Protokół Nr 20/09 z 26 sierpnia 2009

Protokół Nr 20/09

ze wspólnego posiedzenia Komisji: Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej  Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego:

Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 26 sierpnia  2009 r. w godz. 1200- 1530 w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Knyszynie   pod przewodnictwem Pani – Ireny Dzięgielewskiej

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Na stan 12 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 9. 

Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosiła o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponowała kandydaturę P. I. Dzięgielewskiej Zastępcy Przewodniczącego Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej

P. I. Dzięgielewska wyraził zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pana I. Dzięgielewskiej na przewodniczącą wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 9 członków komisji.    

Przewodnicząca obrad I. Dzięgielewska przedstawiła proponowany porządek obrad. Zwróciła się z pytaniem czy są uwagi bądź propozycje zmian do porządku obrad. 

Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 9 członków Komisji, a oto jego treść:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Knyszyn oraz informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2009 r.    
  3. Projekty uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody za zawarcie kolejnej 3-letniej umowy dzierżawy,

b)      wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego,

c)       wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn,  

d)      ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin,

e)      zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,

f)        zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć w zależności od wielkości, typu szkoły i warunków pracy oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorom, wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze w szkołach, nauczycielom, którzy obowiązki kierownicze pełnią w zastępstwie nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze,

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego,

h)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r. 

i)        zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego,

j)        zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego.               

  1. Sprawy różne.
  2. Wolne wnioski.

 

Do pkt. 2

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Knyszyn oraz informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2009 r. Następnie udzieliła głosu Skarbnik Gminy.

P. B. Płońska – skarbnik gminy poinformowała, iż Budżet gminy uchwalony Uchwałą Nr XX/134/08  Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 grudnia 2008r. po stronie dochodów wynosił 17.515.000 zł, natomiast po stronie wydatków 20.205.000 zł. Po zmianach na dzień 30.06.2009r. budżet gminy wynosi:

- plan dochodów ogółem 14.080.529 zł,

- plan wydatków ogółem 16.770.529 zł.

Planowany deficyt budżetu gminy w kwocie 2.690.000 zł pokryty będzie przychodami pochodzącymi z kredytów długoterminowych w kwocie 2.560.000 zł oraz wolnymi środkami w kwocie 130.000 zł.

W I półroczu 2009r. kredyty bankowe nie były uruchamiane. 

Kwota spłaconych rat kredytów i pożyczek na dzień 30.06.2009r. wynosi 196.850 zł.

Wartość zobowiązań z tytułu kredytów wynosi 763.710,89 zł.

 Budżet po stronie dochodów wykonany został w kwocie 6.048.725,53 zł, co w stosunku do dochodów planowanych stanowi 43,0%. Wpływ na to, że dochody zostały wykonane w takim a nie innym procencie ma to, że dochody planowane ze środków unijnych  w pierwszym półroczu nie wpływały. Następnie przedstawiła realizację dochodów oraz wydatków budżetu w poszczególnych działach.

Przewodnicząca poinformowała, iż na wczorajszym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej szczegółowo omówiono zadania inwestycyjne realizowane w bieżącym roku. Następnie zwróciła się z pytaniem odnośnie przekazania dotacji dla ZGKiM na zakup koparki. Z przedstawionych informacji wynika, że dotacja nie została przekazana.

P. Skarbnik wyjaśniła, że w pierwszym półroczu była przekazana dotacja przedmiotowa a więc na wywóz nieczystości stałych, płynnych. Natomiast dotacja na zakup koparki został przekazana w drugim półroczu br. 

Pytań ze strony Komisji do przedstawionych informacji nie zgłoszono.  

P. A. Ejsmont Szklanko główna Księgowa SP ZOZ w Knyszynie przedstawiła informację o wykonaniu planu finansowego ZOZ-u za I półrocze:   

Przychody za I półrocze 2009 r. wykonano w 49,93% w stosunku do założeń planu. 

