Protokół z sesji XIII/08

Protokół Nr XIII/08

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 czerwca 2008 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego 

w Knyszynie w godz. 1200 - 1330 pod przewodnictwem Wiceprzewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pana Stanisława Ciołko   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów na obradach XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdził, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 12 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokółu).

Po otwarciu pkt. 2” Przedstawienie porządku obrad” Przewodniczący poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Dodał, iż na posiedzeniu wspólnym Komisji Rady projekt uchwały w sprawie określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych zostaje przełożony na kolejną sesję Rady w miesiącu sierpniu. Następnie Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad.

r. J. Andraka wniósł o zmianę kolejności podejmowanych uchwał w punkcie 5 porządku obrad i tak podjecie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna, która proponowana jest jako podpunkt „g” przyjąć jako podpunkt „a” natomiast podpunkt „a” podjęcie uchwały w sprawie współpracy w ramach „Programu Współpracy Transgranicznej Litwa – Polska” przyjąć jako podpunkt „g” dodatkowo projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza poprzedzić informacją na temat wysokości wynagrodzenia obecnego oraz zgłoszonych propozycji na Komisji jak i kwoty wyrównania.

Innych propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.                             

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych, a oto jego treść:

1.  Otwarcie obrad XIII sesji Rady Miejskiej

1.      Przedstawienie porządku obrad.

2.      Interpelacje i wnioski radnych.

3.      Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

4.      Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna

b)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 r. 

c)      zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2007 rok,  

d)      uchylenia uchwały Nr XXVI/188/05 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie zasad udzielenia bonifikat przy zbyciu nieruchomości stanowiących własność gminy Knyszyn,

e)      wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty,  

f)        współpracy w ramach „Programu Współpracy Transgranicznej Litwa – Polska”. 

5.      Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

6.      Wolne wnioski.

7.      Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

8.      Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad.

Interpelacje i wnioski ze strony radnych zgłosili:

r. J. Bielski:

- zgłosił sprawę wykonania napisu na szczycie budynku Urzędu zawierającego herb miasta i datę nadania praw miejskich. Nadmienił, iż sprawę tą poruszał już poprzednio.

- następnie poruszył sprawę porządków na Placu Jana Pawła II mieszkańcy mają pretensje, że ten plac jest zaniedbany, porasta tam zielsko. Radny zgłaszał to wielokrotnie do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie i tutaj radny nie ma zastrzeżeń do Kierownika Zakładu ponieważ nawet i dzisiaj Kierownik poinformował go, iż zostanie to wykonane. Natomiast Zastępca Kierownika odpowiedział, że „tak samo możesz i ty iść i zrobić”. Radny stwierdził, iż uważa, że nie jest od sprzątania, a jeżeliby taka sytuacja była to może iść i sprzątnąć z dobrej woli, ale nigdy nie na przymus. Kontynuując dodał, iż inną kwestią jest to, co podnosił Kierownik, że nie ma ustalonej opłaty za sprzątnie tak jak np.: za utrzymanie parku. Skoro ten plac został nazwany imieniem Jana Pawła II to powinien być utrzymane właściwie tym bardziej, że taka sytuacja ma miejsce nie po raz pierwszy.

r. A. Pietlukiewicz:

- zwrócił się z pytaniem odnośnie prośby zgłoszonej na ostatnim posiedzeniu Komisji dotyczącej harmonogramu rzeczowego wykonania asfaltowania we wsi Grądy. Ta inwestycja jest zapisana w planie na ten rok. Minęło pół roku i nic się nie zmieniło. Na ostatniej sesji w kwietniu burmistrz potwierdził, iż do końca czerwca zostanie wykonana dokumentacja tym bardzie, że miała być to sprawa prosta a nic się nie dzieje. Radny ponowił swoją prośbę o przekazanie mu takiego harmonogramu, co pozwoliłoby na pilnowanie tych terminów.

