Kontrola w SP ZOZ w Knyszynie grudzień 2011

PROTOKÓŁ
 
z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej im. dr E. Jelskiego w Knyszynie (zwany w dalszej części protokołu SP ZOZ w Knyszynie), ul. Grodzieńska 96, w dniach od 12 grudnia 2011 r. do 23 grudnia 2011 r., przez: Barbarę Płońską (Skarbnika Gminy Knyszyn) oraz Roberta Kondrakiewicza (Sekretarza Gminy Knyszyn), na podstawie upoważnienia Nr 45/2011 Burmistrza Knyszyna z dnia 12 grudnia 2011 r.
 
I. ZAKRES KONTROLI
1)      Realizacja procedur w zakresie celowości zaciągniętych zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków w 2010 r.
2)      Prawidłowość gospodarowania mieniem SP ZOZ w Knyszynie.
3)      Realizacja zadań statutowych.
4)      Dostępność i poziom udzielanych świadczeń.
 
II. CHARAKTERYSTYKA KONTROLOWANEJ JEDNOSTKI
SP ZOZ w Knyszynie jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej posiadającym osobowość prawną. Postanowieniem Sądu Rejonowego w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego został wpisany do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 00000036794, NIP 546-12-75-341 nadany przez Urząd Skarbowy w Mońkach, REGON 451097214. Siedziba SP ZOZ w Knyszynie znajduje się w Knyszynie, przy ul. Grodzieńskiej 96.
Dyrektorem SP ZOZ w Knyszynie jest dr med. Dorota Edwarda Miłek-Kurzątkowska, która sprawuje tę funkcję od dnia 20 lipca 2001 r. Powierzenie tego stanowiska nastąpiło w drodze powołania przez Zarząd Miasta i Gminy w Knyszynie (Uchwała Nr 87/157/01 Zarządu Miasta i Gminy w Knyszynie z dnia 20 lipca 2001 roku w sprawie powołania dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie).
Funkcję Głównego Księgowego SP ZOZ w Knyszynie od 01 stycznia 2002 roku pełni Pani Anna Ejsmont-Szklanko, która spełnia wymogi odnośnie kwalifikacji i posiadanego doświadczenia zawodowego wymaganego do pełnienia stanowiska Głównego Księgowego w zakładach opieki zdrowotnej, określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Zdrowotnej z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy w zakładach opieki zdrowotnej oraz art. 45 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych.
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielali:
-          Dorota Edwarda Miłek-Kurzątkowska – Dyrektor SP ZOZ w Knyszynie,
-          Anna Ejsmont-Szklanko – Główny Księgowy SP ZOZ w Knyszynie
oraz inni pracownicy w miarę zachodzących potrzeb.
W okresie objętym kontrolą, stan zatrudnienia w kontrolowanej jednostce przedstawia się następująco:
Pracownicy
31.12.2010 r.
osoby
etaty
Lekarze
a)      umowa o pracę
b)      umowa zlecenie
 
1
1
 
0,5
 
Pielęgniarki
27
24
Administracja
4
4
Obsługa
18
18
Pozostali
15
15
Ogółem
66
61,5
Dodatkowo 7 lekarzy zatrudnionych jest na podstawie kontraktu.
 
