Protokół sesji Nr VI/11

Protokół Nr VI/11
 
z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 17 czerwca 2011 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1200 - 1330 pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Knyszynie
- Pana Stanisława Ciołko  
 
            Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady VI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).
Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad. Następnie poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad.
Uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych, a oto jego treść:    
1.      Otwarcie obrad VI sesji Rady Miejskiej.
2.      Przedstawienie porządku obrad.
3.      Interpelacje i wnioski radnych.
4.      Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
5.      Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 r. i sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie oraz sprawozdania finansowego:
a)      przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu gminy za 2010 r.
b)      przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku o przedłożonym przez Burmistrza Knyszyna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2010 r.       
c)      podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
6.      Absolutorium Burmistrzowi Knyszyna za 2010 r.
a)      przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Knyszyna z tytułu wykonania budżetu za 2010 r.
b)      przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2010 r.     
c)      podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Knyszyna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 r.   
7.      Podjęcie uchwał w sprawach:
a)      udzielenia dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie
b)      ustalenia wysokości i zasad przyznawania diet radnych
8.      Przyjęcie stanowiska w sprawie uznania rolnictwa za priorytet polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i wyrównania dopłat rolniczych dla Polski.
9.      Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
10. Wolne wnioski.
11. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
12. Zakończenie obrad.
 
Do pkt. 3
Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad. Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:
r. P. Malesiński 
zgłosił wniosek dotyczący ulicy Jana Zamoyskiego, której nadano nazwę na poprzedniej sesji. Ulica ta jest położona pomiędzy ul. Goniądzką a Kościelną. Wspomniana ulica wg opracowanej dokumentacji jest ulica ślepą. Zaproponował aby w ramach tego przedsięwzięcia upoważnić Burmistrza do podjęcia działań zmierzających do połączenia tej ulicy z ul. Goniądzką. W związku z czym należy przedłużyć tą ulicę o około 50 metrów. Połączenie z ul. Goniądzką może nastąpić przez działkę przy której stoją obecnie pojemniki do segregacji odpadów (Goniądzka 25). Usprawni to połączenia komunikacyjne z nieruchomościami przy tej ulicy. Zwrócił się do Rady o przegłosowanie i przyjęcie tego wniosku.
 
r. G. Zajkowski:
zgłosił wniosek o „budowę zalewu” w m. Knyszyn. Zwrócił się do Rady o przegłosowanie i przyjęcie tego wniosku.
Innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono.
Przewodniczący zamknęła punkt 3 porządku obrad.
 
Do pkt. 4
Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi, który przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami: 
 