Zaniżone jest wykonanie w opiece długoterminowej  z powodu braku pacjentów  w zakładzie

opiekuńczo-leczniczym oraz w opiece paliatywnej. Wykonanie kosztów na dzień 30.06.2009 r w stosunku do planu  wykazało przekroczenie o 5,74%. Największe przekroczenie nastąpiło w pozostałych kosztach w pozycji ubezpieczenia majątkowe. Wynika to z nieprawidłowego wyliczenia kosztów przy ich planowaniu w 2009r. W usługach obcych przekroczenie wynosi 6,32% dlatego iż ponieśliśmy duży wydatek na naprawę sprzętu medycznego. W I półroczu 2009 r. różnica między pozycją kosztów a pozycją przychodów  wynosi 5,81% Informacja dot. zobowiązań wymagalnych i ogółem:

Na dzień 30.06.2009 r. zakład posiadał zobowiązania ogółem wobec dostawców towarów i usług w kwocie 71 236,03 zł z tego wymagalne na kwotę 928,69 zł.

PFRON 154 119,00  z tego wymagalna jest cała kwota

urząd skarbowy -17 723 zł, ZUS- 106 132,10 zł, obie kwoty nie są wymagalne.

Zakład nie posiada zobowiązań wymagalnych wobec ZUS i US.

Od 2007 r. ZOZ opłaca składki na PFRON w całości natomiast od bieżącego roku nie musi płacić składek ponieważ jest zatrudniona wystarczająca liczba osób niepełnosprawnych. Na koniec czerwca działalność SP ZOZ w Knyszynie zamknęła się stratą w wysokości 98168 zł.   

Pytań do przedstawionych informacji ze strony Komisji nie zgłoszono.

P. Maria Daniłowska księgowa KOK w Knyszynie przedstawiła informację z wykonania planu finansowego KOK w Knyszynie.

Ogółem przychody Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za pierwsze półrocze 2009 roku osiągnęły poziom 175 596,21 zł. co stanowi 54,53% zakładanego budżetu na 2009 rok.

Przychody własne jednostki za pierwsze półrocze 2009 roku wyniosły 129,97 % całości przychodów zaplanowanych na cały rok 2009. Największy poziom przychodów własnych stanowią prowadzone przez KOK zajęcia takie jak: SOM, aerobik i rytmika. 

Ogółem w pierwszym półroczu 2009 roku koszty Knyszyńskiego Ośrodka Kultury wniosły 164 130,91 zł. Kwota wydatków za I półrocze 2009 roku stanowi 93,47 % osiągniętych przychodów oraz 50,97 % planu na 2009 rok z czego KOK zrealizował 50,84 % planu, a biblioteka 46,31 %.  W I półroczu 2009 roku dodatkowo otrzymane zostało dofinansowanie:

- z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 6500,00 zł. na przygotowanie „VIII Międzynarodowych Spotkań Wiosennego Kolędowania z KONOPIELKĄ”,

- ze Starostwa Powiatowego w Kwocie 3500,00 zł. na dofinansowanie spotkań okolicznościowych i konkursów.

Pytań ze strony Komisji do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad. projekty uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody za zawarcie kolejnej 3-letniej umowy dzierżawy,

Burmistrz poinformował, iż od kilkudziesięciu lat P. Jadwiga Semeran jest dzierżawcą gruntów rolnych położonych w pobliżu Góry Królowej Bony. W najbliższym czasie upływa kolejny termin dzierżawy i Pani wystąpiła z podaniem o przedłużenie dzierżawy na kolejne 3 lata.  Dzierżawca przebywa zagranicą. Przedmiotem dzierżawy jest działka o nr. geodezyjnym 680/2 o łącznej powierzchni 5,592 ha z tego obszar objęty dzierżawą wynosi 2,9497 ha.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż ta Pani od wielu lat przebywa zagranicą i nie była w kraju i jest to fikcyjna umowa dzierżawy. Te grunty ktoś uprawia i należy się temu przyjrzeć dokładniej.

P. M. Wojtulewicz stwierdziła, że skoro te grunty są uprawiane rolniczo to ktoś musi również pobierać  dopłaty.     

Burmistrz poinformował, iż pani Semeran figuruje w ewidencji podatników podatku rolnego i opłaca podatek za 2,41 ha przeliczeniowego, z tytułu dzierżawy opłata wynosi 51 zł rocznie. Stawki opłaty z tytułu umowy dzierżawy podlegają corocznie rewaloryzacji.

