Protokół Nr XXV/09

Protokół Nr 25/09

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego: Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej: Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 grudnia 2009 r. w godz. 1200- 1500  w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Knyszynie  pod przewodnictwem Pani - Barbary Teresa Fiedorowicz  

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Na stan 12 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 9. 

Przewodnicząca Rady otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosiła o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponował kandydaturę P. B. Fiedorowicz Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego

P. B. Fiedorowicz  wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pani B. Fiedorowicz na przewodniczącego wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 9 członków komisji.    

Przewodnicząca B. Fiedorowicz przedstawiła proponowany porządek obrad.

Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 9 członków Komisji, a oto jego treść: 

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Projekty uchwał w sprawach:

a)      przyjęcia Programu współpracy Gminy Knyszyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2010

b)      zmieniająca uchwałę Nr XXVIII/183/09 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 26 listopada 2009 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych

c)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r.         

  1. Projekt budżetu gminy na 2010 r. 
  1. Sprawy różne.
  2. Wolne wnioski.
  3. Do pkt. 2

Przewodniczaca otworzyła punkt 2 porządku obrad – projekty uchwał w sprawach: 

a)      przyjęcia Programu współpracy Gminy Knyszyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2010

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż jak co roku Rada przyjmuje program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.  Dotyczy to między innymi współpracy z Uczniowskim Klubem Sportowym Podlasia, Towarzystwem Regionalnym, PCK itp.          

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Knyszyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2010

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków komisji.

 

 

b)      zmieniająca uchwałę Nr XXVIII/183/09 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 26 listopada 2009 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych

Na posiedzenie Komisji przybyła P. M. Wojtulewicz w dalszej części obrad uczestniczy 10 członków komisji.

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz gminy poinformował,  iż Nadzór prawny wojewody wszczął postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności załącznika Nr 2 do niniejszej uchwały z uwagi na, że z treści tego załącznika zostały omyłkowo usunięte słowa „dwie osie”. Rada przyjęła prawidłową treść uchwały natomiast przy przygotowywaniu uchwały do podpisu zostały te słowa usunięte z treści załącznika jest to po prostu błąd techniczny.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXVIII/183/09 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 26 listopada 2009 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

 

c)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2010 r.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2009

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

 

Do pkt. 3   

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad – Projekt budżetu gminy na 2010 r.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, iż w budżecie gminy na 2010 r. ustala się dochody w wysokości 16252000 zł a wydatki w wysokości 19932000 zł. Deficyt budżetu gminy planowany jest w wysokości 3680000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z : zaciągniętych kredytów w kwocie – 3580000 zł i wolnymi środkami w kwocie 100000 zł. W załącznikach przekazanych radnym zawarto szczegółowy podział dochodów budżetu gminy na dochody bieżące, dochody majątkowe. Podobnie również wydatki budżetu. W budżecie gminy tworzy się rezerwy:

- ogólna w wysokości 90000 zł

- celową w wysokości 170000 zł z czego 10 tys. zł na wydatki związane z zarządzaniem kryzysowym oraz 160000 zł na wydatki w oświacie. Do dyspozycji sołectw w budżecie wyodrębnia się kwotę w wysokości 83135 zł. zgodnie z wnioskami złożonymi przez sołtysów. Następnie zwróciła się o ewentualne pytania odnośnie projektu budżetu.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem czy w projekcie budżetu na 2009 r. była również utworzona rezerwa celowa na wydatki w oświacie i to w takiej wysokości.

P. Skarbnik w odpowiedzi poinformowała, iż wydaje się, iż w przyjętej uchwale budżetowej na 2009 r. była również utworzona rezerwa budżetowa na wydatki w oświacie i zawsze tworzy się taką rezerwę natomiast dokładnie w jakiej wysokości, musi to sprawdzić i udzieli odpowiedzi na to pytanie w dalszej części obrad komisji.

P. J. Andraka zauważył, iż na jednej z sesji był przegłosowany wniosek o ujęcie w budżecie gminy na 2010 r. przebudowy drogi we wsi Jaskra. Natomiast w projekcie budżetu jest ujęta tylko kwota 20 tys. zł czyli należy rozumieć, że na opracowanie dokumentacji.