III. REALIZACJA PROCEDUR W ZAKRESIE CELOWOŚCI ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIAZAŃ FINANSOWYCH I DOKONYWANIA WYDATKÓW W ROKU 2010 i 2011
Kontroli poddano dokumenty finansowe SP ZOZ w Knyszynie za miesiące sierpień i wrzesień 2010 r. oraz za miesiąc czerwiec 2011.
1. Gospodarka finansowa
1.1.            W statucie SP ZOZ w Knyszynie nadanym Uchwałą Nr V/37/07 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 5 lipca 2007 r. rozdział VI dotyczy gospodarki finansowej. W rozdziale tym zawarto m.in. ustalenia, że:
  • Gospodarka finansowa SP ZOZ w Knyszynie jest prowadzona w formie samodzielnej jednostki, na zasadach określonych w Ustawie o zakładach opieki zdrowotnej oraz na podstawie przepisów zawartych w ustawie o rachunkowości.
  • Podstawą gospodarki finansowej SP ZOZ w Knyszynie jest roczny plan finansowy ustalony przez Dyrektora.
  • Roczny plan finansowy i sprawozdanie z realizacji opiniuje Rada Społeczna SP ZOZ w Knyszynie.
1.2. SP ZOZ w Knyszynie utrzymuje się z wpływów pochodzących z realizacji kontraktów zawartych na wykonanie usług medycznych z dysponentami środków publicznych i niepublicznych. Ponadto wpływy pochodzą ze sprzedaży usług medycznych i laboratoryjnych innym podmiotom, badań laboratoryjnych i medycznych pacjentów.
Przychody ogółem za rok 2010 wyniosły 3.011.487,13 zł i wzrosły w stosunku do roku 2009 o 301.871,92 zł, natomiast koszty ogółem 3.347.957,29 zł i zmalały w stosunku do 2009 r. o 9.961,04 zł. Na wzrost przychodów wpłynęła w znacznym stopniu zwiększona sprzedaż usług medycznych, laboratoryjnych i RTG innym podmiotom w I półroczu 2010 r. w związku z podpisaną umową na wykonywanie zdjęć RTG od 1 lutego do 30 czerwca 2010 r.
Znacznym przychodem była refundacja kosztów z Urzędu Pracy w związku z zatrudnieniem osób bezrobotnych. Przychody z tego tytułu wyniosły 18.536,67 zł, co stanowiło 231,70% planu.
Koszty roku 2010 i 2011 rozksięgowywane były na podstawie Zarządzenia Wewnętrznego Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie z dnia 31.12.2009 r.
Dodatkowe konta kosztów rodzajowych oraz konta analityczne wg miejsca powstawania danych kosztów wprowadzono Zarządzeniem Wewnętrznym Dyrektora SP ZOZ w Knyszynie z dnia 10.08.2010 r oraz Zarządzeniem Wewnętrznym Dyrektora SP ZOZ w Knyszynie z dnia 31.12.2010 r.
Zarządzeniem Wewnętrznym z dnia 30.06.2011 r. Dyrektor SP ZOZ im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie zarządził od dnia 01.07.2011 r. utworzenie dodatkowych kont na potrzeby ewidencji środków trwałych dotyczących zakupu aparatu USG oraz Systemu Cyfrowej Radiografii pośredniej CR i RIS/PA (ucyfrowienie aparatu RTG), które zostały zakupione ze środków Unii Europejskiej oraz z dotacji gminy Knyszyn.
1.3.            W zakresie gospodarki finansowej kontrolę wewnętrzną sprawuje Dyrektor SP ZOZ w Knyszynie oraz główny księgowy w oparciu o kontrolę legalności, gospodarności, rzetelności i celowości.
Kontrola wewnętrzna jako całość zasad i procedur przyjętych przez kierownika jednostki ma na celu uzyskanie zapewnienia, że jednostka realizuje swoje zadania w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad:
  • uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
  • optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów,
  • w sposób umożliwiający terminowa realizację zadań,
  • w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
  • należytego wykorzystania składników majątkowych
W kontrolowanej jednostce procedury kontroli wewnętrznej określone zostały Zarządzeniem Wewnętrznym Dyrektora SP ZOZ im. Dr E. Jelskiego w Knyszynie z dnia 09.04.2002 r. w sprawie ustalenia dokumentacji przyjętych zasad rachunkowości. Załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia ustalony został plan kont SP ZOZ w Knyszynie. Ponadto funkcjonuje Instrukcja w sprawie kontroli oraz obiegu dokumentów w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej im Dr Jelskiego w Knyszynie. Nie okazano opracowanych procedur kontroli zarządczej.
Dyrektor SP ZOZ w Knyszynie upoważnił głównego księgowego, kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych i pielęgniarkę przełożoną do opisywania i podpisywania faktur.
W przypadku nieobecności tych osób upoważnieni zostali pracownicy tych komórek do podpisu i opisywania faktur z jednoczesnym zatwierdzeniem przez Dyrektora SP ZOZ w Knyszynie.
Zgodnie z postanowieniami w/w Instrukcji sprawdzenie dowodu księgowego pod względem merytorycznym polega na ustaleniu prawdziwości danych, celowości, gospodarności zgodności z obowiązującymi przepisami prawa a także stwierdzeniu, iż dowody zostały wystawione przez właściwe podmioty. Kontroli tej dokonywały osoby wymienione w załączniku do Zarządzenia. Kontrola pod względem formalno-rachunkowym polega na sprawdzeniu, czy dokument został wystawiony prawidłowo. Dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych należy do osób wymienionych w „Wykazie osób do sprawdzania dokumentów pod względem formalno-rachunkowym”.
Każdy dokument opatrzony jest pieczęcią dokumentującą sprawdzenie pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzony do wypłaty.
1.4.            Księgowość i sprawozdawczość.
1.4.1.      SP ZOZ w Knyszynie prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie z obowiązującymi przepisami. SP ZOZ w Knyszynie posiada odrębny rachunek bankowy.
Księgi rachunkowe prowadzone są techniką komputerową za pomocą programu komputerowego CDN OPTIMA S.A. w Krakowie. Autor programu udostępnił instrukcje przeznaczone dla użytkowników systemu oraz zasady określające system zabezpieczeń i ochrony komputerów oraz baz danych.
1.4.2.      W okresie objętym kontrolą dokonano analizy:
  • półrocznego sprawozdania MZ-03 o finansach samodzielnych publicznych
zakładów opieki zdrowotnej za I półrocze 2010 ( Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).
Ze sprawozdania tego wynika, iż przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1.450.208 zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 1.791.587 zł, w związku z czym strata ze sprzedaży wyniosła 341.379 zł. Inne przychody operacyjne 13.719 zł, przychody finansowe 3.408 zł, koszty finansowe 1.069 zł , podatek dochodowy 792 zł.
W związku z powyższym strata na całokształcie działalności wyniosła 326.113 zł.
  • półrocznego sprawozdania MZ-03 o finansach samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej za I półrocze 2011 (Załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu).
Ze sprawozdania wynika, iż przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1.483.148 zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 1.591.286 zł, w związku z czym strata ze sprzedaży wyniosła 108.138 zł. Inne przychody operacyjne 5.335 zł, pozostałe koszty operacyjne 3.126 zł, przychody finansowe 545 zł, koszty finansowe 36.788 zł, podatek dochodowy 15.132 zł..      W związku z powyższym strata na całokształcie działalności wyniosła 157.304 zł.
  • rocznego sprawozdania MZ-03 o finansach samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej za 2010 rok (załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu).
Przychody netto ze sprzedaży za rok 2010 wyniosły 2.942.267 zł. Koszty działalności operacyjnej 3.331.097 zł, w związku z czym strata ze sprzedaży wyniosła 388.830 zł. Pozostałe przychody operacyjne 57.227 zł, pozostałe koszty operacyjne 649 zł, przychody finansowe 13.940 zł, koszty finansowe 19.497 zł, podatek dochodowy 10.824 zł.
W związku z powyższym strata na całokształcie działalności wyniosła 348.633 zł.
1.5.            Zobowiązania i należności.
1.5.1.Zobowiązania ogółem na dzień 31.12.2010 r. wyniosły 558.305 zł, w tym wobec ZUS 95.642 zł, wobec PFRON 144.116 zł, za energię, gaz i wodę 5.993 zł, wobec pracowników 98.902 zł, pozostałe 213.652 zł. W łącznej kwocie zobowiązań zobowiązania wymagalne wynoszą 12.347 zł. Należności ogółem wyniosły 293.558 zł, w tym od NFZ 292.868 zł i od niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej 690 zł. Należności wymagalne nie wystąpiły.
Decyzją Prezesa Zarządu PFRON w Warszawie z dnia 17.09.2010 r. zobowiązania wobec PFRON zostały rozłożone na raty. Raty wpłat wraz z odsetkami zgodnie z decyzją zostały uregulowane przez SP ZOZ do dnia 28.09.2011 r. Łączna kwota rat wyniosła 119.788,36 zł, plus odsetki w kwocie 65.839 zł. Ponadto zapłacono kwotę opłaty prolongacyjnej w wysokości 5.779 zł oraz podatek dochodowy w kwocie 36.365 zł. Razem spłacone zobowiązania wyniosły 227.771,36 zł.
Spłata rat, odsetek i opłaty prolongacyjnej w roku 2011 na podstawie decyzji Prezesa Zarządu PFRON z dnia 17.09.2010 r. wpłynęła ujemnie na wynik finansowy roku 2011 w kwocie 156.026 zł ( 79.858,64 + 43892,72 + 4.895,00 + 27.380,00).
W dniu 20 maja 2011 r. do SP ZOZ w Knyszynie wpłynął tytuł wykonawczy wystawiony przez Prezesa Zarządu PFRON w Warszawie na kwotę należności głównej w wysokości 34.256,70 zł i odsetek na dzień wystawienia tytułu w wysokości 33.355 zł. Podstawa prawna należności – Nr WWO/0336/E 2002/07/TKA – rodzaj należności – obowiązkowa wpłata na rzecz PFRON. W dniu 28 maja 2011 r. SP ZOZ w Knyszynie wystąpił do Prezesa Zarządu PFRON z wnioskiem o rozłożenie na raty zobowiązania wynikającego z w/w tytułu wykonawczego.
W dniu 09.09.2011 r do SP ZOZ w Knyszynie wpłynęła decyzja Prezesa Zarządu PFRON w Warszawie w sprawie rozłożenia na raty zapłaty zaległości z tytułu obowiązkowych wpłat na rzecz PFRON w kwocie 34.256,69 zł wraz z odsetkami w kwocie 33.708 zł za okres od stycznia 2003 r. do listopada 2003 r. na 18 miesięcznych rat, począwszy od 24.10.2011 r do 24.03.2013 r.
Kwota rat wraz z odsetkami na dzień wystawienia decyzji wynosi 67.964,69 zł,
Opłata prolongacyjna – 2.617,00 zł,
Podatek dochodowy od kwoty rat i opłaty prolongacyjnej – 13.411,00 zł.
Razem wartość zobowiązania wynosi 83.992,69 zł.
Spłata rat, odsetek i opłaty prolongacyjnej w roku 2011 na podstawie Decyzji Prezesa Zarządu PFRON z dnia 05.09.2011 r. w sprawie rozłożenia zapłaty zaległości na raty wpłynie ujemnie na wynik finansowy roku 2011 w kwocie 13.700,52 zł ( 5.709,48 + 5.618,04 + 186 + 2.187), natomiast na wynik roku 2012 w kwocie 55.996,08 zł ( 22.837,92 + 22.472,16 + 1.745,00 + 8.941,00) i na wynik finansowy roku 2013 w kwocie 14.296,09 zł ( 5.709,29 + 5.617,80 + 686,00 + 2.283,00).
Obecnie SP ZOZ w Knyszynie zatrudnia osoby niepełnosprawne i nie jest zobowiązany dokonywać wpłat na PFRON.
 
