Protokół z XVII/08 sesji

Protokół Nr XVII/08

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 9 września 2008 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1400 - 1650 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pani Ireny Wysockiej  

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XVII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokółu).

Po otwarciu pkt. 2” Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodnicząca zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad. Następnie poinformowała, iż z uwagi na to, że na posiedzeniu Komisji nie mógł być zrealizowany punkt sprawozdanie finansowe Knyszyńskiego Ośrodka Kultury. Proponuje wprowadzić ten punkt do porządku obrad sesji jako punkt 3 porządku obrad oraz w punkcie 6 porządku obrad podjęcie uchwał w sprawach: wprowadzić dodatkowo omawiane na wczorajszym posiedzeniu Komisji projekty uchwał: f) w sprawie ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn, g) zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie, h) zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów, i) zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

Innych uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.                            

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych, a oto jego treść:

1.      Otwarcie obrad XVII sesji Rady Miejskiej.

2.      Przedstawienie porządku obrad.

3.      Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za pierwsze półrocze 2008 r.   

4.      Interpelacje i wnioski radnych. 

5.      Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn,

b)      wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku,

c)      udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie,  

d)      udzielenia pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,                      

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok, 

f)        ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

g)      zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie,

h)      zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,

i)        zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

7.      Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych. 

8.      Wolne wnioski.

9.      Przyjęcie protokołu z XVI sesji Rady Miejskiej.   

10.  Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Dyrektor KOK P. Jadwidze Konopko przedstawiła sprawozdanie z wykonania planu finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury w za I półrocze 2008 r.

r. W. Sochoń zwrócił się z pytaniem odnośnie funkcjonowania „Domu na skale” w Knyszynie Zamku stwierdził, iż nic się tam nie dzieje i zrobione jest to po to żeby ktoś brał pieniądze a miały być tam takie luksusy?.

Przewodnicząca dodała iż na posiedzeniu komisji Burmistrz informował, że na prowadzenie domu na skale jest przeznaczone ½ etatu i zajmuje się tym pracownik KOK.

P. J. Konopko stwierdziła, iż nie jest prawdą, że nic tam się nie dzieje ponieważ grupa około 15 dzieci przychodzi tam codzienne. Te dzieci mają tam zajęcia, na pół etatu oddelegowany jest tam pracownik, który pracuje w gminnym centrum informacji. W okresie od 7 do 14 lipca odbyła się tam akcja lato, w której uczestniczyły ponad 20 dzieci. Dodała, iż rozmawiała z Prezesem Hodowli Zarodowej Zwierząt, który najchętniej scedowałby na KOK zaadoptowanie tego baraku na świetlicę niestety brak tam wody, ogrzewania. Pisząc projekt „równać szanse” P. Dyrektor liczyła na wsparcie społeczności Knyszyna Zamku stało się inaczej.

Przewodnicząca zwrócił się z pytaniem ile osób jest zatrudnionych w KOK.

P. Dyrektor poinformowała, iż w KOK zatrudnionych jest łącznie 6 osób w tym w bibliotece 2 osoby, w gminnym centrum informacji 1 osoba na pełnym etacie i 1 na ½ etatu z tym, że pracownik jest zatrudniony na cały etat na ½ etatu oddelegowany jest do Knyszyna Zamku, 1 etat sprzątaczki i 1 etat dyrektora.

Przewodnicząca poinformowała, iż na posiedzeniu komisji w dniu wczorajszym  omawiano między innymi projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r. i w § 5 tej uchwały zapisano, iż ustala się dotację podmiotową dla gminnej instytucji kultury w kwocie 38300 zł na wynagrodzenie to wzbudziło niepokój wśród radnych, że w miesiącu wrześniu brak środków  w kwocie ponad 38 tys. zł.

P. Dyrektor wyjaśniała, iż to, że po przeliczeniu budżetu okazało się, że brakuje do końca roku 38300 zł wynika między innymi z tego, iż KOK przyjął nowe zadanie opieka nad obiektem szkoły w Zofiówce związane jest to z zatrudnieniem od września pracownika, który będzie te prace wykonywał. Dyrektor zadeklarowała, iż napisze projekt na adaptację świetlicy w szkole. Na pracownika do końca roku potrzebna jest kwota 5452 zł. Ponadto gmina prowadziła projekt „wioski internetowej” w Kalinówce Kościelnej jako wkład własny należy zabezpieczyć pracownika do obsługi i tutaj jest kolejny wydatek 5600 zł. Jeżeli chodzi o KOK to zgodnie z obowiązującymi przepisami niezbędne jest prowadzenie pełnej księgowości. Jedna osoba, która obsługiwała między innymi i KOK nie jest w stanie podołać temu. Dlatego też dyrektor zwróciła się do Burmistrza o możliwość zatrudnienia na pół etatu księgowej, na co uzyskała zgodę i księgowa będzie zatrudniona od grudnia tego roku i związku z tym potrzebna jest kwota 1200 zł. Kontynuując P. Dyrektor stwierdziła, iż planując w roku ubiegłym budżet nie zaplanowała nagrody jubileuszowej pracownicy za 30 lat ponieważ pracownica dostarczyła dodatkowe dokumenty w trakcie roku. Ponadto jedna z pracownic była na urlopie macierzyńskim w miesiącu marcu kiedy miała wracać do pracy skorzystała ze zwolnienia lekarskiego na dziecko a z uwagi na to, że w bibliotece w okresie roku szkolnego prowadzone są lekcje biblioteczne przedłużono umowę dla pracownicy, która była zatrudniona z Powiatowego Urzędu Pracy. Po przeliczeniu budżetu okazało się, że na wynagrodzenia i pochodne w KOK brakuje 18000 zł.  Dodała, iż przyznaje, że planując budżet źle zaplanowała wydatki na wynagrodzenia o kwotę 6500 zł.

