Protokół nr 17/08 z 8 września

Protokół Nr  17/08

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego: Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej:

Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 8 września 2008 r. w godz. 1200- 1500

w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pani - Barbary Teresa Fiedorowicz  

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą

obecności. Na stan 14 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 11. 

Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady. Następnie poprosił o wybór Przewodniczącego obrad i zaproponował kandydaturę P. B. Fiedorowicz Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego

P. B. Fiedorowicz  wyraziła zgodę innych kandydatów nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem Pani B. Fiedorowicz na przewodniczącego wspólnego posiedzenia komisji stałych głosowało 11 członków komisji.    

Przewodnicząca B. Fiedorowicz przedstawiła proponowany porządek obrad.

Burmistrz wniósł o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 3 projekty uchwał w sprawach czterech projektów uchwał:

- ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

- zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie,

- zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,

- zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

Projekty tych uchwał pozytywnie zaopiniowane przez Kuratora Oświaty w Białymstoku wpłynęły do Urzędu w piątek już po przygotowaniu materiałów na sesję stad też radnym zostały przekazane dzisiaj przed posiedzeniem Komisji.

Innych uwag i zmian do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 11 członków Komisji, a oto jego treść:          

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Knyszyn oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2008 r.    
  3. Projekty uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn,

b)      wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku,

c)       udzielenie pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie,  

d)      udzielenie pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,                      

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

f)        ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

g)      zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie,

h)      zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,

i)        zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

  1. Sprawy różne.
  2. Wolne wnioski.

 

Do pkt. 2

Przewodnicząca otworzyła punkt 2 porządku obrad.

Burmistrz poinformował, iż na posiedzeniu komisji nie mogła być obecna dyrektor KOK, ale w dniu jutrzejszym będzie obecna na sesji i ewentualnie ten punkt dotyczący KOK będzie można zrealizować na sesji.

Przewodnicząca udzieliła głosu główne księgowej SP ZOZ w Knyszynie P. A. Ejsmont Szklanko

P. A. Ejsmont Szklanko poinformowała, iż zarówno koszty jak i przychody za I półrocze 2008 r. ogółem nie przekroczyły 50% . Największe koszty poniesiono bo aż w 80% w ubezpieczeniach OC związanych z prowadzoną działalności oraz ubezpieczeniach majątku czyli: budynków, samochodu, wyposażenia itp. Przekroczenie planu też wystąpiło przy usługach obcych ponieważ lekarze szpitalni są na umowach kontraktowych, ale nie przewidziano tego, że lekarze podstawowej opieki zdrowotnej też będą na kontraktach, odpowiednio zmniejszyły się wydatki na wynagrodzenia osobowych. Zobowiązania ZOZ-u wobec dostawców towarów i usług wynosiły 63905,60 zł.  z tego wymagalne na kwotę 6941,09 zł. Ciągle niezmienny jest dług ZOZ-u wobec PEFRON-u, który wynosi 154738 zł z tego wymagalny 154119 zł jest to zobowiązanie z lat poprzednich. Od wygranej sprawy w Sądzie PEFRON odwoła się także postępowanie jest w toku. ZOZ zabiega cały czas o umorzenie tej kwoty. Obecnie zobowiązania ZOZ-u wobec PEFRON-u są płacone na bieżąco a dodatkowo ZOZ zatrudnia osoby niepełnosprawne i z tego tytułu składka jest znacznie niższa i wynosi obecnie 600 zł miesięcznie poprzednio była to kwota około 3500 zł. ZOZ ma też zaległości wobec Urzędu Miejskiego z tytułu podatku od nieruchomości na kwotę 13721 zł z tego kwota wymagalna wynosi 11435 zł. Zaległości wobec Urzędu Skarbowego wynoszą 15736 zł a ZUS 93348 zł obie kwoty nie są wymagalne. Dla pracowników wynagrodzenia wypłacane są na bieżąco i w obowiązującym terminie dzięki temu, że ZOZ ma kredyt w rachunku bieżącym na kwotę 95 tys. zł. ZOZ w 2008 r. zakupił nowy aparat EKG z przeznaczeniem na Izbę przyjęć oraz oddziały szpitalne za kwotę 6200 zł oraz koncentrator tlenu za kwotę 3400 zł. ZOZ był zmuszony do zakupu nowego oprogramowania komputerowego, odnowiono licencje na programy antywirusowe do komputerów. W najbliższych planach jest zakup wózka transportowego do przewozu pacjentów, którzy wymagają transportu w pozycji leżącej przewidywany koszt tego zakupu to kwota około 10000 zł. ZOZ zamierza zakupić łóżko dla pacjentów wymagających intensywnego nadzoru za kwotę około 2500 zł.