1.      Ogłoszono przetarg nieograniczony na usługę udzielenia kredytu długoterminowego Gminy Knyszyn na sfinansowanie następujących wydatków inwestycyjnych: przebudowa drogi gminnej Nr 104772B w Jaskrze – transza kredytu w kwocie 680.000 zł oraz przebudowa drogi powiatowej we wsi Nowiny Kasjerskie (dotacja dla Powiatu Monieckiego) – transza kredytu w kwocie 320.000 zł.
2.      Przygotowywana jest procedura poprzedzająca realizację inwestycji w ramach projektu pn.: „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” obejmującej termomodernizację budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Knyszynie oraz termomodernizację Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej wnioskowanej do dofinansowania ze środków PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURY I ŚRODOWISKA Priorytet IX. Infrastruktura Energetyczna przyjazna środowisku i efektywność gospodarcza Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.
3.      Przygotowywana jest procedura przetargu nieograniczonego na wyłonienie nowego dostawcy energii elektrycznej do obiektów zamawiającego.
4.      Opublikowano wykaz dotyczący lokalu użytkowego położonego w budynku przystanku autobusowego przy ul. Rynek w Knyszynie przeznaczonego do oddania w najem na okres 3 lat. Lokal będzie wykorzystywany przez najemcę do prowadzenia działalności gospodarczej – sklep z odzieżą używaną.
5.      Rozpoczęto budowę drogi do Jaskry (przekazano plac budowy wykonawcy).
6.      Wszczęto procedurę przygotowania koncepcji zagospodarowania Rynku w Knyszynie.
7.      Podsypano i wyrównano drogi na osiedlu Niepodległości w Knyszynie.
8.      Wykoszono pobocza dróg gminnych
9.      Wyprostowano drogę za „fermą P. Cylwika” - odcinek za mostkiem jadąc od strony Knyszyna.
10. Uprzątnięto teren po byłych dzikich wysypiskach we wsi Guzy oraz przed Kalinówką Kościelną.
11. 22 maja zespół tańca Galimatias wziął udział w „Pompie” (przegląd orkiestr dętych) i wystąpił przed publicznością białostocką na Rynku Kościuszki
12. 25 maja Chór Bell Canto uczestniczył w spotkaniach grup pielgrzymkowych „Do Matki Bożej Krypniańskiej z Pieśnią Pielgrzymkową”
13. 5 czerwca Zespół tańca nowoczesnego „GALIMATIAS” wziął udział w Międzynarodowym Festiwalu Tańca Nowoczesnego w Wasilkowie zdobywając wyróżnienie
14. 5 czerwca w miejscowości Grądy odbyło się obchodzenie pól z modlitwą o urodzaje , oraz spotkanie integracyjne mieszkańców wsi
15. W dniu 12 czerwca w Jasionówce odbył się Turniej Gmin o Koronę Królewskiego Gościńca Podlasia . Gmina Knyszyn zajęła I miejsce zdobywając Koronę.
16. W dniach 17-19 czerwca odbędą się dni Knyszyna w ramach obchodów uroczyście zostanie otwarty dom przy ulicy Kościelnej 6 połączony z wernisażem Pani Doroty Czerepko i promocją tomiku wierszy Pani Reginy Świtoń
17. 23 czerwca na Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego otwarta zostanie wystawa malarska Pana Stanisława Kiczko.
18. W dniachod 27 czerwca do 8 lipca 2011.Zapraszamy dzieci z klas 0 – 3 oraz młodzież z klas IV - VI w dniach od 11 lipca do dnia 22 lipca 2011.na zorganizowany letni wypoczynek „AKCJA LATO 2011”
19. 29 czerwca w Knyszyńskim Ośrodku Kultury odbędą się dwa spektakle teatralne pt. „Marsz, marsz Gombro…wski” w wykonaniu znanych i lubianych aktorów z Białostockiego Teatru Lalek. Jest to podziękowanie za partnerstwo w projekcie.
Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.
 
Do pkt. 5
Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad.
 
a)      R. B. Fiedorowicz – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedstawiła Opinie Nr 1/2011 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 maja 2011 w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu gminy za 2010 r. (opinia w załączeniu).
b)      P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła Uchwałę Nr II-0321-66/11 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 20.04.2001 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i gminy Knyszyn sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2010 r. (kopia w załączeniu).
Ze strony Rady pytania i uwagi dotyczyły:
r. I. Wysocka zwróciła się z pytaniem dlaczego radni nie otrzymali w materiałach opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie.
r. P. Malesiński, który stwierdził, iż nie chce opiniować wykonania budżetu za roku ubiegły ponieważ nie był wówczas radnym, ale jedną kwestię na co zwracał już uwagę a mianowicie wykonanie wydatków majątkowych chce poruszyć aby 4 letnia kadencja obecnej Rady nie kończyła się takimi wskaźnikami. Trzeba realnie podejść do opracowywanych planów na rok 2012 w budżecie zawrzeć takie pozycje, które będą realizowane. Wiem jakie są kłopoty i jakie uwarunkowania niemniej jednak wykonanie rzędu 12% to trochę za mało. Następnie stwierdził, iż kilkukrotnie był trącany pewnym problemem a mianowicie zarzut dotyczył porównania: asfaltowanie ul. Goniądzkiej i budynek zabytkowej przychodni jako przeciwstawne inwestycje, które podnosiłem i będę podnosił, ale zastanówmy się remont ul. Goniądzkiej w większości to efekt źle wykonanych prac kanalizacyjnych w roku 2003. Gdyby te prace były wykonane a następnie odebrane prawidłowo nie byłoby takich kłopotów i nie trzeba byłoby teraz szukać środków. Jeżeli chodzi o budynek przychodni to skoro mówi się, że była wówczas uchwała Rady o jego rozbiórce to trzeba było wówczas rozebrać ten budynek a tak mamy zabytek i czy my chcemy czy nie chcemy to w tej kadencji Rady musimy się z tym problemem zmierzyć. Ktoś zawinił, a my musimy to zrealizować.
c) Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VI/42/11).
Przewodniczący zamknęła punkt 5 porządku obrad.
 