r. J. Bielski stwierdził, iż to co mówi P. Dyrektor różni się od tego, co mówił radny Sochoń. Kontynuując stwierdził, iż byłby pierwszym jako radny za przyznaniem dotacji w kwocie 38 tys. zł dla KOK, ale w Zofiówce powstaje świetlica i bardzo dobrze, że tak się stanie. Tylko radny obawa się, ludzie z Knyszyna będą jeździli do Zofiówki do świetlicy ponieważ w Knyszynie ten dom kultury popołudniu jest zamknięty. Radny sprawdzał jak pracują inne ośrodki kultury i na pewno nie jest to od godz. 700 do 1500. Radny stwierdził, iż będzie dążył do tego aby KOK pracował popołudniu kiedy młodzież kończy zajęcia w szkołach i miała gdzie zajść a tak pozostawia się jej do wyboru park, krzaki itp. Nie ma tutaj na myśli zatrudnianie instruktorów i tworzenie dodatkowych etatów wystarczą np. stoły do tenisa, możliwość obejrzenia meczu itp. pod warunkiem, że ten ośrodek będzie otwarty popołudniu.     

r. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem jakie są powody nie wykonania remontu sali widowiskowej KOK.

P. Dyrektor wyjaśniała, iż dokumentacja jest opracowana natomiast ciągle nie ogłoszono naboru wniosków.

r. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem czy Dyrektor KOK sprawuje nadzór nad budynkami na wsiach tak zwanymi klubami czy też należy to do gestii gminy. Taki budynek znajduje się we wsi Grądy jest on zdewastowany uszkodzone drzwi, okna sprawę tą radny zgłaszał w roku ubiegłym do Burmistrza bez rezultatu.

P. Dyrektor stwierdziła, iż zna tą sytuację i zna obiekt natomiast nie ma go przydzielonego jako swój obiekt.

Przewodnicząca nawiązała do zagadnienia kosztów funkcjonowania KOK. W dniu wczorajszym na posiedzeniu Komisji pojawiał się informacja, że przy Ośrodku działa koło piłki siatkowej. Zwróciła się z pytaniem od kiedy to funkcjonuje i jakie są z tym związane koszty.

P. Dyrektor wyjaśniała, iż wszyscy instruktorzy do młodzieżowych zajęć sportowych opłacani byli z funduszu przeciwdziałania problemów alkoholowych. W roku bieżącym bardzo prężnie zorganizowano wypoczynek dla dzieci i młodzieży między innymi wyjazd do Jastarni, akcja lato i tak się stało, że zabrakło środków na opłacenie do końca roku instruktorów do prowadzenia zajęć z piłki siatkowej i nożnej.

Przewodnicząca zauważyła, iż być może prowadzenie takich zajęć jest zapisane w statucie KOK. Natomiast jest to niezrozumiałe ponieważ gdyby to były np. zajęcia muzyczne to jest oczywiste, ale zajęcia sportowe jest nowy obiekt, funkcjonuje klub i raczej tam powinny być one prowadzone. A teraz dowiadujemy się, że potrzebne są środki na opłacenie P. Szatkowskiego, który jest instruktorem koła piłki sitkowej dzieci klasy 3-5.

P. Dyrektor wyjaśniała, iż jest to problem do końca roku ponieważ w nowym budżecie instruktorzy będą opłacani z funduszu rozwiązywania problemów alkoholowych.

r. M. Wojtulewicz zwrócił się z pytaniem czy instruktor do piłki siatkowej musi pochodzić z   zewnątrz czy nie może tych zajęć prowadzić, któryś z nauczycieli wychowania fizycznego.