P. D. Miłek Kurzątkowska Dyrektor SP ZOZ dodała, iż ZOZ w roku bieżącym otrzymał mniejszy kontrakt na Izbę Przyjęć, ponieważ nie spełnia wymogów a więc przede wszystkim brak osobnego personelu ale za 500 zł tyle oferuje Narodowy Fundusz Zdrowia nie da się utrzymać personelu, ale z tym problemem borykają się wszystkie ZOZ-y. Cieszy trochę większy kontrakt na oddział wewnętrzny z większą perspektywą na rok przyszły a właściwie z tego oddziału ZOZ się utrzymuje ponieważ Zakład Opiekuńczo Leczniczy nie należy do rentowniejszych, oddział opieki paliatywnej 2,5 łóżka też specjalnie dochodu nie przynosi. Dochód również przynosi Przychodnia Rejonowa.

P. A. Ejsmont Szklanko dodała, iż na sprzedaży usług medycznych największe przychody osiągnęliśmy w poradni kardiologicznej plan został wykonany prawie w 56%.

P. Dyrektor dodała, iż jeżeli chodzi o oddział wewnętrzny to kontrakt wykonywany jest na bieżąco i sięga około 120% miesięcznie a więc ZOZ wykonuje nadlimity.     

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem kto ponosi koszty transportu pacjenta helikopterem.

P. Dyrektor w odpowiedzi poinformowała, iż koszty transportu ponosi ZOZ w Knyszynie, ale są to sporadyczne przypadki. Koszt transportu chorego do Białegostoku śmigłowcem to kwota około 150 zł natomiast transport karetką to wydatek 300 a nawet i 500 zł. Oczywiście ze śmigłowca można korzystać tylko w ściśle określonych przypadkach bądź wtedy gdy nie ma karetek do transportu.

Następnie P. Dyrektor poinformowała, iż od pewnego czasu występuje problem z podjazdem dla karetek taka sytuacja zdarzyła się np.: dzisiaj kiedy cały parking jest zastawiony i karetka nie może podjechać. Następnie zwróciła się z pytaniem kto jest władny czy administrator czy właściciel żeby można było wyznaczyć dwa miejsca przy wjeździe i oznakować zakazem parkowania.

Burmistrz wyjaśnił, iż potrzebne jest oznakowanie poziome i pionowe. Do oznakowania poziomego potrzebna jest farba do asfaltu (być może uda się taką pozyskać)  i wyznaczenie tych miejsc na asfalcie. Jeżeli chodzi o pionowe oznakowanie taka tabliczka nie musi być zamocowana na znaku może być umiejscowiona na ścianie budynku z napisem zakaz parkowania. Jest to oznakowanie wewnętrzne a nie droga publiczna i nie potrzeba dodatkowych pozwoleń.   P. G. Marecka poinformowała, iż będąc niedawno w przychodni zauważyła, iż samochodów pacjentów było kilka natomiast samochodów pracowników było zdecydowanie więcej. To też jest jakiś problem dla dojeżdżających pacjentów często ludzi starszych tym bardziej, że samochody pracowników stoją tam co najmniej 8 godzin. Może należy poszukać innego miejsca parkingowego gdzie ci pracownicy mogliby parkować swoje samochody.

Innych pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca poinformowała, iż informacja o przebiegu wykonania budżetu KOK za pierwsze półrocze przedstawiona zostanie na jutrzejszej sesji. Następnie zamknęła punkt 2 porządku obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad – projekty uchwał w sprawach:

 

a)      wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn 

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.

  

b)      wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku  

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.

 

 

c)       udzielenie pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie,  

 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenie pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie

P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem na jakim odcinku będzie wymieniany chodnik

Burmistrz wyjaśnił, iż chodnik będzie wymieniony po lewej stronie od posesji kościoła do skrzyżowania z ul. Legionową i jedna posesja za skrzyżowaniem ponieważ na dalszym odcinku ulicy jest nowy chodnik.

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem jaki jest wkład finansowy powiatu ponieważ gminy jest określony w uchwale i jest to kwota blisko 22 tys. zł.

Burmistrz wyjaśnił, iż jest to zbliżona kwota. Gmina tych pieniędzy nie przekazuje ponieważ te prace wykona ZGKiM w Knyszynie.

