Zameldowani na pobyt stały lub czasowy
Karta informacyjna sprawy
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)
Opis procedury
Procedura i wnioski - https://www.msw.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/ewidencja-ludnosci-dowo/obowiazek-meldunkowy/12990,Zameldowanie-na-pobyt-staly.html
Procedura i wnioski- https://www.msw.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/ewidencja-ludnosci-dowo/obowiazek-meldunkowy/12987,Zameldowanie-obywatela-polskiego-na-pobyt-czasowy-trwajacy-ponad-3-miesiace.html
Efekt załatwienia sprawy
Wnioskodawca otrzymuje z urzędu bezpłatne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Opłata skarbowa za zaświadczenie wynosi 17 zł.
Sprawę prowadzi i informacji udziela:
Urząd Miejski w Knyszynie
ul. Rynek 39
19-120 Knyszyna
Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
tel. 85 727 99 92
email: um@knyszyn.pl
Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku
Wniosek można złożyć:
- osobiście
- inny (Pełmonocnik)
Czas załatwiania
Zameldowania dokonuje się w obecności wnioskodawcy.
Opłaty
Czynności zgłoszenia zameldowania i wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową (17 zł.) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa i opłatę skarbową (17 zł.) za wydanie zaświadczenia wnosi się na rachunek bankowy:
11807600010000120920000010
Urząd Miejski w Knyszynie
Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Akty prawne dotyczące sprawy
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2015.388 j.t.).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r., nr 220, poz. 1306 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2014.1628 ze zmianami).
Metryka strony