Burmistrz podziękował za uwagi dotyczące funkcjonowania KOK i zaproponował przed uchwalaniem projektu budżetu na rok przyszły spotkanie Komisji Kultury, która będzie mogła zając się zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem KOK, świetlic, godzin otwarcia itp. Następnie Burmistrz nawiązał do spraw finansowych związanych z zatrudnieniem instruktorów i tak jeżeli chodzi o Zofiówkę to nie powinno to budzić zdziwienia ponieważ chcąc aby ten budynek funkcjonował niezbędnie jest zatrudnienie pracownika i niezależnie w czyim budżecie te środki są niezbędne. Jeżeli chodzi o „wioskę internetową” to zgodnie ze złożonym wnioskiem trzeba zapewnić pracownika do obsługi. Środków wystarczyło do końca sierpnia i od września musi być ktoś tam zatrudniony. Cieszy się to bardzo dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży jak i dorosłych i należałoby zobaczyć ile osób odwiedziło już wioskę internetową. Jeżeli chodzi o instruktorów to radna zadała słuszne pytanie, ale żeby to prowadzić to trzeba mieć odpowiednie uprawnienia i chęć do tego. Do instruktora piłki siatkowej były przymiarki od dłuższego czasu. Pan Szatkowski przez szereg lat prowadził piłkę siatkową w AZS Białystok i jest uznanym trenerem. W przypadku piłki sitkowej przygotowane są dokumenty do rejestracji tej sekcji w Sądzie tak aby w przyszłości mogła ona korzystać ze środków z zewnątrz. Te dziewczynki będą reprezentować szkołę w turniejach będą walczyć o punkty a więc jest to też jakiś prestiż dla szkoły. Od nowego roku ta sekcja może funkcjonować przy szkole natomiast tutaj przez te 4 miesiące nie wolno przerywać tego cyklu szkoleniowego i zaprzepaścić tego, co już osiągnięto.  Jeżeli chodzi o drugiego trenera dotyczy to chłopców klas 5, 6 Szkoły Podstawowej i 1 gimnazjum. Natomiast jeżeli, któryś z nauczycieli wychowania fizycznego zechce prowadzić takie zajęcia to nie ma przeszkód aby to robił.  Kwota 2600 i 3360 zł zainwestowana do końca roku w młodzież nie jest zbyt duża a jest to forma zagospodarowania czasu wolnego popołudniu i ta młodzież ma możliwość wykazania się w sporcie a nie na ulicy, czy w parku. Od przyszłego roku będzie to zorganizowane w inny sposób.

P. S. Ciołko stwierdził, iż dyskutować można dużo natomiast radny był kilkukrotnie w wiosce internetowej w różnych porach, rozmawiał z młodzieżą i cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem. Jeżeli służy to społeczeństwu należy wesprzeć takie działania.  

r. G. Marecka zwróciła się do Dyrektor KOK aby tak zaplanować środki aby zapewnić godnie warunki dla małych dzieci w „domu na skale” ponieważ ogrzewanie za pomocą dwóch pieców fizycznych tego nie zapewni.

P. Dyrektor zauważyła, iż w domu na skale nie ma żadnego ogrzewania.

Przewodnicząca stwierdziła, żę skoro to funkcjonuje to dlaczego nikt od początku nie zadbał o godziwe warunki dla dzieci i młodzieży, a teraz wychodzi na jaw, że ma to służyć dzieciom a nie jest to przystosowane.

P. Dyrektor stwierdziła, iż rzeczywiście okazuje się, że lepiej czasami nie pisać projektów, nie pozyskiwać funduszy, nie ratować dzieci i jest dobrze. Kiedy pozyskano fundusze i młodzież adaptowała to pomieszczenie nikt z mieszkańców nie przyszedł i nie wsparł wszyscy czekali i byli szczęśliwi, że to się nie uda okazało się inaczej przez półtora roku dom na skale funkcjonował. Zimą osobiście P. Dyrektor dowoziła butle z gazem i piecykiem podgrzewano te pomieszczenia. Dodała, iż osobiście nie może podjąć takiego ryzyka żeby odpowiadać za małe dzieci. Przez okres półtora roku z tego projektu korzystała młodzież, która praktycznie powyjeżdżała i zostały małe dzieci. Jest to krzywdzące jeżeli ktoś mówi, że tam nic się nie dzieje a może czasami wypadłoby wejść i zobaczyć czy tam się coś dzieje czy nic się nie dzieje.

r. J. Bielski odniósł się do sprawy dofinansowania zajęć sportowych ze środków KOK podkreślił, iż jego zdaniem warto przeznaczyć te pieniądze aby te sekcje funkcjonowały do końca roku. Natomiast jeżeli chodzi o P. Szatkowskiego jest ona bardzo dobrym trenerem i cieszy się ogólnym uznaniem. Na rok przyszły trzeba zastanowić się nad jakąś inna formą finansowania tych zajęć.

r. B. Fiedorowicz zaproponowała rozważenie możliwości sfinansowania  w przyszłym budżecie jakiegoś ogrzewania w tym domu na skale.

r. W. Sochoń zauważył, iż blisko tego budynku znajduje się gminna kotłownia te budynki wszystkie były kiedyś ogrzewane również kanał ciepłowniczy jest w odległości około 100 m.

P. Dyrektor wyjaśniła, iż projekt został zrealizowany i można to zakończyć i zostawić samemu sobie. Nie ma jednak sumienia aby to zakończyć i zostawić te dzieci, które przychodzą tam codziennie. Panowie Prezesi Gospodarstwa Rybackiego i Rolnego przy Burmistrzu zadeklarowali na etapie pisania projektu daleko idącą pomoc w utrzymani tego obiektu i jego remoncie. Następnie zwróciła się decyzję w tej sprawie do Rady.

r. J. Bielski zgłosił wniosek aby sprawdzić popołudniu jak funkcjonuje dom na skale czy wioska internetowa może to uczynić Burmistrz z Przewodniczącą czy też Komisja Rewizyjna.