Innych pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji.

             

d)      udzielenie pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,  

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenie pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,  

Burmistrz wyjaśnił, iż na jednej z poprzednich sesji zabezpieczono już te środki finansowe w budżecie, ale okazało się, iż jest niezbędna odrębna uchwała w tytule uchwały musza znaleźć się słowa „Odkryj Region Podlaski” . Nie wystarczy wyciąg z chwały budżetowej.

Miedzy innymi był to jeden z powodów zwołania w trybie pilnym sesji. Ta uchwała do 10 września musi trafić do związku gmin wiejskich.  

Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 członków komisji                        

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

P. B. Płońska – skarbnik Gminy przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy. 

p. Skarbnik poinformował, iż w projekcie uchwały nie uwzględniono przeniesienia między paragrafami środków na zakup telefaksu laserowego dla KP Policji w Mońkach. W budżecie ujęta była kwota na remont schodów.

Burmistrz dodał, iż remont schodów w komisariacie policji w Knyszynie został ujęty w programie wojewódzkim i będzie finansowany ze środków z zewnątrz. Natomiast Policja zwróciła się o zakup wyposażenia do komisariatu w postaci telefaksu laserowego i wystarczy na to kwota 1500 zł.

Przewodnicząca Rady zwróciła się  z pytaniem kiedy będą wydatkowane środki jeżeli chodzi o przebudowę dróg.

Burmistrz wyjaśnił, iż jest szansa, że będzie to jeszcze w tym roku. Dokumentacja na drogę w Guzach ma być gotowa na 15 września.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż nie miała możliwości porozmawiać z Burmistrzem na temat proponowanych zmian podpisując porządek sesji ponieważ  nie miała nawet możliwości zapoznać się wcześniej z tymi materiałami ponieważ jest to wszystko przygotowywane w ostatniej chwili i dlatego też ostatni raz podpisuje wniosek o zwołanie takim trybie. Zwróciła się z pytaniem jaka jest realna szansa wydatkowania tych pieniędzy ponieważ 15 września będzie opracowana dokumentacja i co dalej.

Burmistrz wyjaśnił, iż później jest około miesiąca czasu na przetarg. Rozstrzygnięcie koniec października początek listopada. Czyli realizacja jest możliwa pod koniec listopadzie jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą na to.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż przyjmując że rozstrzygnięcie przetargu nastąpi do końca października dodając do tego siedem dni na odwołanie czyli przetarg jeżeli nie będzie odwołań może zakończyć się około 10 listopada.

Burmistrz wyjaśnił, że aby uniknąć kolejny raz zaskakiwanie nagłą sesją ponieważ przetarg trzeba przygotować jeżeli tych środków nie będzie w budżecie nie ma możliwości ogłoszenia przetargu. Ta sesja mogłaby odbyć się później główna przyczyną jest konieczność podjęcia do 10 września odrębnej uchwały „Odkryj Region Podlaski”. Natomiast jeżeli chodzi o przebudowę dróg to na drogę we wsi Grądy jest ogłoszony przetarg wartość kosztorysowa zadania jest większa niż środki w budżecie i należałoby uzupełnić brakującą kwotę. Jeżeli chodzi o przebudowę drogi Kalinówka – Guzy to jest propozycja aby w budżecie ująć środki na przebudowę tej drogi wówczas będzie można ogłosić przetarg i jest szansa na wykonanie tej inwestycji jeszcze w tym roku przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.  

P. Skarbnik kontynuując omawianie proponowanych zmian w budżecie poinformowała, iż w § 5 uchwały - ustala się dotację podmiotową dla instytucji kultury KOK w kwocie 38300 zł na realizację zadań wykonywanych przez KOK.

Burmistrz dodał, iż szkoła podstawowa w Zofiówce przestała istnieć będzie tam funkcjonowała od 1 września świetlica i będzie zatrudniony jedne pracownik, który był woźnym w szkole, do końca roku potrzeba jest kwota 5452 zł. w Kalinówce Kościelnej w wiosce internetowej ma być zatrudniony pracownik na umowę zlecenie do końca roku potrzebna jest kwota 5600 zł.

Skarbnik kontynuując dodała, iż do tego dochodzi jeszcze:

- fundusz socjalny za cztery miesiące 2 tys. zł.

- wynagrodzenie instruktorów młodzieży za 4 miesiące 3360 i 2600 zł

- prowadzenie księgowości na miesiąc grudzień 1200 zł.

