Prokokół XX sesji

Protokół Nr XX/08

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 grudnia 2008 r.która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego  w Knyszynie w godz. 1300 - 1430 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pani Ireny Wysockiej  

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokółu).

Po otwarciu pkt. 2” Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca przedstawiła proponowany porządek obrad. Kontynuując Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodnicząca zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad.

Uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.                            

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych, a oto jego treść:

1.       Otwarcie obrad XX sesji Rady Miejskiej.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Interpelacje i wnioski radnych. 

4.       Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

5.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Powiatu Monieckiego,

b)      przystąpienia Gminy Knyszyn jako członka zwyczajnego do Stowarzyszenia „Królewski Gościniec Podlasia”,

c)       zgłoszenia przedstawiciela do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Mońkach,

d)      ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie,

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

f)        uchwalenia budżetu gminy Knyszyn na rok 2009.

6.       Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych. 

7.       Wolne wnioski.

8.       Przyjęcie protokołu z XIX sesji Rady Miejskiej.   

9.       Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.

Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:
r. J. Bielski    

odniósł się do swojej wcześniejszej interpelacji odnośnie usunięcia ogłoszeń ze słupów elektrycznych. Stwierdził, iż ogłoszenia miały być sprzątnięte, wiszą nadal i zauważył, iż nie ma sensu zgłaszać, cokolwiek w tej kwestii.

r. M. Wojtulewicz:

zwróciła się do Burmistrza, że prawie na każdej sesji radna jak i inni radni zwracali się w sprawie dokonanie porządków na drogach gminnych na poboczach. Radna stwierdziła, iż nie ma takich dróg jak są w naszej gminie. Czy przez całe lato nie można było tego zrobić poprzecinać krzaki, sprzątnąć gałęzie. W tej sprawie zwracają się radni, sołtysi i nic to nie daje, co trzeba zrobić aby Burmistrz zajął się tym.

Innych interpelacji i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4                      

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz przedstawił następujące informacje z bieżącej działalności gminy za okres między sesjami:

- wykonano modernizację drogi gminnej we wsi Grądy zgodnie z dokumentacją. Dodatkowo ZGKiM w Knyszynie wymienił około 150 m krawężnika.

- wykonano remont drogi dojazdowej do łąk i pól z dofinansowaniem ze środków na rekultywację gruntów w kwocie 25 tys. zł. Zmodernizowana droga położona jest za tartakiem w kierunku jeziora Zygmunta Augusta.

- dokonano lokalnych podsypań dróg w: Czechowiźnie, Cisówce, Knyszynie Zamku, Grądach na wypuście.

- Odbył się przetarg na dostawę węgla kamiennego do kotłowni lokalnych na okres od 1 stycznia 2009 r. do końca sezonu grzewczego.

- ułożony został chodnik do wiaty przystankowej we wsi Nowiny Kasjerskie – prace wykonało Starostwo Powiatowe.

- zawarto akty notarialne: na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z garażem mieszczącego się na ul. Legionowej 8 w Knyszynie oraz lokalu mieszkalnego na ul. Szkolnej 5. Mieszkania sprzedano wraz z udziałem w gruntach.

- ogłoszono przetarg na sprzedaż lokalu mieszkalnego położonego przy ul. Szkolnej 7/9 na II piętrze o pow. 35,3 m2 wraz z udziałem w gruntach. 

- ZGKiM w Knyszynie przystosował do przewozu nieczystości płynnych „nowozakupiony” samochód ciężarowy Star.

- Zakończony został projekt zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych „Zdrowi ciałem – mocni duchem” Kurator Oświaty w ramach programu „ Aktywacja jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych” dofinansował w/w projekt w kwocie 22555 zł W zajęciach uczestniczyło 250 dzieci z gminy Knyszyn.

- w ramach UKS „Podlasiak Knyszyn” został złożony wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki o dofinansowanie zajęć sportowych. Wniosek pod nazwą „już pływam” jest na kwotę 34600 zł z czego 80% będzie pochodzić z dofinansowania.

