Protokół nr 23/09 z 8 czerwca 2009

Protokół Nr  23/09

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego:Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej:

Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 8 czerwca 2009 r. w godz. 1200- 1500 w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Knyszynie    pod przewodnictwem Pani - Barbary Teresa Fiedorowicz  

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Na stan 14 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 10. 

Wiceprzewodniczący Rady S. Ciołko otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosił o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponował kandydaturę P. B. Fiedorowicz Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego

P. B. Fiedorowicz  wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pani B. Fiedorowicz na przewodniczącego wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 10 członków komisji.    

Przewodnicząca B. Fiedorowicz przedstawiła proponowany porządek obrad.

Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 10 członków Komisji, a oto jego treść: 

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Spotkanie z radnymi powiatowymi z terenu gminy Knyszyn poświęcone drogowym planom inwestycyjnym powiatu.
  3. Projekty uchwał w sprawach:

a)      w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn,

b)      wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

c)       zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

d)      udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn,

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

f)        określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego   

  1. Sprawy różne.
  2. Wolne wnioski.

 

Do pkt. 2

Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad. Następnie o zabranie głosu poprosiła P. Krzysztofa Bagińskiego – członka Zarządu Powiatu Monieckiego

P. K. Bagiński poinformował, iż na terenie powiatu monieckiego mamy 475 km dróg powiatowych. Większość z tych dróg ma nawierzchnię żwirową i wymagają asfaltowania. Na terenie gminy Knyszyn jest 48 km tj. około 10% dróg powiatowych. Najwięcej dróg powiatowych jest na terenie gminy Mońki – 106 km, Jaświły – 90 km, Trzcianne – 80 km. Powiat przyjął kilka metod finansowania dróg powiatowych. Drogi, które są w zainteresowaniu powiatu są to przede wszystkim drogi łączące gminy i łączące gminy z siedzibą powiatu. Pozostałe drogi są realizowane tylko w porozumieniu z gminami i przy wspólnym finansowaniu. Powiat w budżecie rocznie ma kwotę 1 mln zł. z przeznaczeniem na inwestycje drogowe, z tego 600 tys. przeznaczono na bezpośrednie wykonywanie inwestycji drogowych w poszczególnych gminach i podzielono je zgodnie z algorytmem, który obowiązuje już od 2 lat. i na gminę Knyszyn przypada około 10% tej kwoty tj. około 60 tys. zł. Kwotę 200 tys. zł Zarząd przeznaczył na opracowanie dokumentacji i regulację stanów prawnych, które w przypadku wielu dróg są nieuregulowane i w rezerwie pozostała kwota 200 tys. zł. Następnym sposobem pozyskiwania środków jest składanie wniosków czy to o środki unijne czy też rządowe tak zwana „schetynówki”. Powiat składał w roku ubiegłym wniosek na środki unijne ten wniosek jednak nie przeszedł oraz dwa wnioski do schetynówki jeden z gminy Jaświły drugi z gminy Mońki przeszedł jedne wniosek z gminy Jaświły. Zarząd Powiatu przyjął zasadę, że bez względu na to skąd będą pozyskane środki to wkład własny jest finansowany po połowie przez powiat i przez gminę. Tak jest w przypadku wniosku, który przeszedł ze schetynówki – gmina Jaświły przeznacza kwotę 334 tys. zł. i tyle samo powiat. Przypomniał, iż gmina Knyszyn włączyła się w te działania i we wniosku na przebudowę ulic Osiedla ujęta jest ulica powiatowa Jagiełły. Dzięki zaangażowaniu Rady przebudowana będzie ulica powiatowa na ten cel powiat przeznacza kwotę 314 tys zł. a gmina Knyszyn 287 tys. zł. Nowym sposobem finansowania przebudowy dróg jest wspólna realizacja dróg powiatowych bez składania wniosków ze środków powiatów i gmin po 50%. i tutaj drogi do wykonania wskazuje gmina. W ten nowy sposób finansowania w bieżącym roku włączyły się dwie gminy gmina Jasionówka, która przeznaczyła 200 tys. zł będzie robiona droga Milewskie – Łękobudy oraz gmina Jaświły będzie robiona droga Jaświły – Dolistowo i tutaj również ze strony gminy jest deklaracja na kwotę 200 tys. zł. Powiat przyjął jako główne zadanie przebudowę dróg łączących gminy między sobą i łączących gminy z siedzibą powiatu w roku 2007 była sporządzona inwentaryzacja potrzeb w tym zakresie projekt nazywał się integracja dróg powiatu monieckiego z siecią dróg krajowych i wojewódzkich tych dróg jest 172 km do tego planu udało się wprowadzić drogę Zofiówka – Nowiny aż do drogi krajowej. W tym roku Zarząd podjął już decyzję i jako pierwszy idzie do wykonania odcinek drogi łączący Jasionówkę z Mońkami między innymi przez Wojtówce, Kalinówkę Kościelną w tym roku ma być wykonana dokumentacja techniczna – ogłoszono już przetarg i będzie to odcinek od drogi krajowej do Kalinówki Kościelnej do granic gminy Knyszyn. Jeżeli chodzi o środki na bieżące inwestycje to na gminę Knyszyn przypada kwota 60 tys. zł jest propozycja aby z budżetu gminy przeznaczyć kwotę 35 tys. zł. Te środki mają być przeznaczone między innymi na przebudowę chodników na Rynku. Pilną potrzeba jest zrobienie drogi w Nowinach Kasjerskich – opracowanie dokumentacji czy też na ul. Południową w Knyszynie