r. J. Dzięgielewska zauważyła, iż ta dyskusja dotyczy sprawozdania z działalności KOK jak i zmian w budżecie a konkretnie przeznaczenia kwoty 38300 zł na wynagrodzenia, co wzbudza uzasadnione kontrowersje. Skoro okazuje się, że w tym domu na skale nie ma odpowiednich warunków - brak ogrzewania na okres zimy to może należałoby na zimę ten dom zamknąć a pracownika przenieść do wioski internetowej wówczas te koszty byłyby mniejsze. Natomiast w przypadku wynagrodzeń P. Dyrektor mówiła, iż jedna z pracownic korzystała ze zwolnienia na dziecko, ale wówczas wynagrodzenie płaci ZUS i te pieniądze zostają nawet jeżeli doszło do zatrudnienia dodatkowego pracownika. Na wczorajszym posiedzeniu Komisji Burmistrz informował, iż na wynagrodzenia w KOK brakuje 18 tys. zł. Jeżeli chodzi o nagrodę jubileuszową taka nieprzewidziana sytuacja może się zdarzyć, ale planując wynagrodzenia pomylić się na 18 tys. zł jest to zbyt duża pomyłka i trzeba poszukać oszczędności we własnym zakresie.

Przewodnicząca zauważyła, iż kwota 38300 nie jest małą kwotą. Przedstawia się Radzie suchy fakt i oczekuje się podjęcia decyzji wszystko to powinno być wyliczone i przedstawione konkretnie ile i na co potrzeba pieniędzy i kiedy będą takie szczegółowe dane na komisji rady będzie można powrócić do tej sprawy.

Burmistrz zauważył, iż zarówno wczoraj jak i dzisiaj Skarbnik przedstawiła konkretne wyliczenia na co i w jakiej kwocie mają być przeznaczone środki. Można zgodzić się, co do tego że zostały niezaplanowane środki na płace, ale w przypadku świetlicy czy wioski internetowej trudno podchodzić w ten sposób, że my do tego wrócimy.

Przewodnicząca stwierdziła, iż nie ma zastrzeżeń, co do przeznaczenia środków w kwocie 5452 zł na funkcjonowanie świetlicy w Zofiówce. W przypadku wioski internetowej skoro wyszło teraz na jaw, że jest umowa i gmina musi 1400 zł miesięcznie przeznaczyć na pracownika czyli do końca roku jest to kwota 5600 zł. Kolejna kwota 1200 na prowadzenie jakiś tam kółek a wiec jest to łącznie kwota 12000 zł. natomiast w uchwale jest kwota 38300 zł.

Następnie Przewodnicząca zgłosiła wniosek o ponowne przeanalizowanie kosztów w dalszej części obrad sesji i powrót do tego tematu.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 11 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:    

r. M. Wojtulewicz

- przedłożyła na ręce Burmistrza i Przewodniczącej wniosek mieszkańców ul. Starodwornej w sprawie wykonania przepustu koło P. Cutra z terminem załatwienia sprawy do końca bieżącego roku ( wniosek nie stanowi załącznika do protokołu).

r. A. Pietlukiewicz:

- zwrócił się z zapytaniem odnośnie stopnia zaawansowania prac przy asfaltowanie drogi we wsi Grądy. Radny miał do końca sierpnia otrzymać harmonogram prac do dzisiaj go nie ma.

Następnie poruszył sprawę bieżące utrzymanie dróg. Komisja Rolnictwa przeprowadziła oględziny, zostały przeprowadzone jakieś prace. Zdaniem radnego jakoś wykonania tych prac jest nie zadawalająca tak się stało w przypadku drogi do wsi Grądy gdzie wykonano podsypki miejscowe, ale po około jednym dwóch tygodni stan drogi powrócił do poprzedniego stanu. Następnie zwrócił się z pytaniem czy był ktoś z Urzędu przy odbiorze tych prac i czy jest na te usługi jakaś gwarancja wykonawcy.

r. W. Sochoń:

- zgłosił informację o niepalących się żarówkach oświetlenia ulicznego w miejscowości Knyszyn Zamek

r. I. Dzięgielewska:

- zwróciła się z pytaniem jaki był koszt remontu tych dróg. Efekt prac zdaniem radnej był praktycznie znikomy, po remoncie wspólnie z przewodniczącą przejechała te drogi.

- na jednej z poprzednich komisji radna pytała burmistrza czy gmina może korzystać z własnego żwiru do podsypywania dróg. Wówczas Burmistrz informował, że tak. Nawieziony został zamiast żwiru piasek, który nie spełnia swojej roli.

- kiedy odbył się odbiór remontu dróg.

r. M. Wojtulewicz:

- poruszyła sprawę pojemników do segregacji odpadów na wsiach, była o tym mowa kilka miesięcy temu do dzisiaj nic się w tej sprawie nie dzieje.

- kilka miesięcy temu radna zgłaszała, iż znak drogowy Nowiny Zdroje jest złamany. Miało to być załatwione w ciągu tygodnia nic nie został zrobione, a tego znaku już praktycznie nie widać.