Do pkt. 6
Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad
  
a)      Przewodniczący przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Knyszyna za 2010 r. ( wniosek w załączeniu).
b)      Przewodniczący przedstawił Uchwałę Nr II-00322-58/11 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 7.06.2011 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Knyszynie wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2010 rok.
c)      Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawieudzielenia Burmistrzowi Knyszyna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 r.                
Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu . W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
(w załączeniu uchwała Nr VI/43/11). 
Przewodniczący zamknęła punkt 6 porządku obrad.
 
Do pkt. 7
Przewodniczący otworzył punkt 7 porządku obrad. Podjęcie uchwał w sprawach:
 
a)      udzielenia dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego  w Knyszynie
 Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VI/44/11). 
 
b)      ustalenia wysokości i zasad przyznawania diet radnych
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad przyznawania diet radnych
Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr VI/45/11). 
Przewodniczący zamknął punkt 7 porządku obrad.
 
Do pkt. 8
Przewodniczący otworzył punkt 8 porządku obrad. Następnie odczytał projekt stanowiska Rady Miejskiej w sprawie uznania rolnictwa za priorytet polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i wyrównania dopłat rolniczych dla Polski.   
Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem stanowiska w przedstawionym brzmieniu głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu (stanowisko w załączeniu).
Przewodniczący zamknęła punkt 8 porządku obrad.
 
Do pkt. 9
Przewodniczący otworzył punkt 9 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi. Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:
r. P. Malesińskiemu:
- połączenie ul. J. Zamoyskiego z ulicą Goniądzka przez posesję nr 25 przy ul. Goniądzkiej
r. G. Zajkowskiemu
- budowa zalewu w Knyszynie.
Oba wnioski są godne uwagi Rada Miejska powinna się wypowiedzieć na ten temat. Oba wnioski kwalifikują się do uwzględnienia przy konstruowaniu budżetu na rok 2012. W przypadku połączenia ulicy wymaga to rozmowy z właścicielem gruntów, później wchodzi w grę wykupem tych gruntów. Planowane jest połączenie ulicy Zamoyskiego z ulicą Goniądzką przez posesję należącą do P. Malesińskiego niemniej kolejne połączenie na pewno usprawni komunikację na tych ulicach. W przypadku zalewu wymaga to przygotowanie koncepcji, co do lokalizacji, możliwości finansowych jak i pozyskania środków. Tak więc oba te wnioski powinny być przedmiotem rozmów przy tworzeniu projektu budżetu na rok przyszły.      
Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskami radnych.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem o podjecie działań zmierzających do połączenia ul. Jana Zamoyskiego z ul. Goniądzką poprzez nieruchomość położoną przy ul. Goniądzkiej 25 o nr geodezyjnym 2236 głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada przyjęła wniosek.     
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do budowy zalewu w Knyszynie głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada przyjęła wniosek.
Przewodniczący zamknęła punkt 9 porządku obrad.
 