- następnie radny poruszył sprawę kolejnej inwestycji modernizacji drogi Kalinówka Kościelna – Guzy. Burmistrz podał informację, iż ta droga ma być również wykonana w roku bieżącym. Natomiast w planie inwestycji na ten rok jest ujęta kwota 20000 zł na tą inwestycję. Natomiast pojawiła się informacja o kwotach rzędu 120 tys. zł. Wypadłoby znać uchwałę budżetową, która reguluje działalność całej gminy w danym roku.                                                                 

- następnie zwrócił się z pytaniem kiedy zostanie przeprowadzony przegląd dróg żwirowych gminnych i kiedy będą pierwsze efekty w postaci sprzętu, który poprawi ich jakość.

r. M. Wojtulewicz:

- zgłosiła sprawę wykoszenia poboczy na drogach gminnych między innymi: droga Starodworna – Łąkowa, Grądy – Łąkowa gdzie te pobocza są bardzo zarośnięte i ograniczona jest widoczność szczególnie na skrzyżowaniach tych dróg.

- zwróciła się z pytaniem odnośnie zgłoszonego wniosku o dokończenie chodnika na ul. Starodwornej jak przedstawia się ta sprawa.

Innych interpelacji i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

 

Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.  Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz przedstawił następujące informacje z działalności gminy za okres między sesjami:

- w dniu 15 maja odbył się przetarg na najem lokali użytkowych w Knyszyńskim Ośrodku Kultury:

- lokalu o powierzchni 16 m2 użytkowany jako zakład fryzjerski

- lokal o powierzchni 127,8 m2 użytkowany jako kawiarnia.

Oba przetargi obyły się w przypadku zakładu fryzjerskiego osoba wyłoniona w przetargu zawarła umowę, ale uchyliła się od obowiązku wpłaty kaucji zabezpieczającej. W przypadku lokalu kawiarni osoba wyłoniona w przetargu uchyliła się od zawarcia umowy. Kolejny przetarg zostanie ogłoszony w połowie lipca.  

- w dniu 15 maja 2008 r. zawarto umowę z Zakładem Murarskim sp.j. Wincenty Krahel, Elżbieta Krahel-Rowińska 16-200 Dąbrowa Białostocka. Umowa została zawarta w wyniku przeprowadzonej procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zakres robót - remont dachu hali sportowej przy ZSO w Knyszynie; wysokość wynagrodzenia brutto 92366,63 zł. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu rozpocznie się remont uzależnione to jest od producenta pokrycia – blachy.

- w dniu 28 maja 2008 r. zawarto umowę najmu lokalu użytkowego o pow. 16 m2 położonego w KOK z Biurem Senatorskim Włodzimierza Cimoszewicza. Umowa została zawarta na okres 3 lat.

- Zamontowano 3 wiaty autobusowe w obrębie wsi Guzy, Knyszyn Zamek i Lewonie. Czwarta wiata będzie zamontowana na kolonii Czechowizna.

- Wykonano piaskownice i zmodernizowano place zabaw w Przedszkolu i Knyszynie Zamku.                                  

 - w miesiącu czerwcu ułożono chodnik po prawej stronie ul. Goniądzkiej na odcinku od Strażnicy OSP do Banku Spółdzielczego
- Zakupiono znaki i oznakowano przejazd kolejowy w Lewoniach                 

- na ukończeniu jest dokumentacja na remont strażnicy OSP w Knyszynie przy ul. Rynek

- wykonano wtórnik na kanalizację ulicy Obozowej, Tykockiej i odcinek pomiędzy ul. Goniądzką i Kościelną. W trakcie opracowywania jest dokumentacja.

- W dniu 6 czerwca w KOK – Wojewódzki Urząd Pracy zorganizował przedsięwzięcie pn. „ Dzień Aktywności zawodowej w Knyszynie” skierowane do osób bezrobotnych i poszukujących pracy, młodzieży oraz mieszkańców miasta i gminy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się stoiska wystawiennicze, w których udzielano informacji o działaniach Ochotniczych Hufców Pracy, państwowej Inspekcji Pracy, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

- W dniu 11 maja w miejscowości Guzy odbyły się uroczystości „Zielonoświątkowe”- majenie krów, zabawy rekreacyjne dla dzieci i młodzieży oraz zabawa ludowa. W świętowaniu udział wzięła cała wieś oraz zaproszeni goście ze Stowarzyszenia Tratwa z Olsztyna, Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach i władz samorządowych Gminy Knyszyn.