Burmistrz wyjaśnił, że aby coś wykonać należy przedtem opracować dokumentację. Zostało już zlecone opracowanie podkładów geodezyjnych i jest to już w trakcie wykonywania. Te środki, które są przeznaczone są na opracowanie projektu. Jeżeli zdecydujemy się na realizację tego zadania to należy znaleźć środki finansowe czy to z kredytu czy też innych źródeł. Natomiast wartość kosztorysowa tego zadania będzie znana po opracowaniu dokumentacji. Po opracowaniu dokumentacji będzie to w okolicach miesiąca marca nie ma przeszkód aby Rada na którejś z kolejnych sesji przyjęła to zadanie do planu inwestycji wieloletnich.

P. A. Pietlukiewicz – zwrócił się z pytaniem w zadaniach inwestycyjnych ujęte jest zadanie termomodernizacja budynków ZSO w Knyszynie i widnieje tam kwota blisko 1300000 zł czy to znaczy, że w całości te środki mają pochodzić z budżetu gminy.

P. Skarbnik wyjaśniała, iż z budżetu gminy zaplanowana jest kwota 324 tys. zł natomiast pozostała kwota 973 tys. zł ma pochodzić ze środków unijnych.

Burmistrz dodał, iż dokumentacja na termomodernizację budynków oświatowych jest opracowana. Na pewno uaktualnienia – przeszacowania wymagać będzie kosztorys. Natomiast z jakich funduszy będziemy ubiegać się o środki trudno do końca powiedzieć. Złożony był wniosek w ramach Stowarzyszenia gmin Górnej Narwi. Wniosek stowarzyszenia został pozytywnie zaopiniowany niestety zabrakło środków są informacje, że te środki mają być zwiększone. Swego czas termomodernizacja miała być finansowana z funduszu Norweskiego, ale również się z tego wycofano. Są premie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W budżecie ujęte jest, iż będziemy ubiegać się o środki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem jaka jest szansa wykonania zadania przebudowa ulic na Osiedlu Niepodległości, na które planuje się kwotę 1500000 zł. i jaka jest szansa na pozyskanie tych środków.

Burmistrz wyjaśnił, iż jeżeli tylko będzie ogłoszony nabór wniosków to taki wniosek będzie złożony. Powodzenie zależeć będzie od tego jaka kwota zostanie przeznaczona na realizację wniosków. Projekt jest dosyć mocny łączy drogi wojewódzką z krajową, spina również drogi powiatowe. Będzie też realizowany wspólnie z powiatem za co są też dodatkowe punkty. Można stwierdzić, iż ten projekt nie jest słabszy od projektu na osiedle Z. Augusta.

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem czy na inwestycje drogowe w roku 2010 nie planuje się pozyskiwanie środków finansowych z innych źródeł poza RPO.

P. R. Sidorski – Zastępca Burmistrza zauważył, iż na pewno będzie kolejne podejście do „schetynówki”.

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem czy są już jakieś przymiarki o którą konkretnie drogę chodzi, żeby nie okazało się tak jak z drogą do Czechowizny, że została opracowana dokumentacja, złożono wniosek i ten wniosek okazał się dość słaby.

Burmistrz zauważył, iż nikt nie ukrywał, że projekt jest słaby. Była przedstawiona informacja jakie są kryteria, za co można było dostać dodatkowe punkty. Wniosek został przygotowany prawidłowo, a że uzyskał małą ilość punktów to nie jest wina przygotowujących tylko raczej kwestia wartości drogi jej usytuowanie i tutaj pozostaje tą drogę sfinansować w tym roku ze środków własnych na tego typu drogę nie ma co liczyć na dofinansowanie z zewnątrz.

Przewodnicząca Rady zauważyła, że może okazać się tak, że praktyczne na wszystkie drogi trzeba będzie liczyć na środki własne w przypadku kiedy środki z dróg zostaną przesunięte na budowę lotniska.

P. R. Sidorski zauważył, iż rzeczywiście kwota ponad 100 mln została przeniesiona na początku grudnia przez Marszałka Województwa.                                                                                                                                                  

P. B. Płońska – skarbnik Gminy poinformowała, że w stosunku do zapotrzebowania jakie złożyły szkoły na środki finansowe na 2010 r. zmniejszono wydatki o kwotę ponad 782 tys. zł. Chce uczulić radnych, że być może okaże się w trakcie roku, że te środki są zbyt małe.

Przewodnicząca Rady zauważyła, że teraz się informuje, iż wydatki na oświatę w stosunku do zapotrzebowania zostały zmniejszone, ale co z tego skoro w trakcie roku będzie można je zwiększyć na kolejnych sesjach wprowadzając zmiany do budżetu. Należy jak najszybciej zająć się problemem oświaty doprowadzić do tego aby środki przewidziane w budżecie wystarczyły na wydatki.

