Protokół z XXVI sesji Rady Miejskiej

Protokół Nr XXVI/09

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 sierpnia 2009 r.

która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego 

w Knyszynie w godz. 1400 - 1530 pod przewodnictwem

Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie

- Pani Ireny Wysockiej  

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 13 radnych w sesji uczestniczy 11 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokółu).

Po otwarciu pkt. 2” Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca przedstawiła proponowany porządek obrad. Kontynuując Przewodnicząca poinformowała, iż po posiedzeniu Komisji Rady proponowany porządek uległ zmianie - w punkcie podjecie uchwał w sprawach: skreślono podpunkt „a” podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej 3 – letniej umowy dzierżawy, dodano dwa projekty uchwał jako podpunkt „h” oraz „i” w brzemieniu zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego długoterminowego. Następnie Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodnicząca zwrócił się z zapytaniem czy są inne propozycje zmian do porządku obrad. Ze strony Rady uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 11 radnych, a oto jego treść:       

1.       Otwarcie obrad XXVI sesji Rady Miejskiej.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Interpelacje i wnioski radnych. 

4.       Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

5.       Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Knyszyn oraz informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2009 r.

6.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego,

b)      wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn,  

c)       ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin,

d)      zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,

e)      zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć w zależności od wielkości, typu szkoły i warunków pracy oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorom, wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze w szkołach, nauczycielom, którzy obowiązki kierownicze pełnią w zastępstwie nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze,

f)        stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego,

g)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r.

h)      zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego,

i)         zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego,

j)        rozpatrzenia skargi na Burmistrza Knyszyna.        

7.       Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych. 

8.       Wolne wnioski.

9.       Przyjęcie protokołów z XXIV i XXV sesji Rady Miejskiej.   

10.   Zakończenie obrad.

 

Do pkt.3

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.

Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:

r. A. Pietlukiewicz:

- zwrócił się o przedłużenie chodnika wykonywanego we wsi Grądy o odcinek długości około kilkunastu metrów na łuku drogi w kierunku posesji P. Homanowskiej.

- zgłosił potrzebę wykonania równania drogi do wsi Grądy,

- następnie poruszył kwestię utrzymania czystości i porządku. Były wysyłane pisma mieszkańcom wsi na razie zbytni nie widać efektów. Poprosił o wyjaśnienie jaki charakter miały te pisma czy była to swego rodzaju prośba czy też zobowiązanie. Kontynuując dodał, że ściśle z tym związana jest kwestia sprzątania przez mieszkańców wsi odchodów po przepędzanym bydle wymaga to jakiegoś rozwiązania. Zauważył, że jeżeli właściciele krów nie zostaną zobowiązania do uprzątania odchodów to gmina jako właściciel drogi sama będzie musiała utrzymywać czystość.

r. J. Bielski:

- zgłosił:

-  potrzebę wyrównania zadolenia na ul. Szkolnej przy posesji P. Rowgało.

- w Rynku na przeciw wjazdu na posesję P. Wiśniewskiej zapadają się płytki chodnikowe i wymagają podsypania,

- uporządkowanie placu oraz zasianie trawy przy cmentarzu przy placu Jana Pawła II.

r. J. Andraka:

- poprosił o podanie terminu kiedy będzie wykonana droga koło P. Wardacha we wsi Jaskra.

r. I. Dzięgielewska:

- zwróciła się z pytaniem czy Burmistrz interweniował u wykonawcy odnośnie wykonania inwestycji na ul. Osiedla ponieważ po wczorajszych deszczach na ul. stała woda dotyczy to szczególnie ul. B. Radziwiłłówny, W. Jagiełły. na ul. K. Bony  po interwencji i wymianie gruntu sytuacja była lepsza. W dniu dzisiejszym trwają prace przy zagęszczaniu na kolejnych ulicach należałby się temu przyjrzeć czy ten grunt był wymieniony.