Razem daje to kwotę 38300 zł.

Przewodnicząca Rady zauważyła, iż sceptycznie odnosi się do tego typu przedsięwzięć jak świetlice takim przykładem może być „dom na skale” gdzie był zatrudniony pracownik, co się tam teraz dzieje?.

Burmistrz wyjaśnił, iż nadal jest tam zatrudniony pracownik na ½ etatu oraz na pół etatu w gminnym centrum informacji. Podobna sytuacja w wiosce internetowej w Kalinówce Kościelnej gdzie zgodnie z umową od września należy zapewnić pracownika.

Jeżeli chodzi o instruktorów trenują oni młodzież szkolną dziewczynki klas IV- VI Szkoły Podstawowej są to treningi siatkówki i prowadzi je Pan Szatkowski te zajęcia były częściowo opłacane z gminnego funduszu przeciwdziałania alkoholizmowi. Podobnie z drużyną młodzieżową piłkarską. Z uwagi na liczne wyjazdy w okresie wakacji tych pieniędzy w funduszu już nie ma. 

P. M. Wojtulewicz zauważyła, iż te koszty byłby jeszcze inne gdyby zatrudniono pracownika za pośrednictwem Urzędu Pracy.

Burmistrz wyjaśnił, iż oczywiście te koszty byłby inne, ale w przypadku wioski internetowej musi to być osoba z odpowiednim przeszkoleniem i prowadzący uczestniczył w takich kursach ponieważ później ta osoba prowadzi zajęcia nie ogranicza się tylko do otwierania i zamykania sali.  Inna sprawa to że środki w Urzędzie Pracy są na wyczerpaniu i w tej chwili nie ma możliwości zatrudnienia nawet stażysty.

P.I. Dzięgielewska zwróciła się z pytaniem czy te zajęcia sportowe nie mogły by funkcjonować przy szkole i prowadzić ktoś z nauczycieli.

Burmistrz wyjaśnił, iż w tym roku te zajęcia funkcjonują przy KOK-u w przypadku piłki siatkowej trwa proces rejestracji stowarzyszenia tak aby mogło to być finansowane z innych źródeł są chętni sponsorzy i być może od przyszłego roku będzie to funkcjonował na innych zasadach.

Następnie odbyła się dyskusja na temat funkcjonowania „domu na skale” w Knyszyn Zamek. Postanowiono porozmawiać na ten temat na jutrzejszej sesji.

Obrady Komisji opuścił P. J. Bielski w dalszej części posiedzenia Komisji uczestniczy 10 członków.

Przewodnicząca Rady poruszyła sprawę zabawek dla dzieci, które miały być dostawione na palcu zabaw sprawa ciągnie się od kwietnia. Zwrócił się z pytaniem czy nie stać gminy kupić tych kilka zabawek dla dzieci na plac zabaw. W okresie letnim na placu zabaw przy ul. Jagiellońskiej nawet nie była tam wykoszona trawa. Następnie zwróciła się z pytaniem kto nie dopełnił swojego obowiązku ktoś z pracowników odpowiada za to. I w końcu chyba dojdzie do tego, że każda sprawa będzie potwierdzona przegłosowanym wnioskiem dany termin do zrealizowania i później będziemy wyciągać konsekwencje.                                                                                                                                                  

Burmistrz wyjaśnił, iż pani dyrektor przedszkola potwierdziła, iż montaż zabawek ma odbyć się do 15 września.

P. M. Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem czy Burmistrz rozmawiał z panem Cutrem w sprawie odwodnienia ul. Starodwornej.

Burmistrz wyjaśnił, iż rozmawiał z panem Cutrem na ten temat jest on skłonny do dalszych rozmów z Powiatem ponieważ Gmina może w tym tylko pośredniczyć. Z tego co jest wiadomym Burmistrzowi nie doszło jeszcze do spotkania przedstawicieli powiatu z panem Cutrem, powiat jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu.

P. I. Dzięgielewska zaproponowała zastanowienie się nad wysokością dotacji dla KOK i w miejsce kwoty 38300 zł. zapewnić środki tylko na to, co jest niezbędne.

P. Skarbnik dodała, iż P. Dyrektor wykazała brak kwoty 18 tys. zł na wynagrodzenia i pochodne oraz nagrodę jubileuszową i łącznie wymienione wcześniej koty plus kwota 18 tys. zł daje kwotę 38300 zł.     