1.5.2. Podczas kontroli poddano analizie terminowość regulowania płatności SP ZOZ w Knyszynie wobec wierzycieli.
W wyniku analizy badanych dokumentów stwierdza się, iż zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Zakładu Energetycznego, Telekomunikacji Polskiej S.A., Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej regulowane są w terminie. Ponadto w zakresie terminowości skontrolowano regulowanie przez SP ZOZ w Knyszynie zobowiązań z tytułu dostaw towarów i usług wobec wybranych losowo podmiotów gospodarczych:
- podmiot 011 BAXTER Spółka jawna G. Kunda, A. Malinowski, 16-080 Tykocin za okres od 01.01.2010 r. oraz za okres 01.01.2011 do 30.06.2011 r (załącznik Nr 4 do protokołu)
- podmiot 021 Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie za okres 01.01.2010 do 30.06.2010 r. oraz 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. (załącznik Nr 5 do protokołu)
- podmiot 112 Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych za okres od 01.01.2010 r. do 30.06.2010 r. oraz za okres 01.01.2011r. do 30.06.2011 r. (załącznik Nr 6 do protokołu)
Przekroczenie terminów płatności waha się w granicach od 1 dnia do 39 dni. Odsetki za przekroczenie terminów płatności nie były naliczane.
 