Przewodnicząca Rady:

- zgłosił się mieszkaniec ul. Starodowrnej P. Niedzielski, który zamierza wykonać ogrodzenie na swojej posesji. W pobliżu wspomnianej posesji znajduje się odwodnienie ul. Starodowrnej i Łąkowej wykonane przez powiat. W dalszej części ta droga należy do gminy. Te wody odprowadzane są do rowu, którego część znajduje się zdaniem tego Pana na jego posesji i zamierza on ten odcinek zasypać i wówczas mogą być zalewane sąsiednie działki. Należy to sprawdzić i podjąć jakieś działania.

- Zgłosiła niebezpieczny wyjazd z ul. Nowej szczególnie na ul. Łąkową. Tą  sprawę zgłaszał między innymi P. W. Golc, w rejonie tego skrzyżowania doszło już do kilku wypadków. Jest to droga wojewódzka i prośba o zgłoszenie tego problemu do właściciela drogi.

Innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 


Do pkt.4

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz przedstawił następujące informacje z działalności gminy za okres między sesjami:

- Wykonano modernizację drogi gminnej Guzy – Kalinówka Kościelna.

- Aktualnie trwają prace przy realizacji projektu „Przebudowa ulic w Knyszynie” na Osiedlu Z. Augusta. Projekt uzyskał dofinasowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. Prace wykonuje Zakład Budowlano – drogowy Szymański – Jarząbek termin wykonania prac do 30 września 2009 r.

- w dniu 19 sierpnia zawarto umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „Edma” z Białegostoku na wykonanie remontu sali gimnastycznej (małej) przy ZSO w Knyszynie. Koszt inwestycji wyniesie 199870,17 zł. Termin wykonania do 31 października 2009 r. W zakres prac wchodzi między innymi wymieniona posadzki, malowanie sali, modernizacja zaplecza z przeznaczeniem na świetlicę oraz wykonanie przejście na salę.

- rozstrzygnięto przetarg na wykonanie modernizacji drogi rolniczej dojazdowej do łąk i pól w miejscowości Knyszyn Zamek. Wykonawcą została Spółdzielnia Kółek Rolniczych z Choroszczy. Koszt inwestycji wyniesie 66713,26 zł. Termin wykonania 30 dni od podpisania umowy. Przewidywany termin podpisania umowy 7 września 2009 r. Na modernizację tej drogi gmina otrzymała dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 50 tys. zł.

- W dniu 26 sierpnia 2009 r. rozstrzygnięto przetarg na wykonanie adaptacji zabytkowego budynku przy ul. Kościelnej 6 w Knyszynie na potrzeby Izby Regionalnej. Wykonawcą została firma „Hydrobud” z Białegostoku. Koszt inwestycji wyniesie 221640,43 zł. Termin wykonania inwestycji 8 grudnia 2009 r. z możliwością przedłużenia terminu wykonania z uwagi na prace konserwatorskie. Zadanie otrzymało dofinansowanie w wysokości 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie „Odnowa i rozwój wsi”.

- W dniu 26 sierpnia rozstrzygnięto przetarg na wykonanie remontu i wyposażenie sali widowiskowej w Knyszyńskim Ośrodku Kultury w Knyszynie . Wykonawcą została firma „Delta” z Białegostoku. Koszt inwestycji wyniesie 243997,65 zł. Termin wykonania inwestycji 8 grudnia 2009 r. Zadanie otrzymało dofinansowanie w wysokości 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie „Odnowa i rozwój wsi”.

- Rozstrzygnięto przetarg na dostawę węgla kamiennego w sezonie grzewczym 2009/2010. Wykonawcą została firma „Energo” z Bielska Podlaskiego. Koszt zakupu wynosi 542,90 zł za tonę.

- Zakończono postępowanie regulacyjne w przedmiocie przekazania działki oznaczonej nr geodezyjnym 2202 ( po byłej synagodze) przy ul. Grodzieńskiej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich, poprzez zawarcie ugody przed komisją regulacyjną w Warszawie. Związek zrzekł się pozostałych roszczeń wobec gminy Knyszyn.