- W dniach 19 -21 czerwca odbył się festyn pn. „ Teraz rodzina” . W trakcie zaprezentował się Młodzież Teatru tradycji, zespół tańca współczesnego, zespół bluesowo – rockowy. Dla dzieci przygotowano szereg gier i zabaw. Zwieńczeniem festynu była wspólna zabawa taneczna.

- 29 maja młodzież gimnazjalna pracująca w kołach: teatralnym i tanecznym wyjechała na 10 dniowe warsztaty pn. „ Sztuka i przyjaźń” na Ukrainę do miejscowości Szewczenkowo.

- W dniach 23 czerwca do 4 lipca KOK jest organizatorem Akcji Lato 2008 w wypoczynku uczestniczy 45 dzieci. W dniu 27 czerwca uczestnicy akcji lato wyjeżdżali na wycieczkę do Drusgiennik do aquaparku i pływali statkiem po Niemnie. W dniach 7 – 12 lipca KOK będzie organizatorem Akcji lato w Knyszynie Zamku a dniach od 14 – 19 lipca akcji lato w Guzach.

- 6 lipca przypada kolejna ( 436-ta) rocznica śmierci Króla Zygmunta Augusta. w dniu 7 lipca o godz. 1700 w KOK odbędzie się spotkanie Knyszyńskiego Towarzystwa Regionalnego. W programie między innymi: promocja nowego tomika wierszy Reginy Świtoń oraz omówienie przygotowania do obchodów 440 rocznicy nadania Knyszynowi praw miejskich przez Króla Zygmunta Augusta. Rocznica ta przypada 18 października.

- w dniu 20 czerwca Gmina Knyszyn podpisała porozumienie z samorządami Litewskimi na monitoring i internet obejmie to swoim zasięgiem cała gminę.

- W ubiegłym tygodniu zainstalowano nowy hotspot zestaw urządzeń do nadawania sygnału internetowego drogą radiową. W ciągu tego tygodnia będzie testowane najlepsze ustawienie anten. Cały Knyszyn będzie mógł korzystać z internetu.

- W bieżącym tygodniu rozpocznie się budowa wodociągu od ul. Łąkowej do Państwa Sidroskich

- PZDW ogłosiło przetargi na ułożenie chodnika w Rynku od strony parku i na ul. Grodzieńskiej.

- Starostwo Powiatowe w Mońkach ogłosiło przetarg na ułożenie chodnika na ul. Rynek od poczty do ul. Szkolnej i odcinek od ul. Grodzieńskiej do strażnicy OSP. 

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.                                                     

Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.

 

Do pkt. 5

Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad. Podjęcie uchwał w sprawach:  

 

a)      ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna

P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy poinformował, że Rozporządzenie Rady Ministrów na podstawie, którego w 2006 r. zostało określone wynagrodzenie Burmistrza określało: wynagrodzenie zasadnicze na poziomie 2340 zł do 4630 zł, dodatek funkcyjny od 1080 zł do 1550 zł i dodatek specjalny od 20 do 40%. Wynagrodzenie Burmistrza zostało określone na najniższym poziomie. W kwietniu bieżącego roku to rozporządzenie zostało znowelizowane określono nowe wskaźniki wynagrodzenia na poziomie:

- wynagrodzenie zasadnicze 4200 zł  do 5900 zł

- dodatek funkcyjny 1500 zł do 1900 zł.

- dodatek specjalny od 20 do 40%.