IV. PRAWIDŁOWOŚĆ GOSPODAROWANIA MIENIEM SP ZOZ W KNYSZYNIE
1.         Wyposażenie w sprzęt wykorzystywany do udzielania świadczeń zdrowotnych i usług odpowiednio do zakresu i rodzaju świadczeń określonych w statucie stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.
W roku 2010 zostało zakupione doposażenie Aparatu ultrasonograficznego LOGIO 3 na wartość 6.485,70 zł oraz Defibrylator RS z łyżkami na wartość 30.300,52 zł.
W roku 2011 zakupiony został:
- Aparat ultrasonograficzny (USG) ze środków Unii Europejskiej oraz dotacji z budżetu gminy za łączną kwotę 157.140,00 zł,
- System cyfrowej radiografii (CR i RIS/PACS) ze środków Unii Europejskiej oraz dotacji z budżetu gminy za łączna kwotę 321.628,92 zł.
2.                  Inwentaryzacja.
Na dzień 31.12.2010 r. przeprowadzona została inwentaryzacja roczna zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zespół spisowy dokonał spisu z natury składników majątkowych znajdujących się w magazynach oraz inwentaryzacji gotówki w kasie. Inwentaryzacja została rozliczona w terminie.
Inwentaryzacja pełna majątku trwałego i obrotowego przeprowadzana była na dzień 31.12.2006 r.
3.                  Gospodarka materiałowa prowadzona jest w sposób zapewniający prawidłowe wykorzystanie zapasów materiałowych. Prowadzona jest ewidencja księgowa wartościowa oraz ewidencja ilościowo-wartościowa na kartotekach magazynowych prowadzonych przez pracownika materialnie odpowiedzialnego za stan magazynu.
Księgowość SP ZOZ prowadzi ewidencję środków trwałych na koncie 010 w księdze inwentarzowej środków trwałych oraz wartości materialnych i prawnych na koncie 020.
Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne ewidencjonowane są zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz o podatku dochodowym od osób prawnych.
4.                  Dochody z najmu składników majątkowych.
W okresie objętym kontrolą nie dokonywano wynajmu składników majątkowych. Na najem lokali użytkowych nie było chętnych.
 