- Wykonywane jest ustawienie znaków z nazwami ulic na terenie miasta Knyszyna. Istnieje potrzeba zakupienia dodatkowo kilkunastu znaków i tablic informacyjnych.

- Wykonano schody oraz balustradę ochronną przy ZSO w Knyszynie. Jest to związane z nową organizacją dowożenia od 1 września autobusy dowożące uczniów będą się zatrzymywały na ul. Południowej. Poprawi to bezpieczeństwo oraz przejazd na ul. Białostockiej. 

- Wykonano porządkowanie wysypisk śmieci we wsiach.

- Wykonano remont chodnika na ul. Goniądzkiej w Knyszynie od posesji nr 32 do posesji nr 44.

- Trwają prace nad ułożeniem chodnika we wsi Grądy.

- Wykonano pogwarancyjny odbiór robót pn. termomodernizacja budynku Urzędu w Knyszynie oraz robót remontowych w Zespole Szkół w Kalinówce Kościelnej

- sporządzono dokumentację oraz wydano decyzję o lokalizacji celu publicznego dla inwestycji polegającej na przebudowie drogi do Czechowizny, w trakcie składania wniosku o pozwolenie na budowę i decyzji lokalizacyjnej.

- wykonano rozgraniczenie drogi dojazdowej do łąk i pól w Jaskrze.

- wykonano rozgraniczenie wyrobiska żwiru w Czechowiźnie.

- została wydana przez Konserwatora zabytków opinia w sprawie rewitalizacji Rynku.

- pozytywnie został zakwalifikowany w pierwszym etapie wniosek gmin: Knyszyn, Krypno, Dobrzyniewo, Jasionówka z leader plus. Jest tam możliwość pozyskania środków w małej przedsiębiorczości, indywidualnie przez mieszkańców oraz przez gminy. Nabory wniosków mają się odbyć w trzecim kwartale bieżącego roku i pierwszym 2010 r.

- Był złożony wniosek na termomodernizację obiektów oświatowych tj. budynków ZSO w Knyszynie, Zespołu Szkół w Kalinówce Kościelnej oraz Przedszkola w Knyszynie na 135 pozytywnie ocenionych wniosków. Wniosek złożony przez stowarzyszenie gmin Dorzecza Górnej Narwi znalazł się na 35 miejscu niestety wg obliczeń dofinansowanie może otrzymać około 20 wniosków. Z województwa podlaskiego na 6 pozytywnie ocenionych wniosków dofinansowania nie uzyskał żaden wniosek. To świadczy o tym, że przeznaczone środki były znacznie mniejsze niż zainteresowanie.

- W najbliższym czasie w Jaskrze zostanie zamontowany przystanek autobusowy jest to przy drodze od wysypiska do drogi powiatowej. Gmina uzyskała zgodę właściciela gruntu, wystąpiła do Starostwa Powiatowego.    

Pytań ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 

Do pkt. 5 

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad. 

Do informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Knyszyn oraz informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Knyszynie za I półrocze 2009 r. pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt 6   

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Podjecie uchwał w sprawach:  

a)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/164/09).

 

b)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Gminy Knyszyn. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/165/09).

   

c)        

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/166/09).

 

d)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/167/09).

 

e)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć w zależności od wielkości, typu szkoły i warunków pracy oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorom, wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze w szkołach, nauczycielom, którzy obowiązki kierownicze pełnią w zastępstwie nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/168/09).

 

f)         

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/169/09).

 

g)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie  dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 r.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/170/09).

 

h)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/171/09).
 

 

i)         

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego długoterminowego.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/172/09).

 

j)         

Przewodnicząca zapoznała Radę z Opinią Nr 2/09 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie skargi Pani Grażyny Kramkowskiej na Burmistrza Knyszyna.   

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Knyszyna.        

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 11 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXVI/173/09).