Burmistrz dodał, iż 50% dotacji jest na KOK.

P. I. Dzięgielewska zauważyła, iż niepokój budzi brak kwoty 18 tys. zł na wynagrodzenia zachodzi pytanie jak były planowane płace. Zaproponowała aby P. Dyrektor na sesji wyjaśniła skąd ten niedobór. Może zasadnym jest poszukanie środków we własnym budżecie poprzez oszczędności.

Komisja zajęła się ponownie sprawą sfinansowania zakupu dla Policji telefasu laserowego.

Burmistrz przedstawił pismo z Komendy Powiatowej Policji w Mońkach o zakup telefaksu laserowego z przeznaczeniem dla Komisariatu Policji w Knyszynie.

Dodał, iż jak już wcześniej informował w budżecie gminy była ujęta kwota 2000 tys. zł na remont schodów ten  remont będzie centralnie finansowany przez Policję natomiast zakup takiego telefaksu jest to kwota około 1500 zł. Burmistrz zaproponował przeniesienie tej kwoty na za zakup telefaksu.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przeznaczeniem kwoty 1500 zł na zakup telefaksu laserowego na potrzeby policji głosowało 10 członków Komisji.

Komisja pozytywnie zaopiniował wniosek.

Przewodnicząca poinformowała, iż sprawa przyznania dotacji dla instytucji kultury w kwocie 38300 zł zostanie rozpatrzona na jutrzejszej sesji po uzyskaniu wyjaśnień od P. dyrektor KOK 

                                                 

f)        ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

P.U. Puławska – insp. ds. szkolnictwa poinformowała, iż z chwilą likwidacji szkoły podstawowej w Zofiówce nastąpiła konieczność włączenia tych miejscowości, które były w obwodzie szkoły Zofiówce do obwodów innych szkół.  Ponieważ szkoła w Knyszynie jak i w Kalinówce Kościelnej bazowały jeszcze na starych zarządzeniach Kuratora Oświaty z 1993 r. więc można teraz uporządkować cały istniejący stan sieci szkolnej stąd też propozycje uchwał w sprawach ustalenia obwodów szkół podstawowych i gimnazjów. Przygotowując projektu uchwał bazowano na stanie faktycznym a wiec przyjęto obwody szkół tak jak uczęszczają do nich uczniowie. Podjęcie takich uchwał musi być poprzedzone pozytywna opinią Podlaskiego kuratora Oświaty i taką opinię uzyskaliśmy.

P. I. Dzięgielewska zwróciła się z pytaniem ile uczniów ze szkoły w Zofiówce przeszło do szkół w gminie Knyszyn a ile do Szkoły w Jasionówce.

P. U. Puławska wyjaśniał, iż do szkół w gminie Knyszyn trafiło 19 uczniów w tym większość do Kalinówki Kościelnej oraz 4 uczniów do Knyszyna. Natomiast 13 uczniów podjęło naukę w Jasionówce.

Przewodnicząca przedstawiła projekty uchwał w sprawach w sprawach:

g)      ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

h)      zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie,

i)        zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,

j)        zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

 

  W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem wyżej przedstawionych projektów uchwał głosowało 10 członków Komisji.

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

Burmistrz poinformował, iż na jednym z posiedzeń Rady Społecznej ZOZ-u P. Dyrektor zgłaszała sprawę możliwości odłączenia centralnego ogrzewania w części budynku, w której znajdował się oddział dla przewlekle chorych. W dniu jutrzejszym mają się odbyć oględziny jest to do zrobienia, ale jest też związane z jakimiś wydatkami jeżeli te koszty pokryje ZOZ to nie ma problemu natomiast jeżeli nie to niezbędna będzie dotacja z budżetu gminy.

Przewodnicząca Rady zaproponowała aby sporządzić orientacyjny kosztorys tych prac i przedstawić to Radzie wówczas będzie można podjąć decyzję, co do sposobu sfinansowania tego.

Przewodnicząca zgłosiła, iż naprzeciwko szkoły w Kalinówce Kościelnej był wymieniany słup elektryczny natomiast prace porządkowe zostały wykonane byle jak wokół pozostała kupa piachu i resztki gruzu również płytki chodnikowe zostały ułożone niedokładnie. Następnie zwróciła się z pytaniem o zakres przebudowy chodnika we wsi Wojtówce.

Burmistrz poinformował, iż chodnik będzie ułożony po jednej stronie z materiału z odzysku jest to odcinek 300m do drogi koło P. Szydłowskiego maja być tam również oczyszczone dwa przepusty.