P. G. Marecka zauważyła, iż jej  zdaniem widząc podejście dyrektorów szkół do budżetu trzeba zrobić takie posiedzenie Komisji jak najszybciej jeszcze przed kolejna sesją. Należy przyjrzeć się szczegółowo wydatkom w poszczególnym szkołach.    

Burmistrz zauważył, iż w miesiącu styczniu na pewno dojdzie do spotkania Komisji Oświaty na temat wydatków w szkołach. Również nadal podtrzymuje aby w miesiącu lutym spotkać się z dyrektorami szkół na temat zatrudnienia, dopłat itp. i wypracowane wnioski przedstawić do dalszej dyskusji Komisji a następnie Radzie.      

Następnie Komisja zajęła się sprawą funkcjonowania Liceum w Knyszynie. Wyrażono głęboki niepokój realną groźba likwidacji Liceum jako zjawiska przyczyniające się do tego wskazano:

- brak naboru do klas pierwszych LO po raz kolejny,

- brak promocji szkoły na zewnątrz nie widać aby szkoła zabiegała o uczniów,

- część kadry pedagogicznej.

Przewodnicząca Rady w podsumowaniu dyskusji zauważyła, że samorząd nie ma sobie nic do zarzucenia do tej pory ile trzeba było środków szkoły otrzymywały. Niestety jak widać nie przynosi to żadnych efektów nie można w nieskończoność zwiększać wydatki z budżetu gminy na oświatę trzeba się tym problemem jak najszybciej zająć i coś z tym zrobić.

Następnie Komisje kontynuowały omawianie projektu budżetu na 2010 r.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem jaka jest planowana kwota dotacji dla KOK w 2010 r. i o ile nastąpi wzrost w porównaniu do 2009 r.

P. Skarbnik wyjaśniała, iż przewidywane wykonanie za 2009 r. kwota 233806 zł. Złożono zapotrzebowanie na 2010 r. na kwotę 283820 zł. Natomiast do budżetu ujęto kwotę dotacji w wysokości 230 tys. zł.

plan na 2009 - 213 tys. zł

plan na 2010 – 230 tys. zł

zwiększenie o 17 tys. zł

Burmistrz dodał, iż w roku ubiegły była dyskusja na temat wydatków osobowych w KOK. Od tego okresu nastąpił zmniejszenie poprzez;
- w Gminnym Centrum Informacji skrócono godziny otwarcia od godz. 1200 do 1800 zmniejszono zatrudnienie o ½ etatu.

- w wiosce internetowej w Kalinówce Kościelnej zatrudnia się stażystów tutaj nie ponosi się wydatków na wynagrodzenia.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę, iż zarówno w KOK – wyremontowana sala widowiskowa z nowym wyposażeniem oraz w szkole – nowa świetlica warunki pracy uległy znacznej poprawie. Poprawił się wizerunek tych instytucji powinien to być atut do wykorzystania i wypromowania tego na zewnątrz z pożytkiem dla dzieci i mieszkańców.

Na posiedzenie Komisji przybyła dyrektor KOK P. J. Konopko

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem na co miała być przeznaczona zwiększona dotacja o którą Pani występowała.

P. Dyrektor w odpowiedzi poinformowała, że środki miały być przeznaczone na pokrycie kosztów opału i energii elektrycznej. Zawarto porozumienie z Urzędem Miejskim na mocy, którego KOK ma pokrywać część kosztów opału i energii elektrycznej. I nie ukrywa, że po analizie budżetu na 2010 r. można stwierdzić, że może zabrakować środków na te wydatki bądź też trzeba będzie ograniczyć działalność merytoryczną.

P. Skarbnik stwierdziła, iż w budżecie uwzględniono środki na wydatki związane z zawartą umową.

P. J. Bielski zwrócił się z pytaniem jakie są plany odnośnie działalności KOK a szczególnie z uwzględnieniem sali widowiskowej, która została wyremontowana.