P. W. Cuter zwrócił się z pytaniem o ul. Południową podobno są jakieś problemy z tą ulicą.

P. K. Bagiński –w  odpowiedzi poinformował, iż w tej sprawie rozmawiał z Wicestrostą jest problem z decyzją komunalizacyjną wydaną przez Wojewodę, która została zaskarżona i sprawa wróciła do wojewody i ta sprawa na chwilę obecna jest nierozstrzygnięta. Aby można było przystąpić do opracowania dokumentacji należy najpierw uporządkować stany formalne, ile to może potrwać trudno w tej chwili powiedzieć.  

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem jak przedstawia się sprawa osiedla Niepodległości i ul. Polnej czy powiat będzie partycypował w kosztach.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż zostało podpisane porozumienie pomiędzy burmistrzem i Starostą w myśl, którego opracowaniem dokumentacji zajmie się gmina Knyszyn. Tych środków, które Rada przeznaczyła na opracowanie dokumentacji będzie za mało ponieważ jest wstępna oferta na kwotę około 50 tys. z tym, że dokumentacja na ul. Polną ma obejmować całą ulice a więc od drogi wojewódzkiej do drogi krajowej, na etapie wykonawstwa ten odcinek można będzie skrócić i to będzie wkład gminy do późniejszej realizacji tej inwestycji.         

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem do kiedy ma być wykonana dokumentacja na to Osiedle.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż ostateczny termin zakończenia prac nie został jeszcze ustalony, ale będzie to na pewno nie dłużej niż do końca września. Natomiast jeżeli  chodzi o drogę do wsi Czechowizna to dokumentacja ma być opracowana do końca czerwca.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż propozycja powiatu aby finansować po 50% przebudowę dróg powiatowych jest warta zastanowienia jest to duży wydatek dla budżetu niemniej jednak warto się zastanowić i wykonać ze dwie drogi, które są najbardziej potrzebne.

Innych pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 2 porządku obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad. Projekty uchwał w sprawach:   

a)      w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn,

 

Burmistrz przedstawił mapę sytuacyjną przedstawiającą przedmiotową nieruchomość. Poinformował, iż na wspomnianej działce znajdowała się synagoga. Gmina Żydowska zwracała się do gminy z roszczeniami o jeszcze inne bliżej nie określone nieruchomości. Tą uchwałą zamyka się sprawę dochodzenia przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie od Gminy Knyszyn.

Pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

     

b)      wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy poinformowała, iż zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim do końca czerwca Rady Gmin powinny określić czy wyrażają zgody na wyodrębnienie w budżecie gmin na 2010 r. środków na fundusz sołecki. Środki funduszu sołeckiego przeznacza się na realizację przedsięwzięć zawartych we wniosku złożonym przez sołtysa i powinny być przeznaczone na zadania własne gminy, służyć poprawie życia mieszkańców i być zgodne ze strategią rozwoju gminy. Wysokość środków przypadających na dane sołectwo określa wzór znajdujący się w ustawie jest to zależne między innymi od ilości mieszkańców.  Ogółem na fundusz sołecki w budżecie gminy na rok przyszły należy wyodrębnić kwotę 102811 zł. Dodatkowo gminy mogą liczyć na zwrot z budżetu państwa do 30% wydatkowanych środków na fundusz sołecki. Zasady i kryteria ubiegania się o zwrot nie są jeszcze określone. Zwrot wydatków poniesionych w 2010 r. mógłby nastąpić w 2011 r.