- zgłosiła bardzo zły stan drogi Zofiówka – Nowiny Kasjerskie.

r. J. Bielski

- zgłosił sprawę wycinki krzaków przy drogach. Generalnie dotyczy to wszystkich dróg a w szczególności: droga do Czechowizny, Nowin Kasjerskich.

r. M. Wojtulewicz:

- zwróciła się z pytaniem kto ma w zakresie obowiązków estetykę miasta, gminy. Dlaczego nikt nie przejedzie się po drogach wokół Knyszyna w rowach i na poboczach leżą pościnane dawno krzaki i gałęzie, kto ma to sprzątnąć czy właściciele pól i łąk położonych przy tych drogach. Radna zgłaszał to wielokrotnie bez efektu. Podobnie radna zgłaszała temat Rynku, parku. Przeszło lato i nic nie zrobiono. Nawet nie podcięto drzew w parku nie mówiąc o klombie bo jak Burmistrz mówił u nas kradną róże, ale proszę się przejechać do Moniek tam są inne kwiaty i to jakoś wygląda.

r. G. Marecka:

- zwróciła się do sołtysów wsi Zofiówka i Nowiny Kasjerskie jak przedstawicieli mieszkańców tych wsi w związku z tym, iż  w części budynku zamkniętej szkoły ma funkcjonować świetlica natomiast pozostała część budynku jest do zagospodarowania  i tutaj mieszkańcy tych miejscowości mogą zgłaszać propozycje, co do przeznaczenia pozostałej części budynku.   

P. J. Romanowicz Kierownik ZGKiM w Knyszynie poinformował zebranych, iż Zakład ma możliwość przyjęcia od rolników folii, którą można przywozić na bazę po byłym SKR lub wysypisko.

Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem
-  do Dyrektora ZSO w Knyszynie czy wszystkie usterki na sali gimnastycznej, które były niezbędne przed otwarciem zostały usunięte.

- do Burmistrza ile gmina zapłaciła na remont dachu i inne konieczne prace.                                                                    

innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz przedstawił następujące informacje z bieżącej działalności gminy za okres między sesjami:

- Oddano do użytku z dniem 4 września 2008 r. salę sportową w Kalinówce Kościelnej. Obiekt wykonano na dwa miesiące przed terminem.

- Wykonano remont obu korytarzy w Zespole Szkół w Kalinówce Kościelnej, dwóch sal lekcyjnych oraz pokoju nauczycielskiego i dyrektora.

- W dniu 4 września 2008 r. odebrany został przez nadzór budowlany remont dachu na hali sportowej w Knyszynie.

- Wykonano przebudowę chodników w ul. Rynek od ul. Grodzieńskiej do OSP oraz od Poczty do ul. Szkolnej.

- Wykonany został chodnik na ul. Grodzieńskiej od posesji P. Ciołko do posesji P. Kurłowicz.

- Trwają prace przy budowie chodnika od Kościoła do ul. Legionej oraz jednej posesji za skrzyżowaniem z ul. Legionową.

- Wykonane zostało wbudowanie krawężników we wsi Wojtówce przez powiat. ZGKiM w Knyszynie wykonał ułożenie chodnika z płytek z odzysku.

- Wykonana został dokumentacja na asfaltowanie odcinka drogi we wsi Grądy i ogłoszony został przetarg.

- Na ukończeniu jest dokumentacja drogi Kalinówka Kościelna – Guzy.

-  Wykonano wtórnik i w trakcie opracowywania jest dokumentacja na kanalizację  ulic Tykockiej za skrzyżowaniem, Obozowej oraz bez nazwy.

- Z końcem sierpnia nastąpiło rozliczenie finansowe wioski internetowej w Kalinówce Kościelnej. Od września utrzymanie pracownika spoczywa na samorządzie.

- Zakończono inwentaryzację sprzętu w byłej szkole podstawowej w Zofiówce. Do rozliczenia i spisania pozostała biblioteka.

- W najbliższą sobotę rozpoczyna się projekt działania 9.5 są to oddolne inicjatywy edukacyjne (z zasobu kapitału ludzkiego). Akceptację uzyskał projekt napisany przez gminę. Zajęcia dla dzieci w Knyszynie i Kalinówce Kościelnej odbywać się będą w każda sobotę od godz. 930 a w Zofiówce w poniedziałki są to dwie i pół godziny zajęć. W Knyszynie zgłosiło się 38 dzieci, w Kalinówce Kościelnej 34, w Zofiówce 22 dzieci.

- Gmina złożyła zamówienie na trzy przystanki autobusowe dla dzieci do miejscowości: Nowiny Kasjerskie, Zofiówka, Czechowizna. Złożono zgłoszenie i uzyskano zgodę właścicieli gruntów na ustawienie tych przystanków.

- W dniu 17 września o godzinie 1200 odbędzie się uroczyste przekazanie sali gimnastycznej w Kalinówce Kościelnej.

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Podjecie uchwał w sprawach:

 

a)      wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn,

Przewodnicząca poinformowała, iż w dniu wczorajszym na posiedzeniu Komisji szczegółowo omawiano projekty uchwał.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości Gminy Knyszyn.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/108/08)

 

b)      wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nakładów budynku,

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/109/08)

  

c)      udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontu chodnika na drodze powiatowej Nr 2357 B, ul. Kościelna w Knyszynie

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/110/08)

  

d)      udzielenia pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/111/08)

                     

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok, 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok

Następnie otworzyła dyskusję.

r. G. Marecka nawiązała do wcześniejsze dyskusji kiedy było omawiane sprawozdanie
KOK-u za pierwsze półrocze w związku z zapisaną w projekcie uchwały wysokością datacji dla KOK w kwocie 38300 zł zaproponowała przyznanie dotacji, ale w mniejszej w kocie tj. na prowadzenie wioski internetowej w Kalinówce Kościelnej, zatrudnienie pracownika w Zofiówce oraz dla trenerów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą. Z wyliczeń radnej jest to kota około 18 tys. zł. ale szczegółowo powinna to określić P. Skarbnik.

r. A. Klimowicz poprał wniosek radnej.