Do pkt. 10
Przewodniczący otworzył punkt 10 porządku obrad. Wolne wnioski.
r. B. Fiedorowicz podziękowała Burmistrzowi za pomoc w doprowadzeniu wsi Kalinówka Kościelna do porządku. Osoby będące na obchodach 500-lecia parafii p.w. Św. Anny w Kalinówce Kościelnej podkreślały, iż wieś jest czysta, zadbana, co było bardzo miłe.
P. J. Bekiesz – Siwiec sołtys wsi Wojtówce zgłosiła, iż byłe wysypisko nieczystości stałych w Wojtówcach nie zostało sprzątnięte, czego dowodem są zdjęcia zrobione telefonem komórkowym taki stan jest od ponad miesiąca. Na końcu kol. wsi Wojtówce leżą resztki padniętych zwierząt, które również nie zostały sprzątnięte.
r. B. Fiedorowicz stwierdziła, iż niedawno była w rejonie tego wysypiska i rzeczywiście znajduje się tam w jednym miejscu dół, w który systematyczne wywożone są jakieś odpady.
r. I. Wysocka zauważyła, iż w informacjach przedstawionych przez Burmistrza usłyszeliśmy, że wysypisko zostało sprzątnięte a więc zostało to opłacone i odebrane a tutaj p. Sołtys mówi, że taki stan jest od lutego a więc coś tutaj jest nie tak.
Burmistrz wyjaśnił, iż sprawa wysypiska w Wojtówcach była poruszana na zebraniu sołeckim. Tak jak wszystkie byłe wysypiska zostało one sprzątnięte i zrekultywowane. Na chwilę obecną nie ma problemów w Nowinach Kasjerskich, Zofiówce, Jaskrze natomiast co jakiś czas jest sprzątane byłe wyrobisko w Guzach i wysypisko w Wojtówcach. Po poprzednim zgłoszeniu informowana była o tym Policja dzisiaj zostanie również poinformowana. Co do tych padły zwierząt to zostanie poinformowany Powiatowy Lekarz weterynarii i Sanepid ponieważ w przypadku dwóch rolników zachodzi podejrzenie znęcania się nad zwierzętami i nic innego tam nie da się zrobić. Trzeba to uświadomić, iż jest to nasze wspólne dobro i zasada, że my wiemy ale, nie powiemy nie jest właściwa.
P. E. Packiewicz – sołtys wsi Grądy zgłosiła:
- potrzebę równania drogi do wsi Grądy nawierzchnia drogi jest w złym stanie.
- od dłuższego czasu cyklicznie w poniedziałki i wtorki z kranów płynie żółta woda z domieszką gliny dlaczego tak się dzieje.
Burmistrz wyjaśnił, iż postara się w przeciągu tygodnia sprowadzić wykonawcę i skoro zachodzi taka potrzeba to droga zostanie porównana. Natomiast w przypadku brudnej wody w sieci wodociągowej zwróci się do Zastępcy Kierownika ZGKiM o wyjaśnienie.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem czy wysłano wniosek (pismo) do DDKiA w sprawie odcinak 200 ul. Goniądzkiej. Następnie zwrócił się o przyspieszenie prac związanych z wykupem gruntów pod ulice na osiedlu w rejonie ul. Kościelna i Goniądzka, co związane jest z ewentualnym złożeniem wniosku na budowę kanalizacji.
Następnie zwrócił się z pytaniem do Sekretarza Gminy czy radni mają możliwość otrzymania map swoich okręgów wyborczych. Ponieważ przebywając ostatnio w terenie radny zauważył, iż często trudno stwierdzić czy dana droga znajduje się w danym okręgu wyborczym.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy w odpowiedzi poinformował, iż okręg wyborczy to nie do końca geodezyjnie wyznaczony teren. W przypadku radnego ul. Goniądzka sięga aż pod wysypisko. Na stronie internetowej Knyszyna znajduje się wykaz dróg gminnych.
r. P. Malesiński stwierdził, iż jest zdegustowany ostatnim posiedzeniem komisji wspólnych Rady skoro stawia się jakieś zarzuty służbie zdrowia to trzeba by wyjaśnić jak to jest rzeczywiście. Zwrócił się do Przewodniczącego Rady z prośba o zainteresowanie sprawą. Uważa, iż Przewodniczący powinie zainteresować tym tematem Komisję Zdrowia i porozmawiać o tych problemach, które tutaj były zgłaszane.