P. Dyrektor poinformowała, iż od stycznia wznowione zostaną zajęcia aerobiku, tańca nowoczesnego. Zastanawiamy się również nad przywróceniem tenisa stołowego  tutaj trzeba pomyśleć o wykładzinie żeby nie niszczyć nowej posadzki. Oprócz tego będzie kontynuowana dotychczasowa działalność: spotkania, przeglądy nic się tutaj nie zmniejsza a wręcz przeciwnie zwiększa. Będzie realizowany kolejny etap ogólnopolskiego projektu „Serce Dzwonu” w ramach, którego będą realizowane warsztaty skierowane do młodzieży szkolnej z pieśni wielkopostnej i konopielkowej.

P. M. Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem czy nie ma możliwości zorganizowania jakiś zajęć popołudniu dla młodzieży.

P. J. Bielski dodał, iż chodzi tutaj o świetlicę, która funkcjonowałby do godz. 2000 czy nawet do 2200 aby ta młodzież mogła przyjść spotkać się pograć w jakieś gry czy też po prostu posiedzieć taka świetlica funkcjonowała z powodzeniem kilkanaście lat temu.

P. Dyrektor wyjaśniła, iż jak już mówiła od stycznia ruszają zajęcia na sali widowiskowej między innymi będzie tenis stołowy, na zapotrzebowanie młodzieży będzie taniec hip hop, ale skoro jest takie zapotrzebowanie to KOK jest otwarty i na inne formy zajęć.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem jakie są możliwości realizacji zadania: przebudowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej z przyłączami ul. Obozowa, Tykocka i bez nazwy. Na to zadanie planowane są środki własne w kwocie 167 tys. zł pochodzące z kredytów i pożyczek oraz w kwocie 500 tys. zł z zewnątrz.

P. Skarbnik wyjaśniała, że w budżecie planujemy, iż te środki będą pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.

Burmistrz wyjaśnił, iż w ramach tego przygotowywanego wniosku oprócz kanalizacji chcemy ująć modernizację hydroforni w Knyszynie i połączenie wodociągów Knyszyn i Zofiówka. Niestety napotkaliśmy na problem w postaci nie wpuszczenia na teren przez jednego z mieszkańców, który nie wyraża zgody na przejście nitki wodociągowej po jego gruncie ten wodociąg ma być poprowadzony na ul. Grodzieńskiej od pana Gołębiowskiego do P. Cylwika w tamtym rejonie mogłoby nastąpić połączenie wodociągów ponieważ w tamtym rejonie przebiega wodociąg z hydroforni w Zofiówce do wsi Czechowizna. Tak się składa, że ten sam mieszkaniec zablokował projekt na kanalizację na ulicy Obozowej gdzie trzeba było zmienić projekt i skrócić długość kolektora.   

Innych pytań i uwag ze strony Komisji do projektu budżetu nie zgłoszono.

Przewodnicząca Przedstawiła projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2010 r.  

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

Burmistrz poinformował, że ukończono prace remontowo-konserwatorskie przy adaptacji zabytkowego budynku przy ul. Kościelnej 6 w Knyszynie. Zostało do wykonania podłączenie energii elektrycznej i wykonanie instalacji odgromowej. W międzyczasie wystąpiliśmy do Konserwatora Zabytków, co do zagospodarowania terenu wokół tego budynku. Konserwator przekazał wytyczne odnośnie zagospodarowania tej nieruchomości między innymi zalecił wykonanie ogrodzenie, parkingu, rozbiórki tych rozwalających się budyneczków, przekrycie blachą budynku gospodarczego ( stodoły). Wyraził zgodę na wykonanie w części wspomnianego budynku toalet, odsłonięcie części ścian i ustawienie tam ław, stołu z możliwością ustawienia grila.

Kontynuując Burmistrz poinformował, że jeżeli Rada Miejska wyrazi zgodę to można przystąpić do opracowania dokumentacji na zagospodarowanie tej nieruchomości. Ponieważ jest możliwość uzyskania dofinansowania takiego przedsięwzięcia ze środków z Leader plus. Nabór wniosków ma odbyć się do końca lutego 2010 r. Dofinansowanie przy wkładzie własnym 15% jest do 85%.

Ze strony Komisji uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad wnioskiem o wyrażenie zgody na opracowanie dokumentacji na zagospodarowanie nieruchomości położnej w Knyszynie przy ul. Kościelnej 6.  a następnie złożenie wniosku o dofinansowanie do Leader plus.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 10 członków Komisji.

Komisja przyjęła wniosek.

Burmistrz zwrócił się z pytaniem czy istnieje potrzeba uzupełnienia placów zabawa o dodatkowe zabawki.

Przewodnicząca Rady zgłosiła potrzebę zainstalowania dodatkowych zabawek na placu zabaw przy ul. Jagiellońskiej.

