te ulice ze sobą łączyły się. Taka możliwość złożenia wniosku do schetynówki będzie natomiast inne z funduszy unijnych trudno powiedzieć kiedy będzie.
Zgłoszeni o psach zostało już przekazane.
r. D. Czerepko poruszyła sprawę przejecie przez gminę działki w m. Knyszyn - Zamek oraz  remont drogi w tej miejscowości  w części rybackiej, należy poprawić również chodniki w Knyszynie Zamku
Burmistrz Urząd wystąpi z pismem deklaracją o gotowości przejęcia przez gminę drogi prowadzącej przy blokach jako dojazd oraz działki na której znajduje się plac zabaw. Pozostałych które zaproponowała agencja na pewno nie gdyż są to drogi wewnętrzne stanowiące dojazdy do posesji, działek. Asfaltowanie bruku w Knyszynie Zamku Rolnym objęte jest strefą konserwatorska, ale ten dalszy odcinek jak najbardziej do zrobienia, ale to już jest kwestia budżetu na 2012 r.              
r. B. Fiedorowicz zwrócił się z pytaniem w sprawie dziury w asfalcie, która pojawiła się w rejonie przystanku w miejscowości Kalinówka Kościelna.  
Burmistrz wyjaśnił, iż zgłoszenie zostało przekazane i najpóźniej jutro Rejon Dróg ma to naprawić doraźnie zostało uzupełnione żwirem przez ZGKiM.
Głos zabrał P. Adam Kochański radny rady powiatu w Mońkach, który poruszył następujące sprawy:
- przebudowa ul. Południowej w Knyszynie. Burmistrz wyczerpujące przedstawił aktualny stan jeżeli chodzi o przebudowę tej ulicy.
- budowa chodnika w Kalinówce Kościelnej do cmentarza jeżeli Rada podejmie decyzję o kontynuacji przedsięwzięcia to oczywiście radny będzie popierał tą inicjatywę w powiecie.
Kontynuując poruszył temat inwestycji drogowych w powiecie z informacji, które radny uzyskał wynika, iż Kierownik Rejonu Dróg w Mońkach będzie się spotykał z Wójtami Burmistrzami z terenu powiatu jesienią i będą omawiane sprawy inwestycji na rok przeszły.  
r. P. Malesiński nawiązał do tematu opracowania strategii rozwoju gminy zauważył, że gdyby były spisane wszystkie zadania w zakresie inwestycji to należałoby się przyjrzeć i tym mniejszym kwotowo. To duże zadanie za (1.700 tys. termomodernizacja) tym roku nie będzie zrealizowane a więc wykonie budżetu w zakresie przychodów majątkowych będzie w niskim stopniu więc może warto wykonać jakieś zadanie za 50 – 100 tys. zł. warto zwrócić uwagę na te drobniejsze zadania, które często są równie potrzebne mieszkańcom.
r. J. Andraka zauważył, że skoro współpraca z powiatem układa się dobrze to być może w przyszłości jest możliwość wykonania drogi powiatowej przez wieś Jaskra i połączenie z drogą gminną. Do budżetu na rok przyszły można ująć wykonanie dokumentacji na tą drogę natomiast wykonie drogi w ciągu 2- 3 lat czy to wspólnie z powiatem czy też dołączyć do jakiegoś wniosku jak to się proponuje w przypadku Osiedla i ul. Południowej.
Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż jeżeli chodzi o przebudowę tej drogi to na zebraniu sołeckim we wsi Jaskra proponował zaczekać, aż powiat opracuje dokumentację na swoją drogę i zrobić wspólnie miedzy innymi radny był temu przeciwny. Decyzja, co do realizacji poszczególnych wniosków będzie należała do Rady oraz od środków jakie będziemy mogli przeznaczyć w budżecie na inwestycje.
r. A. Baranowski oraz r. K. Polińska zgłosili również drogi powiatowe ze swoich miejscowości do asfaltowania.
r. P. Malesiński zaproponował aby Komisja Rolnictwa na najbliższym posiedzeniu dokonała przeglądu wszystkich dróg na terenie gminy i określiła potrzeby i możliwości w zakresie inwestycji.
r. A. Tracz podziękował w imieniu mieszkańców części ul. Starodwornej Radzie Miejskiej, Burmistrzowi, Radzie Powiatu za naprawę po wielu latach odwodnienia tej ulicy.  
Innych uwag wniosków nie zgłoszono.
Przewodniczący zamknął punkt 7 porządku obrad.  

Do pkt.8
Przewodniczący otworzył punkt 8 porządku obrad. 
Do protokołu z VII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z VII sesji głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.
Rada przyjęła protokół z VII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
Przewodniczący zamknęła punkt 8 porządku obrad. 

Do pkt. 9
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończył obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
 
Protokółował
Andrzej Kudzinowski                                               Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                                                                              
 Stanisław Ciołko  

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-18

Data modyfikacji: 2012-01-18

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-18