Przewodnicząca stwierdziła, iż Komisji nie może podjąć decyzji w sprawie projektu uchwały z uwagi na brak szczegółowych danych. Zaproponowała aby projekt uchwały odłożyć na kolejne posiedzenie Komisji i przedstawić Radzie następujące informacje: gdzie jest położona w/w nieruchomość, jaka jest klasa gruntów oraz kto jest faktycznym użytkownikiem skoro dzierżawca od lat przebywa zagranicą.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem o odłożenie projektu uchwały na kolejne posiedzenie Komisji głosowało 9 członków Komisji.

Burmistrz poinformował, iż polecił pracownikowi Urzędu dokonania w dniu jutrzejszym wizji   w terenie w/w nieruchomości.                                                     

b)      wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego,

 

Burmistrz poinformował, iż dotychczasowy najemca lokalu mieszkalnego nr 8 położonego w Knyszynie przy ul. Szkolnej P. Albertyna Sobolewska wystąpiła z wnioskiem o wykup mieszkania.

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

c)       wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn, 

Burmistrz wyjaśnił, iż w załączniku do projektu uchwały wymienione są nieruchomości gminy Knyszyn, które proponuje się przeznaczyć do sprzedaży. Wszystkie te działki są działkami rolnymi bez umowy dzierżawy i tak:

- działka nr 1 o nr geodezyjnym 1926/1 o powierzchni 0,0831 ha położona jest w Knyszynie na Osiedlem Z. Augusta pomiędzy ul. Goniądzka a ul. B. Radziwiłłówny jest to działka bez dostępu do drogi publicznej. Działka graniczy z czterema nieruchomościami, właściciele których mogą być jej potencjalnymi nabywcami.               

Komisja pozytywnie zaopiniowała przeznaczenie w/w działki na sprzedaż.

- kolejne działki o nr geodezyjnych 2421 o pow. 0,0835 ha, nr 2423 o pow. 0,0491, nr 2424 o pow. 0,0870, nr 2425 o pow. 0,0163 nr 2426 o pow. 0,0101, nr 2427 o pow. 0,0169 łącznie 6 działek położone są w Knyszynie przy ul. Szkolnej pomiędzy pawilonem P. Purty a budynkiem strażnicy. Jest spore zainteresowanie zakupem tych działek.  

P. J. Bielski stwierdził, iż w obrębie tej działki znajduje się budynek strażnicy i jego zdaniem sprzedaż działek w obrębie budynku jest niezasadny. Kontynuując dodał, że jeżeli te działki maja być przeznaczone na sprzedaż to złoży podanie o zwrot jednej z działek należącej do jego dziadka, która w latach pięćdziesiątych została mu nieprawnie zabrana. Składał w poprzednich latach podanie do Urzędu o zwrot tej działki z wynikiem negatywnym. Konsultował się w tej sprawie z prawnikiem, który jest zdania, iż gmina powinna zwrócić tą nieruchomość, ale najlepiej skierować sprawę do Sądu. Stwierdził, że jeżeli ta działka ma być przeznaczona na potrzeby gminy to nie będzie dochodził swoich roszczeń natomiast jeżeli ma być ona przeznaczona do sprzedaży to oczywiście wystąpi o zwrot nieruchomości.

Burmistrz stwierdził, że nie widzi przeszkód aby Pan Bielski za pośrednictwem Sądu ubiegał się o zwrot tej nieruchomości. Jeżeli będzie taki wyrok Sądu to gmina go wykona. Na dzień dzisiejszy nie ma jednak podstaw aby gmina sama mogła zwrócić tą działkę P. Bielskiemu.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż te działki położone przy ul. Szkolnej są ostatnim terenem, które gmina może przeznaczyć pod jakieś inwestycje. Przeznaczając je do sprzedaży pozbywamy się takich możliwości. Jest też kwestia otwarta przedszkola w Knyszynie budynek przy ul. Białostockiej jest starym budynkiem można postawić pytanie czy jest sens wydatkowania znacznych środków na ten budynek.