Wynagrodzenie Burmistrza obecnie wynosi 6126 zł brutto.

r. B. Fiedorowicz stwierdziła, iż na posiedzeniu komisji w ubiegły piątek dyskutowano nad kwotami wynagrodzenia Burmistrz zgłoszono dwie różne propozycje i w związku z tym, iż zdania były podzielone proponuje wypośrodkować obie propozycje i wówczas wynagrodzenie zasadnicze wynosiłoby 4600 zł, dodatek funkcyjny 1700 zł i dodatek specjalny 30% oraz dodatek za wysługę lat w wysokości 20%.

r. A. Pietlukiewicz zgłosił drugą propozycję wynagrodzenia Burmistrza tj. określenie na tych samych zasadach czyli przyjęcie najniższych stawek wynagrodzenia: wynagrodzenie zasadnicze 4200 zł dodatek funkcyjny 1500 zł, dodatek specjalny w wysokości 20% oraz dodatek za wysługę lat w wysokości 20%.

r. I. Dzięgielewska poinformowała, iż przy propozycji stawek wynagrodzenia zgłoszonej przez r. A. Pietlukiewicza wynagrodzenie Burmistrza wzrasta o 1638 zł miesięcznie i wynosiłoby 7980 zł. Natomiast przy propozycji zgłoszonej przez r. B. Fiedorowicz wynosiłoby 9450 zł miesięcznie. Kontynuując radna stwierdziła, iż przy najniższej propozycji stawek roczne wynagrodzenie Burmistrza z trzynastką wyniesie 103740 zł. Natomiast przy wyższych stawkach wynagrodzenie wyniesie 122850 zł. jest to kwota brutt. Z budżetu gminy pójdą jeszcze dodatkowe pieniądze tj. 20% tej kwoty, którą musimy odprowadzić do ZUS-u. Radna stwierdziła, iż gminy nie stać na taki wydatek ponieważ już sama podwyżka przy najniższej kwocie będzie kosztowała około 20 tys. zł dotyczy to samej kwoty brutto natomiast przy wyższej stawce ponad 40 tys. zł. rocznie. Następnie zwróciła się z pytaniem do Skarbnik czy są zabezpieczone środki w budżecie gminy na takie duże podwyżki?.

P. B. Płońska skarbnik gminy poinformował, iż projekt budżetu był planowany w miesiącu marcu a więc wzięto wszystkie składniki wynagrodzenia z miesiąca lutego plus zwiększenie o 7%. Czyli przyjęto założenie, iż w sumie wynagrodzenia u wszystkich pracowników mogą wzrosnąć o 7%.

r. I. Dzięgielewska przypomniał, iż na posiedzeniu Komisji mówiono o podwyżkach wynagrodzenia dla pracowników. Zwrócił się z pytaniem jakiego rzędu % były te podwyżki oraz kwota jaką otrzymali pracownicy tj. najmniejsza i największa. 

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż nie jest w stanie podać w tej chwili kwoto ile wynosiły podwyżki. Wszyscy pracownicy otrzymali podwyżkę w granicach 7%.

r. I. Dzięgielewska zauważyła, iż budżet z pomocy społecznej na zasiłki celowe wynosi 30 tys. zł a wiec jest to kwota na cały rok dla biednych rodzin z dysfunkcjami. A tutaj przy propozycji radnej przeznacza się kwotę ponad 40 tys. zł dla jednego Burmistrza na to też trzeba  zwrócić uwagę i zastanowić skąd mamy wziąć te pieniądze. Radna stwierdziła, że ta kwota podwyżki, którą zaproponował radny Pietlukiewicz czyli to najniższe wynagrodzenie to już i tak obciąży nasz budżet i te środki trzeba będzie znaleźć w budżecie czyli zabrać od kogoś. Zwrócił się do radnych o rozsądek przy tym głosowaniu.

r. B. Fiedorowicz zauważyła, iż każdy człowiek, który pracuje i otrzymuje procentowo jakąś podwyżkę to nigdy nie jest tak, że w danej grupie zawodowej wszyscy otrzymują taką samą kwotę. Jedna osoba może mieć bardziej odpowiedzialne stanowisko inna mniej i zdaniem radnej takie porównanie wynagrodzenia burmistrza i parowników jest niewłaściwe.