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

 

Do pkt. 7

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad. Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:     

r. A. Pietlukiewicz:

- Przedłużenie chodnika będzie wykonane, chodnik zostanie przedłużony na odcinku kilkunastu metrów. Przedłużony zostanie również krawężnik przy wjeździe do wsi do początku asfaltu ponieważ wody opadowe spływają bezpośrednio na grunty jednego z mieszkańców.                            

- odbył się przegląd dotyczący utrzymania czystości i porządku. Mieszkańcy wsi tak jak w Knyszynie otrzymali pisma pouczające, część osób sprzątnęło, ale nie wszyscy. Taka jednorazowa akcja to za mało w najbliższym czasie trzeba będzie ją ponowić i przypomnieć o obowiązku sprzątnięcia. Jeżeli chodzi o zanieczyszczenia ulicy odchodami zwierzęcymi to jest to problem we wsi Grądy ponieważ część rolników codziennie przepędza krowy na pastwiska. Właściciel nieruchomości utrzymujący zwierzęta jest zobowiązany do nie zanieczyszczania ulicy i innych miejsc odchodami zwierzęcym i do bieżącego ich usuwania o tym mieszkańcy zostaną poinformowani.    

- droga do wsi Grądy jak inne drogi gminne w miesiącu wrześniu zostaną porównane.    

r. J. Bielskiemu:

- Zadolenie powstałe na ul. Szkolnej jak i na ul. Grodzieńskiej powstały na skutek awarii i wymagają asfaltowania nie da się tego naprawić suchą masą.  Jak będzie wykonywane asfaltowanie ulic osiedla zwrócimy się do firmy o naprawę tych zadoleń. 

- Jeżeli chodzi o poprawę chodnika czy wjazdów po stronie posesji P. Wiśniewskiej to powiat ma wykonać nowy chodnik i wjazdy. Początkowo Powiatowy Zarząd Dróg miał to wykonać sam w tej chwili w najbliższym czasie ma być ogłoszony przetarg na wykonanie chodnika w Rynku w Knyszynie.

- Przy Placu Jana Pawła II na parking przed cmentarzem została dowieziona ziemia być może uda się dowieść czarnoziemu będzie ona porównana i w miesiącu wrześniu będzie można zasiać trawę.

r. J. Andraka:

- na drodze koło P. Wardach w bieżącym roku zostanie wykonane pobocze, wymaga to drobnych nakładów finansowych.

r. I. Dzięgielewskiej:

- Uwaga radnej była jak najbardziej słuszna i na ul. Królowej Bony pospółka została zebrana i wymieniona na drugą i dlatego też jakość nawierzchni po deszczu była inna. Natomiast na ul. B. Radziwiłłówny kiedy była komisja uznano, że pospółka punktowo też jest niedobra i miała być zbierana i dowożona druga. Natomiast jeżeli chodzi o ul. Jagiełły pomiędzy Osiedlem a ul. Goniądzka w dole wykonane zostały tam studzienki kanalizacyjne tylko w tej chwili są one wyciągnięte kiedy będzie wykonywana nawierzchnia asfaltowa zostaną one odpowiednio posadowione i woda będzie odbierana.

Przewodniczącej Rady:

- Odnośnie skrzyżowania ul. Grodzieńskiej z ul. Nową i Łąkową to Urząd wystąpi do Podlaskiego Zarządu Dróg w Białymstoku o przeprowadzenie kontroli tego skrzyżowania z uwagi na utrudniony wyjazd z ul. Nowej.

- Jeżeli chodzi o zgłoszenie P. Niedzielskiego to pracownik Urzędu wystąpi z pismem ponieważ należy spotkać się z właścicielem nieruchomości ustalić szczegóły. Wiąże się to również z odwodnienia ulic powiatowych wymaga to sprawdzenia na gruncie. 

Pytań ze strony Rady do udzielonych odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.

 

Do pkt. 8

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad. Wolne wnioski.

r. S. Ciołko zgłosił, iż ul. Grodzieńskiej znajduje się duże zadolenie koło posesji P. Balcerzaka po opadach deszczu powstaje tam ogromna kałuża.