V. STATUT, REGULAMINY
 
1.1. Statut.
Statut SP ZOZ w Knyszynie zatwierdzono Uchwałą Nr XXII/112/2000 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 września 2000 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie. Ostatnia zmiana, wprowadzona została Uchwałą Nr V/37/2007 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr E. Jelskiego w Knyszynie
Podstawowym zadaniem SP ZOZ w Knyszynie jest zapewnienie ogółowi ludności świadczeń w zakresie opieki podstawowej, opieki specjalistycznej, opieki stacjonarnej oraz wykonywanie badań diagnostycznych i profilaktycznych.
Do zadań SP ZOZ w Knyszynie należy w szczególności udzielanie następujących świadczeń zdrowotnych, obejmujących swoim zakresem:
1)      badania i porady lekarskie,
2)      leczenie,
3)      badania i terapię psychologiczną,
4)      rehabilitację leczniczą,
5)      działania diagnostyczne,
6)      pielęgnację chorych,
7)      pielęgnację niepełnosprawnych i opiekę nad nimi,
8)      orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
9)      zapobieganie powstaniu urazów i chorób poprzez działania profilaktyczne oraz szczepienie ochronne,
10) czynności z zakresu zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
11) opiekę paliatywną.
 
1.2. Regulamin porządkowy.
SP ZOZ w Knyszynie posiada regulamin porządkowy zatwierdzony Uchwalą Nr 6/6/06 Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie z dnia 3 sierpnia 2006 roku.
 
1.3. Regulamin pracy
SP ZOZ w Knyszynie posiada regulamin pracy pracowników. Regulamin pracy został zatwierdzony Zarządzeniem Dyrektora SP ZOZ w Knyszynie w dniu 31 lipca 2008 r.
 
1.4. Regulamin Rady Społecznej.
Obowiązujący regulamin Rady Społecznej został uchwalony Uchwalą Nr XXII/113/2000 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 września 2008 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie.
 
VI. DOSTĘPNOŚĆ I POZIOM UDZIELANYCH USŁUG
 
1.1. Oddział Chorób Wewnętrznych.
Ilość łóżek statutowych - 40. Zakontraktowanych przez NFZ – 25. Warunki lokalowe dobre. Lokalizacja I piętro z windą. W budynku oddziału wewnętrznego na parterze pracownia RTG, USG, laboratorium, pracownia nieinwazyjnej diagnostyki układu krążenia. Nie ma oczekiwania na badania, nie ma kolejki przyjęcia na oddział. W sytuacji zgłoszenia się pacjenta ze schorzeniem wymagającym hospitalizacji jest przyjmowany na oddział. Głownie są to pacjenci ze schorzeniami układu krążenia. Dyżur 24 godziny na dobę. Liczba hospitalizowanych 842/3996 osobodni.
 
1.2. Oddział Opieki Paliatywnej.
Ilość łóżek statutowych – 10. Od 2010 roku zawieszono działalność ze względu na brak odpowiedniego personelu i sprzętu.
 