Burmistrz dodał, iż w gminie Knyszyn jest 14 sołectw. I w przypadku najmniejszego sołectwa Nowiny Zdroje będzie to kwota około 4800 zł a największego Zofiówka kwota około 10400 zł. Na pozostałe sołectwa będzie to kwota od około 5 tys. do 8 tys. Generalnie gminy do tworzenia funduszy sołeckich podchodzą z rezerwą. Procedury odnośnie opracowania wniosków czy też kosztorysów są dość rygorystyczne i same sołectwo raczej tego nie zrobi, ktoś będzie musiał pomagać w przygotowaniu wniosku jak również później to rozliczyć. Takim największym plusem jest możliwość ubiegania się o zwrot z budżetu państwa części poniesionych nakładów. Chociaż na dzień dzisiejszy te procedury nie są jeszcze do końca określone.       

P. J. Bielski zauważył, iż należy zasięgnąć na sesji opinii sołtysów jak oni podchodzą do tej sprawy czy widzą potrzebę tworzenia takiego funduszu.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem czy byłaby taka osoba w Urzędzie, która pomogłaby sołtysom w przygotowaniu takiego wniosku.

Burmistrz w odpowiedzi stwierdził, iż jest to nowe zadanie, do którego trzeba się przygotować. W Urzędzie jest problem z pracownikiem zajmującym się sprawami budownictwa, gospodarką terenami spraw w tym zakresie przybywa i trzeba będzie zastanowić się nad zwiększeniem od nowego roku zatrudnienia taka osoba mogłaby w jakiejś części etatu zajmować się prowadzeniem spraw z zakresu funduszu sołeckiego.  

P. I. Dzięgielewska stwierdziła, iż jej zdaniem taką uchwałę należy podjąć. Taki fundusz tworzy się na okres jednego roku będzie można sprawdzić w praktyce jak sołectwa do tego podejdą czy zechcą z tego skorzystać. A dodatkowo będzie można jeszcze ubiegać się o zwrot części poniesionych nakładów.

Innych pytań i uwag ze strony komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

 

c)       zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

P. Anna Daniłowska – księgowa KOK przedstawiła sprawozdanie finansowe Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok.

Pytań do przedstawionego sprawozdania finansowego ze strony Komisji nie zgłoszono.    

P. J. Bielski przypomniał, iż P. Dyrektor KOK miała przedstawić Komisji cenniki odnośnie wynajmu pomieszczeń w KOK.

P. J. Konopko – Dyrektor KOK w Knyszynie poinformowała, iż został sporządzony regulamin wewnętrzny wynajmu pomieszczeń i przedstawia się następująco: wynajem sali na wesele na 3 dni – 600 zł, wynajem sali na prezentacje wyrobów różnych firm – 300 zł., oraz 200 zł za wynajem sali na spotkania okolicznościowe. Dodatkowo można wypożyczyć naczynia oraz sztućce. Wynajem sali na bale okolicznościowe typu sylwestra 800 zł. można również wynająć salę mniejszą za tarasem za kwotę 100 zł.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

                    

d)      udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn,

Burmistrz poinformował, iż powiat ustalił wg algorytmu jaka kwota środków na przypada na gminę na inwestycje i będzie to kwota około 60 tys. zł., 50% tej kwoty jest automatycznie przeznaczana na dana gminę drugie 50% jest przeznaczane pod warunkiem, że gmina również dołoży taką kwotę. W roku ubiegły tylko jedna gmina nie skorzystała z takiej formy finansowania pozostałe wsparły wkładem własnym. W roku bieżącym ma być wykonana przebudowa chodników w Rynku, dokończenie chodnika na ul. Starodwornej, opracowanie dokumentacji na Nowiny Kasjerskie, dokończenie chodnika we wsi Wojtówce oraz dokumentacja na ul. Południową na wszystkie te zadania środków nie wystarczy.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

Burmistrz poinformował, iż z uwagi na pilny wyjazd na posiedzenie Zarząd Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi prosi aby omawianie dalszych projektów uchwał przesunąć na dalszą cześć posiedzenia Komisji a teraz zrealizować punkt sprawy różne.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad                             

Przewodnicząca zgłosiła:

-  potrzebę wykoszenia trawy wokół Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej ponieważ woźny od dłuższego czas przebywa na zwolnieniu lekarskim i taką prośba wystąpiła P. Dyrektor.

- została uszkodzona wiata przystankowa dla dzieci, przymocowania wymagają boki wiaty,

- na chodniku na przeciw szkoły był wymieniony słup wokół tego miejsca pozostała gromada ziemi, płytki chodnikowe, porasta to chwastami może się ktoś tym by się zainteresował. 