P. M. Wojtulewicz zauważyła, iż być może warto zastanowić się i opracować dokumentację na adaptację tego budynku przy ul. Szkolnej na potrzeby przedszkola teren wokół można wówczas wykorzystać jak plac zabaw. Pozyskać środki unijne na ten cel.

Bielski zauważył, iż dopóki ten budynek przedszkola jest taki jaki jest to nie powinno się tych działek sprzedawać.    

Burmistrz zauważył, iż można mieć różne zdania na ten temat. Na dzień dzisiejszy te grunty są bezużyteczne, szpecą i nie przynoszą żadnej korzyści. Jeżeli mówimy o rozwoju miasta to jeżeli ktoś kupi te działki będzie opłacał podatki będzie to dochód dla miasta. Te tereny z powodzeniem mogą być wykorzystane na prowadzenie działalność gospodarczej a więc mogą służyć przyciągnięciu potencjalnych inwestorów i rozwojowi miasta.                                     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przeznaczeniem do sprzedaży w/w działek położonych przy ul. Szkolnej nie głosował żaden członek Komisji, przeciw głosowało 9.

- działka o nr geodezyjnym 428 o pow. 5.0850 ha. jest to działka leśna położona za ul. Grodzieńską w pobliżu posesji P. Powichrowskiego. Gmina z tego lasu nie korzysta kilka lat temu była przeprowadzona pielęgnacja a pozyskane drewno zostało przekazana do szpitala. W tej chwili korzystają z niej mieszkańcy.              

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przeznaczeniem do sprzedaży w/w działki położonej za ul. Grodzieńską głosowało 9 członków Komisji.

- działka o nr. geodezyjnym 229 o powierzchni 0,0290 ha położona jest przy ul. Tykockiej. Ta działka była już wystawiana do sprzedaż nie zgłosił się żaden zainteresowany jej nabyciem. Chociaż przed przetargiem było spore zainteresowanie. Obecnie znowu zgłaszają się chętni do nabycia tej działki.           

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przeznaczeniem do sprzedaży w/w działki położonej przy ul. Tykockiej głosowało 9 członków Komisji.

- działka o nr. geodezyjnym 2454 o powierzchni 0,1751 położona w Knyszynie przy ul. Południowej przy stolarni P. Ohajm z uwagi na to, iż jest to wąska działka to może być sprzedana na powiększenie sąsiednich działek.                  

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przeznaczeniem do sprzedaży w/w działki położonej przy ul. Południowej głosowało 9 członków Komisji.

- działka o nr. geodezyjnym 33 o powierzchni 2,2900 ha położona w Zofiówce - nieruchomości po byłej szkole. Burmistrz poinformował, iż wycofuje tą działkę. Pracownik przygotowujący projekt uchwały wpisał tą działkę. Jest zainteresowanie wykupem mieszkań w budynku domu nauczyciela natomiast ta działka występuje jako całość należy ją wcześniej podzielić aby móc sprzedać mieszkania.

W zarządzonym głosowaniu jawnym Komisja jednogłośnie opowiedziała się za poczynieniem przygotowań w celu podziału działki o nr. geodezyjnym 33 położonej we wsi Zofiówka. 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

                      

d)      ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin,

P. U. Puławska – insp. ds. szkolnictwa poinformowała, iż nowelizacja ustawy karta nauczyciela skróciła okres obowiązywania dotychczasowych uchwał do 31 sierpnia w związku z czym wszystkie samorządy mają obowiązek podjąć jeszcze raz uchwały, których projekty otrzymała Komisja. W stosunku do brzmienia art. 42 ust. 7 ustawy karta nauczyciela na podstawie, którego wcześniej były podjęte uchwały są tam drobne zmiany, nie trzeba opiniować uchwał u Kuratora Oświaty zlikwidowano niektóre typy szkół i to są w zadzie jedyne zmiany w art. 42 ust. 7 ustawy i tylko dlatego, że poprzednie uchwały tracą ważność zostały przygotowane projekty nowych uchwał. W stosunku do wcześniejszych uchwał jeżeli chodzi o pensum dla dyrektorów i osób pełniących stanowisk kierownicze nie ma praktycznie żadnych zmian. W tym artykule jest też mowa o tym, że powinna być określona możliwość zniesienia pensum dyrektorom lub ich zmniejszenia, co zostało określone w § 2 i 3 projektu uchwały taka możliwość przysługuje Burmistrzowi.