Burmistrz poinformował, iż na prowadzenie zajęć jak i opłacenie instruktorów potrzebna będzie kwota 20000 zł.

Rada przyjęła zapis § 5 w brzmieniu: „ Ustala się dotację podmiotową dla gminnej instytucji kultury w kwocie 20000 zł.

Głosowanie nad projektem uchwały odłożono do czasu naniesienia przez P. Skarbnik przyjętej poprawki odnosnie dotacji dla instytucji kultury oraz przyznaje dotacji dla Policji w kwocie 1500 zł na zakup telefaksu.

Rada przystąpiła do realizacji kolejnych podpunktów w punkcie 6 porządku obrad.

                                    

f)        ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Knyszyn

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/112/08)

 

g)      zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie,

 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Knyszynie.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/113/08)

 

h)      zmieniająca uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr VIII/41/99 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/114/08)

i)        zmieniająca uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie założenia publicznego gimnazjum w Kalinówce Kościelnej

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/115/08)

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad.

 

Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:

r. M. Wojtulewicz:

-  wykonanie odwodnienia ( przepustu) ul. Starodwornej

Podziękował radnej za zebranie podpisów, co powinno przyspieszyć załatwienie sprawy pod warunkiem, że powiat przeprowadzi rozmowę z Panem Cutrem. Wniosek złożony przez radną został przekazany P. Bagińskiemu i prawdopodobnie już w dniu jutrzejszym trafi na posiedzenie Zarządu Powiatu.

r. A. Pietlukiewicz:

- zaawansowanie prac oraz harmonogram rzeczowy na asfaltowanie drogi we wsi Grądy.

Odpowiedź na e-meila radnego został udzielona w ciągu dwóch dni, a jeżeli nie to zostanie zaraz dostarczona.

r. A. Pietlukieiwcz stwierdził, iż nie uzyskał żadnej odpowiedzi.

Została opracowana dokumentacja na asfaltowanie. W dniu dzisiejszym odbyły się uzgodnienia w architekturze, pozostała kwestia zgłoszenia, decyzja środowiskowa jest już wydana. W dniu 18 września odbędzie się otwarcie ofert w przetargu.

- bieżące utrzymanie dróg, odbiór wykonanych prac i kwestia gwarancji na te prace.

Jeżeli chodzi o gwarancje to nie ma takiej formy przy likwidacji zadoleń ponieważ są to prace polegające na dowiezieniu określonej masy podsypki. Sprawdza się ilości dowiezionej podsypki. Kontynuując Burmistrz poinformował, że jeżeli chodzi o pytanie gdzie było wożone to dokumenty są u pracownika zajmującego się drogami, który przebywa na urlopie, ale podsypkę wożono na drogi między innymi:

- Jaskra droga koło byłego zakładu inwalidów około 5 wywrotek,

- wykonano podsypkę w dwóch miejscach w Jaskrze od wsi w kierunku Kalinówki Kościelnej

- w dwóch miejscach na drodze od Jaskry do Ogrodnik,

- ścinana skarpa na drodze Jaskra – Ogrodniki

- dowożono żwir na drodze Do wsi Grądy przed fermą P. Cywika oraz na drodze za fermą.

- na drogę do Lewoń.

Niedawno zostało zlecone podsypanie drogi od drogi do Poniklicy do drogi krajowej (droga przez łąki).

Informacja o kosztach tych prac zostanie przedstawiona w dalszej części obrad sesji. Te prace należy traktować jako doraźną poprawę przejezdności drogi i nie zapewni to stałej poprawy. Odbiór prac polega na sprawdzeniu ilości nawiezionego urobku i pracownik to sprawdzał.

r. W. Sochoń

- niepalące się żarówki oświetlenia ulicznego w m. Knyszyn Zamek.

Informacja do wykonawcy oświetlenia ulicznego została wysłana w miesiącu sierpniu w celu dokonania przeglądu oświetlenia we wszystkich miejscowościach ponieważ gwarancja upływa z końcem października bieżącego roku. Niepalące się żarówki będą wymieniane we wszystkich miejscowościach.  

r. I. Dzięgielewskiej

- koszt remontu dróg

informacja zostanie przedstawiona w dalszej części obrad sesji.

r. M. Wojtulewicz

- brak pojemników do segregacji odpadów na wsiach,

- uszkodzony znak Nowiny Zdroje

- zły stan drogi Zofiówka – Nowiny Kasjerskie

- estetyka Rynku

Jeżeli chodzi o kontenery do segregacji odpadów to brakowało dwóch zestawów do wsi Czechowizna oraz Nowiny Zdroje jeden zestaw do Czechowizny już trafił natomiast zestaw pojemników do Nowin został zamówiony. Jeżeli chodzi o znak do wsi Nowiny Zdroje jest to przyjęte jako kolejne zgłoszenie i zostanie ponowione wystąpienie do powiatu.           