- chodnik w Wojtówcach wymaga podsypania piaskiem ponieważ płytki ruszają się.

P. W. Sochoń zgłosił potrzebę poprawy chodnika w m. Knyszyn Zamek.

Burmistrz wyjaśnił, iż w Knyszynie Zamku 11 drzew zostało zakwalifikowanych do wycięcia. Jeżeli chodzi o chodnik to materiałów z odzysku będzie sporo i jest to do wykonania po usunięciu drzew. 

P. W. Klim zgłosił potrzebę wykonania zjazdów z nowo wykonanej drogi do wsi Guzy.

P. J. Bielski zwrócił się z pytaniem czy można dofinansować dowiezienie siatkarek do Augustowa. W tej sprawie P. Bielski rozmawiał z trenerem. Kolejna sprawa są skargi na trenera Podlasiaka Knyszyn, że przyjeżdża bardzo rzadko lub wysyła kogoś w zastępstwie.

Burmistrz wyjaśnił, iż została przeznaczona dotacja na Podlasiak Knyszyn z wyodrębnieniem środków na sekcję siatkówki w kwocie 5 tys. zł. Do tej pory wykorzystano z tej kwoty bardzo mało. Na dzień dzisiejszy nie ma potrzeby przeznaczania dodatkowych dofinansowań.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem czy do Burmistrza wpływają skargi w sprawie wywożenia nieczystości stałych dotyczy to przede wszystkim częstotliwości wywożenia koszy przez ZGKiM.

Burmistrz wyjaśnił, iż jeżeli chodzi o wywóz nieczystości stałych to od pewnego czasu jest problem z naliczaniem należności zgodnie z uchwałą Rady pobierana jest opłata za wywóz jednego pojemnika w miesiącu. Cześć osób podpisała umowę wydzierżawiła kosze, ale te kosze nie są wcale wywożone. Ostatnio zwróciła się osoba, która bodajże 5 – 6 lat temu podpisała umowę wydzierżawiła koszy i od tej pory ani razu nieczystości nie były wywiezione i tak jak mówiła nie zamierza na razie korzystać z usług Zakładu. Takiej osobie Burmistrz zaproponował rozwiązanie umowy. Są też osoby, które wyjeżdżają zagranicę należy wówczas zgłosić przez jaki okres ta usługa ma być nie świadczona. Burmistrz przeprowadził między innymi i w tej sprawie rozmowę z Kierownikiem. Generalnie, że źle jest świadczona usługa nie ma uwag. Natomiast najwięcej kontrowersji jest z naliczaniem opłat jeżeli ktoś nie korzystał z usług pomimo podpisanej umowy i wówczas jest naliczana należność za jeden kosz w miesiącu czy to jest słuszne czy nie należy do tego podchodzić indywidualnie.

P. A. Klimowicz poruszył sprawę wysypiska nieczystości w Zofiówce, które jest zapełnione nieczystościami miało być zepchnięte i sprzątnięte, ale do tej pory tego nie zrobiono.

Burmistrz wyjaśnił, iż rzeczywiście wysypisko miało być porządkowane i spychane na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Kierownik nie mógł być obecny będzie na jutrzejszej sesji i udzieli odpowiedzi na to pytanie.

Burmistrz poinformował Komisję, że będzie wstępne rozpatrzenie wniosków z lokalnej grupy działania Leader plus. Wielokrotnie na sesjach pojawiał się temat zagospodarowania Rynku. Urząd wystąpił do konserwatora zabytków o wskazania dotyczące rewitalizacji Rynku i to będzie podstawą do sporządzenia specyfikacji na opracowanie dokumentacji. Ta dokumentacja będzie wyłożona do konsultacji społecznych. Następnie zwrócił się do radnych o przekazywanie własnych spostrzeżeń i uwag odnośnie zagospodarowania Rynku będzie to cenny materiał do opracowania dokumentacji.                                        

Innych wniosków nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

Komisja powróciła do realizacji punktu 2 porządku obrad projekty uchwał w sprawach      

     

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy.

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

    

 

f)        określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych

P. B. Płońska – Skarbnik gminy poinformowała, iż gmina musi do 15 sierpnia przekazać do Urzędu Marszałkowskiego informację o wysokości środków na realizację programów operacyjnych. Na podstawie danych został sporządzony załącznik do niniejszej uchwały, który jest powiązany z załącznikiem inwestycyjnym budżetu z tym, że tutaj ujęte są tylko zadania, które mają być realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.