r. M. Wojtulewicz stwierdziła, że nie byłoby dzisiaj tej dyskusji i Burmistrz otrzymałby podwyżkę z najwyższego pułapu gdyby były pieniądze i nie trzeba było tych pieniędzy, które były przeznaczyć na szkołę na niepotrzebny wydatek. Trzeba teraz oszczędzać pieniądze i  gdzieś ich poszukać.

r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż również jest tego zdania, iż doby manager powinien zarabiać duże pieniądze nawet jeszcze większe niż tutaj wchodzą w grę. Tylko kwestia odróżnienia zarządzania od administrowania. Radny stwierdził, iż nie zauważył jakiś szczególnych osiągnięć. Wystarczy spojrzeć na inne gminy gdzie to wszystko funkcjonuje a u nas jest szare. Pieniądze, które proponujemy Burmistrzowi na skutek nowelizacji rozporządzenia jak na nasze warunki są i tak wysokie.

Przewodniczący zamknął dyskusję. Następnie przedstawił projekt uchwały w  sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Knyszyna. Poinformował, iż zgłoszono dwie propozycję stawek wynagrodzenia Burmistrza i zarządził głosowanie poszczególnych propozycji.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyznanie Burmistrzowi Knyszyna wynagrodzenie miesięczne w wysokości:

zasadnicze w wysokości – 4600 zł, 

dodatek funkcyjny w wysokości – 1700 zł,

dodatek specjalny w wysokości – 30% łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego,

dodatek za wysługę lat w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego głosowało 4 radnych, 8 głosowało przeciw.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyznanie Burmistrzowi Knyszyna wynagrodzenie miesięczne w wysokości:

zasadnicze w wysokości – 4200 zł, 

dodatek funkcyjny w wysokości – 1500 zł,

dodatek specjalny w wysokości – 20% łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego,

dodatek za wysługę lat w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego głosowało 8 radnych, 4 głosowało przeciw (w załączeniu uchwała Nr XIII/90/08).

 

b)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 r. 

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 r. Poinformował, iż projekty uchwał były omawiane na wspólnym posiedzeniu komisji stałych Rady. Następnie otworzyła dyskusję.

Dyskusji nie podjęto.     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr XIII/91/08)

 

c)      zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2007 rok,  

 

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2007 rok. Następnie otworzył dyskusje

Dyskusji nie podjęto.     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr XIII/92/08)

 

d)      uchylenia uchwały Nr XXVI/188/05 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie zasad udzielenia bonifikat przy zbyciu nieruchomości stanowiących własność gminy Knyszyn,

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w  sprawie uchylenia uchwały Nr XXVI/188/05 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie zasad udzielenia bonifikat przy zbyciu nieruchomości stanowiących własność gminy Knyszyn. Następnie otworzył dyskusje

Dyskusji nie podjęto.     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr XIII/93/08)

 

e)      wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty,  

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w  sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty. Następnie otworzył dyskusje

Dyskusji nie podjęto.     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr XIII/94/08)

 

f)        współpracy w ramach „Programu Współpracy Transgranicznej Litwa – Polska”. 

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w  sprawie współpracy w ramach „Programu Współpracy Transgranicznej Litwa – Polska”.  Następnie otworzył dyskusje

Dyskusji nie podjęto.     

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr XIII/95/08)

Przewodniczący zamknął punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt. 6

 

Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad. Następnie udzielił głosu Burmistrzowi.

Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:

r. J. Bielskiemu:

- wykonanie herbu Knyszyna

W roku bieżącym herb Knyszyna ma być wykonany będzie to w tym samym miejscu na szczycie budynku Urzędu. Herb Knyszyna był już przedmiotem spotkania Towarzystwa Regionalnego. W dniu 6 lipca odbędzie się kolejne spotkanie gdzie będzie omawiana również i ta sprawa.