Drogę Zofiówka – Nowiny Kasjerskie powiat próbował równać jak widać bez efektu. Podobna sytuacja była na drodze do wsi Czechowizna gdzie na odcinku drogi wykonawca odmówił równania ponieważ brak tam żwiru i te prace mogłyby tylko pogorszyć stan drogi i potrzebne jest tam wykonanie podsypki żwirowej na odcinku około 500 – 600.       

r. J. Bielskiemu

- wycinka krzaków

Wykonano wycinkę krzaków na drodze Kalinówka Kościelna – Guzy, przedłużeniu ul. Białostockiej, droga do Lewoń i innych miejscach. Na części dróg te prace są jeszcze do wykonania. Jeżeli chodzi o drogi powiatowe to powiat przystąpił do prac na odcinku droga Ogrodniki – Chobotki. W wielu przypadkach o czy wspominała radna dotyczy to składowania gałęzi np. na przedłużeniu ul. Białostockiej rzeczywiście to brzydko wygląda ale np. mieszkaniec ul. Goniądzkiej chciał te gałęzie zabrać nie pozwolił mu na to jeden z właścicieli nieruchomości mówiąc, że sam to zrobi nie zrobił tego. Trudno tutaj gminie wchodzić w zakres drogi powiatowej zostało to przekazane dla P. Kody. Cześć tych podciętych gałęzi za zgodą jednego z rolników jest składowana np. na koloni Lewonie i w okresie później jesieni zostanie to spalone.   

Jeżeli chodzi o estetykę Rynku to nikt nie mówi, że radna nie ma racji. Cały czas Rynek jest zmieniany z zewnątrz – przebudowa chodników. Na rok przyszły pozostanie dwa odcinki przy przystanku PKS. Natomiast jeżeli chodzi o zagospodarowanie całego Rynku być może z rozwiązaniem parkingu to jest nadzieja, że w tym roku ruszy Leader plus i stamtąd na rewitalizację Rynku uda się pozyskać środki. Gmina już wystąpiła o zgodę na wycinkę części starych drzew w parku. Również ze strony konserwatora zabytków jest oczekiwanie, iż dokumentacja będzie dotyczyła całego Rynku. Natomiast realizacja tego będzie mogła przebiegać etapami i jeżeli uda się pozyskać na to środki z zewnątrz będzie można więcej wykonać. Dlatego też wszystkie prace są wykonywane na zewnątrz Rynku gdzie niewiele można zmienić a wchodzenie wewnątrz Rynku i robienie czegoś fragmentami bez ogólnej koncepcji jest niezasadne.

r. M. Wojtulewicz powróciła do sprawy zagospodarowania tego klombu w parku przeszło całe lato kwiatów nie posadzono. W tej chwili w Mońkach sadzą kwiaty jesienne i bardzo ładnie to wygląda czy nie można tak zrobić u nas.

Burmistrz wyjaśnił, iż wygląd tego klombu zmieni się na wiosnę być może prace będzie można wykonać jesienią, ale to dopiero po wycince drzew ponieważ część starych drzew znajduje się wokół tego klombu i posadzone teraz rośliny podczas tych prac pielęgnacyjnych mogłyby ulec zniszczeniu.     

Przewodniczącej

- koszt remontu dachu i innych prac wykonanych na sali gimnastycznej w Knyszynie   

Pozostała jeszcze do wykonania popraw parkietu na odcinku około  3- 4 m oraz wykonanie innych zamocowań końcówek wentylacji na sali. 

r. S. Ciołko zwrócił się do Burmistrza o przekazanie Podlaskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Białymstoku  w imieniu własnym oraz mieszkańców ul. Grodzieńskiej podziękowań za sprawne wykonanie odcinka chodnika na tej ulicy.  

P. K. Chowański dyrektor ZSO w Knyszynie dodał, iż podwykonawca, który kład parkiet na sali kontaktował się w tej sprawie i w najbliższą sobotę na wykonać te prace.           

Pytań i uwag do udzielonych odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.

Następnie Rada powróciła do punkt 6 porządku obrad

j)        podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 r.

 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 r.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 13 radnych.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XVII/116/08)

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

 

Do pkt. 8

Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad: Wolne wnioski

r. M. Wojtulewicz zwróciła się z pytaniem odnośnie stanu drogi przy ul. Szkolnej do posesji P. Reginy Świtoń zgłaszała tą sprawę dwa tygodnie temu.

Przewodnicząca dodała, iż równie w sprawie tej drogi miała zgłoszenie ponieważ ta droga jest nieprzejezdna.

r. A. Klimowicz zgłosił do Kierownika ZGKiM, iż wysypisko w Zofiówce zostało zapełnione a śmiecie przywożone są również przez mieszkańców Knyszyna.

r. J. Bielski zgłosił problem coraz większe zaśmiecanie lasów. To co potęguje to zjawisko to wprowadzone opłaty na wysypisku i jego zamknięcie.

P. J. Romanowicz Kierownik ZGKiM w Knyszynie poinformował, iż wysypisko jest otwarte do godziny 1800 również w soboty. Średnio nieczystości przywozi  4 – 5 osoby dziennie wiec utrzymywanie dodatkowej zmiany pracowników byłoby ogromnym kosztem.                               