Burmistrz wyjaśnił, iż zgłosi tą uwagę do Podlaskiego Zarząd Dróg Wojewódzkich.

r. M. Wojtulewicz:

- zgłosiła, iż przy skrzyżowaniu ulic Grodzieńskiej i Łąkowej ustawione są pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów pod tymi pojemnikami ułożono płytki chodnikowe. Zwróciła się z pytaniem czy jest możliwość ułożenia płytek na całości tego rogu żeby latem nie rosła tam tylko trawa i chwasty.

P. J. Romanowicz – Kierownik ZGKiM w Knyszynie w odpowiedzi poinformował, iż celowo płytki chodnikowe nie zostały ułożone na całości ponieważ zdarzają się przypadki wyciągania koszy na ulice dlatego tam też jest trawa, co utrudnia ewentualne przepchnięcie takich koszy na ul. Grodzieńską takie przypadki były np.: na ul. Goniądzkiej.

r. M. Wojtulewicz stwierdziła, iż rzeczywiście ta trawa może tam rosnąć pod warunkiem, że będzie ona systematycznie koszona i będzie tam sprzątane.

P. J. Romanowicz stwierdził, iż jak będzie zlecenie na stałe sprzątnie to Zakład będzie się tym zajmował.

r. M. Wojtulewicz poruszyła sprawę porządku oraz koszenia trawy na targowisku w Knyszynie. Zwracała się w tej sprawie już kilkukrotnie. W tym roku przez całe lato wzdłuż chodnika od ulicy Jagiellońskiej oraz Polnej rosły chwasty oraz trawa.

P. J. Romanowicz stwierdził, iż radna po raz kolejny mówi nieprawdę. Na poprzedniej sesji Pani powiedziała, ze ogródek jordanowski nie był wykoszony i należało po sesji pojechać zobaczyć czy to jest prawdą. Natomiast jeżeli chodzi o sprzątnięcie chodnika przy ul. Jagiellońskiej wzdłuż targowicy to w tym było tam sprzątane, pod tym względem sytuacja na pewno poprawiła się w porównaniu do lat ubiegłych, co można sprawdzić.            

r. M. Wojtulewicz stwierdziła, że jeżeli jest to nieprawdą to można zapytać rodziców, którzy chodzą tam z dziećmi o ich opinię. Następnie zwróciła się do Przewodniczącej o potwierdzenie tego.

Przewodnicząca zauważyła, iż jeżeli chodzi o utrzymanie placu targowicy trudno jej wypowiedzieć się na ten temat ponieważ bywa tam bardzo rzadko. Natomiast jeżeli chodzi o utrzymanie placu zabaw to szczególnie w okresie wakacji plac był systematycznie wykoszony i uwag generalnie nie ma.

Burmistrz odniósł się do wypowiedzi radnej M. Wojtulewicz odnośnie uzupełnienia płytek przy pojemnikach na odpady i stwierdził, iż zasadnym będzie położenie kilku płytek aby umożliwić dojście do tych pojemników bezpośrednio z chodnika.

Głos zabrała P. Marzenna Golecka sołtys wsi Kalinówka Kościelna, która zgłosiła, iż we wsi znajduje się bardzo dużo bezpańskich psów. Następnie poruszyła sprawę funduszu sołeckiego ponieważ wyszła z Urzędu sugestia aby część funduszu przeznaczyć na organizowany corocznie festyn na Św. Anny generalnie wieś jest za, ale jest też sugestia aby i pozostałe wsie należące do tej parafii część środków z funduszu przekazały na ten cel.

P. M. Toczydłowski sołtys wsi Grądy poruszył sprawę równania dróg gminnych między innymi drogi do wsi Grądy. Zwrócił się do Kierownika ZGKiM aby zwrócić uwagę na solidne wykonanie tej pracy oraz niwelację poboczy ponieważ gromadząca się woda opadowa z niecki drogi nie ma gdzie spływać. Jeżeli nie można usunąć poboczy po całości drogi to należy to wykonać przynajmniej w miejscach gdzie gromadzi się ta woda.