P. G. Marecka zwrócił się z pytaniem, co dalej z budynkiem szkoły w Zofiówce ponieważ ten budynek będzie musiał być utrzymany.

Burmistrz wyjaśnił, iż na ukończeniu są prace inwentaryzacyjne. Część wyposażenia, która nadaje się do użytkowania trafi do pozostałych placówek oświatowych. Po zakończeniu tych prac planuje się zamknąć górę budynku natomiast na dole byłaby świetlica, pracownia komputerowa są dwa stoły do tenisa. Funkcjonowałby to w godzinach popołudniowych np.: od 1600 do 2000.

P. G. Marecka zauważyła, iż miało być zebranie z mieszkańcami należy zapytać się ich co chcą tam zrobić np.: salę weselną z zapleczem kuchennym. Jako mieszkańcy tej miejscowości mają coś do powiedzenia w sprawie tego budynku. Może ktoś zgłosi jakiś pomysł, co do reszty budynku ponieważ sama świetlica jest to jedno dwa pomieszczenia

Burmistrz wyjaśnił, iż na spotkaniu informował rodziców, co do zamierzeń gminy w tym zakresie. Ze strony rodziców była podnoszona sprawa założenia stowarzyszenia jednak bez rezultatu. Od 15 września będzie funkcjonować Klanza zgłosiło się 20 dzieci również z Chobotek i Nowin będą organizowane spotkania z tymi dziećmi jest to finansowane ze środków z zewnątrz. Natomiast trudno indywidualnie chodzić i pytać mieszkańców, być może w przyszłości będą jakieś oferty odnośnie dzierżawy.

P. Sekretarz poinformował Komisje, iż komisja inwentaryzacyjna, która przeprowadzała inwentaryzację mienia po byłej szkole Podstawowej w Zofiówce napotkała mianowicie taki problem, iż w bibliotece jest około 8 tys. wolumenów większość pochodzi z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Większość tych książek pochodzi z przejętego punktu bibliotecznego, które kiedyś funkcjonowały na wsiach.  P. Piszczatowska z tego wybrała około 500 książek, które może przejąć biblioteka w Knyszynie pozostałe stanowią wartość makulatury. Sekretarz zwrócił się z propozycją aby np.: Komisja Rady obejrzała ten księgozbiór i w jakiś sposób oceniła.

Komisja nie zajęła stanowiska w tej sprawie. Członkowie Komisji w wypowiedziach opowiadali się za przekazaniem pozostałych książek na makulaturę.

P. G. Okrasiński poruszył temat dróg poinformował, iż podczas przeglądu dróg których dokonała Komisja Rolnictwa na drodze do Czechowizny wskazano miejsca na których ta droga wymaga podsypki. Minęło już sporo czasu a do tej pory nie przywieziono tam nawet taczki żwiru. Natomiast na zjeździe z szosy na drogę do Czechowizny gdzie ten zjazd był poprzednio podsypany powstały znowu potężne zadolenia. Miało to być utwardzone jakąś masa, ale nic do tej pory nie zrobiono.

Burmistrz wyjaśnił, iż w przypadku zjazdu z szosy było to zgłoszone. Komisja z Rejonu Dróg w Augustowie dokonała oględzin sporządzono protokół i nie stwierdzono wówczas konieczności naprawy. Odpowiedzieli, iż ujmą ten zjazd do budżetu w roku przyszłym bo w tym roku nie mają środków. Skoro radny zgłasza tą sprawę to Urząd wystąpi ponownie z pismem.

P. A. Klimowicz zgłosił sprawę przepustu koło P. Klimowicza na drodze do wsi Zofiówka, który, co jakiś czas jest naprawiany przez powiat, ale bez efektu podobnie jak osuwające się pobocze na tą drogę, które wymaga wyprofilowania.

P. G. Okrasiński zwrócił się z pytaniem kiedy planowane jest wykonanie połączenia wodociągów Zofiówka i Knyszyn.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż nie ma opracowanej dokumentacji i należy w przyszłorocznym budżecie zabezpieczyć środki na ten cel.                                                                                

Innych uwag i wniosków ze strony Komisji nie zgłoszono.

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodnicząca zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Protokółował:                          

Andrzej Kudzinowski                                                     Przewodniczący Komisji

 

Barbary Teresa Fiedorowicz                          

                                      

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2010-01-11

Data modyfikacji: 2010-01-11

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2010-01-11