P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy dodał, iż informacja dotycząca godzin otwarcia wysypiska ukazała się Gońcu Knyszyńskim, na tablicach informacyjnych i jest ogólnie dostępna.

P. Kierownik poinformował, iż słyszy się, że opłaty odprowadzane do Urzędów Marszałkowskich od tony nieczystości mogą wzrosnąć w przyszłym roku do ponad 200 zł i podwyżki już z tego tytułu będą nieuniknione i znaczne.

r. I. Dzięgielewska zauważyła, iż dotychczas nieczystości na wysypisko były przyjmowanie nieodpłatnie.

P. Kierownik wyjaśnił, iż wprowadzenie odpłatności stało się koniecznością wraz ze wzrostem odpłaty odprowadzane do Urzędu Marszałkowskiego za składowane odpady na wysypisku a więc te które przywożą mieszkańcy indywidualnie jak i zbierane przez Zakład. Jest to wszystko ewidencjonowane i od każdego metra należy odprowadzić opłatę.

r. I. Dzięgielewska zwróciła się z pytaniem jak te nieczystości są ważone skoro nie ma wagi zainstalowanej na wysypisku i czy nie ma takiego wymogu.

P. Kierownik stwierdził, iż wymóg taki jest, ale zainstalowanie wagi są to ogromne koszty do  tego dochodzi jeszcze jej legalizacja. Przywożone odpady na wysypisko są mierzone objętościowo i przeliczane wg wskaźnika 1m3 śmieci komunalnych waży 200 kg. i jest to akceptowane.  Przywożone indywidualnie odpady są najczęściej w małych ilościach 0,3; 0,5 m3. Przywożący ponosi 50% kosztów jakie zakład odprowadza do Urzędu Marszałkowskiego pozostałe 50% dopłaca gmina. Mieszkaniec płaci średnio 8 zł za m3 przywożonych śmieci, a do Urzędu Marszałkowskiego odprowadzanych jest 17 zł za m3. Zaśmiecania lasów nie da się uniknąć do końca bo również kiedy nie pobierano opłat na wysypisku śmieci były wywożone do lasu nie robią tego tylko mieszkańcy naszej gminy.

Kontynuując P. Kierownik odniósł się do zgłoszonej przez Radną sprawy drogi do Pani Świtoń i poinformował, iż w tym samym dniu kiedy Zakład otrzymał zlecenie wykonano równanie tej drogi.

r. M. Wojtulewicz zauważyła, iż samo równanie nic nie da ponieważ teren jest dość podmokły i wystarczy, że kilka samochodów ciężarowych przejedzie do pobliskiego punktu sprzedaży nawozów i jest to samo. Czy nie można było wykorzystać do utwardzenia tego terenu starych płytek z rozbiórki chodników.   

P. Kierownik odpowiedział, iż ta droga położona jest na gruncie dość podmokłym i przypuszcza, że niestety utwardzenie tego terenu materiałem, który jest pozyskany z rozbiórki na niewiele by się zdało a być może byłoby jeszcze gorzej ponieważ po pewnym czasie takie fragmenty płytek mogłyby niszczyć koła i podwozia samochodów itp. Na tej drodze nie powinien odbywać się ruch pojazdów a na pewno już ciężarowych. Tam praktycznie nie da się nic zrobić na takie niedogodności mieszkańcy tych okolic musza się zgodzić.

r. M. Wojtulewicz zauważyła, iż wobec tego należy porozmawiać z właścicielem tego składu z nawozami mineralnymi oraz materiałami budowlanymi aby korzystał z wjazdu od głównej drogi.

P. Kierownik zauważył, iż Zakład jest wykonawcą i jeżeli otrzyma polecenie od Burmistrza to może ustawić tam tylko znak np. zakaz wjazdu pojazdów powyżej 4t. i wówczas ciężkie samochody ciężarowe nie będą mogły tam wjeżdżać.

r. W.  Klim poinformował, iż zgłosili się do niego trzej mieszkańcy wsi Guzy P. Szklarzewscy oraz P. Siemion, którzy chcą wytyczyć drogę dojazdową do ich posesji a następnie poprawić jej nawierzchnię.

Burmistrz stwierdził, iż w tej chwili nie udzieli radnemu odpowiedzi ponieważ należy to sprawdzić czy ta droga figuruje w zasobach gminnych czy też jest to ich prywatna droga dojazdowa do posesji.

Następnie Burmistrz udzielił odpowiedzi:

- Przewodniczącej Rady, iż za remont dachu na hali sportowej zapłacona ponad 93 tys. zł.

- r. I. Dzięgielewskiej, że jeżeli chodzi o nawiezienie i równanie dróg to nawieziono 528 m3 urobki i zapłacono brutto 12883,20 zł.                                                                                            

Innych pytań uwag nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad.                            

Do pkt. 9

 

Przewodnicząca otworzył punkt 9 porządku obrad. 

Do protokołu z XVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z  XVI sesji głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

Rada przyjęła protokół z XVI sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodnicząca zamknęła punkt 9 porządku obrad. 

 

Do pkt. 10

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady XVII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

      

                                                                                           Irena Wysocka  

     

                            

                                                       

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kudzinowski

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2009-01-15

Data modyfikacji: 2009-01-15

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2009-01-15