- trwa cykl warsztatów pn. „Animacja środowiska lokalnego Gminy Knyszyn przy wykorzystaniu metody KLANZY. W projekcie uczestniczy 20 osób. Zakończenie zajęć przewidywane jest na dzień 28 lutego 2008 r.

- przygotowane są do złożenia wnioski na remont budynku domu po P. Piaseckiej oraz sali widowiskowej w KOK.

- wszczęto postępowanie w sprawie wskazania pasa drogowego drogi Czechowizna w kierunku drogi Mońki – Knyszyn.

- wybrano drogę do rekultywacji gruntów. Jest to droga od drogi wojewódzkiej w kierunku Knyszyna Zamku ( byłego PGR-u Rybackiego).

- na kilka dni przed wigilią zniszczone zostało przybranie świąteczne na świerkach przy przystanku zginęło 9 kompletów oświetlenia a 6 zniszczono. Złożono doniesienie na policję natomiast brakujące oświetlenie uzupełniono.

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad – Podjecie uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Powiatu Monieckiego,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Powiatu Monieckiego.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/129/08)

 

b)      przystąpienia Gminy Knyszyn jako członka zwyczajnego do Stowarzyszenia „Królewski Gościniec Podlasia”,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Knyszyn jako członka zwyczajnego do Stowarzyszenia „Królewski Gościniec Podlasia”

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/130/08)

 

c)       zgłoszenia przedstawiciela do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Mońkach,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zgłoszenia przedstawiciela do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Mońkach

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/131/08)

 

d)      ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/132/08)

 

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

Przewodnicząca zauważyła, iż na posiedzeniu Komisji dyskutowano nad zmianami w budżecie, ale w dniu dzisiejszym radnym przekazano nowy projekt uchwały zwróciła się o wyjaśnienie zaistniałych zmian w projekcie uchwały.

Burmistrz poinformował, iż dotyczy to kwoty 9800 zł. i dotyczy to projektu na asfaltowanie ul. Osiedla Z. Augusta. Projekt na ul. Pocztową, Sienkiewicza i Konopnickiej został opracowany ze zgłoszeniami na budowę takie też wówczas były wymagania po zaakceptowania wniosku przez panel ekspertów należało zmienić dokumentacje i zgłoszenie zastąpić pozwoleniem na budowę wiąże się to z uzupełnieniem i opracowaniem w części dokumentacji projektowej i stąd ten wydatek.  

r. I. Dzięgielewska zauważyła, iż projekt uchwały został uzupełniony o § 5 „Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację zgodnie z załącznikiem Nr 4 i w tym załączniku znajduje się ulica Goniądzka a z tego, co radna pamięta to zadanie zostało wykreślone z zadań inwestycyjnych.  

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy wyjaśniała, iż rzeczywiście jest to słuszna uwaga i Skarbnik się dowiedziała o tym w dniu wczorajszym osoba, która opracowywała ten załącznik omyłkowo pozostawiła – błąd techniczny.

Przewodnicząca zauważyła, iż trudno tutaj mówić, iż jest o błąd techniczny skoro dodaje się do uchwały nowy paragraf robi się nowy załącznik.

P. Skarbnik wyjaśniał ponownie, iż osoba opracowująca ten załącznik pracowała na starym materiale i nie usunął tego zadania z treści. Uwaga jest jak najbardziej słuszna. Skarbnik zwróciła się do Rady o kilkuminutową przerwę przy omawianiu tego punktu w celu poprawienia załącznika Nr 4 do projektu uchwały polegającego na usunięciu zadania Nr 13 tj. remont ul. Goniądzka oraz wynikającą z tego zmianę sum końcowych.