Burmistrz w odpowiedzi dla P. Sołtys wsi Kalinówka Kościelna poinformował, iż jeżeli chodzi o odławianie bezpańskich psów to takie informacje o pojawieniu się psa należy zgłaszać do Urzędu bądź ZGKiM wskazując orientacyjnie lokalizację zwierzęcia. Firma zajmująca się odłowem bezpańskich psów jak do tej pory wywiązuje się z podpisanej umowy dobrze i praktycznie w ciągu jednego dwóch dni od zgłoszenia dokonuje odłowu psów. Jeżeli chodzi o fundusz sołecki to gmina nie jest od tego żeby narzucać pewne rozwiązania. W przypadku sołectwa Kalinówka Kościelna Pani sołtys przedstawiała propozycję inwestycji, którą chce wykonać w sołectwie i można to wykonać. Pozostanie wówczas jeszcze jakaś kwota środków do wykorzystania z którą nie wiadomo, co zrobić  i wówczas w rozmowie padła propozycja, że można przeznaczyć te środki na festyn organizowany w parafii. Decyzja o przeznaczeniu środków z funduszu sołeckiego należy do mieszkańców wsi nikt inny nie może za nich decydować. Mieszkańcy mogą występować z apelem do mieszkańców innych sołectw należących do tej parafii o przekazanie części środków. Warunek jest jeden, że środki muszą być wydatkowane zgodnie z prawem. Kontynuując Burmistrz dodał, że jeżeli chodzi o usuwanie poboczy na  drogach to rzeczywiście na drogach do wsi Grądy, kol. Lewonie jak innych miejscowości w kilku miejscach gdzie gromadzi się woda należy przekopać pobocze. Powiatowy Zarząd Dróg w Mońkach zakupił w roku bieżącym sprzęt do usuwania poboczy i można zastanowić się czy na wiosnę przyszłego roku nie skorzystać z usług takiego sprzętu przynajmniej na głównych drogach.

Następnie Burmistrz poinformował:

- wpłynęła kolejna czwarta oferta na wynajem budynku w którym znajduje się przystanek PKS w Knyszynie. Tak jak informował, na Komisji Rady udzielił negatywnej odpowiedzi na jedną z ofert gdzie między innymi miała być prowadzona sprzedaż alkoholu. Natomiast w przypadku pozostałych trzech Urząd wystąpił z pismem o uszczegółowienie ofert oraz przedstawienie propozycji stawek czynszu.

- na posiedzeniu Komisji Rady był przedstawiony projekt uchwały w sprawie zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na okres 3 letni. Na Komisji zwrócono się o uszczegółowienie informacji, co do przedmiotowej nieruchomości. Pracownik Urzędu P. M. Fiedorowicz dokonała oględzin i ustaliła, iż działka jest użytkowana rolniczo na powierzchni około 40% była uprawiania mieszanka zbożowa, pozostałe 60% stanowią użytki zielone również uprawiane. Takich informacji udzielił P. Zygmunt Żur.

- W dniu dzisiejszym odbył się przetarg na renowację Kościoła w Kalinówce Kościelnej. Nie zgłosił się żaden oferent. W najbliższych dniach będzie ogłoszony kolejny przetarg. Zostało wysłane pismo o możliwość przedłużenia terminu realizacji inwestycji do 30 czerwca 2010 r.

Innych wniosków i uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad.                           

 

Do pkt. 9

 

Przewodnicząca otworzył punkt 9 porządku obrad. 

Do protokołu z  XXIV i XXV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołów z  XXIV i XXV sesji głosowało 11 radnych. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada przyjęła protokoły z XXIV i XXV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodnicząca zamknęła punkt 9 porządku obrad. 

 


Do pkt. 10

 

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady XXVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                         Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                       

    Irena Wysocka  

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2010-01-11

Data modyfikacji: 2014-12-17

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2010-01-11