Kolejny projekt uchwały dotyczy w zasadzie nauczycieli, którzy realizują część swoich zajęć w trzeciej klasie liceum ponieważ 3 klasy liceum kończą swój rok szkolny wcześniej bo praktycznie ci nauczyciele od 1 mają nie mają już zajęć w klasach trzecich LO i dlatego dyrektorzy wpisują w arkuszach muszą ustalać średnią roczną z tych wszystkich zajęć i będzie podany sposób wyliczania tej średniej.

Trzeci projekt uchwały dotyczy nauczycieli, którzy w ramach swoich obowiązków prowadzą zajęcia z różnych stanowisk o różnym pensum. W projekcie uchwały określa się jednolity sposób wyliczania pensum dla takich nauczycieli, którzy nie mają określonego pensum z jednych konkretnych godzin. W obowiązującej do tej pory uchwale jest identyczny zapis.                                

Pytań i uwag ze strony Komisji do projektów uchwał nie zgłoszono. 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

 

e)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

 

 

f)         

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć w zależności od wielkości, typu szkoły i warunków pracy oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorom, wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze w szkołach, nauczycielom, którzy obowiązki kierownicze pełnią w zastępstwie nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

 

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego,

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż w dniu 6 sierpnia P. A. Klimowicz złożył na piśmie rezygnacje z funkcji radnego i z tym, dniem jego mandat wygasł. Rada Miejska w ciągu trzech miesięcy podejmuje uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu. Następnie uchwała jest przekazywana do Wojewody i Wojewódzkiego Komisarza Wyborczego celem wszczęcia procedury wyborczej zakończonej wyborami uzupełniającymi w danym okręgu.

Pytań ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.         

           

h)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r. 

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy.

Pytań ze strony Komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w  sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r. 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.   

     

 

i)         

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego,

Pytań ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.   

 

j)         

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego.               

Pytań ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 członków Komisji w głosowaniu udział wzięło 9 członków Komisji.   

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

Burmistrz poinformował, iż wpłynęły trzy oferty na wynajem budynku przystanku PKS w Knyszynie

- jedna z przeznaczeniem na magazyn odzieży i sprzętu RTV AGD itp.

- druga na prowadzenie działalności usługowo handlowej w sprzedaż alkoholu,

- trzecia sklep papierniczy, antykwariat i usługi ksero.

Kontynuując dodał, iż sprzedaż alkoholu w tym miejscu nie wchodzi w grę. Również lokalizacja magazynu w tym miejscu, co jest związane z dojazdem to jest też raczej kłopotliwe.

Następnie zwrócił się do Komisji o ewentualne wyrażenie opinii.

Członkowie Komisji wypowiedzieli się negatywnie, co do lokalizacji w tym miejscu sklepu, w którym sprzedawany byłby alkohol.            

Obrady komisji opuściła P. B. Fiedorowicz w dalszej części obrad komisji uczestniczy 8 członków.

Burmistrz poinformował, iż wpłynęło podanie od P. Mariusza Stefanowicza zam. Knyszyn ul. Białostocka o sprzedaż działki o nr geodezyjnym 2433 położonej przy ul. Południowej. Zainteresowany informuje, że ta działka nie ma dojazdu natomiast on jest właścicielem sąsiedniej działki. W rzeczywistości ta działka ma dojazd, można też ją podzielić i możliwa jest na niej zabudowa.

Gmina otrzymała dotację z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 50 tys. zł na modernizację drogi rolniczej do m. Knyszyn Zamek. Z tych środków będzie można wykonać tylko odcinek drogi ponieważ w związku z odrolnieniem gruntów na terenach miejskich nie przysługują środki z rekultywacji gruntów dlatego też pewien odcinek drogi nie będzie wykonany. W postępowaniu przetargowym wyłoniono wykonawcę, którym została Spółdzielnia Kółek Rolniczych z Choroszczy. Koszt inwestycji wyniesie 66713,26 zł.

- Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie adaptacji zabytkowego budynku przy ul. Kościelnej 6 w Knyszynie na potrzeby Izby Regionalnej.

- Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie remontu i wyposażenie sali widowiskowej w Knyszyńskim Ośrodku Kultury w Knyszynie. W obu przypadkach oferty były poniżej kosztorysu inwestorskiego.     

- Zawarto umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „Edma” z Białegostoku na wykonanie remontu sali gimnastycznej (małej) przy ZSO w Knyszynie. W zakres prac wchodzi między innymi wymieniona posadzki, malowanie sali, modernizacja zaplecza z przeznaczeniem na świetlicę.

Zakupiono i częściowo już zamontowano oznakowanie z nazwami ulic w Knyszynie. Dotychczas zakupiono 35 słupków i 48 tablic za kwotę 10 tys. zł. Planowany jest jeszcze zakup dodatkowych tablic z nazwami instytucji, firm oraz kilka dodatkowo z nazwami uli.

P. S. Ciołko zwrócił się z pytaniem czy są prowadzone rozmowy z konserwatorem zabytków odnośnie opracowania dokumentacji na zagospodarowanie Rynku.      

Burmistrz przedstawił Komisji zalecenia Konserwatora Zabytków do opracowania projektu  przebudowy Rynku w Knyszynie (kopia w załączeniu).

P. G. Okrasiński zwrócił się z pytaniem czy została już opracowana dokumentacja na drogę do wsi Czechowizna.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż sporządzono dokumentację oraz wydano decyzję o lokalizacji celu publicznego dla inwestycji polegającej na przebudowie drogi do Czechowizny. Jesteśmy w trakcie składania wniosku o pozwolenie na budowę i decyzji lokalizacyjnej.

Pojawił się problem z GDDKiA, która stawiają wygórowane warunki polegające na przebudowie całego skrzyżowania. Drogi do wsi Czechowizna oraz po drugiej stronie w kierunku kol. Lewonie traktowane są jako skrzyżowanie i gmina powinna opracować projekt na to skrzyżowanie a więc wykonać rozjazdy ze skrzyżowania drogi mogą się łączyć pod kątem prostym. Pomijając czas potrzebny do sporządzenia takiej dokumentacji to koszt wykonania takiego skrzyżowania może być porównywalny z wykonaniem asfaltowania tej drogi dlatego też dokumentacja, która została sporządzona na ta drogę zakłada, iż ta droga będzie dochodzić do obrzeża drogi krajowej i na tym fragmencie nie będzie nawierzchni asfaltowej.

P. G. Okrasiński zgłosił ponownie, iż zjazd z drogi krajowej na drogę gminną do wsi Czechowizna wymaga ponownie poprawy.

Burmistrz poinformował, że Urząd wystąpi ponownie z pismem  o wjazdu poprawę.

P. G. Okrasiński zgłosił potrzebę równania dróg gminnych jako przykład takiej drogi, która jest w bardzo złym stanie podał drogę w kierunku wysypiska nieczystości.

Burmistrz poinformował, iż w najbliższym czasie wszystkie drogi gminne mają być równane.

P. J. Andraka poinformował, iż na ostatnim zebraniu wiejskim we wsi Jaskra była mowa o przebudowie drogi gminnej ta droga w niektórych miejscach ma szerokość około 4 m a z jednej i drugiej strony powstały wysokie skarpy.

Burmistrz stwierdził, iż przejeżdżał ta drogą po zebraniu i nawierzchnia tej drogi jest jedną z lepszych jeżeli chodzi o drogi gminne, co nie znaczy że teraz nie wymaga równania.

P. G. Okrasiński zwrócił się z pytaniem czy zostało wykonane rozgraniczenie żwirowni we wsi Czechowizna.

Burmistrz poinformował, że geodeci wykonali rozgraniczenie wyrobiska żwiru w Czechowiźnie.

Innych uwag i wniosków ze strony Komisji nie zgłoszono.

 

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego, Rolnictwa Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska

 

Protokółował:                          

Andrzej Kudzinowski                                         Zastępca Przewodniczącego Komisji

 

Irena Dzięgielewska 

 

       

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2010-01-11

Data modyfikacji: 2010-01-11

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2010-01-11