Przewodnicząca poinformował, iż obecny na sesji Kierownik ZGKiM w Knyszynie musi wyjechać pilnie służbowo. Zwróciła się do Rady o ewentualne pytania do kierownika.

r. J. Andraka zwrócił się w sprawie pojemników do segregacji odpadów, których nadal nie ma we wsi Jaskra oraz gdzie się należy zgłaszać indywidualnie w sprawie wywozu nieczystości stałych.

P. J. Romanowicz – Kierownik ZGKiM w Knyszynie wyjaśnił, że jeżeli chodzi o pojemniki do odpadów to będą dostarczone w najbliższych dniach. Natomiast jeżeli chodzi o wywóz nieczystości w pojemnikach SM-110 należy zgłaszać się do Zakładu w celu zawarcia umowy.

r. J. Andraka zwrócił się z pytaniem jak przedstawi się sprawa zakupu koparki dla ZGKiM.

P. Kierownik wyjaśnił, iż niestety dowiedział, iż na zakup nowej koparki nas nie stać bardzo drogie są przeglądy i serwisy. W przypadku kata przeglądy są, co 400 mtg aby wykonać same przeglądy to do każdej motogodziny trzeba byłoby dodać 10 zł tylko na koszty przeglądów. Po prostu eksploatacja tego sprzętu jest bardzo droga. Sensownym, wyjściem byłby zakup Ostrówka dostępnego w Knyszynie pod warunkiem wynegocjowania sensownej ceny. W dniu dzisiejszym Kierownik rozmawiał z właścicielami tej firmy w tej chwili są skłonni sprzedać ten sprzęt za 50 tys. zł netto plus VAT jak również rozłożyć tą sumę na raty. Ze względu na stopień zużycia to ten sprzęt jest warty tej kwoty ze względu na rocznik to jest to już pod znakiem zapytania. Kontynuując Kierownik stwierdził, iż na potrzeby Zakładu jest to sprzęt wystarczający ponieważ Zakład nie wykonuje dużej ilości prac i to na akord. ten sprzęt jest też również tańszy w eksploatacji i istnieje możliwość wykonywania większości napraw we własnym zakresie. A więc w tym zakresie sprawa jest jasna nie stać nas na zakup nowego sprzętu, zakup używanego sprzętu producentów zachodnich jest dość ryzykowny i wchodzi w grę zakup sprzętu używanego produkcji polskiej bądź rosyjskiej a więc prostej konstrukcji tak aby można byłoby go naprawić we własnym zakresie.

Następnie Kierownik poinformował Radę, iż od przyszłego roku należy się spodziewać wzrostu cen za wywóz nieczystości stałych ponieważ w przyszłym roku ponownie wzrasta opłata odprowadzana do Urzędu Marszałkowskiego na ochronę środowiska tym razem z 75 na 100 zł.     

Rada powróciła do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.

Skarbnik przekazała radnym poprawiony załącznik Nr 4 do uchwały.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

Pytań i uwag ze strony Rady do projektu uchwały nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/133/08)

                                                           

f)        uchwalenia budżetu gminy Knyszyn na rok 2009.

Przewodnicząca poinformował, iż radni otrzymali projekt budżetu. projektem zajmowano się również na ostatnim posiedzeniu Komisji, w materiałach na sesję radni otrzymali autopoprawkę Burmistrza do projektu budżetu. W dniu dzisiejszym przed sesją radni otrzymali zmienione dwa załączniki do projektu budżetu zwróciła się o wyjaśnienie, co było powodem zmian.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy wyjaśniał, iż zmiany te spowodowane są dzisiejszymi zmianami w budżecie gminy na 2008 r. a mianowicie zadania inwestycyjnego i zwiększenie wartości zadania o kwotę 9800 zł. a tym samym w budżecie na 2009 r. wykazuje się relatywnie zwiększone wydatki poniesione na inwestycję w 2008 r.