Burmistrz odczytał pismo skierowane do GDDKiA w sprawie ul. Goniądzkiej (pismo znajduje się w teczce Nr Gk.7234). Jeżeli chodzi o wykup działek to prace są w trakcie. Nabór wniosków pod koniec roku do tego czas prace będą zakończone. Odnosząc się do tematu podnoszonego przez radnego dotyczącego służby zdrowia Burmistrz stwierdził, iż jeżeli nawet podczas dyskusji padły jakieś uwagi krytyczne zasadne bądź nie to były one wypowiadane w trosce o Knyszyński ZOZ i dotyczyły usprawnienia i mobilizacji do lepszej pracy tak je należy rozumieć. Chyba wszystkim zależy na tym aby ZOZ funkcjonował jak najlepiej. Natomiast uwagi, co do lekarzy rodzinnych są dość powszechne. Generalnie jeżeli chodzi o funkcjonowanie służby zdrowia czeka nas w przyszłości szereg zmian wchodzą nowe przepisy dotyczy to przekształceń i nie tylko. Monitorujemy to na bieżąco i wcześniej czy później te zmiany będą dotyczyły również i naszego ZOZ-u. Także w miesiącu sierpniu spotka się Rada Społeczna ZOZ-u aby przedyskutować te tematy. Nie ma przeszkód aby tymi zagadnieniami w tym czasie zajęła się również Komisja Rady. 
Przewodniczący wyjaśnił radnemu, iż jak już informował Burmistrz te zagadnienia będą przedmiotem obrad Rady Społecznej i jeżeli radny jest zainteresowany to może w takim posiedzeniu uczestniczyć. Następnie będą przedstawione na Komisji bądź Komisjach wspólnych Rady.        
r. A. Tracz stwierdził, iż chce odnieść się do wypowiedzi radnego Malesińskiego, który zasugerował, iż na posiedzeniu komisji zorganizowano nagonkę na P. Dyrektor ZOZ-u. Jako prowadzący wspólne obrady Komisji chce stwierdzić, iż nic takiego nie miało miejsca. Nikomu nie zależało na wytykaniu komuś błędów. Dyskusja była dość żywiołowa w trakcie, której wynikły różne problemy, które nie są tajemnicą a mianowicie lekarze rodzinni. I nie powinno się sugerować, że ktoś chce zlikwidować ZOZ. Tym bardziej, że przed chwilą Rada jednogłośnie podjęła uchwałę o przyznani dotacji w kwocie 100 tys. zł. dla ZOZ-u.
Burmistrz dodał, iż należy pamiętać, iż gmina przyznała dotację dla ZOZ-u w kwocie 100 tys., ale całość tego zadania to kwota 500 tys. zł. i być może w niedługim czasie trzeba będzie poręczyć kredyt. Natomiast wracając jeszcze raz do dyskusji to uwagi odnośnie lekarzy rodzinnych nie są tajemnicą jak i to , że ZOZ od dłuższego czasu boryka się z problemem lekarzy rodzinnych. Natomiast nikt nikogo nie obrzucał obelgami i nie ma za, co się obrażać.
r. P. Malesiński stwierdził, iż skoro takie głosy padły to jego zdaniem Przewodniczący Rady wspólnie z Komisją powinien przeprowadzić rozmowę z lekarzami rodzinnymi przedstawić im konkretnie uwagi aby tą sytuację wyjaśnić i  widzi potrzebę przeprowadzenia takiej rozmowy .
Sołtys wsi Ogrodniki P. K. Kakareko zgłosił, iż na terenie kol. Ogodniki przebywają bezpańskie psy.
r. P. Malesiński zwrócił się z pytaniem kiedy będzie przeprowadzona na terenie gminy zbiórka zużytego sprzętu RTV i AGD.
Burmistrz poinformował, iż taka zbiórka zostanie zorganizowana w przeciągu 2-3 tygodni zarówno w Knyszynie jak i na terenie gminy. O dokładnym terminie mieszkańcy zostaną poinformowani.    
Innych uwag wniosków nie zgłoszono.
Przewodniczący zamknął punkt 10 porządku obrad.  

Do pkt.11
Przewodniczący otworzył punkt 11 porządku obrad. 
Do protokołu z V sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z V sesji głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada przyjęła protokół z V sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
Przewodniczący zamknęła punkt 11 porządku obrad. 

Do pkt. 12
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończył obrady VI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
 
Protokółował
Andrzej Kudzinowski                                               Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                                                                              
 Stanisław Ciołko  
                                                                                      
 
 
               
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-18

Data modyfikacji: 2012-01-18

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-18