- porządki na placu Jana Pawła II        

Dotychczas były zlecane prace na tym placu i były one wykonywane. Zgłaszana była sprawa wykonania chodnika. Natomiast jeżeli chodzi o dzisiejsze zajście Burmistrz zaproponował spotkanie po sesji z udziałem radnego, Kierownika ZGKiM oraz Zastępcy Kierownika celem wyjaśnienia sprawy.

r. A. Pietlukiewicz:

- harmonogram rzeczowy wykonania asfaltowania drogi we wsi Grądy.

Radnemu zostanie udzielona odpowiedź na piśmie na to pytanie.

- asfaltowanie drogi do wsi Guzy.

w budżecie jest ujęta kwota 20 tys. zł na opracowanie dokumentacji. Ta droga może być wykonana z zastosowaniem potrójnej warstwy emulsji jest to metoda tańsza od asfaltowania. I jeżeli Rada wyrazi zgodę jest propozycja aby wykonać tę drogę w bieżącym roku.

- przegląd dróg żwirowych.

Jeszcze w bieżącym tygodniu pracownik Urzędu wspólnie z pracownikiem ZGKiM dokonają przeglądu wszystkich dróg i ustalą zakres prac do wykonania.

r. M. Wojtulewicz:

- wykoszenie poboczy dróg.

W najbliższym czasie te prace zostaną zlecone dla ZGKiM dotyczy to nie tylko dróg wymienionych przez radną, ale generalnie wszystkich dróg.

- wykonanie chodnika na ul. Starodwornej.

Zgłoszone to zostało do Starostwa Powiatowego w Mońkach było to jednak już po zatwierdzeniu planu na rok bieżący. Będzie to wniosek do ujęcia w planie robót Starostwa Powiatowego na rok przyszły.                             

r. J. Andraka zaproponował udział w przeglądzie dróg Komisji Rolnictwa.

r. A. Pietlukiewicz stwierdził, iż nie jest usatysfakcjonowany uzyskaną odpowiedzią odnośnie harmonogramu rzeczowego asfaltowania drogi do wsi Grądy. Oczekuje takiego harmonogramu na piśmie w terminie przewidzianym w KPA.

Burmistrz ponownie poinformował radnego, iż na to pytanie przekaże odpowiedź na piśmie.                 

r. M. Wojtulewicz zgłosiła, iż we wsi Nowiny jadąc od strony Leśniczówki uszkodzony jest znak drogowy Nowiny Kasjerskie. Radna miała zgłoszenie od mieszkańców wsi Wojtówce o wykonanie chodnika przynajmniej po jednej stronie od wsi Wojtówce do Kalinówki Kościelnej.    

Innych pytań i uwag do udzielonych odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.                                              

 

Do pkt.7

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 7. Wolne wnioski

Głos zabrał P. S. Kakareko sołtys wsi Guzy zgłosił na drodze powiatowej do wsi Guzy zadolenie na bruku oraz na moście i potrzebę ustawienia znaku drogowego informacyjnego od strony Knyszyna większość dojeżdża od strony Kalinówki ponieważ ta droga nie jest oznakowana.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, że zgłoszenie odnośnie drogi do wsi Guzy zostanie przekazane do powiatu. Natomiast znak należy zamówić.

r. I. Dzięgielewska zwróciła się z pytaniem odnośnie remontu dachu na hali gimnastycznej na poprzedniej sesji były zwiększane środki na ten cel do kwoty około 200 tys. zł a teraz wynika, iż będzie to kwota niecałe 100 tys. zł. czy to znaczy, że wykonawca obniżył, aż o połowę koszty czy też przedtem były zawyżone koszty?.

Burmistrz poinformował, iż kosztorys inwestorski opiewał na kwotę około 195 tys. zł. Natomiast uzyskana tak niska kwota świadczy tylko o dobrze prowadzonych negocjacja. Prace maja się rozpocząć prawdopodobnie w przyszłym tygodniu uzależnione jest to od producenta blachy.