r. I. Dzięgielewska poinformowała, iż na ostatnim posiedzeniu Komisji znacznie zmniejszono wydatki na KOK w 2009 r. bo o kwotę 72 tys. zł. Niemniej jednak radna nadal uważa, że nadal są znacząco duże. jednym jednostkom zwiększa się budżet o ponad 100% a inne dostają znacznie mniejszy. Kontynuując radna stwierdziła, iż chciałby również jedno usłyszeć, ze obligatoryjnie należy utworzyć fundusz nagród w 8,5% . Jeżeli chodzi o wynagrodzenia to też było nieporozumienie ponieważ jak Burmistrz informował o wynagrodzeniu KOK to mówił również i o bibliotece natomiast biblioteka ma oddzielny budżet, w której też wydatki wzrastają o ponad 20 tys. zł. Proszę uzasadnić bardziej przekonać radnych, iż ten wzrost wydatków w takiej mierze jest zasadny.

Przewodnicząca zauważyła, iż ostatnim posiedzeniu Komisji P. Dyrektor KOK informowała, iż na zatrudnienie księgowej na ½ etatu musi zagwarantować kwotę 1500 zł. miesięcznie. natomiast na sesji w dniu 24 września mówiła o kwocie 1200 zł. a więc w ciągu dwóch miesięcy następuje wzrost o ponad 20%. Przekazując radnym projekt budżetu na 2009 r. należało zastanowić się jak mogły wydatki na uposażenia pracowników wzrosnąć o ponad 60%. Również P. Skarbnik planując wynagrodzenia w administracji również na pewno zaplanowała wzrost wydatków na wynagrodzenia, ale może to być 5-10-%. Według oficjalnych komunikatów wynagrodzenie w 2009 r. ma wzrosnąć średnio do 4% wiec jak my możemy zagwarantować w Kulturze wzrost wynagrodzeń o ponad 60%.

Burmistrz stwierdził, iż na pewno nikt nie kwestionował tego kiedy na posiedzeniu komisjach zauważono ponad trzy krotny wzrost wydatków na umowy zlecenia. Między innymi Burmistrz wniosków o ograniczenie wydatków na umowy zlecenia z troski aby ten budżet był realny i miał powiązanie z budżetem na rok 2008. Wziąć jedna trzeba pod uwagę, że te wydatki na pewno wzrosną chociażby z uwagi na utrzymanie etatu w Zofiówce bez którego nie ma możliwości funkcjonowania tego obiektu. Natomiast jeżeli chodzi o zatrudnienie pracownika w Kalinówce Kościelnej to został złożony wniosek do Urzędu Pracy i od 1 lutego będzie zatrudniony pracownik interwencyjny, co pozwoli na zaoszczędzenie prawie 50% kosztów tak więc w przypadku wioski internetowej te oszczędności będzie można poczynić.

Przewodnicząca zwrócił się do P. Dyrektor KOK, iż na ostatniej komisji kiedy udzielała wyjaśnień odnośnie wynagrodzenia nie wspomniała o tym, że biblioteka ma zagwarantowane odrębne środki w budżecie na wynagrodzenia na pytanie ile osób pracuje w Ośrodku Kultury mówiła Pani, że 6 a przecież biblioteka ma odrębne środki.

P. Dyrektor wyjaśniał, iż w instytucjach kultury wprowadzono fundusz premiowania w miejsce tak zwanych trzynastek. To jest sprawa taka czy Rada zatwierdzi ten fundusz premiowania zgodnie z regulaminem, który powinien obowiązywać w instytucjach kultury bądź nie także tutaj nie jest to sprawa obligatoryjna. Natomiast fundusz nagród tworzy się w wysokości do 3% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe.

Przewodnicząca zauważyła, iż na Komisji była mowa o 8,5%

P. Dyrektor stwierdziła, iż mówiąc o 8,5% mówiła o zakładowym funduszu premiowania, który obowiązuje zgodnie z regulaminem. Jeżeli Dyrektor nie dostanie środków to zakładowy fundusz premiowania nie będzie brany pod uwagę on będzie tak jak obowiązuje to wszystkie instytucje kultury.