1.3. Zakład Opiekuńczo-Leczniczy
Ilość łóżek statutowych - 20. Zakontraktowanych przez NFZ – 15. Warunki lokalowe dobre. Lokalizacja II piętro z windą. W ZOL przebywają pacjenci obłożnie chorzy niezdolni do samoegzystencji. Dyżur 24 godziny na dobę wspólnie z Oddziałem Wewnętrznym. W 2010 r. hospitalizowanych było 30pacjentów/3655 osobodni.
 
1.4. Oddział Rehabilitacji Kardiologicznej.
Oddział rehabilitacji Kardiologicznej nie funkcjonuje. SP ZOZ w Knyszynie posiada pomieszczenia na Oddział Rehabilitacji Kardiologicznej. Pomieszczenia wymagają przebudowy i generalnego remontu. SP ZOZ w Knyszynie – na obecną chwilę - nie posiada środków finansowych na realizację tego przedsięwzięcia.
 
1.5. Izba Przyjęć.
Izba Przyjęć funkcjonuje całodobowo. Personel jest wspólny dla Oddziału Chorób Wewnętrznych i Izby Przyjęć. Warunki lokalowe dobre. Na Izbę Przyjęć zgłaszają się pacjenci ze skierowaniem, z nagłymi zachorowaniami bądź przywiezieni przez karetkę pogotowia. Na Izbie Przyjęć przeprowadzana jest wstępna diagnostyka i kwalifikacja do leczenia ambulatoryjnego lub szpitalnego.
 
1.6. Przychodnia Rejonowa.
Przychodnia funkcjonuje w godz. 7.00 – 18.00. Warunki lokalowe dobre. W przychodni zatrudnionych jest 4 lekarzy (2 lekarzy medycyny rodzinnej, specjalista pediatra i lekarz medycyny ogólnej), 4 pielęgniarki (pielęgniarka środowiskowa, pielęgniarka szkolna, położna, pielęgniarka praktyki). Pacjenci mają pełny dostęp do pracowni diagnostycznych i leczniczych.
 
1.7. Poradnia Kardiologiczna.
Warunki lokalowe dobre. Przyjmowani są pacjenci ze schorzeniami układu krążenia. Pacjenci przyjmowani są na bieżąco. Poradnia Kardiologiczna funkcjonuje 10 godzin w tygodniu.W 2010 r. udzielono 1811 porad.
 
1.8. Medyczne Laboratorium Diagnostyczne.
W Medycznym Laboratorium Diagnostycznym wykonywane są badania z zakresu hematologii, biochemii i analizy ogólnej. Laboratorium jest pod kontrolą Centralnego Ośrodka Badań Jakości w Diagnostyce Laboratoryjnej i Wojewódzkiej Pracowni Kontroli Badań. Warunki lokalowe dobre. W 2010 r. wykonano ok. 34943 badań.
 
1.9. Pracownie Diagnostyczno-Lecznicze.
Pracownia RTG
Aparat SIMENS MULTIX PRO
Liczba wykonanych badań RTG w 2010 r. – 2538
 
Pracownia Ultrasonograficzna
Wykonywane badania:
  • USG jamy brzusznej
  • USG tarczycy
  • USG naczyń domózgowych, kończyn dolnych
  •  
Pracownia Nieinwazyjna Diagnostyki Układu Krążenia.
Wykonywane badania:
  • Echo serca
  • Test wysiłkowy
  • Wolter EKG
  • Wolter ciśnieniowy
 
1.9. Punkt Apteczny.
Prowadzony jest przez pielęgniarkę oddziałową. Leki i materiały medyczne zamawiane są w hurtowniach, które wygrały przetarg na określony asortyment, bądź SA kupowane w CEFARMIE. Zamawiane są ilości leków, które są potrzebne do bieżącego wykonania.
 
Na tym protokół zakończono.
Knyszyn, 11.09.2011 r.
Podpisy osób kontrolujących:
1.       Barbara Płońska                                            ……………………………………..,
2.      Robert Kondrakiewicz                        ……………………………………..,
Przedstawiciele jednostki kontrolowanej:
1.      Dorota Edwarda Miłek-Kurzątkowska           ……………………………………..,
2.      Anna Ejsmont-Szklanko                                  ……………………………………..,

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2012-01-18

Data modyfikacji: 2012-01-18

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2012-01-18