P. I Sadowska sołtys wsi Poniklica zwróciła się z pytaniem czy na chodnikach w Knyszynie nie można parkować samochodów a jeżeli tak to kto wydał takie polecenie. Wszędzie w miastach można parkować samochody a u nas w Knyszynie nie można a jak nie można to należy umieścić stosowne znaki ponieważ ludzie płaca mandaty po 200 zł. Pojawiła się też taka informacja, iż takie polecenie policja otrzymała z Urzędu.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż rzeczywiście dotarły do niego takie sygnały, iż  policjant nasz dzielnicowy w jednym ze sklepów informował, że Burmistrz wydał zarządzenie. Żadnego pisma ani zarządzenia nie było poza pismem o czym było mówione na sesji odnośnie oznakowania rogu ul. Grodzieńskiej i Rynku bo było niewłaściwe. W tym rejonie było też kilka wypadków była komisja wojewódzka. Sprawa niewłaściwego parkowania w rejonie posesji P. Czarnieckiego i takie pismo było wysyłane. Natomiast ogólne zasady parkowania reguluje kodeks drogowy, który obowiązuje w całym kraju. W tej sprawie Burmistrz zwróci się do Komendanta Powiatowego Policji aby takich informacji nie rozpowszechniać.

r. J. Andraka zgłosił potrzebę ustawienie znaku drogowego uwaga zwierzęta na drodze Knyszyn - Jasionówka koło Pana Wardach w tej sprawie podanie ma złożyć P. Snarski.  

r. M. Wojtulewicz zgłosiła na ul. Nowej znajduje się dwie nie sprzątnięte posesje Państwa Szczęsnych i P. Olesiewicz.                                                                    

 r. A. Snarski sołtys wsi Czechowizna zgłosił sprawę wytyczenia drogi gminnej we wsi Czechowizna od mostu w kierunku Moniek.

Następnie zwrócił się z pytaniem czy coś jest wiadome Burmistrzowi w sprawie przekształcenia jeziora Z. Augusta i jakie są ewentualnie zamierzenia w tej sprawie?.

r. J. Bielskie zwrócił się z pytaniem w sprawie rozbiórki resztek domu P. Celiny Filipczuk dodał, iż sprawę tą sygnalizował już wcześniej.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż zdaje sobie sprawę z tego, iż taka ruina w centrum nie dodaje uroku. W tej sprawie apelował już kilka razy ksiądz proboszcz. Ta nieruchomość stanowi współwłasność trzech czy czterech osób. Burmistrz będzie rozmawiał z Panią Celiną Filipczuk jednak jej na pewno na ten wydatek nie stać.

Następnie Burmistrz odczytał pismo z dnia 6 czerwca 2008 r. z Agencji Nieruchomości Rolnej odpowiedź na wniosek w sprawie przekazania w drodze darowizny do zasobów mienia komunalnego Gminy Knyszyn nieruchomości wchodzącej w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, położonej w obrębie Czechowizna zwanej „Jezioro Zygmunta Augusta”       (kopia pisma w załączeniu).

r. G. Okrasiński stwierdził, iż nie należy rezygnować z przejęcia tego jeziora przez gminę i czynić dalsze starania w tym kierunku.

P. A. Snarski zauważył, iż zastanawiające jest, iż te jezioro przez tyle lat było zbiornikiem ciekłym a teraz w lutym bieżącego roku zostało przekształcone. Na jakiej podstawie to nastąpiło i kto się do tego przyczynił, że powstał zbiornik stały, który może być sprzedany.

P. A. Snarski zaproponował wniosek aby wystąpić do instytucji, która to przekształciła te jezioro na jakiej zasadzie i podstawie doszło do przekształcenia ze zbiornika ciekłego na zbiornik stały.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 12 radnych.

Rada przyjęła wniosek.   

Innych pytań uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący zamknął punkt 7 porządku obrad.                           

 

Do pkt. 8

 

Przewodniczący otworzył punkt 8 porządku obrad. 

Do protokołu z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XII sesji głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.

Rada przyjęła protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

Przewodniczący zamknęła punkt 8 porządku obrad. 

 

Do pkt. 9

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodniczący zakończyła obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                      Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

      

                                                                                                Stanisław Ciołko  

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kudzinowski

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2009-01-15

Data modyfikacji: 2009-01-15

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2009-01-15