Przewodnicząca zwróciła się do P. Dyrektor, że niepokój Rady budzi to, iż w stosunku do 2008 r. fundusz na wynagrodzenia w kulturze wzrasta o 64,5% . Na ostatnim posiedzeniu Komisji P. Dyrektor informowała , iż utworzenie ½ księgowej w KOK potrzebuje 1500 zł


miesięcznie natomiast we wrześniu jest to w protokole z sesji mówiła Pani, iż potrzebuje kwoty 1200 zł. Nie można w ten sposób planować.

P. Dyrektor wyjaśniał, iż na posiedzeniu Komisji informowała o tym, iż planując budżet nie przyjęła tej kwoty z powietrza tylko zrobiła rozpoznanie jakie wynagrodzenie otrzymują księgowi w instytucji kultury. Nie będzie zatrudniać księgowej bez porozumienia z Burmistrzem i jeżeli uda się znaleźć pracownika za niższą kwotę to tak zrobi.

Przewodnicząca zauważyła, że jak można była przekazać projekt budżetu w takim stanie jak otrzymali radni. Jak można było w projekcie budżetu można było wstawić tak horrendalne sumy. Wszyscy zasłaniają się brakiem czasu na przyjrzenie się temu projektowi na jaka jednostkę ile ma być przeznaczonych środków. Dopiero na posiedzeniu Komisji wyszło na jaw, że są takie absurdy. Być może budżet w 2008 r. był wielce niedoszacowany i brakowało środków mogło tak być, ale jak można z roku na rok dawać dla instytucji na wynagrodzenia o 64,5% więcej środków to jest nie do pomyślenia. W projekcie dla radnych daje się nie sprawdzone liczby, nie sprawdzone dane a może będzie to tyle a może tyle. W autopoprawce do projektu budżetu środki na Kulturę zmniejsza się o 72 tys. zł, ale Przewodnicząca nie jest przekonana, że te środki zostały zmniejszone prawidłowo na podstawie czego nastąpiło to zmniejszenie. Komisja Rewizyjna powinna sprawdzić wydatkowaniu środków w Kulturze być może trzeba będzie coś zmienić na kolejnej sesji.

P. Skarbnik wyjaśniał, iż na ostatnim posiedzeniu Komisji było przegłosowane, że budżet na Kulturę ma zwiększyć o 50 tys. zł w stosunku do wykonania wykazanego w projekcie budżetu, to jest to samo, co w konsekwencji zmniejszenie w stosunku do projektu budżetu o 72 tys. zł. i tak też zostało zrobione.

Przewodnicząca zauważyła, iż rzeczywiście zostało to uczynione zgodnie z wynikiem głosowania na Komisji.

Skarbnik wyjaśniał, iż opracowując projekt budżetu robiła to na podstawie otrzymanych materiałów między innymi od Dyrektora KOK ma taki obowiązek aby to, co otrzyma ująć w budżecie. P. Skarbnik zwracała się z pytaniem do P. Dyrektor czy jest możliwość zmniejszenia otrzymała odpowiedź, że nie ma takiej możliwości. Być może będzie rozszerzony zakres działania KOK Skarbnik o tym nie decyduje musi to z czegoś wynikać otrzymuje materiały i ma obowiązek ująć te kwoty nie jest od sprawdzania Dyrektora co będzie robić. Według wyliczeń P. Skarbnik to tych środków będzie za mało działalność.

r. J. Bielskie zauważył, iż być może ½ etatu dla księgowej w KOK to za dużo być może wystarczy ¼ etatu                                                                                                            