Przewodnicząca zwróciła uwagę na bardzo słabe utrzymanie zimowe drogi powiatowej w we wsi Kalinówka Kościelna szczególnie jadąc od strony Wojtówiec samochody mają problemy z zatrzymaniem się na skrzyżowaniu. W tym okresie tylko raz droga była ręcznie posypywania piaskiem.

Burmistrz poinformował, iż podobny problem był przy wyjeździe z ul. Tykociej dotyczy to drogi wojewódzkiej. Zostanie zwrócona uwag dla powiatu na ten problem.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem w imieniu mieszkańców ul. Osiedlowej, którzy pytają się czy Burmistrz wystąpił do geodezji w Mońkach w sprawie przejścia z ich ulicy do ul. Grodzieńskiej.

Burmistrz poinformował, iż została odnaleziona w archiwum część dokumentów i pod koniec stycznia przyszłego roku zostanie zorganizowane ponowne spotkanie z mieszkańcami.

P. M Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem czy istnieje możliwość poprawy drogi łączącej ul. Starodworną z ul. Grodzieńską dotyczy to niszczenia elewacji domu P. Sawośko.

Burmistrz wyjaśnił, iż w sprawie podsypania tej drogi zwracała się p. Sawośko był to jednak okres jesienny i intensywnych opadów gdzie ta sytuacja mogłaby po podsypaniu drogi tylko się pogorszyć.

P. G. Marecka zauważyła, iż jest to nasza droga i trzeba coś z tym zrobić P. Sawośko może zgłaszać roszczenia za zniszczoną elewację. Można np.: koleiny wyłożyć trelinką z rozbiórki z Osiedla.

P. M. Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem czy w roku 2010 zostanie dokończony chodnik na ul. Starodwornej do państwa Niedzielskich.

Burmistrz wyjaśnił, iż w przyszłym roku ma tam być wykonane przed powiat odwodnienie więc później będzie można wykonać ten brakujący odcinek chodnika. Tym bardziej, że na rok przyszły nie planujemy większych przebudów chodników przez powiat. Zabiegamy o wykonanie dokumentacji na przebudowę drogi we wsi Nowiny Kasjerskie.                                                                         

P. M. Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem czy coś przedsięwzięto w sprawie odwodnienia na ul. Starodwornej koło P. Iwanickiego.

Burmistrz poinformował, iż kiedy przebywał P. S. Cuter  w Knyszynie informował o tym powiat. Przy tej zabudowie możliwości odprowadzenia wody są ograniczone. P. Cuter ewentualnie wyraża zgodę na odprowadzenie wody, ale kanałem krytym, a to z uwagi na ukształtowanie terenu jest możliwe tylko na pewnym odcinku. Byli tutaj przedstawiciele powiatu łącznie z Wicestarostą miano przeanalizować możliwości różnych rozwiązań łącznie z ewentualnym podniesieniem nawierzchni na pewnym odcinku ulicy i odprowadzenie tych wód do ul. Białostockiej spisany został protokół. W najbliższym czasie odbędzie się spotkanie Wójtów, Burmistrzów ze Starostą i Burmistrz zwróci się z zapytaniem w tej sprawie.

P. G. Okrasiński zwróci się pytaniem czy coś wiadomo na temat przystanku na żądanie przy drodze do Moniek.

Burmistrz poinformował, iż wpłynęło pismo z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, iż taki wniosek może być uwzględniony przy projektowaniu przebudowy drogi Knyszyn – Mońki. Radnemu zostanie przekazane pismo na sesji.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy udzieliła odpowiedzi na pytanie Przewodniczącej Rady czy w uchwale budżetowej na 2009 r. była utworzona rezerw oświatowa.? . W budżecie na 2009 r. była utworzona rezerw oświatowa w kwocie 160 tys. zł. i niekoniecznie wydatkowana na oświatę z tej kwoty wydatkowano na pewno część środków na remonty w szkole natomiast co do wydatkowania pozostałej kwoty to należy przeanalizować kolejne zmiany w budżecie.                            

 

Innych uwag i wniosków nie zgłoszono.

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Protokółował:                         

Andrzej Kudzinowski                                                  Przewodniczący Komisji

 

Barbary Teresa Fiedorowicz             

Metryka strony

Udostępniający: Kudzinowski Andrzej

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2011-02-02

Data modyfikacji: 2011-02-02

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2011-02-02