P. I. Dzięgielewska zaważyła, iż przebudowa ulic Osiedla Niepodległości jest planowana na rok 2011 wcześniej była mowa o roku 2010 i opracowaniu dokumentacji w roku bieżącym.

P. Skarbnik wyjaśniła, iż jak informował ją P. Bagińki nie ma realnych szans na realizację tego zadania wcześniej rzeczywiście w tym roku ma być opracowana dokumentacja. Natomiast wnioski mają być składane na początku przyszłego roku a realizacja w 2011 r.

P. I. Dzięgielewska zwróciła się z pytaniem czy będą w tym roku nabory wniosków na przebudowę dróg.

P. K. Bagiński wyjaśnił, iż z informacji jakie posiada wynika, iż w tym roku nie będzie naboru wniosków taki nabór ma być w roku przyszłym dokładny termin nie jest jeszcze znany. Jeżeli nabór będzie na początku roku to termin realizacji tej inwestycji można będzie jeszcze zmienić.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż skoro te dane są przekazywane do Urzędu Marszałkowskiego, że wykonanie zadania jest planowane w 2011 r.  to Urząd Marszałkowski nie zaplanuje nam środków na rok 2010.

P. K. Bagiński stwierdził, iż nie należy przywiązywać zbyt dużej wagi do tej informacji, która ma być przekazana do Urzędu Marszałkowskiego natomiast Rada w przyszłym roku w każdej chwili może ten plan zmienić. To zadanie planowane jest w budżecie na 2011 r. nic tutaj nie zmieniano. W roku bieżącym będą jeszcze składane wnioski na kanalizację, modernizację hydroforni z realizacją w 2010 r. i chociażby z tego tytułu może okazać się, że jest zbyt dużo zadań zaplanowanych do realizacji na jeden rok a tak te zadania będą rozłożone w czasie. Jeżeli Rada postanowi, że przebudowa ulic Osiedla Niepodległości ma być wykonana w 2010 r. i będą takie możliwości ze względu na konkurs to w każdej chwili ten plan będzie można zmienić.

P. Skarbnik dodała, iż w budżecie gminy wykonanie dokumentacji na Osiedle Niepodległości było zaplanowane na 2010 r. a wykonanie zadania na 2011 r. Na sesji Rady w miesiącu kwietniu przesunięto termin wykonania dokumentacji na rok 2009 i przeznaczono na ten cel w budżecie gminy kwotę 30 tys. zł. natomiast wykonanie zadania pozostało na rok 2011 a więc nic w tym projekcie uchwały nie zostało zmienione a tym bardziej przesunięty termin wykonania zadania.                   

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż wszystkie inwestycje są ważne, ale przebudowa dróg jest najważniejsza i one powinny być priorytetem.

P. R. Sidorski – Zastępca Burmistrza zaproponował zmianę kolejności zadań w załączniku do uchwały i tak przebudowa ulic zadanie nr 5 przyjąć jako zadanie nr 4 z realizacją w roku 2010 natomiast zadanie nr 4 modernizacja i rozbudowa obiektów sportowych przyjąć jako zadanie nr 5 z realizacją w roku 2010. Dodał, że wniosek na przebudowę ulic będzie złożony w pierwszym możliwym terminie. 

Innych propozycji zmian nie zgłoszono.

W zarządzony głosowaniu jawnym za zmianą kolejności zadań w załączniku do projektu uchwały i przesunięciem terminu realizacji zadania pod nazwą przebudowa ulic: Piłsudskiego, Dmowskiego, Daszyńskiego, 11 Listopada, Witosa i Polnej w Knyszynie z 2011 na 2010 r. głosowało 10 członków Komisji.

Komisja przyjęła wniosek.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

                                                                    

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego                

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż Rada Miejska w ciągu trzech miesięcy od przyczyny ustania mandatu radnego jest zobowiązana stwierdzić jego wygaśnięcie. Następnie uchwała będzie przesłana do komisarza wyborczego i stanowi podstawę do wszczęcia procedury wyborów uzupełniających w danym okręgu wyborczym. Wybory uzupełniające powinny odbyć się w ciągu około trzech miesięcy.       

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.               

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 10 członków Komisji.

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego; Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej; Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Protokółował:                          

Andrzej Kudzinowski                                                     Przewodniczący Komisji

 

Barbary Teresa Fiedorowicz            

                                     

   

       

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2010-01-11

Data modyfikacji: 2010-01-11

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2010-01-11