r. I. Dzięgielewska zauważyła, że skoro są tak znaczące wydatki w stosunku do roku poprzedniego to trzeba było to realnie uzasadnić. Z wyjaśnień P. Dyrektor na różnych posiedzeniach wynika najpierw, że zlikwidowano trzynastki więc trzeba obligatoryjnie utworzyć 8,5% fundusz premiowania. Dzisiaj Pani wyjaśnia, iż to wcale nie obligatoryjnie tylko jak Rada zaakceptuje taki regulamin premiowania. Nigdzie nie ma tak znaczącego wzrostu wydatków jak w KOK i Bibliotece. Równie dobrze w ten sposób każda jednostka organizacyjna gminy mogłaby zaplanować wzrost swego budżetu w nieograniczony sposób a rada musiałaby zapewnić środki. Dodała, iż w tej chwili nie ma innego wyjścia jak ten budżet przegłosować i przyjąć a przyjrzeć z początkiem roku czy te wydatki jakie proponuje P. Dyrektor KOK są uzasadnione. Skoro P. Skarbnik jak twierdzi nie ma takich możliwości aby przyjrzeć się tym wydatkom to zajmie się tym Komisja.    

Przewodnicząca zamknęła dyskusje następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Knyszyn na rok 2009.

Pytań i uwag ze strony Rady do projektu uchwały nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XX/134/08)

Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:

r. J. Bielskiemu:

- sprzątanie ogłoszeń po kiermaszach organizowanych w KOK.

Sprawa ogłoszeń na słupach pozostałości po kiermaszach jest to sprawa poprawnego spisania umowy każda kolejna umowa, która będzie podpisana powinna zawierać albo punkt o pobraniu kaucji za sprzątnięcie ogłoszeń natomiast jeżeli chodzi o te zaszłości, które pozostały na słupach należy je sprzątnąć i będzie to zrobione w dniu jutrzejszym ze strony Urzędu będzie jeden pracownik również P. Dyrektor na pewno znajdzie jednego pracownika.

r. M. Wojtulewicz:

- wygląd poboczy na drogach gminnych.

Spraw dróg jest to temat morze niemniej jednak gmina stara się część prac wykonywać. Od ponad dwóch lat ZGKiM nie zatrudniał dodatkowych pracowników w tym roku po raz pierwszy został zatrudniony pracownik. Gmina zleca pewne prace do wykonania Zakładowi a nie zawsze zakład dysponował   brakowało ludzi  w okres zimy jest to dobry okres na odkrzaczanie dróg. Niemniej jednak w okresie jesiennym odkrzaczano drogę do Lewoń, na przedłużeniu ul. Białostockiej , do Cisówki. Są jeszcze te drogi, na których trzeba wykonać te prace miedzy innymi na drodze do Czechowizny do Zofiówki i w styczniu przynajmniej na jednej z tych dróg te prace będą prowadzone.

r. M. Wojtulewicz stwierdziła, iż nie jest zadowolona z uzyskanej odpowiedzi ponieważ również w innych gminach wykonywane są różne prace, ale przy drogach jest czysto i nie ma krzaków natomiast u nas wszystkie drogi czy to gminne czy polne są zarośnięte. Nawet droga Grajewo – Białystok tylko na odcinku gminy Knyszyn jest zarośnięta krzakami. Mówiliśmy o naszych brudnych ulicach o wspólnych działaniach z policją czy coś zostało zrobione w tym kierunku ponieważ ulice i posesje jak były brudne tak nadal są.

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

 

Do pkt. 7                        

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad. Następnie odczytała podziękowanie, które wpłynęło do Rady Miejskiej ze strony Komendy Powiatowej Policji w Mońkach za udzielnie wsparcia poprzez nieodpłatne przekazanie na rzecz Komendy Powiatowej Policji sprzętu informatycznego ( pismo w załączeniu).       

Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.                           

 

Do pkt. 8

Przewodnicząca otworzył punkt 10 porządku obrad. 

Do protokołu z  XIX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z  XIX sesji głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

Rada przyjęła protokóły z XIX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad. 

 

Do pkt. 9

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady XX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                          Przewodniczący Rady Miejskiej

     

                                                                                           Irena Wysocka  

     

  

Metryka strony

Udostępniający: Rada Miejska w Knyszynie

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2009-05-13

Data modyfikacji: 2009-05-13

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2009-05-13